Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet
Har du skrevet feil? 8 brød?

Neida, hadde bakt 8 brød, holder i ca en uke...

I dag har jeg rydda rommet til datteren min, herregud...det er nok husarbeide for en dag, eller jo, jeg satte på oppvaskmaskinen.

Skrevet
Neida, hadde bakt 8 brød, holder i ca en uke...

I dag har jeg rydda rommet til datteren min, herregud...det er nok husarbeide for en dag, eller jo, jeg satte på oppvaskmaskinen.

Så flink du er :)

Skrevet

Da har jeg vært borte herfra en stund. Men skal nå prøve å være tilbake for fult. I helgen er huset vasket og shinet, men nå ser det ut som bomba har slått ned.

Men nå trenger jeg litt hjelp.

Hva er rutinene våre? Nå skal jeg skrive de ned, så jeg hver dag kan få de gjort.

Skrevet

Har satt på en vaskemaskin og ryddet bort litt tøy!

Skrevet

Har vasket en maskin med klær.

Og nå skal jeg sette på en ny.

Skrevet

Da har jeg satt på tørketrommelen og en vaskemaskin med klær.

Nå skal jeg tømme oppvaskmaskinen.

Skrevet (endret)

Da har jeg tømt oppvaskmaskinen. Det tok faktisk over 10,5 min. Men det var masse som ikke var blitt helt rent så jeg måtte vaske noe for hand.

Nå skal jeg fylle en oppvaskmaskin.

Endret av Elize
Skrevet (endret)

Nå er oppvaskmaskin i gang. Det var mye som måtte legges i bløtt først, så også det tok sin tid.

Skal ordne en vaskemaskin klar som jeg skal starte før jeg drar på jobb i morgen.

Endret av Elize
Gjest Tigerjente
Skrevet

Har hengt opp klærne som var i vaskemaskinen. Brettet det som var på snoren, lagt på plass og satt på en ny maskin. Akk, nå skal jeg på jobb!

Skrevet (endret)

I dag har hele huset blitt ryddet og støvsuget. Har vasket og vasker klær. Nå er det helg.

Drikker et deilig glass hvitvin nå :perebrus:

Endret av Elize
Skrevet

I går hadde vi fest så har brukt dagen til å rydde på. Har også vært på kveldsvakt, så det er ikke helt ryddig. Får rydde vidre i morgen. Har også vasket to maskiner med klær.

Skrevet

Oi, plutselig var rutinene sklidd litt ut og jeg er på etterslep med husarbeidet igjen... Får ta en ti-minutters på hvert rom først.

Flere som henger seg på, eller har dere full kontroll og bare sitter i godstolen og nyter synet av det skinnende hjemmet deres...??? :fnise:

Skrevet

Jeg nyter godstolen, men ikke fordi det skinner i hjemmet...

Holder på med klesvask, må få tømt det siden vi reiser til Spania på tirsdag.

Skal ellers ta et og et rom og støvsuge skikkelig her, fra i morra av.

Kjøkkenvasken skal jeg klore etterpå.

Skrevet

Åh, Spaniiiiiaaaaaa......heldige dere!!

Ja, ja nå har jeg hvertfall fått tatt et lite skippertak her:

- ryddet kjøleskapet og kjøkken ellers

- vasket 3 maskiner med klær, tørketrommelen står på nå

- overflateryddet i de romma som er i bruk

Nå skal jeg sette meg ned med god samvittighet og uten godis...hm.....joda - skal klare det også!!

Skrevet
Oi, plutselig var rutinene sklidd litt ut og jeg er på etterslep med husarbeidet igjen... Får ta en ti-minutters på hvert rom først.

Flere som henger seg på, eller har dere full kontroll og bare sitter i godstolen og nyter synet av det skinnende hjemmet deres...??? :fnise:

Her har rutinene glidd helt ut. Men har fri i morgen så da skal jeg få ryddet og vasket litt.

Skrevet

Dere er så flinke at jeg blir helt matt. Jeg eier ikke arbeidslyst om dagen, og gjør kun det som MÅ gjøres...

I'll be back! :opplyser:

Skrevet
Dere er så flinke at jeg blir helt matt. Jeg eier ikke arbeidslyst om dagen, og gjør kun det som MÅ gjøres...

Uff, det er helt pyton å ha det sånn. Jeg mister også arbeidslysten til tider, og da er det et ork å begynne på'an igjen. Derfor er det så viktig å slite seg gjennom rutinene så det ikke hoper seg altfor mye opp - sånn som det har gjort på vaskerommet mitt igjen... :sjenert:

I dag gjør du noe som du gjør sjelden, Annie!! Hva som helst - bare det er noe som er litt gøy! Husarbeidet tar du etterpå, da garanterer jeg at det går som en lek! :fnise:

I dag skal jeg og tullemor ut og handle litt møbler til jenterommet. Er ferdig å male der nå (endelig) så nå skal det vaskes ut og flyttes inn. Det blir deilig.

Ellers er det jo den klesvasken som står på programmet da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...