Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det ser da virkelig ut som at du har nok å gjøre, Elize...... Trenger du virkelig en utfordring i tillegg? I så fall kan du pusse alle speil og glassflater :-)

Du har kanskje rett, ser ut som jeg hele tiden finner mer å gjøre. Kan jo spare den utfordringen til en dag jeg har lite å gjøre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Spise frokokst

Farge en dongeribukse

Vaske badet

Tømme oppvaskmaskinen

Stable i oppvaskmaskinen

Vaske, tørke og brette mest mulig klær

Trekke av senga

Skifte på senga

Vaske gulv

Tørke støv

Vaske to stekebrett

Skylle melkekartonger

Vaske stekepannen

Vaske kjøleskapet

Vaske steikeovnen

Endret av Elize
Skrevet

Du står virkelig på, Elize! Men pass på at du ikke sliter deg helt ut, det er nemlig ikke hensikten. Kos deg litt innimellom med en bok og en kopp te el. Og ta deg helt fri ikveld!

Skrevet

Storemor sitt rom og klesskap er ryddet, vaskemaskinen går, jeg har spist en sunn lunsj. Da gjenstår bare litt smårydding på kjøkkenet, og den forhatte hotspotsofaen.........

Skrevet

Skal være på jobb til kl.22.00 i kveld, så det blir nok ikke mye avslapning. Men jeg får slappe av i 40 min på bussturen til jobb. Denne lista skal jeg ha stående til jeg en gang får gjort alt. Er utrolig glad i lister.

Skrevet (endret)
Spise frokokst

Farge en dongeribukse

Vaske badet

Tømme oppvaskmaskinen

Stable i oppvaskmaskinen

Vaske, tørke og brette klær

Trekke av senga

Skifte på senga

Vaske gulv

Tørke støv

Vaske to stekebrett

Skylle melkekartonger

Vaske stekepannen

Vaske kjøleskapet

Vaske steikeovnen

Endret av Elize
Skrevet

Flott innsats idag!

Nå takker jeg for meg for idag! Sofaspotten er bare delvis ryddet, men nå er jeg sliten. har gjort så mye annet, så den får vente til imorgen. Nå er det en time med en bok, før jeg skal begynne på middagen. Ikveld blir det å se på Fruene og brette litt klær!

Skrevet

God morgen!

Rutiner, folkens! I tillegg til en utfordring. Noen som har en?

jeg har ikke så mye å gjøre idag; sinkene skinner enda, skal henge opp en klesvask, har igjen sofaspotten. Ellers er det min selvpålagte dagsplan med tur og trening. Og så skal jeg til legen.

Sus, det ble en sjokkis igår, men det var pga lavt blodsukker, så jeg hadde ikke noe valg! (Litt flaks må man ha...;-)

Skrevet (endret)

Sånn ser da listen min ut!

Vaske badet (vasken, doen, dusjen)

Stable i oppvaskmaskinen

Tømme oppvaskmaskinen

Vaske gulv

Tørke støv

Brette melkekartoner

Vaske stekepannen

Vaske kjøleskapet

Vaske steikeovnen

Rydde og kaste søppel

Støvsuge

Rydde og vaske kjøkkenbenken

Rydde og vaske stuebordet

Endret av Elize
Skrevet

God morgen!

Er dere her, eller er det noen som har behov for en hviledag....? (nei, Elize, hvordan KAN du tro at jeg tenker på deg....... :plystre: ) Hehe!

Idag er det på'n igjen med rutinene. Brette og henge opp et par maskiner. Gidder ikke sette på ny vask, for det er ikke plass til mer klær i skapene våre.

Shine sinkene må gjøres igjen, og jeg skal ta en hotspot på kjøkkenbenken (sofen full av spots tok jeg igår! :-)

Ellers skal jeg bake boller idag til karneval imorgen, men tar gjerne en utfordring oxo.

Tuddeluuuuu!

Skrevet

Kan jeg være med? Er helt fersk her jeg... Ihvertfall, mine gjøremål før kveldsvakt er:

-Vaske badet

-Brette klær

-Vaske klær

-Handle mat

-Gjøre klar en middag

-Tømme søppel

-Rydde barnerom

-Fyke over huset med støvsuger eller swiffer

Skrevet
Kan jeg være med? Er helt fersk her jeg... Ihvertfall, mine gjøremål før kveldsvakt er:

-Vaske badet

-Brette klær

-Vaske klær

-Handle mat

-Gjøre klar en middag

-Tømme søppel

-Rydde barnerom

-Fyke over huset med støvsuger eller swiffer

Velkmmen sisu! Klart du kan være med!

Da vi startet denne tråden for 2 ÅR siden (!), var hensikten å komme igang med enkle rutiner som gjorde hverdagen lettere. Derfor inbnførte vi noen faste daglige rutiner, som gjør at man slipper å slite seg ut på husarbeid hver eneste dag. Disse rutinene er

- Shine sinkene på bad og kjøkken (altså vaske vasker og tilh. benk)

- 15 min klesvask (eller starte en maskin og brette en maskin el.)

- Rydde en hotspot (rothaug for post, aviser, reklame mm)

- Legge frem klær til neste dag

Videre tar vi overflaterydding iblant; dvs 15 minutter på hvert rom. I tillegg til rutinene har vi en ekstra utfordring hver dag.

Gjør man disse små tingene hver dag (som for øvrig bare tar noen minutter), så vil sjelden huset flyte så arbeidet vokser over hodet på deg.

Andre tips vi har samlet:

- Ha en pakke med våtservietter liggende på bad/wc. da er det enkelt å tørke over når du alikevel er der og ser at det behøves.

- Ha en nal liggende på badet, og bruk den på speilet etter hver dusj. Alltid nypusset speil!

- Ha en sprayflaske med klorinblanding på kjøkkenet. Kjapp og grundig rengjøring av benker ol.

Etterhvert ser det ut til at tråden har blitt til en liten maraton; om å gjøre mest mulig på en dag. Det var ikke meningen da vi startet, men det er jo fint at vi inspirerer hverandre til å stå på litt ekstra! Men med våre daglige rutiner og utfordring, bør det holde med et skippertak en gang i blant. Og mye kos og lek i hverdagen!

Videre prøver Sus og jeg å motivere hverandre til å ikke tømme verdens lager av sjokolade og annen godis....... "mission impossible"

Og sus har en tendens til å blande seg borti Annie og min sin spillavhengighet...... (Gledesdreper!)

Men vi har nå holdt ut med hverandre i 24 mndr og noen dager alikevel ;-)

Velkommen sisu, og sett igang!

klemklem, Monte

Skrevet
Videre prøver Sus og jeg å motivere hverandre til å ikke tømme verdens lager av sjokolade og annen godis....... "mission impossible"

he..he.. den kunne jeg ha godt av å være med på også...

Skrevet
he..he.. den kunne jeg ha godt av å være med på også...

Ja bare kom igjen!

men jeg har litt "flaks" for tiden. Er nemlig så innamri flink med turene mine, hvilket gjør at jeg ligger nærmest konstant under med blodsukkeret mitt og derfor må hive i meg noe. Derfor ble det to sjokkiser igår, og nå er jeg igang igjen! Nå HAR jeg derimot ikke noe sjokkis i huset, så jeg heller i meg en kartong juice her!

har spilt litt her på morgenen, men nå er jeg i farta ut for å kjøpe lit mer melk til bollebakingen :-)

Skrevet

skulle ønske jeg og hadde en unnskyldning for å hive innpå noe søtt...

blodsukkeret kan vel synke sånn - "plutselig" ... når man går forbi skapet...

jeg bør ikke handle for ofte for da kjøper jeg bare inn sjokoladekjeks , godteri og sjokolade *nam*

så flink du er som skal bake ! Tenkte å brette litt klær og rydde noen hotspots. Også burde badet tas..

Skrevet
God morgen!

Er dere her, eller er det noen som har behov for en hviledag....? (nei, Elize, hvordan KAN du tro at jeg tenker på deg....... :plystre: ) Hehe!

Idag er det på'n igjen med rutinene. Brette og henge opp et par maskiner. Gidder ikke sette på ny vask, for det er ikke plass til mer klær i skapene våre.

Shine sinkene må gjøres igjen, og jeg skal ta en hotspot på kjøkkenbenken (sofen full av spots tok jeg igår! :-)

Ellers skal jeg bake boller idag til karneval imorgen, men tar gjerne en utfordring oxo.

Tuddeluuuuu!

Nei, hvordan skulle jeg tro at du tenkte på meg :fnise:

Skrevet (endret)

Sånn ser da listen min ut!

Vaske badet (vasken, tørke støv, doen, dusjen)

Tømme oppvaskmaskinen

Fylle oppvaskmaskinen

Vaske gulv

Tørke støv

Vaske steikepanna

Brette melkekartonger

Vaske kjøleskapet

Vaske steikeovnen

Vaske steikepanna

Pusse komfyren

Rydde og kaste søppel

Støvsuge

Rydde og vaske kjøkkenbenken

Rydde og vaske stuebordet

Shine sinken

Storryde (15min på hvert rom bad, soverom, kjøkken, stue, gang)

Rense kaffetrakteren

Lage middag og rydde etterpå

Vaske speil

Endret av Elize
Skrevet

Tenk at noen av dere har vært her i over 2 år. Jeg har bare vært her i 5mnd. Men er stolt over at jeg fortsatt holder på med dette :)

Skrevet
Velkmmen sisu! Klart du kan være med!

Da vi startet denne tråden for 2 ÅR siden (!), var hensikten å komme igang med enkle rutiner som gjorde hverdagen lettere. Derfor inbnførte vi noen faste daglige rutiner, som gjør at man slipper å slite seg ut på husarbeid hver eneste dag. Disse rutinene er

- Shine sinkene på bad og kjøkken (altså vaske vasker og tilh. benk)

- 15 min klesvask (eller starte en maskin og brette en maskin el.)

- Rydde en hotspot (rothaug for post, aviser, reklame mm)

- Legge frem klær til neste dag

Videre tar vi overflaterydding iblant; dvs 15 minutter på hvert rom. I tillegg til rutinene har vi en ekstra utfordring hver dag.

Gjør man disse små tingene hver dag (som for øvrig bare tar noen minutter), så vil sjelden huset flyte så arbeidet vokser over hodet på deg.

Andre tips vi har samlet:

- Ha en pakke med våtservietter liggende på bad/wc. da er det enkelt å tørke over når du alikevel er der og ser at det behøves.

- Ha en nal liggende på badet, og bruk den på speilet etter hver dusj. Alltid nypusset speil!

- Ha en sprayflaske med klorinblanding på kjøkkenet. Kjapp og grundig rengjøring av benker ol.

Etterhvert ser det ut til at tråden har blitt til en liten maraton; om å gjøre mest mulig på en dag. Det var ikke meningen da vi startet, men det er jo fint at vi inspirerer hverandre til å stå på litt ekstra! Men med våre daglige rutiner og utfordring, bør det holde med et skippertak en gang i blant. Og mye kos og lek i hverdagen!

Og sus har en tendens til å blande seg borti Annie og min sin spillavhengighet...... (Gledesdreper!)

Men vi har nå holdt ut med hverandre i 24 mndr og noen dager alikevel ;-)

Velkommen sisu, og sett igang!

klemklem, Monte

Takk! er ikke noe husmoremne akkurat, men noe av målet mitt er jo å unngå disse evinnelige skippertakene, så da er jo dette midt i blinken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...