Gå til innhold

Brudd pga lite sex

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 0.09):

Du fikk ikke kompleks PTSD fordi moren og faren din ikke pulte.

Man må skille snørr og bart.

At man ikke har sex/ikke har så mye sex en skulle ønske er et absurd grunnlag å oppløse en familie over.

Det er mange par som lever harmoniske og gode liv uten sex/med lite sex. Problemet begynner når en eller begge partene i det forholdet ikke kan leve uten sex/med lite sex. Av en eller annen grunn, så er det mange som blir miserable av lite/ingen sex i den grad at man oppløser familien. Skjønn det den som kan. Da har man et skadet/usunt forhold til sex.

Anonymkode: 77fb5...d7a

Jeg lever heller en uke uten mat enn uten sex. Skadet/ usunt forhold til mat og da eller?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
tussi84 skrev (På 3.4.2024 den 15.25):

Her er det mangler på å gjøre noe sammen også, pga barn som dessverre sovner veldig sent/bruker lang tid på å sovne. Vi blir så sliten av det at når barnet endelig har Sovna så er det ikke Særlig tid til å gjøre noe sammen. Forskjellige interesser som man kan gjøre sammen inne gjør det også vanskelig. Å gå på kino eller spise ute er noe vi liker begge to, men det blir ikke hver mnd. Enten pga manglende barnevakt eller pga økonomi. Økonomien har også vært vanskelig siste halvåret, noe som også sliter på samlivet.

Vi kysser jo og stryker på hverandre, prater sammen og Sånn, men sexen er som sagt sjeldent. Og den begynte å dale nedover allerede da jeg var gravid med nr en, da han sånn fra 5 mnd inn i svangerskapet mistet all lyst. Har hørt om flere tilfeller av hvor det kan skje under en graviditet hos en eller begge parter men det var jo sårt. Så sårheten startet allerede der. Det ble riktignok litt bedre enn periode etter å ha født nr 1, men de siste 2 årene har det dalt jevnt og trutt hyppigheten.

Jeg trenger ikke sex hver dag, men 1-2 ganger I uka hadde jeg vært veldig fornøyd med, og jeg syns heller ikke det er å forvente mye på den fronten i et forhold.

Uansett han er jo snill, omtenksom og trofast, og vi har mange års historie bak oss. Han er flott pappa, så ingenting å utsette der, men jeg stiller meg med jevne mellomrom spørsmålet om det er nok i lengden for å bli værende i forholdet på sikt.

Jeg skjønner deg veldig god her. Mann her i samme situasjon, har et greit samliv, men savner intimiteten man kan ha før og etter sex. Og selvfølgelig sex'en :-)

Skrevet

Hvis man ikke har intimitet, begjær og sex, hvorfor skal man da være i et forhold?

Har jo fått barn sammen nettop fordi vi elsket hverandre og hadde sex, er jo et liv man har valgt. Hvis en av partene ikke ønsker dette lenger er jeg heller singel, barn eller ei

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg har skaffet meg elsker istedenfor å bryte ut. Nekter å få stempelet "brøt opp familien sin for å få pult". Vil ikke meg selv så vondt.

Anonymkode: 1beec...743

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 11.13):

Hei. Jeg har en veninne som har nylig gjort det slutt med mannen sin. Dem har 3 barn sammen og har vært sammen i 15 år.

Nylig har det blitt slutt mellom dem og det kom som ett sjokk da det har sett ut som dem har det "perfekte livet" sammen.

Forledendag møtte jeg veninnen min og vi fikk snakket mye sammen, og hun kunne fortelle at hun gjorde det slutt med mannen pga hun følte det ble for lite sex. Hun hadde ett mye større sexbehov enn det han var villig til å gi henne

Og ja, dem har visst ekstremt lite sex ifølge henne.. typ maks 1 gang pr mnd. 

Dette overrasket meg litt at mennesker velger sex foran familien sin? Hum kunne fortelle at hun elsker han over alt på jord men at det har vært ett problem kanskje siste 3 årene at det har vært lite interesse fra hans side når det kom til å ha sex.  Og derfor kjente hun nå at hun hadde fått nok. Det ble liksom aldri bedre og han prøvde ikke å forbedre seg engang. 

Hva tenker dere rundt dette?

Anonymkode: 2e91a...24b

Jeg var i lignende situasjon. Hos meg varte sextørken i 3 år. Vet du hvordan man føler seg da? Stygg, ekkel og uønsket. Kvinner har også behov. Tenner du ikke på kona lenger, så åpne forholdet eller bryt. Ikke tving andre mennesker til å leve i sølibat bare fordi du valgte kone ut fra hvor god hun er på kjøkkenet/hvor snill hun er/hvor få hun har ligget med, for så å drive med sexnekt. Langvarig avvisning fra den man elsker, ødelegger deg.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 23.12):

Har aldri hatt noen glede av det. Har aldri gitt meg nytelse.

Anonymkode: 08e1e...2de

Har du opplyst den fantastiske mannen din om det FØR dere ble sammen? Eller har du lurt ham? Er du åpen for å la ham treffe andre for å tilfredsstille sitt NORMALE behov?

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sex er herlig, med rett person, men sex er ikke livsnødvendig på lik linje med mat/ drikke og søvn. Et sexløst forhold, der den ene bare ikke har lyst ( uten sykdom), vil tære på partnerens psyke. Ved sykdom blir det andre ting som spiller inn, og også da tærer det mest på psyken. Men man dør fremdeles ikke av å være uten sex. Man kan også ha et fullgodt liv uten sex. Det er flere ting enn sex som gir lykkerus. 

Anonymkode: 64b18...1d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rosalilje84 skrev (2 timer siden):

Jeg var i lignende situasjon. Hos meg varte sextørken i 3 år. Vet du hvordan man føler seg da? Stygg, ekkel og uønsket. 

Det er i alle fall ikke noe koselig situasjon.

Jeg tror at de fleste av oss forventer at en relasjon skal være «full pakke»:

* En som du kan snakke med om ting som du ikke snakker til andre om.
* En som du kan planlegge framtiden med.

* En som du stoler på

* En du respekterer

* En som det føles godt å kysse og kose med

* En som du har et godt sexliv med

Hvis du tar vekk en av disse så har korthuset en tendens til å ramle sammen. Hvis partneren blir dødssyk så vil man selvsagt være ved deres side, men hvis partneren plutselig sier at «det gir meg ikke noe å kysse deg, så det skal vi slutte med» så vil det for mange av oss være begynnelsen på slutten.

Anonymkode: ba2c0...dc1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Sex er herlig, med rett person, men sex er ikke livsnødvendig på lik linje med mat/ drikke og søvn. Et sexløst forhold, der den ene bare ikke har lyst ( uten sykdom), vil tære på partnerens psyke. Ved sykdom blir det andre ting som spiller inn, og også da tærer det mest på psyken. Men man dør fremdeles ikke av å være uten sex. Man kan også ha et fullgodt liv uten sex. Det er flere ting enn sex som gir lykkerus. 

Anonymkode: 64b18...1d5

Tja... fullgodt kan jo bety så mangt. 

Ganske mange av oss synst livet er langt bedre med sex enn uten. Veldig mye bedre faktisk!!

Anonymkode: 0ce82...7d6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 11.13):

Hei. Jeg har en veninne som har nylig gjort det slutt med mannen sin. Dem har 3 barn sammen og har vært sammen i 15 år.

Nylig har det blitt slutt mellom dem og det kom som ett sjokk da det har sett ut som dem har det "perfekte livet" sammen.

Forledendag møtte jeg veninnen min og vi fikk snakket mye sammen, og hun kunne fortelle at hun gjorde det slutt med mannen pga hun følte det ble for lite sex. Hun hadde ett mye større sexbehov enn det han var villig til å gi henne

Og ja, dem har visst ekstremt lite sex ifølge henne.. typ maks 1 gang pr mnd. 

Dette overrasket meg litt at mennesker velger sex foran familien sin? Hum kunne fortelle at hun elsker han over alt på jord men at det har vært ett problem kanskje siste 3 årene at det har vært lite interesse fra hans side når det kom til å ha sex.  Og derfor kjente hun nå at hun hadde fått nok. Det ble liksom aldri bedre og han prøvde ikke å forbedre seg engang. 

Hva tenker dere rundt dette?

Anonymkode: 2e91a...24b

Tja jeg har liten sexlyst selv,men om jeg var sammen med en mann som aldri tente seksuelt på meg hadde jeg ikke følt meg god nok= dårlig følelse =følt meg uelsket?

Da hadde jeg vurdert brudd selv.

Folk er ulike. Noen har sex noen få ganger i året og er happy. Andre ukentlig. Andre daglig. Så lenge paret er fornøyd finnes det ingen fasit. I dette tilfelle er jo en av de svært misfornøyd... Kan skjønne brudd da. Handler nok mer om det å føle seg elsket enn kåthet. For de fleste iallefall. 

Anonymkode: d1545...f3c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
On 4/3/2024 at 3:25 PM, tussi84 said:

Jeg trenger ikke sex hver dag, men 1-2 ganger I uka hadde jeg vært veldig fornøyd med, og jeg syns heller ikke det er å forvente mye på den fronten i et forhold.

Uansett han er jo snill, omtenksom og trofast, og vi har mange års historie bak oss. Han er flott pappa, så ingenting å utsette der, men jeg stiller meg med jevne mellomrom spørsmålet om det er nok i lengden for å bli værende i forholdet på sikt.

Og jeg skulle svært gjerne hatt sex hver eneste dag. Har vel sex 1 gang eller 2 i uka nå. Noen mener nok at jeg ikke har noen grunn til å klage. Men likefullt så er faktum at sexlivet mitt på ingen måte er slik som jeg aller helst skulle hatt det. Har til nå alltid valgt å bli hver gang jeg har vurdert dette. Men er det egentlig sunt når man går rundt i årevis og vurderer om man skal bli eller gå og konstant kjenner på at man skulle ønske sexlivet i forholdet var annerledes.... ??

Jeg vet ikke helt svaret selv... Men det finnes opplagt bedre utgangspunkt for et lykkelig familieliv i alle fall. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er i alle fall ikke noe koselig situasjon.

Jeg tror at de fleste av oss forventer at en relasjon skal være «full pakke»:

* En som du kan snakke med om ting som du ikke snakker til andre om.
* En som du kan planlegge framtiden med.

* En som du stoler på

* En du respekterer

* En som det føles godt å kysse og kose med

* En som du har et godt sexliv med

Hvis du tar vekk en av disse så har korthuset en tendens til å ramle sammen. Hvis partneren blir dødssyk så vil man selvsagt være ved deres side, men hvis partneren plutselig sier at «det gir meg ikke noe å kysse deg, så det skal vi slutte med» så vil det for mange av oss være begynnelsen på slutten.

Her var det ingen som var syk, det var masse egenkos for ham i stor stil, nesten hver eneste dag. Det var meg han ikke tente på, siden han valgte meg på grunn av det praktiske, og ikke kjærlighet.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 14.10):

Like viktig med sex som med mat, mener jeg. Én gang i måneden er mer enn god nok grunn til å gå ut av forholdet.

Anonymkode: 6cc11...b80

Totalt uenig. 

Sex er virkelig ikke livsnødvendig, heller ikke for å ha et godt liv. Sex kan for all del være fantastisk, men jeg mener folk har hangups på hvor viktig det er og at noen gjør seg kriminelle for sex er jo bare helt absurd. 

Å forlate familien sin fordi man bare har sex en gang i måneden (buhu) synes jeg er ganske tragisk. Er man ikke villig til å forplikte seg i godt og vondt får man la være å få barn. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
isw skrev (1 minutt siden):

Er man ikke villig til å forplikte seg i godt og vondt får man la være å få barn. 

Gjelder det også hvis dere ikke har gode samtaler? Hvis han ikke kysser eller koser med deg? Hvis han ikke respekterer deg? Hvis han kaster bort pengene dine?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gjelder det også hvis dere ikke har gode samtaler? Hvis han ikke kysser eller koser med deg? Hvis han ikke respekterer deg? Hvis han kaster bort pengene dine?

I mitt tilfelle ville det vært «hun». 

Det er såklart en helhetsvurdering, men jeg mener at hvis man er glade i hverandre, har god dialog og respekt for hverandre er det det viktigste, ikke hvor ofte man har sex.

Men det er selvsagt bare min mening.

AnonymBruker
Skrevet
isw skrev (51 minutter siden):

I mitt tilfelle ville det vært «hun». 

Det er såklart en helhetsvurdering, men jeg mener at hvis man er glade i hverandre, har god dialog og respekt for hverandre er det det viktigste, ikke hvor ofte man har sex.

Men det er selvsagt bare min mening.

Så hvis man ikke har god dialog og ikke har respekt for hverandre så bortfaller regelen din om at:

Er man ikke villig til å forplikte seg i godt og vondt får man la være å få barn. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så hvis man ikke har god dialog og ikke har respekt for hverandre så bortfaller regelen din om at:

Er man ikke villig til å forplikte seg i godt og vondt får man la være å få barn. 

La meg nyansere litt:

Hvis et forhold er skadelig for barna, f.eks. en i forholdet som neglisjerer sine forpliktelser, ruser seg, bruker vold, osv. så bør selvsagt forholdet opphøre.

Men når man har satt barn til verden, så bryter man ikke opp over bagateller. Lite sex er en bagatell. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, isw said:

La meg nyansere litt:

Hvis et forhold er skadelig for barna, f.eks. en i forholdet som neglisjerer sine forpliktelser, ruser seg, bruker vold, osv. så bør selvsagt forholdet opphøre.

Men når man har satt barn til verden, så bryter man ikke opp over bagateller. Lite sex er en bagatell. 

Med din logikk så blir det jo feil å bryte opp pga av utroskap og sidesprang også da, siden sex er en bagatell? I alle fall om det er utroskap bare et par ganger i måneden eller noe. For det er jo ganske lite sex. Og lite sex er jo en bagatell. Og man skal jo ikke bryte ut pga bagateller....

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Gjort samme selv og jeg angrer ikke..!

Dør sexen så er du bare venner med partneren din... Og er dere bare kompiser er vitsen litt borte.

Anonymkode: 62104...218

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
T-AA skrev (På 3.4.2024 den 13.24):

Helt enig. Tragisk å høre om folk som heller prioriterer at det kribler mellom beina foran sine egne barn. Trist rett og slett.

Det var vel fordi det kribla mellom bena at det blei tre barn ut av det også.

Men jeg skjønner henne godt. Det er ikke noe ålreit å leve et liv man ikke er fornøyd med selv, fordi man skal ta hensyn til andre. Hennes liv, hennes valg. Og bare spill for galleriet utad, så andre skal tro de har det så perfekt. 

Anonymkode: a7c81...2d5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...