Gå til innhold

Kong Harald er innlagt på ferieøy i Malaysia

Gjest Arne_Toholt

Anbefalte innlegg

Dette virker jo mye mer alvorlig enn de bar gått ut med før. Synes det er dårlig at de ikke er mere åpne om hva som feiler han.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snipa skrev (23 minutter siden):

Nå melder NRK at kongen har fått operert inn pacemaker idag. Så ikke bare en infeksjon da. 
Håper det går bra. 

Infeksjoner kan gi lav og/eller uregelmessig hjerterytme, så det kan godt være det fordet…

Endret av Fjugur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (På 28.2.2024 den 16.32):

Jo, kongen er viktigere enn andre - han er konge.

Hva gjør en konge??? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbene skrev (1 minutt siden):

Dette virker jo mye mer alvorlig enn de bar gått ut med før. Synes det er dårlig at de ikke er mere åpne om hva som feiler han.

Vi får nok mer fakta på bordet når han kommer hjem. Jeg er sikker på at tausheten skyldes sikkerheten til kongen. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Labbene said:

Selv en konge har krav på en viss grad av privatliv i forhold til helse.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er helt innenfor å hente Kong Harald hjem, det er det eneste riktige. 
Men hvorfor koster det 2 millioner, er det til drivstoff eller hva er det til?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigrid 24 skrev (10 minutter siden):

Synes det er helt innenfor å hente Kong Harald hjem, det er det eneste riktige. 
Men hvorfor koster det 2 millioner, er det til drivstoff eller hva er det til?

Koster veldig mye å fly. I tillegg er det et helt crew som er med,som selvsagt skal ha lønn, og hotell og mat mens de er på jobb. Piloter og andre som jobber på flyet,sikkerhetspersonale,evt leger. Er nok snakk om ganske mange mennesker på jobb.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovi skrev (3 timer siden):

Infeksjon kan man få overalt. Kongen får særbehandling selv om han er i Norge, fordi han er konge. Hjemreisen deres ville uansett kostet, da de neppe reiser med vanlig rutefly, som oss andre.

Det er vesentlig høyere riskiko på så lang reise. VG reporteren sa det var omtrent 40 grader der på dagtid. Ei i denne tråden har behandlet eldre på lignende reiser,(og det har jeg også en kort periode)  så ja det er veldig mer riski. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Minitroll said:

Har hatt mange eldgamle cruiseturister innlagt på det sykehuset jeg jobbet ved før. De vil ofte ha en siste sightseeing før de dør, men er i utgangspunktet litt for skrøpelige for å tåle evt infeksjoner underveis. 

Og vi vet jo hvor ofte gastro sirkulerer på cruiseskip!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de kaller alt for infeksjon selv om det er noe annet. Det har nok lenge vært alvorligere enn vi har fått vite om. Det et nok hans siste lange reise vekk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (5 minutter siden):

Jeg tror de kaller alt for infeksjon selv om det er noe annet. Det har nok lenge vært alvorligere enn vi har fått vite om. Det et nok hans siste lange reise vekk. 

Jeg tenker at hovedproblemet er at han har underliggende vansker, som gjør at han tåler infeksjon dårlig. Slik er det med mange mennesker.  Jeg hadde sikkert taklet en infeksjon helt greit, men en venn som er i risikosonen nok hadde blitt innlagt på sykehus 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kongen er seig han. Særlig med tanke på at han var en storrøyker helt til godt inn i 60-årene. Han er jo nå også like gammel som faren Kong Olav da han døde. Vært en topp konge, men alt har jo en slutt en gang når man er i den alderen. Men får jo håpe han kommer seg og at vi kan beholde han enda noen år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporing, personangrep og svar til slettede innlegg. Minner om at denne tråden ikke diskuterer enkeltpersoner i kongefamilien, de som har et ønske om å gjøre det har mulighet til det i underforumene Rampelyset.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står at kongen vil bli sykemeldt i to uker etter hjemkomsten. Er to uker bare veiledende?  Jeg har vansker med å se for meg at han er i full vigør igjen til april.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (1 time siden):

Det står at kongen vil bli sykemeldt i to uker etter hjemkomsten. Er to uker bare veiledende?  Jeg har vansker med å se for meg at han er i full vigør igjen til april.

De ser vel an formen. Først skal han vel få satt inn permanent pacemaker. Dette er en ganske liten og veldig vanlig operasjon.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det ligger mye mer bak denne diagnosen enn en simpel infeksjon. Det er jo infeksjon på infeksjon på infeksjon og nå pacemaker fordi hjertet ikke slår som det skal. Min fars siste måneder minnet om dette, pacemakeren fikk han bare noen dager før han døde. 

Men det er jo naturlig at livet tar slutt engang når man nærmer seg 90. Er enig med de som tror at dette bok var kongens og dronningens siste lange ferie sammen, de er nok forberedt på at ingen lever evig, selv kongen vår.

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Pipaluk said:

Det er vel vanlig  makslengde på sykmeldinger nå for tiden. Var ikke slik før, og er usikker på når denne regelen for oss vanlige i arbeidslivet kom, men egentlig litt meningsløst når legen vet at det tar lengre tid. Gjør det også vanskeligere for arbeidsgiver å vite om man må ta tiltak som f.eks. å få inn vikarer og eventuelt starte opplæring av slike.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...