AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #121 Skrevet 27. februar 2024 Jeg Inviterte både tante og hennes eks i mitt bryllup men, jeg snakket med tante først for å høre hennes syn på det. Anonymkode: 86ed1...8be 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #122 Skrevet 27. februar 2024 Snurrepippa skrev (8 minutter siden): Ja det vet hun veldig godt. Og så tror jeg ikke han er en hun er veldig glad i. Så tilstede har han ikke vært, jeg møtte han da bruden var ganske stor og han bor også ganske langt unna. Da er det jo enda rarere at han er bedt. Hvis de vet at han har behandlet deg veldig dårlig er det kjempekjipt å be han i bryllupet. Du skrev jo også at du ikke tørr å dra dit alene om han er bedt....Det er forskjell på brudd "fordi man ikke passer sammen" og brudd pga. dårlig behandling som feks psykisk eller fysisk vold. Jeg hadde spurt henne. Både om det stemmer at samboeren din ikke er invitert og at slem eks er invitert. Hvis det stemmer hadde jeg vurdert om jeg ville dratt og gitt beskjed om hvorfor. Men når du skriver at det ville passet bra for dem på flere måter om du og eks ble sammen igjen. Så høres det jo ut som det er mer til saken enn det du har fortalt. Anonymkode: 8cbeb...824 9
Snurrepippa Skrevet 27. februar 2024 #123 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg Inviterte både tante og hennes eks i mitt bryllup men, jeg snakket med tante først for å høre hennes syn på det. Anonymkode: 86ed1...8be Ja det hadde jo vært litt annerledes og litt bedre hvis de hadde snakket med meg først 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #124 Skrevet 27. februar 2024 Fremmed fugl skrev (1 time siden): 1. Dette er ikke en onkel. Dette er eksen til tanten. Hvis han er invitert så er det som venn. 2. Man kan selvfølgelig fritt velge hvem man inviterer til et selskap man arransjerer. Men så må man da ta konsekvensene av dette, og ikke klage. Som hvis folk snakker negativt om det, eller noen som for eksempel en tante ikke velger å komme og ikke fremover velger å prioritere en niese som velger å prioritere å invitere enn eks av tanten i brullypet. Enkel regel, dem jeg blir kjent med på grunn at dem er kjærester til familie, dem blir ekser når dem blir ekser. Hele relasjonen til disse personene er basert på min relasjon til min familie, og handler ikke om dem. Kjærester til mine barn, selvfølgelig vil jeg ha gode relasjoner til dem, men den dag dem blir ekser, så vil dem være ekser. Kunne ikke vært mer enig 👍🏼👏🏼 Kan selvfølgelig være trist om en person en liker blir eks til et familiemedlem, men slik er livet. Anonymkode: 8f889...d9e 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #125 Skrevet 27. februar 2024 Snurrepippa skrev (1 minutt siden): Ja det hadde jo vært litt annerledes og litt bedre hvis de hadde snakket med meg først Jeg visste jo at de fortsatt var gode venner, han var ofte der og drakk kaffe selv om de hadde brutt opp men jeg spurte allikevel for når alt kom til alt var det viktigere at tanten min kunne kose seg i bryllupet enn at jeg Inviterte eksen hennes. Anonymkode: 86ed1...8be 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #126 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg hadde takket nei. Er innstilt på å måtte møte i bryllup, dåp og ulikt angående vårt felles barn, men ikke angående familie utover dette. Anonymkode: 3ac7b...f92 Jeg hadde takket ja, for så latet som jeg var syk å ikke dratt når dagen kom. Anonymkode: d7a76...347
Snurrepippa Skrevet 27. februar 2024 #127 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da er det jo enda rarere at han er bedt. Hvis de vet at han har behandlet deg veldig dårlig er det kjempekjipt å be han i bryllupet. Du skrev jo også at du ikke tørr å dra dit alene om han er bedt....Det er forskjell på brudd "fordi man ikke passer sammen" og brudd pga. dårlig behandling som feks psykisk eller fysisk vold. Jeg hadde spurt henne. Både om det stemmer at samboeren din ikke er invitert og at slem eks er invitert. Hvis det stemmer hadde jeg vurdert om jeg ville dratt og gitt beskjed om hvorfor. Men når du skriver at det ville passet bra for dem på flere måter om du og eks ble sammen igjen. Så høres det jo ut som det er mer til saken enn det du har fortalt. Anonymkode: 8cbeb...824 Ja jeg kan ikke gå så mye nærmere inn på det, men det er jo grunner til at noen ser på det som ideelt å ha et forhold til en person som handler om helt noe annet enn at man liker personen, eller at man er glad i et menneske. Feks status, rikdom, kjendis eller annet. Men det har egentlig ikke så mye å si her for jeg har nevnt det viktigste tenker jeg. At jeg ikke kan gå i et selskap med min eks tilstede, særlig ikke når det er med alkohol. Jeg kan ikke utsette meg for det. Og det føles helt feil å dra i et bryllup som er på min side der han er invitert. Og der min nåværende samboer ikke er invitert. Det er flere ting på en gang som føles veldig feil. Og de tar jo et valg her, tenker jeg. 1 2
Snurrepippa Skrevet 27. februar 2024 #128 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde takket ja, for så latet som jeg var syk å ikke dratt når dagen kom. Anonymkode: d7a76...347 Er det ikke da bedre å være ærlig på det, for sin egen del også, og takke nei i utgangspunktet? Litt feigt å bare si man er syk? 9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #129 Skrevet 27. februar 2024 Jeg forstår niesens valg. Eksmann er far til barna, ergo, knyttet til hennes familie med blod og vil alltid være en del av familien gjennom barna. Dessuten er det hyggelig for barna at faren er der. Samboer er ikke knyttet til hennes familie gjennom barna, om det hadde blitt slutt mellom dere ville nok all kontakt brytes. Jeg ville svelget en kamel on jeg var i samme situasjon, og vært med eksmann i bryllupet for barna. Mens samboeren var hjemme. Det er jo niesens bryllup,og ingen får lov til å bestemme deres dag og gjester utenom bryllupsparet. Anonymkode: 45c5a...5fd 1 2
Snurrepippa Skrevet 27. februar 2024 #130 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg forstår niesens valg. Eksmann er far til barna, ergo, knyttet til hennes familie med blod og vil alltid være en del av familien gjennom barna. Dessuten er det hyggelig for barna at faren er der. Samboer er ikke knyttet til hennes familie gjennom barna, om det hadde blitt slutt mellom dere ville nok all kontakt brytes. Jeg ville svelget en kamel on jeg var i samme situasjon, og vært med eksmann i bryllupet for barna. Mens samboeren var hjemme. Det er jo niesens bryllup,og ingen får lov til å bestemme deres dag og gjester utenom bryllupsparet. Anonymkode: 45c5a...5fd Det vil ikke være spesielt hyggelig for barna tror jeg da, for de vil hele tiden gå og føle på at noe kan bli ubehagelig. Denne eksen er ikke en vanlig hyggelig og høflig mann. Det er sterke grunner for skilsmissen. Greit nok at ny samboer ikke er invitert, men at eks da ER invitert er det som gjør det komplisert. Hadde bare barna og jeg blitt invitert hadde det vært en annen sak. 5
Snurrepippa Skrevet 27. februar 2024 #131 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg forstår niesens valg. Eksmann er far til barna, ergo, knyttet til hennes familie med blod og vil alltid være en del av familien gjennom barna. Dessuten er det hyggelig for barna at faren er der. Samboer er ikke knyttet til hennes familie gjennom barna, om det hadde blitt slutt mellom dere ville nok all kontakt brytes. Jeg ville svelget en kamel on jeg var i samme situasjon, og vært med eksmann i bryllupet for barna. Mens samboeren var hjemme. Det er jo niesens bryllup,og ingen får lov til å bestemme deres dag og gjester utenom bryllupsparet. Anonymkode: 45c5a...5fd Og pga historien her, og slik situasjonen er nå, er det ikke aktuelt eller mulig å være i et bryllup på min side med han tilstede. Jeg kan ikke komme inn på hva han har gjort, men som sagt kan jeg ikke utsette meg for det. Tror det vil føles veldig rart for barna om han er der og ikke jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #132 Skrevet 27. februar 2024 Jeg er helt uenig med deg, TS. Ja, rart at samboeren din ikke er invitert, og akkurat det går det jo an å spørre niesen om hvis dere har et nært forhold. Du skal IKKE takke nei med henvisning til at eksen er bedt. Det er bare slemt overfor niesen din. Hvis du takker nei så sier du bare at det ikke passer. Men jeg synes absolutt du skal gå. For det første så er det ikke sikkert han kommer. For det andre: Det er sjelden veldig vanskelig å unngå en bestemt person i et såpass stort arrangement som et bryllup er. Tviler sterkt på at han kommer til å lage bråk. Det må jo ha vært en stund siden bruddet i og med at du har ny samboer, og gemyttene roer seg nesten alltid med tiden. Dessuten, hvor lenge skal du unngå ham? Du er jo nødt til å treffe ham før eller siden uansett. Eller skal barna dine også måtte velge mellom deg og han når det gjelder skoleavslutninger og bryllup osv.? «Regelen» er vel uansett at det er den som stiller ultimatum som må vike. Anonymkode: 06e00...959 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #133 Skrevet 27. februar 2024 Snurrepippa skrev (2 timer siden): Ja, det er nok noe endel hadde ønsket. Fordi det hadde passet dem godt av flere årsaker. De har litt vanskelig for å akseptere bruddet, noe jeg ikke helt kan forstå. Folk skiller seg liksom. Selv hadde jeg aldri invitert noens eks med mindre de var perlevenner. Eller at det var to venner som hadde skilt seg der man var like mye venn med begge. Da med evnt nye partnere. Jeg hadde takket høflig nei til dette bryllupet. Det er tydelig at din familie har valgt side her, og det er ikke din side. Syns det er rart at ingen andre i familien din har reagert. Anonymkode: 27411...da4 6
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #134 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er helt uenig med deg, TS. Ja, rart at samboeren din ikke er invitert, og akkurat det går det jo an å spørre niesen om hvis dere har et nært forhold. Du skal IKKE takke nei med henvisning til at eksen er bedt. Det er bare slemt overfor niesen din. Hvis du takker nei så sier du bare at det ikke passer. Men jeg synes absolutt du skal gå. For det første så er det ikke sikkert han kommer. For det andre: Det er sjelden veldig vanskelig å unngå en bestemt person i et såpass stort arrangement som et bryllup er. Tviler sterkt på at han kommer til å lage bråk. Det må jo ha vært en stund siden bruddet i og med at du har ny samboer, og gemyttene roer seg nesten alltid med tiden. Dessuten, hvor lenge skal du unngå ham? Du er jo nødt til å treffe ham før eller siden uansett. Eller skal barna dine også måtte velge mellom deg og han når det gjelder skoleavslutninger og bryllup osv.? «Regelen» er vel uansett at det er den som stiller ultimatum som må vike. Anonymkode: 06e00...959 Når familien din velger eksen din som har behandlet deg dårlig, så må du bare heve deg over det altså? Ditt eget kjøtt og blod velger en eks som ikke er snill med deg. Det er virkelig ikke greit? Dette skulle denne niesen spurt sin tante om før hun inviterte han. Anonymkode: 27411...da4 6 1
Snurrepippa Skrevet 27. februar 2024 #135 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg hadde takket høflig nei til dette bryllupet. Det er tydelig at din familie har valgt side her, og det er ikke din side. Syns det er rart at ingen andre i familien din har reagert. Anonymkode: 27411...da4 Mange andre reagerer og de sier nok ifra hvis det kommer opp som et tema uten at jeg er tilstede, men det er en vanskelig situasjon og mange er konfliktsky 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #136 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Når familien din velger eksen din som har behandlet deg dårlig, så må du bare heve deg over det altså? Ditt eget kjøtt og blod velger en eks som ikke er snill med deg. Det er virkelig ikke greit? Dette skulle denne niesen spurt sin tante om før hun inviterte han. Anonymkode: 27411...da4 Nei, eksen er ikke valgt over TS. Begge er invitert. Det er TS som mener hun ikke kan være i samme lokale som eksen. Anonymkode: 06e00...959 1 2
Snurrepippa Skrevet 27. februar 2024 #137 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg er helt uenig med deg, TS. Ja, rart at samboeren din ikke er invitert, og akkurat det går det jo an å spørre niesen om hvis dere har et nært forhold. Du skal IKKE takke nei med henvisning til at eksen er bedt. Det er bare slemt overfor niesen din. Hvis du takker nei så sier du bare at det ikke passer. Men jeg synes absolutt du skal gå. For det første så er det ikke sikkert han kommer. For det andre: Det er sjelden veldig vanskelig å unngå en bestemt person i et såpass stort arrangement som et bryllup er. Tviler sterkt på at han kommer til å lage bråk. Det må jo ha vært en stund siden bruddet i og med at du har ny samboer, og gemyttene roer seg nesten alltid med tiden. Dessuten, hvor lenge skal du unngå ham? Du er jo nødt til å treffe ham før eller siden uansett. Eller skal barna dine også måtte velge mellom deg og han når det gjelder skoleavslutninger og bryllup osv.? «Regelen» er vel uansett at det er den som stiller ultimatum som må vike. Anonymkode: 06e00...959 Ja hadde dette vært en "vanlig"’person så hadde det ikke vært noe problem, men han er ikke det. Han er konstant ute etter bråk og etter å ta meg. Det høres sikkert veldig psyko ut hvis man ikke har opplevd denne type personlighet, men de som har opplevd det forstår nok godt hva jeg mener. Møter han opp i bryllupet er det ikke fordi han synes det er hyggelig. Og jeg har ikke problemer med å møte han i andre settinger som jeg absolutt må forholde meg til han, det klarer jeg nå å få til uten å bli "ødelagt" i lang tid etterpå. Selvom jeg helst unngår det. Men dette er en litt annen situasjon/setting. 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #138 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, eksen er ikke valgt over TS. Begge er invitert. Det er TS som mener hun ikke kan være i samme lokale som eksen. Anonymkode: 06e00...959 Ja og? Det er hennes familie ikke hans. Er en slem eks av tante såååå viktig for denne bruden tenker du? Blir hun sønderknust om han ikke kommer? Er han så viktig for henne at hun vil risikere at tante ikke kommer. Hun vil såre tanten sin for denne eks mannen. Anonymkode: 27411...da4 7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #139 Skrevet 27. februar 2024 Jeg synes det er veldig uhøflig å invitere tanten og ikke hennes nye mann. I bryllup ber man begge Anonymkode: 26b38...a61 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #140 Skrevet 27. februar 2024 Snurrepippa skrev (3 minutter siden): Mange andre reagerer og de sier nok ifra hvis det kommer opp som et tema uten at jeg er tilstede, men det er en vanskelig situasjon og mange er konfliktsky Skjønner ikke hva som er så vanskelig hvis din familie ikke har et nært forhold til ex-mannen din. Eller er det at han har status, makt, penger, jobb som kan ha påvirkning på dem? Hva sier din mor og foreldrene til din niese, altså din bror eller søster? I utgangspunktet burde dette ikke være en sak da familie først og fremst skal støtte DEG som er er nær familie. Du forklarer ikke hvorfor det er viktig for din niese å ha din ex- mann i sitt bryllup? De har jo ikke et nært forhold. Hvor gamle er barna deres? Anonymkode: a4a91...8c2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå