Gå til innhold

Eksmann bedt, ikke samboer

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, eksen er ikke valgt over TS. Begge er invitert. Det er TS som mener hun ikke kan være i samme lokale som eksen.

Anonymkode: 06e00...959

Nei det er ikke helt sånn hvis du leser hva jeg ellers har skrevet. Du får det til å høres ut som om jeg bare ikke vil det. Han har ekstreme personlighetstrekk. Og er veldig uforutsigbar. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår niesens valg. Eksmann er far til barna, ergo, knyttet til hennes familie med blod og vil alltid være en del av familien gjennom barna. Dessuten er det hyggelig for barna at faren er der.

Samboer er ikke knyttet til hennes familie gjennom barna, om det hadde blitt slutt mellom dere ville nok all kontakt brytes.

Jeg ville svelget en kamel on jeg var i samme situasjon, og vært med eksmann i bryllupet for barna. Mens samboeren var hjemme. Det er jo niesens bryllup,og ingen får lov til å bestemme deres dag og gjester utenom bryllupsparet.

Anonymkode: 45c5a...5fd

Så hyggelig gjort mot ny samboer….

Anonymkode: 8f889...d9e

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke hva som er så vanskelig hvis din familie ikke har et nært forhold til ex-mannen din. Eller er det at han har status, makt, penger, jobb som kan ha påvirkning på dem? Hva sier din mor og foreldrene til din niese, altså din bror eller søster? I utgangspunktet burde dette ikke være en sak da familie først og fremst skal støtte DEG som er er nær familie. Du forklarer ikke hvorfor det er viktig for din niese å ha din ex- mann i sitt bryllup? De har jo ikke et nært forhold. Hvor gamle er barna deres?

Anonymkode: a4a91...8c2

Jeg har skrevet tidligere at det nok handler om utenforstående ting. Han representerer status, makt, penger og det gagner dem å ha kontakt med han fremdeles. Og han oppfører seg ofte såpass dårlig (det har de selv opplevd mange ganger) at det kan ikke handle om at han er snill og god som "onkel". Det kan også handle litt om at de tenker det er hyggeligst for barna at vi begge er der. 

Det er ikke aktuelt å ta det opp med brudens foreldre pga sykdom. Barna er 13 og 15. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja og? Det er hennes familie ikke hans. Er en slem eks av tante såååå viktig for denne bruden tenker du? Blir hun sønderknust om han ikke kommer? Er han så viktig for henne at hun vil risikere at tante ikke kommer. Hun vil såre tanten sin for denne eks mannen.

Anonymkode: 27411...da4

«Slem» - ja, det vil nok veldig mange si om eksen sin, spesielt like etter at det har blitt slutt. At TS nå synes han er slem betyr jo ikke at andre synes det. TS har jo heller ikke alltid syntes det, ettersom hun har fått minst to barn med ham.

Ingen kan vite hvordan et forhold har sett ut på innsiden. Hvis ikke TS har gått rundt og snakket dritt om eksen sin (noe som i seg selv ville vært oppsiktsvekkende) kan ingen heller vite at han er «slem». Eller kanskje TS har snakket så mye stygt om ham at folk har begynt å få sympati for ham? Slikt kan også skje.

Det er synd TS ikke vil gå i bryllupet, men det er uhyre frekt å si til de som inviterer at det er fordi xxx er invitert. Det er dårlig stil og kritikk av vertskapet.

Spør da heller om du kan få ta med samboeren din.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan niesen være redd for at det skal bli en case med eks og ny samboer? At det er derfor hun ber eks som hun kjenner og ikke ny samboer?

Anonymkode: e1045...772

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg synes i utgangspunktet at man må tåle å stille opp på slike anledninger selv om eksen er der. At man selv ikke ønsker å leve sammen med personen lenger, betyr ikke at man kan kreve at alle andre skal kutte ut vedkommende. 

Hva med å spørre niesen din om dere kan bli plassert langt unna hverandre? Hvis det kommer mange gjester, pleier det å gå greit å unngå folk.

Skrevet
Snurrepippa skrev (12 minutter siden):

Jeg har skrevet tidligere at det nok handler om utenforstående ting. Han representerer status, makt, penger og det gagner dem å ha kontakt med han fremdeles. Og han oppfører seg ofte såpass dårlig (det har de selv opplevd mange ganger) at det kan ikke handle om at han er snill og god som "onkel". Det kan også handle litt om at de tenker det er hyggeligst for barna at vi begge er der. 

Det er ikke aktuelt å ta det opp med brudens foreldre pga sykdom. Barna er 13 og 15. 

Ok, det har du svaret. De velger hans status og makt som kan innvirke på dem framfor relasjonen til deg. Hvis reisevei er grei, så hadde jeg bedt samboer om å hente på et psssende tidlig tidspunkt og latt din ex-samboer ta med barna hjem fra bryllupsfesten. Samt bedt om å ikke sitte ved sidenav eller rett i nærhet av han under middagen. 

Anonymkode: a4a91...8c2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

«Slem» - ja, det vil nok veldig mange si om eksen sin, spesielt like etter at det har blitt slutt. At TS nå synes han er slem betyr jo ikke at andre synes det. TS har jo heller ikke alltid syntes det, ettersom hun har fått minst to barn med ham.

Ingen kan vite hvordan et forhold har sett ut på innsiden. Hvis ikke TS har gått rundt og snakket dritt om eksen sin (noe som i seg selv ville vært oppsiktsvekkende) kan ingen heller vite at han er «slem». Eller kanskje TS har snakket så mye stygt om ham at folk har begynt å få sympati for ham? Slikt kan også skje.

Det er synd TS ikke vil gå i bryllupet, men det er uhyre frekt å si til de som inviterer at det er fordi xxx er invitert. Det er dårlig stil og kritikk av vertskapet.

Hehe skulle gjerne kommet med eksempler her, så hadde du muligens sett annerledes på det, men det kan jeg ikke. Og hadde sikkert ikke hjulpet heller. Det finnes utallige eksempler på at damer ikke blir trodd på slikt. Det er alltid hennes egen feil. Inntil det er for sent da. Det har det jo også vært endel eksempler på i media i det siste. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Snurrepippa skrev (1 minutt siden):

Hehe skulle gjerne kommet med eksempler her, så hadde du muligens sett annerledes på det, men det kan jeg ikke. Og hadde sikkert ikke hjulpet heller. Det finnes utallige eksempler på at damer ikke blir trodd på slikt. Det er alltid hennes egen feil. Inntil det er for sent da. Det har det jo også vært endel eksempler på i media i det siste. 

Du, jeg tviler ikke på at eksen din har vært/er en drittsekk mot deg. Bare så det er sagt. Men dette vet jo ikke andre! Og hvis de gjør det, så er det i så fall en påstand fra din side (i deres øyne). Ikke sikkert han har pene ting å si om deg heller.

Poenget mitt er at uansett hva som har foregått, så vil de aller aller fleste klare å være i et bryllup med eksen. Det er i hvert fall noe folk går ut i fra.

Er du redd for ham? Tror du han kommer til å skade deg foran alle i dette bryllupet? Det virker veldig usannsynlig.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Flott at du er ok med at din familie inviterer dine ekser og ikke din nye partner i bryllupene sine. Til og med eksmann som du hadde et stygt brudd med hadde du godtatt at familien din inviterte. Selv om du syns det var et vondt brudd, så trenger ikke familien din å være enig i det. Hvorfor skal de støtte deg i det? Det er viktig for dine tantebarn at dine ekser stiller i bryllupene deres. For en stor person du er. 

Jeg hadde klikket i vinkel om mitt egen kjøtt og blod hadde bedt en eks av meg uten å høre med meg først. DET ER FREKT DET. 

• Liker 11
Skrevet (endret)

Er du sikker at din invitasjon ikke inkluderer samboer? Jeg hadde ringt og spurt. Si at du er litt forvirret fordi alle andre får ha med partner, men du har fått inntrykk at din parker ikke er invitert.
Hvis hun sier at det er på grunn av eksen din, så kan du si at du ikke er komfortabel å møte han uten din nåværende partner på grunn av hvordan han ikke har oppført seg. Du kan si at du ikke forventer at hun forstår, men at hun har plassert deg i en utrolig vanskelig situasjon. Fordi du vil være med på bryllupet hennes, men du kan ikke møte eksen din alene. Hun bør i alle fall ikke plasser dere på samme bord! 

Endret av Chiyo
  • Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du, jeg tviler ikke på at eksen din har vært/er en drittsekk mot deg. Bare så det er sagt. Men dette vet jo ikke andre! Og hvis de gjør det, så er det i så fall en påstand fra din side (i deres øyne). Ikke sikkert han har pene ting å si om deg heller.

Poenget mitt er at uansett hva som har foregått, så vil de aller aller fleste klare å være i et bryllup med eksen. Det er i hvert fall noe folk går ut i fra.

Er du redd for ham? Tror du han kommer til å skade deg foran alle i dette bryllupet? Det virker veldig usannsynlig.

Redd -ja. Skade meg fysisk -nei. 
De andre vet hva han har gjort. De har sett, hørt og opplevd. Ikke fordi jeg har fortalt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg må forresten kommentere at niesen virker veldig tankeløs. Hvis hun har et godt forhold til sin tante, burde hun ringt og hørt med henne. Eventuelt kunne hun bedt en av foreldrene sine pratet med henne om det. 

Jeg blir irritert av svar som «De kan invitere hvem de vil!» Eh… ja, men da får de også akseptere at familiemedlemmer kanskje melder avbud. Det koster ingenting å bruke hodet. Hvis niesen egentlig ikke har noe særlig forhold til Mr. Eks, og hun vet at tanten og denne personen ikke er på talefot og at TS har vært i et forhold med samboeren en stund, så  burde hun i det minste pratet med TS om det. 

Endret av Chiyo
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Flott at du er ok med at din familie inviterer dine ekser og ikke din nye partner i bryllupene sine. Til og med eksmann som du hadde et stygt brudd med hadde du godtatt at familien din inviterte. Selv om du syns det var et vondt brudd, så trenger ikke familien din å være enig i det. Hvorfor skal de støtte deg i det? Det er viktig for dine tantebarn at dine ekser stiller i bryllupene deres. For en stor person du er. 

Jeg hadde klikket i vinkel om mitt egen kjøtt og blod hadde bedt en eks av meg uten å høre med meg først. DET ER FREKT DET. 

Det var ikke det jeg skrev, nå bare dikter du. Jeg synes tvert i mot at det er veldig uhøflig å ikke invitere TS sin samboer.

Ellers mener jeg at et brudepar må få invitere hvem de vil, ja. Selvsagt. Ingen gjester kan diktere det. I sånne settinger må man regne med å treffe folk man ikke liker. Enten det er ekser, eksens nye flamme som han var utro mot deg med, usympatiske onkler eller frekke svigermødre. Som regel er det såpass mange gjester at man kan styre unna. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Chiyo skrev (Akkurat nå):

Jeg må forresten kommentere at niesen virker veldig tankeløs. Hvis hun har et godt forhold til sin tante, burde hun ringt og hørt med henne. Eventuelt kunne hun bedt en av foreldrene sine pratet med henne om det. 

Jeg blir irritert av svar som «De kan invitere hvem de vil!» Eh… ja, men da får de også akseptere at familiemedlemmer kanskje melder avbud. Det koster ingenting å bruke hodet. Hvis niesen egentlig ikke har noe særlig forhold til Mr. Eks, hun vet at tanten og denne personen ikke er på talefot, og TS har vært i et forhold med samboeren en stund, så  burde hun i det minste pratet med TS om det. 

Men nå gjorde hun ikke det, og da kan TS velge mellom å stille eller la være. Jeg mener hun burde stille. Hun vil uansett støte på eksen i forskjellige sammenhenger fremover, så det er bare å venne seg til det. Hvis hun ikke vil, så takker hun nei.

(Hva slags forhold bruden har til eksen er det ikke sikkert TS har full oversikt over).

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var ikke det jeg skrev, nå bare dikter du. Jeg synes tvert i mot at det er veldig uhøflig å ikke invitere TS sin samboer.

Ellers mener jeg at et brudepar må få invitere hvem de vil, ja. Selvsagt. Ingen gjester kan diktere det. I sånne settinger må man regne med å treffe folk man ikke liker. Enten det er ekser, eksens nye flamme som han var utro mot deg med, usympatiske onkler eller frekke svigermødre. Som regel er det såpass mange gjester at man kan styre unna. 

Man trenger ikke regne med at FAMILIE inviterer eksmenn de selv har vitnet har missbrukt deg. Det regner de fleste ikke med. Det er tankeløst, et svik og et tillitbrudd. 

• Liker 12
Skrevet

Han er far til barna, du kommer til å se han i alle store dager for resten av livet (dåp, konfirmasjon, bryllup). Er det ikke bedre å ta dette som en treningsdag for resten av livet? For å lære hvordan du skal forholde deg til han. 

Hvordan kommer du til å takle barnas konfirmasjon hvis du ikke klarer noen andre sitt bryllup med han tilstede? 

Anonymkode: 01abb...aff

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han er far til barna, du kommer til å se han i alle store dager for resten av livet (dåp, konfirmasjon, bryllup). Er det ikke bedre å ta dette som en treningsdag for resten av livet? For å lære hvordan du skal forholde deg til han. 

Hvordan kommer du til å takle barnas konfirmasjon hvis du ikke klarer noen andre sitt bryllup med han tilstede? 

Ja, hun må forholde seg til han når det gjelder deres felles barn. Storfamilien hennes behøver virkelig ikke invitere han. Eller tenker du de gjør det for å være snille, slik at tante kan øve seg? Når man feirer med ens egen familie, så kan man få slippe jævlige ekser.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, hun må forholde seg til han når det gjelder deres felles barn. Storfamilien hennes behøver virkelig ikke invitere han. Eller tenker du de gjør det for å være snille, slik at tante kan øve seg? Når man feirer med ens egen familie, så kan man få slippe jævlige ekser.

Men hun må jo lære seg at hun kan ikke styre alt og alle rundt seg. Niesa har invitert eksen, dette har hun ingen kontroll over, men hun kan velge å oppføre seg som voksen og dra til bryllupet. Hun har helt sikkert mange andre å prate/henge med i bryllupet enn eksen, dette blir en stor greie fordi hun gjør en stor greie av det. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvinner kan aldri vinne, altså. Forteller de sannheten om en slem mann ("prater dritt"), så er det "oppsiktsvekkende", og folk får sympati med den slemme mannen. Holder hun kjeft, så tror alle at han bare er snill. Fortell gjerne HVORDAN en kvinne PÅ EN RIKTIG MÅTE kan formidle til sin slekt at eksen hennes har behandlet henne dårlig? Har du en oppskrift?

• Liker 8
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...