AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #201 Skrevet 27. februar 2024 Snurrepippa skrev (6 minutter siden): Ja, og så er det helt klart status å ha han i "omgangskretsen" fremdeles… Så denne niesen din er veldig opptatt av sånt? Ja, men da er det jo ikke så merkelig. Da er det viktigere for henne en hva du måtte føle. Anonymkode: 06e00...959 1 1
Snurrepippa Skrevet 27. februar 2024 #202 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så denne niesen din er veldig opptatt av sånt? Ja, men da er det jo ikke så merkelig. Da er det viktigere for henne en hva du måtte føle. Anonymkode: 06e00...959 Ja hun er nok litt det. Foreldrene også. Men ikke resten av slekta. Hadde han vært den han er, men mer som en "hvem som helst" tror jeg aldri han hadde blitt invitert 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #203 Skrevet 28. februar 2024 11 sider og flere dager. Nå er det virkelig på tide å ta en prat med bruden... Anonymkode: 9b83d...b84 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #204 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 27.2.2024 den 8.04): Man kan invitere hvem man vil i positiv forstand. Men ikke utelate samboere og ektefeller til de man inviterer. Anonymkode: febc3...5ea Ho det kan man . Om de ikke har vært sammen lenge og man ikke har møtt de så skjønner jeg det Anonymkode: b2978...87e
Rosalilje84 Skrevet 28. februar 2024 #205 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ho det kan man . Om de ikke har vært sammen lenge og man ikke har møtt de så skjønner jeg det Anonymkode: b2978...87e Det er ikke det som er kutyme. Det er uhøflig å invitere alle bortsett fra én slektning med partner. Det spiller ingen rolle hvor lenge de har vært sammen, de er SAMBOERE. Altså har de tatt juridiske steg til å formalisere sitt forhold, de er ikke "løse kjærester". Hvilken tidsfrist mener du bør være på samboere? 2 år? 20 år? 6 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #206 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 27.2.2024 den 9.43): Kunne ikke vært mer enig 👍🏼👏🏼 Kan selvfølgelig være trist om en person en liker blir eks til et familiemedlem, men slik er livet. Anonymkode: 8f889...d9e Heldigvis ikke sånn her, vi klarer å oppføre oss sivilisert og har kontakt med de også Anonymkode: b2978...87e
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #207 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): 11 sider og flere dager. Nå er det virkelig på tide å ta en prat med bruden... Anonymkode: 9b83d...b84 Ja, hvorfor er ikke det gjort tro? Det er kanskje viktigere for TS å holde liv i tråden? Anonymkode: f2e35...599 1
Fremmed fugl Skrevet 28. februar 2024 #208 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 27.2.2024 den 14.08): Tingen er at eksen ER familie uansett hvordan man snur og vender det. Han vil alltid være familie gjennom barna. Samboer er ikke "helt" familie med mindre han for eksempel gifter seg inn i familien eller får felles barn med TS. Uansett om samboer kommer inn i familien så vil eksen være der pga båndet til barna. Anonymkode: 45c5a...5fd Er ikke i slekt. Slektsforbindelsen mellom niesen og søskenbarna går gjennom tanten og ikke eksen til tanten. Med din logikk er sønnen min i slekt med moren til eks kona til min bror. Nei, dem er ikke i slekt. Men han er i slekt med min bror og sine søskenbarn. 1 1
Snurrepippa Skrevet 28. februar 2024 #209 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 11 sider og flere dager. Nå er det virkelig på tide å ta en prat med bruden... Anonymkode: 9b83d...b84 Haha, ble lagt ut for to dager siden. Kan vel ikke noe for at det ble så stort engasjement 🤪 men takk for innspill. 4
Snurrepippa Skrevet 28. februar 2024 #210 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, hvorfor er ikke det gjort tro? Det er kanskje viktigere for TS å holde liv i tråden? Anonymkode: f2e35...599 Hahaha, noen av dere er ganske morsomme. Ja det er det eneste jeg bryr meg om. At denne tråden holdes aktiv. Jeg styrer vel ikke at andre svarer. Er det vanlig å slette tråden etter to dager eller når det har kommet nok svar? Bruden er ril opplysning på ferie så det er ugunstig tidspunkt, men jeg kan gi dere beskjed når det er gjort 😂 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #211 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Så denne niesen din er veldig opptatt av sånt? Ja, men da er det jo ikke så merkelig. Da er det viktigere for henne en hva du måtte føle. Anonymkode: 06e00...959 Altså, brudeparet ber dem de vil ha! Hva andre måtte føle er ikke deres problem, folk kan takke ja eller nei. Er det egne foreldre f eks, er de selv dels involvert og kan evt ta hensyn. Men å droppe onkel Hans fordi tante Kari er sur på ham? Anonymkode: 362a5...2cd 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #212 Skrevet 28. februar 2024 Snakka med bruden TS? Anonymkode: 58434...589
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #213 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ho det kan man . Om de ikke har vært sammen lenge og man ikke har møtt de så skjønner jeg det Anonymkode: b2978...87e Man kan, men det er jo ikke så trivelig. Den ene delen av et bryllup går jo på brudeparet og handler om at de skal få en best mulig dag, men den andre delen handler jo faktisk også om å prøve å gjøre det hyggelig for gjestene også. Som festarrangør/den delen av det handler det jo om å gjøre det attraktivt for gjestene å faktisk komme/at de skal ha lyst å delta,, og i mange tilfeller (jeg vet ikke med akkurat dette tilfellet spesifikt, så dette er sagt mer generelt altså) har det stor betydning for gjestene å kunne komme med følge. Det er mange bryllup mange ikke ville deltatt i om de ikke fikk ha med følge, ofte fordi man ikke nødvendigvis kjenner så mange som skal eller ikke kjenner de så godt at man er komfortabel med å komme alene. Det kan jo være flere faktorer som har betydning til eller fra i form av om man f. eks. må ta seg fri for å delta i bryllupet, hvorvidt man må reise for å være med (det kan isåfall være praktiske eller økonomiske faktorer av betydning også), hvor lenge det varer/hvor "omfattende" det skal være, hvordan man står sosialt ifht. paret og de andre gjestene osv. Vanligvis er jo man ber i bryllupet sitt mennesker man har en viss relasjon med, og derav man også gjerne er glad i og bør vise hensyn til, samtidig prøve å sørge for at også faktisk får en god opplevelse i den grad det er rimelig. Enkelte kan kanskje glemme litt denne sistnevnte delen ved å arrangere bryllup, men det bør jo faktisk være en vel så viktig del av det. Bryllup og hele invitasjons-delen/måten man velger å gjøre det på kan jo faktisk ha ganske stort "skadepotensiale"/kan ende med å faktisk såre noen (eller f. eks. bidra til å blusse opp eller nøytralisere konflikter, ødelegge/reparere relasjoner, bidra positivt eller negativt i relasjoner/familieforhold/vennegjenger osv), så man bør jo fortrinnsvis iallefall, altså ettersom det jo i utgangspunktet skal/bør være/vanligvis er mennesker man faktisk er glad i/i det minste bryr seg om, man inviterer, bør man jo i utgangspunktet også både ta hensyn til og ønske det beste for gjestene gitt situasjonen... Som i dette tilfellet fremstår det jo som ganske tydelig at dette er sårt for vedkommende. De har bedt eksen, som det også virker til å være kjent at ikke har behandlet henne bra, men unnlatt å be den nye samboeren. Er det gjort med vilje/ikke bare er en dum, tankeløs glipp, så er det jo faktisk dårlig gjort og ikke særlig "bra festarrangør/omtenksomt brudepar"-move av de. Det er ikke på bekostning av gjestene sine følelser eller sitt ve og vel, som da fremst er familie og venner man bryr seg om og er glad i, man skal spare inn på budsjettet eller spare plasser på gjestelisten. Anonymkode: b51ff...978 3 1 1
Snurrepippa Skrevet 28. februar 2024 #214 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Snakka med bruden TS? Anonymkode: 58434...589 Nei ikke enda, de er på ferie
Leselusa Skrevet 28. februar 2024 #215 Skrevet 28. februar 2024 Tråden er ryddet for personangrep og avsporinger, samt svar til dette. Mvh. Leselusa, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #216 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 27.2.2024 den 6.18): Er det kun lov å invitere familie i bryllup? Ikke det. Nettopp. Bruden inviterer dem Hun vil. Dette er onkelen uavhengig av skilsmisse Anonymkode: 0f32a...8ea Selv om bridezilla mener hun kan gjøre nøyaktig som hun vil, så finnes det skikk og bruk for selskaper som bryllup. Hvis man er voksen nok til å holde selskap, så er man voksen nok til å følge grunnleggende skikk og bruk. Ellers er man taktløs. Anonymkode: 7d5d0...d89 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #217 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Snakka med bruden TS? Anonymkode: 58434...589 Merkelig at du stiller dette spørsmålet når TS like før skrev at de var på ferie og at hun derfor ikke hadde snakket med dem. Kanskje følge med litt før du prøver deg på å være spydig? Jeg ville ikke ha gått i det bryllupet. Så fikk de sitte der med han de åpenbart har invitert på grunn av status. Det er veldig varierende praksis med tanke på å invitere ekser, selv om de er onkler/tante til den ene eller den andre. For min del er jeg skilt, og min eks blir neppe invitert den dagen de jeg er tante til skal gifte seg. De har ingen forpliktelser overfor ham, de har ikke lenger noen kontakt med ham etter at han og jeg skilte lag. Han er på ingen måte voldelig eller noe umenneske, men han var utro og det var et stygt brudd. De prioriterer meg. Anonymkode: 5e0f6...658 2 3
Fireflies Skrevet 1. mars 2024 #218 Skrevet 1. mars 2024 Snurrepippa skrev (På 27.2.2024 den 16.30): Ja, og så er det helt klart status å ha han i "omgangskretsen" fremdeles… Da har de jo tatt ett valg. Når man ikke tar en side så vil det i mange tilfeller si at man har valgt en side. Hvis de vet han har vært voldelig så ville jeg bare takket nei og sagt de får beholde han, men du trenger ikke å bli kontaktet fordi du verdsetter din indre ro mer. Så kan de leve med «ikke-valget» sitt. 2 1
Chiyo Skrevet 1. mars 2024 #219 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 27.2.2024 den 13.06): Men nå gjorde hun ikke det, og da kan TS velge mellom å stille eller la være. Jeg mener hun burde stille. Hun vil uansett støte på eksen i forskjellige sammenhenger fremover, så det er bare å venne seg til det. Hvis hun ikke vil, så takker hun nei. (Hva slags forhold bruden har til eksen er det ikke sikkert TS har full oversikt over). Anonymkode: 06e00...959 Hadde du stilt hvis personen som mishandlet deg psykisk/fysisk (eller begge deler) var invitert til samme fest? Vi vet ikke hva som har skjedd mellom dem. Men hvis TS sier at han har oppført seg dårlig og de ikke en gang prater sammen, så kan det være noe skikkelig gale. Man skal ta vare på seg selv først. Hvis niesen velger å invitere noen hun vet tanten ikke tåler trynet på, så må hun forvente at de kanskje ikke stiller. 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #220 Skrevet 5. mars 2024 hvordan gikk dette, @Snurrepippa? Anonymkode: abc44...4b2 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå