AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #101 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): ☝️ Dette. Sønnen min kaller fortsatt xene til tantene sine onkel (men ikke de nye samboerne) Anonymkode: 6330f...a1f Min tante ble behandlet veldig dårlig av sin eks. Han var min favoritt onkel. Jeg hadde jo ikke invitert han i bryllupet mitt. Alle de andre i familien, inkludert min mor, hadde satt foten ned der altså. Blod tante trumfer eks onkel som behandler/behandlet henne som dritt. Anonymkode: 27411...da4 8 3 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #102 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har noen tanter som ikke er mine biologiske tanter. Mine onkler har i tur og orden skilt seg. Dette er kvinner som har kjent meg fra jeg ble født og skilsmissene skjedde etter jeg fylt 16 år. Jeg er nå en voksen kvinne og mine onkler har vært i langvarige forhold med sine nye partnere. Disse "nye" damene er bra damer, snille, morsomme og hyggelige. Hvem er det jeg kaller "tante"? Jo de som hadde tanterollene da jeg vokste opp. Det er de som er mor til mine søskenbarn. Jeg velger selv å kalle dem tante, fordi de ER mine tanter for meg. Anonymkode: b40f8...f5c Men har disse tantene vært stygge med onklene dine. Har de behandlet dem dårlig? Ikke? Da er er det ikke samme problemstilling. Ts har skrevet at hennes eks ikke har vært snill med henne. Anonymkode: 27411...da4 6
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #103 Skrevet 27. februar 2024 13 hours ago, AnonymBruker said: Brudeparet inviterer akkurat hvem de vil. Sånn er det Anonymkode: d2967...a2f Man kan invitere hvem man vil i positiv forstand. Men ikke utelate samboere og ektefeller til de man inviterer. Anonymkode: febc3...5ea 7 1
exictence Skrevet 27. februar 2024 #104 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man kan invitere hvem man vil i positiv forstand. Men ikke utelate samboere og ektefeller til de man inviterer. Anonymkode: febc3...5ea enig 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #105 Skrevet 27. februar 2024 Jeg tenker at det er opp til brudeparet, de har fokusert på hvem de har relasjon til og budsjett til å invitere. Det koster ganske mye pr gjest i bryllup nå(jeg er sjokkert!) Og kan skjønne at det da frafaller folk man ikke har en relasjon til. Hadde jeg vært deg hadde jeg hevet meg over at ex er invitert og takket ja til å komme, samtidig som jeg hadde ytret ønske om å bli plassert langt unna exen. Anonymkode: 99f80...640 1 1
Fremmed fugl Skrevet 27. februar 2024 #106 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det kun lov å invitere familie i bryllup? Ikke det. Nettopp. Bruden inviterer dem Hun vil. Dette er onkelen uavhengig av skilsmisse Anonymkode: 0f32a...8ea 1. Dette er ikke en onkel. Dette er eksen til tanten. Hvis han er invitert så er det som venn. 2. Man kan selvfølgelig fritt velge hvem man inviterer til et selskap man arransjerer. Men så må man da ta konsekvensene av dette, og ikke klage. Som hvis folk snakker negativt om det, eller noen som for eksempel en tante ikke velger å komme og ikke fremover velger å prioritere en niese som velger å prioritere å invitere enn eks av tanten i brullypet. Enkel regel, dem jeg blir kjent med på grunn at dem er kjærester til familie, dem blir ekser når dem blir ekser. Hele relasjonen til disse personene er basert på min relasjon til min familie, og handler ikke om dem. Kjærester til mine barn, selvfølgelig vil jeg ha gode relasjoner til dem, men den dag dem blir ekser, så vil dem være ekser. 4 3
Rosalilje84 Skrevet 27. februar 2024 #107 Skrevet 27. februar 2024 TS, er alle andre enn deg invitert med ektefelle/samboer? Dette er viktig. Hvis det er kun din samboer som er utelatt, og alle andre er invitert som par, samtidig som de inviterer eksen din vel vitende hvordan det var mellom dere, så hadde jeg nektet å gå i protest. Voksne mennesker bør oppføre seg voksent og i tråd med kutyme, samt ta hensyn til slekta si. 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #108 Skrevet 27. februar 2024 Det er littcrart for du har jo byttet ut et gammelt familiemedlem med et nytt. Så hvis det er bare familien bommer de litt. Anonymkode: 30eef...136 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #109 Skrevet 27. februar 2024 Syns dette er sært av niesen din. Min tante skilte seg fra hennes mann og min filleonkel da jeg var 19-20 år. Han er i tillegg faren til mitt favorittsøskenbarn, og en av mine beste venner. Jeg har knapt tenkt på han etter skilsmissen og inviterte han overhode ikke i bryllupet(det hadde bare vært utrolig rart). Tenkte ikke på å invitere han engang. Og det var ikke et stygt brudd. Jeg hadde slått av en prat med niesen min. Fortalt hvorfor du synes dette er veldig merkelig og spør hvorfor din nye mann ikke er invitert. Ikke forlang noe eller true med å ikke komme, men still spørsmål rundt det. Anonymkode: e332d...833 7
Snurrepippa Skrevet 27. februar 2024 #110 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min tante ble behandlet veldig dårlig av sin eks. Han var min favoritt onkel. Jeg hadde jo ikke invitert han i bryllupet mitt. Alle de andre i familien, inkludert min mor, hadde satt foten ned der altså. Blod tante trumfer eks onkel som behandler/behandlet henne som dritt. Anonymkode: 27411...da4 Nemlig. Det har jeg selv praktisert når jeg har invitert. 3
Snurrepippa Skrevet 27. februar 2024 #111 Skrevet 27. februar 2024 Rosalilje84 skrev (22 minutter siden): TS, er alle andre enn deg invitert med ektefelle/samboer? Dette er viktig. Hvis det er kun din samboer som er utelatt, og alle andre er invitert som par, samtidig som de inviterer eksen din vel vitende hvordan det var mellom dere, så hadde jeg nektet å gå i protest. Voksne mennesker bør oppføre seg voksent og i tråd med kutyme, samt ta hensyn til slekta si. Utfra hva jeg har hørt, altså de jeg vet om og kjenner, kommer alle med sine nåværende partnere, ja 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #112 Skrevet 27. februar 2024 Jeg hadde spurt niesen om de har bedt feil mann. Høres veldig merkelig ut. Anonymkode: e311b...deb 9
Snurrepippa Skrevet 27. februar 2024 #113 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde spurt niesen om de har bedt feil mann. Høres veldig merkelig ut. Anonymkode: e311b...deb Hehe 😃 kanskje jeg skal spørre om det 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #114 Skrevet 27. februar 2024 Jeg synes i motsetning til de fleste at det ikke er så rart at hun har invitert eksmannen. Vet hun hvor dårlig forhold dere har? Min mann har vært "onkel" for min biologiske niese siden hun ble født, hun er veldig glad i ham, og jeg hadde forstått om hun ville bedt ham i bryllupet sitt (om mange herrens år, hehe) selv om det skulle bli slutt mellom oss. Det som er uakseptabelt er å ikke invitere din samboer. Ville spurt niesen hvordan hun har tenkt. Hun kan kanskje trekke tilbake invitasjonen til din eksmann, men kanskje det hjelper om din samboer er med? Anonymkode: 6463c...ca1 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #115 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes i motsetning til de fleste at det ikke er så rart at hun har invitert eksmannen. Vet hun hvor dårlig forhold dere har? Min mann har vært "onkel" for min biologiske niese siden hun ble født, hun er veldig glad i ham, og jeg hadde forstått om hun ville bedt ham i bryllupet sitt (om mange herrens år, hehe) selv om det skulle bli slutt mellom oss. Det som er uakseptabelt er å ikke invitere din samboer. Ville spurt niesen hvordan hun har tenkt. Hun kan kanskje trekke tilbake invitasjonen til din eksmann, men kanskje det hjelper om din samboer er med? Anonymkode: 6463c...ca1 Her mener du "kanskje ikke trekke tilbake" eller? Isåfall er jeg enig. Anonymkode: b51ff...978 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #116 Skrevet 27. februar 2024 Veldig rart at din samboer ikke er invitert! Og veldig rart at din xmann er invitert. Høres ut som provokasjon. Jeg hadde ikke dratt mht til samboeren. Anonymkode: 58f02...7e8 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #117 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her mener du "kanskje ikke trekke tilbake" eller? Isåfall er jeg enig. Anonymkode: b51ff...978 Ja, var det jeg mente! Får dessverre ikke redigert siden jeg svarte som anonym. Litt unødvendig det også, kunne brukt brukernavnet:) Anonymkode: 6463c...ca1 1
Rosalilje84 Skrevet 27. februar 2024 #118 Skrevet 27. februar 2024 Snurrepippa skrev (24 minutter siden): Utfra hva jeg har hørt, altså de jeg vet om og kjenner, kommer alle med sine nåværende partnere, ja Da er det bare frekt og uhøflig, kanskje et teit forsøk på å få deg og eksen sammen igjen. Fy faen. 4
Snurrepippa Skrevet 27. februar 2024 #119 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg synes i motsetning til de fleste at det ikke er så rart at hun har invitert eksmannen. Vet hun hvor dårlig forhold dere har? Min mann har vært "onkel" for min biologiske niese siden hun ble født, hun er veldig glad i ham, og jeg hadde forstått om hun ville bedt ham i bryllupet sitt (om mange herrens år, hehe) selv om det skulle bli slutt mellom oss. Det som er uakseptabelt er å ikke invitere din samboer. Ville spurt niesen hvordan hun har tenkt. Hun kan kanskje trekke tilbake invitasjonen til din eksmann, men kanskje det hjelper om din samboer er med? Anonymkode: 6463c...ca1 Ja det vet hun veldig godt. Og så tror jeg ikke han er en hun er veldig glad i. Så tilstede har han ikke vært, jeg møtte han da bruden var ganske stor og han bor også ganske langt unna. 2
Snurrepippa Skrevet 27. februar 2024 #120 Skrevet 27. februar 2024 Rosalilje84 skrev (21 minutter siden): Da er det bare frekt og uhøflig, kanskje et teit forsøk på å få deg og eksen sammen igjen. Fy faen. Ja, det er nok noe endel hadde ønsket. Fordi det hadde passet dem godt av flere årsaker. De har litt vanskelig for å akseptere bruddet, noe jeg ikke helt kan forstå. Folk skiller seg liksom. Selv hadde jeg aldri invitert noens eks med mindre de var perlevenner. Eller at det var to venner som hadde skilt seg der man var like mye venn med begge. Da med evnt nye partnere. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå