AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #81 Skrevet 26. februar 2024 Snurrepippa skrev (11 minutter siden): Hehe nei, tipper de ikke har snakket sammen engang på flere år Sikker? Kan vere mye de ikke har sagt til deg. Virker ikke som dere er så veldig close akkurat. Likevel helt enig i at det var dårlig å ikke invitere samboeren din. Anonymkode: cf211...606 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #82 Skrevet 26. februar 2024 Kan du snakke med ditt søsken (niesens forelder)? Hele greia virker litt rart. Anonymkode: 1666a...3f1 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #83 Skrevet 26. februar 2024 Jeg hadde spurt niesen hvorfor han var invitert og ikke din nye samboer. Hvis din nye samboer ikke blir invitert, ville jeg ikke gått. Anonymkode: 8f889...d9e 4 3
Snurrepippa Skrevet 26. februar 2024 #84 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Sikker? Kan vere mye de ikke har sagt til deg. Virker ikke som dere er så veldig close akkurat. Likevel helt enig i at det var dårlig å ikke invitere samboeren din. Anonymkode: cf211...606 Ja er sikker 1
Snurrepippa Skrevet 26. februar 2024 #85 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kan du snakke med ditt søsken (niesens forelder)? Hele greia virker litt rart. Anonymkode: 1666a...3f1 Mmnei og det er pga sykdom
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #86 Skrevet 26. februar 2024 Snurrepippa skrev (1 time siden): Jeg synes det er veldig spesielt og samboeren min synes selvfølgelig det er leit. Føles jo som utestenging og jeg er tross alt biologisk tante. Vi har et ok godt forhold, trodde ikke de hadde et veldig spesielt forhold til min eks. Nytt samboerskap er ganske ferskt og de kjenner han nesten ikke. Unaturlig å be han med andre ord. Hvorfor skal bruden ha folk hun nesten ikke kjenner i bryllupet sitt? Samboere er egne individer selv om man er et par. Anonymkode: 4b8ff...6e9 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #87 Skrevet 26. februar 2024 Jeg tror jeg hadde spurt sånn: "Hmm, jeg vet ikke om det bare gikk litt kjapt med invitasjonene, eller stemmer det at min samboer ikke er bedt? Beklager om jeg spør dumt, men som du vet var ikke XXX (eksen din) så grei, så å måtte gå alene føles derfor for vanskelig i en slik kontekst.. Tenkte derfor bare å høre med deg i tilfelle det bare kunne være en glipp?" eller noe i den duren, ellers latt være å gå tror jeg faktisk. 🙈 Anonymkode: b51ff...978 7 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #88 Skrevet 26. februar 2024 42 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal bruden ha folk hun nesten ikke kjenner i bryllupet sitt? Anonymkode: 4b8ff...6e9 Fordi basic folkeskikk. Når folk er samboere eller gift, inviterer man begge. 46 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror jeg hadde spurt sånn: "Hmm, jeg vet ikke om det bare gikk litt kjapt med invitasjonene, eller stemmer det at min samboer ikke er bedt? Beklager om jeg spør dumt, men som du vet var ikke XXX (eksen din) så grei, så å måtte gå alene føles derfor for vanskelig i en slik kontekst.. Tenkte derfor bare å høre med deg i tilfelle det bare kunne være en glipp?" eller noe i den duren, ellers latt være å gå tror jeg faktisk. 🙈 Anonymkode: b51ff...978 Jeg ville si «Beklager om jeg spør dumt, men stemmer det at min samboer ikke er bedt?» Anonymkode: febc3...5ea 15 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #89 Skrevet 26. februar 2024 Snurrepippa skrev (2 timer siden): Har du en eks? Tenker du at det er naturlig at hen blir bedt med til en stor familiesammenkomst fremfor hen du nå bor med? Det er da helt naturlig om den ene har vær lenge i livet Anonymkode: b2978...87e 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #90 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde min biologiske tante gått fra onkelen min, hadde han jo ikke sluttet å være onkelen min, med mindre jeg var veldig liten da det skjedde. Så jeg synes det er naturlig at han er bedt. At hun ikke inviterer din nye partner som hun ikke kjenner, er heller ikke unormalt. Dette er litt av dealen ved at man skiller seg, dessverre. Du kan ikke forlange at andre som er glad i eksmannen din også skal kutte ham. Anonymkode: f3644...a9b Ja, dette hørtes litt merkelig ut. Virker som TS tenker mest på seg selv og ikke hun som skal gifte seg. Anonymkode: 0fee7...fa9 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #91 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo, han hadde jo faktisk det. Onkel er han som er gift med din tante. Hadde hun giftet seg på nytt hadde du fått en ny onkel. Og nei, det betyr ikke at man skal kutte kontakten, men niesen er voksen og burde vite å trå forsiktig rundt tanta som er skilt fra en mann som har vært slem. Det er veldig merkelig å invitere eksen men ikke den nye samboeren - man må jo anta at forholdet er seriøst når det er samboerskap? Skulle aldri invitert min eks-onkel, det er bare sært. Anonymkode: eada1...a8c Jeg har noen tanter som ikke er mine biologiske tanter. Mine onkler har i tur og orden skilt seg. Dette er kvinner som har kjent meg fra jeg ble født og skilsmissene skjedde etter jeg fylt 16 år. Jeg er nå en voksen kvinne og mine onkler har vært i langvarige forhold med sine nye partnere. Disse "nye" damene er bra damer, snille, morsomme og hyggelige. Hvem er det jeg kaller "tante"? Jo de som hadde tanterollene da jeg vokste opp. Det er de som er mor til mine søskenbarn. Jeg velger selv å kalle dem tante, fordi de ER mine tanter for meg. Anonymkode: b40f8...f5c 7 3 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #92 Skrevet 26. februar 2024 Det er ikke en selvfølge for alle å invitere tanter og onkler, og følgelig i alle fall ikke deres nye samboere som man ikke kjenner. Jeg var for eksempel veldig i tvil om jeg skulle invitere tanter og onkler, fordi jeg ønsket et lite bryllup. Mange har mer lyst på vennefest med kun de aller nærmeste, enn å ha en stor familiegreie. Brudeparet inviterer hvem de vil, og jeg er ikke sikker på at det kommer noe godt ut av å ta opp temaet. Anonymkode: f3644...a9b 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #93 Skrevet 26. februar 2024 Snurrepippa skrev (2 timer siden): Det har de ikke Hvorfor svarer du så kort? Forbanna irriterende å lese så langt, good bye! Anonymkode: 7a4e9...4d5 6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #94 Skrevet 26. februar 2024 Snurrepippa skrev (2 timer siden): Takk. Ja skal snakke med henne Før du takker ja til invitasjonen, så kan du si at du syntes det er litt vanskelig å dra i bryllupet uten din samboer og da spesielt mtp at din ex skal være der. Også må du forsikre deg om at du ikke blir plassert rett ved din ex. Hvis de også insisterer på det, hadde jeg takket nei. Du kan jo tilby å betale for kuverten til din nye samboer, om det er prisen som avgjør. Du trenger ikke si noe om relasjonen til ex , utover at det er litt anstrengt. Vi ba jo ex mannen til søstera mi i konf til begge barna. Men da var det avklart med min søster, og han ble jo bedt fordi han har vært onkelen deres hele livet. Og vært der mye. Min søster er endel år eldre og han kom også inn i livet mitt når jeg var 5år. Den nye dama tåler ikke oss eller ungene hans. Så det er ikke kontakt i dag. Men det er jo hans valg forsåvidt. Og mistet litt respekten for at han lar dama behandle ungene hans litt kjipt. Men det betydde iallefall noe for dem at han var der. Jeg hadde ikke bedt hans nye dame, spesielt fordi det var ferskt den gangen. Men jeg hadde invitert evnt min søsters nye partner. Hun var forøvrig singel og er det fortsatt Anonymkode: efc23...234 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #95 Skrevet 26. februar 2024 Jeg har vært/er den niesen! Hos oss var han onkelen min i 22 år før de ble skilt. Jeg har fått høre ymse om «han har vært utro og ødelagt alt for meg» men lite utover det. Og sorry, men ett utroskap er ikke nok til at han mister onkel-tittelen, han har vært en enestående onkel og støttespiller i alle år og tante får ta konsekvensen av å ha tatt inn en person i familien som vi er glad i. I mitt bryllup kommer både onkel og tante til å bli invitert, selv om det kommer til å bety at tante ikke kommer. Jeg synes det er fryktelig trist når deres bitterhet kommer i veien for at jeg skal få ha de jeg er glad i, i mitt bryllup. Men det er deres valg. Hun har forøvrig ingen ny partner, men hadde hun hatt det, omtrent uansett hvor ferskt, hadde han vært invitert. Det synes jeg er det «rareste», samtidig ikke veldig rart.. Anonymkode: 42b1e...9a7 10 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #96 Skrevet 27. februar 2024 Din niese er i utakt med kotymene her. Kanskje hun bare er uvitende? Hun burde invitert deg +1. Så er denne + 1 den personen du er involvert med. Mulig hun tenker på din eks som sin onkel. Men du har valgt å skille deg, da skal din familie respektere det. Jeg ville snakket med niesen og bedt henne respektere mine valg. Som for bryllupets del betyr å trekke tilbake invitasjon til eksmann, og invitere samboer. Anonymkode: 7d5d0...d89 7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #97 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Din niese er i utakt med kotymene her. Kanskje hun bare er uvitende? Hun burde invitert deg +1. Så er denne + 1 den personen du er involvert med. Mulig hun tenker på din eks som sin onkel. Men du har valgt å skille deg, da skal din familie respektere det. Jeg ville snakket med niesen og bedt henne respektere mine valg. Som for bryllupets del betyr å trekke tilbake invitasjon til eksmann, og invitere samboer. Anonymkode: 7d5d0...d89 Er det kun lov å invitere familie i bryllup? Ikke det. Nettopp. Bruden inviterer dem Hun vil. Dette er onkelen uavhengig av skilsmisse Anonymkode: 0f32a...8ea 4 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #98 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har vært/er den niesen! Hos oss var han onkelen min i 22 år før de ble skilt. Jeg har fått høre ymse om «han har vært utro og ødelagt alt for meg» men lite utover det. Og sorry, men ett utroskap er ikke nok til at han mister onkel-tittelen, han har vært en enestående onkel og støttespiller i alle år og tante får ta konsekvensen av å ha tatt inn en person i familien som vi er glad i. I mitt bryllup kommer både onkel og tante til å bli invitert, selv om det kommer til å bety at tante ikke kommer. Jeg synes det er fryktelig trist når deres bitterhet kommer i veien for at jeg skal få ha de jeg er glad i, i mitt bryllup. Men det er deres valg. Hun har forøvrig ingen ny partner, men hadde hun hatt det, omtrent uansett hvor ferskt, hadde han vært invitert. Det synes jeg er det «rareste», samtidig ikke veldig rart.. Anonymkode: 42b1e...9a7 Så du har valgt en utro drittsekk som har såret tanta di fremfor henne. Ikke rart menn fortsetter å være utro når damer rundt dem eeeelsker personligheten deres. Anonymkode: 787a0...602 8 2
Anonymbruker*** Skrevet 27. februar 2024 #99 Skrevet 27. februar 2024 Når de både inviterer sin gamle filleonkel og lar være å invitere ny samboer blir det uhøflig og lite gjennomtenkt i mine øyne. Det er da ikke normalt å unnlate samboer/ektefelle til gjesten ved mindre det er ett temmelig lite bryllup? Jeg hadde latt være å dra. Jeg ser ikke helt den at man skal være så ydmyk og beæret over å være invitert i ett bryllup som andre kommentatorer skriver. Det er ikke ball på kongens hoff heller. 10 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #100 Skrevet 27. februar 2024 Snakk med niesen din. Kanskje hun ser ting fra begge sider og sier det er greit du har med samboeren? Anonymkode: 78358...854 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå