Gå til innhold

Eksmann bedt, ikke samboer

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvilket forhold har du til din niese, og hvilket forhold har hun til dere, din eks og nye samboer? Det høres svært spesielt ut spør du meg, ville iaf forsikret meg om at dere ikke skal sitte sammen i bryllupet? 

At din samboer ikke er invitert - har dere bodd sammen lenge? Hvis ja hadde jeg vurdert å ikke delta i protest. Ja, det er brudeparrets dag, men det gir ikke frikort til å lage kvalme og utestenge folk.

Anonymkode: eada1...a8c

Jeg synes det er veldig spesielt og samboeren min synes selvfølgelig det er leit. Føles jo som utestenging og jeg er tross alt biologisk tante. Vi har et ok godt forhold, trodde ikke de hadde et veldig spesielt forhold til min eks. Nytt samboerskap er ganske ferskt og de kjenner han nesten ikke. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk nei, men si til eksmannen at dere skal dit 🤣

Da møter han opp alene og din niese vil kanskje tenke seg om to ganger neste gang hun sender invitasjon 😅

Anonymkode: 535f3...808

Neste gang hun gifter seg mener du? 😂

Anonymkode: d2967...a2f

• Liker 6
Skrevet

Hvor lenge har dere vært samboere? Hvis det er veldig nytt og niesen din har et godt forhold fra barndommen til eksmannen din så er det kanskje ikke så rart.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Min niese skal gifte seg. Jeg er bedt, og barna, pluss min eksmann (far til barna). Eksmann og jeg er ikke på talefot da han har behandlet meg svært dårlig. Min nye samboer er ikke bedt. Hvordan hadde dere løst dette?

Anonymkode: e93ea...c9d

Regner med dette er din biologiske niese? Dette var veldig rart. Respektløst vil jeg si. Jeg hadde droppa det. 

Anonymkode: dcff7...d74

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

vet niesen hvordan han behandlet det? 

...hvordan han behandlet DEG, skulle det stå

Anonymkode: b55d0...057

• Liker 2
Skrevet

Ja det er dårlig at din samboer ikke er invitert her bør du legge press på invitatør eller så bør du si at du ikke kommer 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er han invitert? 

Anonymkode: 8b54e...9d0

Aner ikke 

Skrevet

Ok: Å invitere din eksmann.

Ikke Ok: Å ikke invitere din samboer.

Absolutt ikke Ok: Å invitere deg og din eksmann «sammen» som om dere fortsatt var gift. 

Anonymkode: febc3...5ea

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvordan vet du at eksmannen din er invitert? 

Anonymkode: 4cd8b...a48

• Liker 6
Skrevet

...hvordan han behandlet DEG, skulle det stå

Anonymkode: b55d0...057

Ja, men det er en vanskelig sak og de prøver sikkert å være "nøytrale"

Skrevet

Et bryllup handler om de som giftet seg. 
skal brudeparet bry seg med hva hver gjest tenker om andre gjester?

Det er jo helt syk påstand.

du bør gå siden brudeparet vil ha deg der. 

Det får holde at man skriver ned allergier tenker jeg..

• Liker 2
Skrevet
Snurrepippa skrev (Akkurat nå):

Aner ikke 

Kan du ikke spørre henne? "Jeg hører at du har invitert Arne. Det ble jeg litt overrasket over. Er det fordi du savner han?"

• Liker 19
Skrevet

Hvordan vet du at eksmannen din er invitert? 

Anonymkode: 4cd8b...a48

Barna har sagt det

• Liker 2
Skrevet

Kan løses ved at du ber om å bli plassert langt fra eks-mannen. Ha en plan for å kunne dra fra bryllupet like etter maten. Og/eller en plan for å kunne dra så snart du føler for det i løpet av kvelden. 

Er du sikker på at eksen kommer til å gå? 

Barnas alder og hvor lenge de skal delta på festen betyr også litt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Et bryllup handler om de som giftet seg. 
skal brudeparet bry seg med hva hver gjest tenker om andre gjester?

Det er jo helt syk påstand.

du bør gå siden brudeparet vil ha deg der. 

Det får holde at man skriver ned allergier tenker jeg..

Har du en eks? Tenker du at det er naturlig at hen blir bedt med til en stor familiesammenkomst fremfor hen du nå bor med?

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva med å snakke med niesen din? Spørre hvorfor eksmann er bedt når dere har et dårlig forhold? Si at det er vanskelig for deg å komme, og ha det kjekt om eksen er der, og at du vurderer frem og tilbake om du skal delta.

Om din samboer er ny, så kan det være derfor han ikke er bedt, men jeg synes det er litt dårlig gjort uansett iom at dere bor sammen. 

Og jeg syns det er litt rart at de har bedt eksmann, iom at han er en eks, ikke er fadder, ikke har noen "bånd" og fordi dere to ikke er venner. 

Så, snakk med niesen din og bare hør. 

Anonymkode: 4a6e7...fdf

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde min biologiske tante gått fra onkelen min, hadde han jo ikke sluttet å være onkelen min, med mindre jeg var veldig liten da det skjedde. Så jeg synes det er naturlig at han er bedt. At hun ikke inviterer din nye partner som hun ikke kjenner, er heller ikke unormalt. Dette er litt av dealen ved at man skiller seg, dessverre. Du kan ikke forlange at andre som er glad i eksmannen din også skal kutte ham.

Anonymkode: f3644...a9b

• Liker 36
  • Nyttig 7
Skrevet
Snurrepippa skrev (1 minutt siden):

Har du en eks? Tenker du at det er naturlig at hen blir bedt med til en stor familiesammenkomst fremfor hen du nå bor med?

Brudeparet inviterer hvem de vil.

kanskje de har mye med din ex å gjøre? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde min biologiske tante gått fra onkelen min, hadde han jo ikke sluttet å være onkelen min, med mindre jeg var veldig liten da det skjedde. Så jeg synes det er naturlig at han er bedt. At hun ikke inviterer din nye partner som hun ikke kjenner, er heller ikke unormalt. Dette er litt av dealen ved at man skiller seg, dessverre. Du kan ikke forlange at andre som er glad i eksmannen din også skal kutte ham.

Anonymkode: f3644...a9b

Amen 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Brudeparet inviterer hvem de vil.

kanskje de har mye med din ex å gjøre? 

Det har de ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...