Snurrepippa Skrevet 26. februar 2024 #41 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Amen Anonymkode: d2967...a2f Selv ikke når de vet hvor dårlig han har oppført seg? 3 1
Daria Skrevet 26. februar 2024 #42 Skrevet 26. februar 2024 Første bud er jo å snakke med henne og høre hva hun har tenk, eventuelt ikke tenkt. Min onkel og tante skilte seg under et år før min søster giftet seg, og hun ønsket seg egentlig begge der - de har jo vært en del av livet vårt hele oppveksten begge to. Tante ga uttrykk for at det ville være vanskelig for henne, og det ble respektert. Poenget er at dine følelser ikke er alle andres følelser, hun har hatt sin relasjon til din eks og tenker ikke nødvendigvis på hvordan dette er for deg, med mindre du gjør henne oppmerksom på det. De færreste er tankelesere, selv når vi synes de burde være det. 15 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #43 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde min biologiske tante gått fra onkelen min, hadde han jo ikke sluttet å være onkelen min, med mindre jeg var veldig liten da det skjedde. Så jeg synes det er naturlig at han er bedt. At hun ikke inviterer din nye partner som hun ikke kjenner, er heller ikke unormalt. Dette er litt av dealen ved at man skiller seg, dessverre. Du kan ikke forlange at andre som er glad i eksmannen din også skal kutte ham. Anonymkode: f3644...a9b ☝️ Dette. Sønnen min kaller fortsatt xene til tantene sine onkel (men ikke de nye samboerne) Anonymkode: 6330f...a1f 6 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #44 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde min biologiske tante gått fra onkelen min, hadde han jo ikke sluttet å være onkelen min, med mindre jeg var veldig liten da det skjedde. Så jeg synes det er naturlig at han er bedt. At hun ikke inviterer din nye partner som hun ikke kjenner, er heller ikke unormalt. Dette er litt av dealen ved at man skiller seg, dessverre. Du kan ikke forlange at andre som er glad i eksmannen din også skal kutte ham. Anonymkode: f3644...a9b Jo, han hadde jo faktisk det. Onkel er han som er gift med din tante. Hadde hun giftet seg på nytt hadde du fått en ny onkel. Og nei, det betyr ikke at man skal kutte kontakten, men niesen er voksen og burde vite å trå forsiktig rundt tanta som er skilt fra en mann som har vært slem. Det er veldig merkelig å invitere eksen men ikke den nye samboeren - man må jo anta at forholdet er seriøst når det er samboerskap? Skulle aldri invitert min eks-onkel, det er bare sært. Anonymkode: eada1...a8c 8 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #45 Skrevet 26. februar 2024 Snurrepippa skrev (12 minutter siden): Jeg synes det er veldig spesielt og samboeren min synes selvfølgelig det er leit. Føles jo som utestenging og jeg er tross alt biologisk tante. Vi har et ok godt forhold, trodde ikke de hadde et veldig spesielt forhold til min eks. Nytt samboerskap er ganske ferskt og de kjenner han nesten ikke. Da blir de ikke bedre kjent med ham heller. Jeg ville orientert min niese om situasjonen og hvorfor du kommer til å takke nei. Må si brudeparet virker mindre oppegående. Synd du ikke får vært med på familiefest, men vennskap med din niese og hans synes ikke å være mye å trakte etter. Anonymkode: 78bc8...3f8 8 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #46 Skrevet 26. februar 2024 Vet niesen din om din nye samboer. "Ny" kan være et stikkord her. Anonymkode: aab7c...602 5
Mezzosoprena Skrevet 26. februar 2024 #47 Skrevet 26. februar 2024 Din niese har invitert onkelen sin i brylluper sitt - dét ser jeg ikke på som unaturlig. Men at hun ikke har invitert din samboer, synes jeg er litt rart. 11
Snurrepippa Skrevet 26. februar 2024 #48 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet niesen din om din nye samboer. "Ny" kan være et stikkord her. Anonymkode: aab7c...602 Hehe ja. Han er ikke såå ny 😅 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #49 Skrevet 26. februar 2024 Håper ikke alle gjestene har slike innsigelser.. da blir det slitsomt for dem.. Anonymkode: d2967...a2f 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #50 Skrevet 26. februar 2024 Niesen ser vel på eksen din som hennes onkel, går jeg ut i fra? Hva er sjansen for at han vil komme tror du? Anonymkode: 758d8...556 8
Tantemor Skrevet 26. februar 2024 #51 Skrevet 26. februar 2024 Jeg hadde blitt mest såret over at ny samboer ikke ble invitert sammen med meg. Selv om selve samboerskapet er ferskt, så har dere sikkert vært sammen lengre enn det, og at han ikke blir invitert føler jeg er et signal om at han ikke er akseptert i familien. Det hadde såret meg, og når det er sånn at en problematisk eks kommer så ville det vært så ille at jeg Hadde takket pent nei. Niesen din kan hende er redd for at det blir bråk om både eksen din og ny samboer kommer, at det er årsaken. Men nei.. Det hadde nok vært dealbreaker for meg. Hadde sendt med en gave med barna. 12 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #52 Skrevet 26. februar 2024 Snurrepippa skrev (7 minutter siden): Selv ikke når de vet hvor dårlig han har oppført seg? De kan ikke ta slike hensyn. dere to gjestene må være beæret av invitasjon og oppføre dere Anonymkode: d2967...a2f 1 1
Arkana Skrevet 26. februar 2024 #53 Skrevet 26. februar 2024 (endret) Jeg tror som Daria at niesen nok har tenkt på hvem hun har en relasjon til og at dette ikke er gjort for å ekskludere din samboer. Det er jo ikke rart at hun har invitert onkelen sin til bryllupet sitt, men det er rart at hun ikke har invitert din samboer. Jeg hadde spurt om samboeren også er invitert/kan være med (og uten å nevne din eksmann, du har jo strengt tatt ikke noe med om han er invitert eller ikke). Det er jo også litt spesielt å mene at din niese skal ta hensyn til gjestenes relasjon til hverandre. Det er hennes bryllup, om du ikke vil være der fordi din eksmann er invitert er det nesten du som må takke nei og ikke han som ikke skal bli invitert. Jeg synes for øvrig en del mennesker er raske til å tolke ting i verste mening og bli krenket/såret i stedet for å tenke at det er en naturlig forklaring. Det er ingen grunn til at det skal ligge noe vondt bak invitasjonene. Endret 26. februar 2024 av Arkana 11 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #54 Skrevet 26. februar 2024 Hva har han gjort mot deg?:) Anonymkode: d2967...a2f 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #55 Skrevet 26. februar 2024 Hadde takket nei med den grunn at din nye samboer ikke er invitert. Så slipper du å nevne noe om exen.. Anonymkode: 36bf9...379 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #56 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Håper ikke alle gjestene har slike innsigelser.. da blir det slitsomt for dem.. Anonymkode: d2967...a2f Om alle gjestene har slike innsigelser tenker jeg brudeparet bør ta et hint om at de har svært dårlige sosiale antenner. For de har bommet grovt på etiketten. Det å ikke invitere en samboer til en viktig gjest samtidig som man inviterer en eks som denne gjesten har et svært dårlig forhold til er uheldig og kan potensielt ødelegge stemning i bryllupet. At de risikerer det er spesielt. Anonymkode: eada1...a8c 13 6
Snurrepippa Skrevet 26. februar 2024 #57 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Håper ikke alle gjestene har slike innsigelser.. da blir det slitsomt for dem.. Anonymkode: d2967...a2f Jeg blir ikke bedt på noe motsatt vei da. Selv ikke der jeg er fadder og har et nært forhold til både fadderbarna og foreldrene, som da er hans slekt. Jeg er biologisk tante til bruden, den eneste, så så vanskelig hadde det vel ikke vært å ta hensyn til. 13 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #58 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om alle gjestene har slike innsigelser tenker jeg brudeparet bør ta et hint om at de har svært dårlige sosiale antenner. For de har bommet grovt på etiketten. Det å ikke invitere en samboer til en viktig gjest samtidig som man inviterer en eks som denne gjesten har et svært dårlig forhold til er uheldig og kan potensielt ødelegge stemning i bryllupet. At de risikerer det er spesielt. Anonymkode: eada1...a8c Er en tante en viktig gjest ? 😂 uansett liksom.. Anonymkode: d2967...a2f 4
Snurrepippa Skrevet 26. februar 2024 #59 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Niesen ser vel på eksen din som hennes onkel, går jeg ut i fra? Hva er sjansen for at han vil komme tror du? Anonymkode: 758d8...556 Mmm de har aldri hatt en veldig nær relasjon. Og Brudgommen har møtt han bare en gang. 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #60 Skrevet 26. februar 2024 Snurrepippa skrev (1 minutt siden): Jeg blir ikke bedt på noe motsatt vei da. Selv ikke der jeg er fadder og har et nært forhold til både fadderbarna og foreldrene, som da er hans slekt. Jeg er biologisk tante til bruden, den eneste, så så vanskelig hadde det vel ikke vært å ta hensyn til. Brudeparet inviterer akkurat hvem de vil. Sånn er det Anonymkode: d2967...a2f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå