Rosalilje84 Skrevet 27. februar 2024 #161 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Du, jeg tviler ikke på at eksen din har vært/er en drittsekk mot deg. Bare så det er sagt. Men dette vet jo ikke andre! Og hvis de gjør det, så er det i så fall en påstand fra din side (i deres øyne). Ikke sikkert han har pene ting å si om deg heller. Poenget mitt er at uansett hva som har foregått, så vil de aller aller fleste klare å være i et bryllup med eksen. Det er i hvert fall noe folk går ut i fra. Er du redd for ham? Tror du han kommer til å skade deg foran alle i dette bryllupet? Det virker veldig usannsynlig. Anonymkode: 06e00...959 Hun mener at hun blir traumatisert av å måtte omgås ham i beruset tilstand. Hun må få slippe det. Usannsynlig eller ikke. Kvinner trenger ikke å "være snille piker" og finne seg i dritt fra menn med smil om munnen. 1950-tallet er for lengst forbi. 8 1
Rosalilje84 Skrevet 27. februar 2024 #162 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Han er far til barna, du kommer til å se han i alle store dager for resten av livet (dåp, konfirmasjon, bryllup). Er det ikke bedre å ta dette som en treningsdag for resten av livet? For å lære hvordan du skal forholde deg til han. Hvordan kommer du til å takle barnas konfirmasjon hvis du ikke klarer noen andre sitt bryllup med han tilstede? Anonymkode: 01abb...aff Bruker folk å drikke seg dritings i konfirmasjon? 5
delias Skrevet 27. februar 2024 #163 Skrevet 27. februar 2024 Rosalilje84 skrev (6 minutter siden): Bruker folk å drikke seg dritings i konfirmasjon? Dessverre, ja. Veldig vanlig.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #164 Skrevet 27. februar 2024 Tenk på stakkars bruden, TS sier hun kan ikke snakke med foreldrene hennes pga sykdom. Så bruden planlegger bryllupet med syke foreldre, og har helt sikkert mye å tenke på. Så kommer tante som krever at gjestelista skal tilpasses hennes behov. Helt sykt. Anonymkode: 01abb...aff 1 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #165 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenk på stakkars bruden, TS sier hun kan ikke snakke med foreldrene hennes pga sykdom. Så bruden planlegger bryllupet med syke foreldre, og har helt sikkert mye å tenke på. Så kommer tante som krever at gjestelista skal tilpasses hennes behov. Helt sykt. Anonymkode: 01abb...aff Arrangerer man bryllup velger man å måtte stå i slikt og mye rart. Trenger man fred og ro planlegger man ikke slikt og sender ikke ut invitasjon etc. Anonymkode: abc44...4b2 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #166 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenk på stakkars bruden, TS sier hun kan ikke snakke med foreldrene hennes pga sykdom. Så bruden planlegger bryllupet med syke foreldre, og har helt sikkert mye å tenke på. Så kommer tante som krever at gjestelista skal tilpasses hennes behov. Helt sykt. Anonymkode: 01abb...aff Normalt ville tantens nye mann også blitt invitert. De er et par. Så niesen har tenkt nok til å velge å utelate ham. Anonymkode: 26b38...a61 7 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #167 Skrevet 27. februar 2024 Chiyo skrev (1 time siden): Er du sikker at din invitasjon ikke inkluderer samboer? Jeg hadde ringt og spurt. Si at du er litt forvirret fordi alle andre får ha med partner, men du har fått inntrykk at din parker ikke er invitert. Hvis hun sier at det er på grunn av eksen din, så kan du si at du ikke er komfortabel å møte han uten din nåværende partner på grunn av hvordan han ikke har oppført seg. Du kan si at du ikke forventer at hun forstår, men at hun har plassert deg i en utrolig vanskelig situasjon. Fordi du vil være med på bryllupet hennes, men du kan ikke møte eksen din alene. Hun bør i alle fall ikke plasser dere på samme bord! Akkurat dette synes jeg du bør gjøre TS. De fleste vil forstå, gjør hun ikke det er hun ikke det er verdt å bruke en kveld på uansett. Anonymkode: aab7c...602 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #168 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Normalt ville tantens nye mann også blitt invitert. De er et par. Så niesen har tenkt nok til å velge å utelate ham. Anonymkode: 26b38...a61 Det har hun vel lov til å gjøre i HENNES bryllup. Anonymkode: 01abb...aff 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #169 Skrevet 27. februar 2024 48 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, hun må forholde seg til han når det gjelder deres felles barn. Storfamilien hennes behøver virkelig ikke invitere han. Eller tenker du de gjør det for å være snille, slik at tante kan øve seg? Når man feirer med ens egen familie, så kan man få slippe jævlige ekser. Anonymkode: 27411...da4 Tingen er at eksen ER familie uansett hvordan man snur og vender det. Han vil alltid være familie gjennom barna. Samboer er ikke "helt" familie med mindre han for eksempel gifter seg inn i familien eller får felles barn med TS. Uansett om samboer kommer inn i familien så vil eksen være der pga båndet til barna. Anonymkode: 45c5a...5fd 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #170 Skrevet 27. februar 2024 Rosalilje84 skrev (23 minutter siden): Kvinner kan aldri vinne, altså. Forteller de sannheten om en slem mann ("prater dritt"), så er det "oppsiktsvekkende", og folk får sympati med den slemme mannen. Holder hun kjeft, så tror alle at han bare er snill. Fortell gjerne HVORDAN en kvinne PÅ EN RIKTIG MÅTE kan formidle til sin slekt at eksen hennes har behandlet henne dårlig? Har du en oppskrift? Nei, jeg tror ikke det er noe poeng å «formidle til slekten at man har blitt behandlet dårlig». Alle som er skilt vil mene at de har blitt behandlet dårlig. Det er ikke så veldig interessant for andre. Dette er faren til TS sine barn, og de fleste prøver å forholde seg nøytrale når man snakker om ekser, spesielt hvis man har felles barn. (Jeg går her ut i fra at han ikke er en farlig voldsmann. Hvis han hadde vært det så ville vel politiet vært inne i bildet, og antakelig ville han ikke hatt samvær). Anonymkode: 06e00...959 2
Perfume Skrevet 27. februar 2024 #171 Skrevet 27. februar 2024 kan jo spørre om de bare har "skrevet" feil da.. Kanskje de mener din samboer men skrev din eks av gammel vane?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #172 Skrevet 27. februar 2024 Rosalilje84 skrev (28 minutter siden): Hun mener at hun blir traumatisert av å måtte omgås ham i beruset tilstand. Hun må få slippe det. Usannsynlig eller ikke. Kvinner trenger ikke å "være snille piker" og finne seg i dritt fra menn med smil om munnen. 1950-tallet er for lengst forbi. Og da får hun velge å bli hjemme. Man kan ikke diktere gjestelisten som gjest selv. Anonymkode: 06e00...959 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #173 Skrevet 27. februar 2024 "Tusen takk for hyggelig invitasjon, men jeg kan desverre ikke komme " Om noen spør noe nærmere forklarer du hvorfor. Du er bedt i bryllup, der er det frivillig komme, null møteplikt der. Anonymkode: eade1...db6 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #174 Skrevet 27. februar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det har hun vel lov til å gjøre i HENNES bryllup. Anonymkode: 01abb...aff Ja, det er hennes bryllup. Det er ingen andre enn brudeparet som har ordet når det gjelder hvordan bryllupet eller hvem gjenstene er. Det var ei som trodde ho kunne komme til meg å fortelle meg hvem som burde være invitert eller ikke - makan til frekkhet. Ikke prøv å motsi bryllupsparet om gjestene, det er utrolig frekt. Anonymkode: 45c5a...5fd 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #175 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): jeg hadde sannsynligvis løst det ved å drikke jevnt og trutt hele kvelden. .. men det er nok ingen god idé Anonymkode: b55d0...057 Med barna der? Anonymkode: 069b7...552
Snurrepippa Skrevet 27. februar 2024 #176 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Tenk på stakkars bruden, TS sier hun kan ikke snakke med foreldrene hennes pga sykdom. Så bruden planlegger bryllupet med syke foreldre, og har helt sikkert mye å tenke på. Så kommer tante som krever at gjestelista skal tilpasses hennes behov. Helt sykt. Anonymkode: 01abb...aff Det finnes mye som kan kalles sykdom. Og jeg krever ingenting. Jeg er bare usikker på hva jeg skal gjøre. 2
Snurrepippa Skrevet 27. februar 2024 #177 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Og da får hun velge å bli hjemme. Man kan ikke diktere gjestelisten som gjest selv. Anonymkode: 06e00...959 Har jeg heller på ingen måte tenkt å gjøre
Snurrepippa Skrevet 27. februar 2024 #178 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Nei, jeg tror ikke det er noe poeng å «formidle til slekten at man har blitt behandlet dårlig». Alle som er skilt vil mene at de har blitt behandlet dårlig. Det er ikke så veldig interessant for andre. Dette er faren til TS sine barn, og de fleste prøver å forholde seg nøytrale når man snakker om ekser, spesielt hvis man har felles barn. (Jeg går her ut i fra at han ikke er en farlig voldsmann. Hvis han hadde vært det så ville vel politiet vært inne i bildet, og antakelig ville han ikke hatt samvær). Anonymkode: 06e00...959 Vold er så mangt, trenger ikke å gå rundt med kniv, men man kan forårsake mye skade allikevel 9 1 4
Snurrepippa Skrevet 27. februar 2024 #179 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hun må jo lære seg at hun kan ikke styre alt og alle rundt seg. Niesa har invitert eksen, dette har hun ingen kontroll over, men hun kan velge å oppføre seg som voksen og dra til bryllupet. Hun har helt sikkert mange andre å prate/henge med i bryllupet enn eksen, dette blir en stor greie fordi hun gjør en stor greie av det. Anonymkode: 01abb...aff Har da aldri sagt at jeg skal styre noe som helst? Jeg er bare usikker på hvordan jeg skal løse det 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #180 Skrevet 27. februar 2024 Snurrepippa skrev (2 timer siden): Ja hadde dette vært en "vanlig"’person så hadde det ikke vært noe problem, men han er ikke det. Han er konstant ute etter bråk og etter å ta meg. Det høres sikkert veldig psyko ut hvis man ikke har opplevd denne type personlighet, men de som har opplevd det forstår nok godt hva jeg mener. Møter han opp i bryllupet er det ikke fordi han synes det er hyggelig. Og jeg har ikke problemer med å møte han i andre settinger som jeg absolutt må forholde meg til han, det klarer jeg nå å få til uten å bli "ødelagt" i lang tid etterpå. Selvom jeg helst unngår det. Men dette er en litt annen situasjon/setting. Det høres ut som du har vært utsatt for psykisk vold av denne mannen og da skal du selvsagt ikke i et bryllup med han. Det er noe annet enn en vanlig skilsmisse. Da du ikke skrev med i hi får du nå masse svar om å gå etc. basert på at folk tenker dette er et vanlig brudd. Anonymkode: 8cbeb...824 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå