AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #121 Skrevet 18. februar 2024 Jeg skjønner i allefall at helsevesenet innfører straffegebyr på 1500 for alle de som ikke møter opp, for meg er det totalt uaktuelt å ikke møte opp til en avtale jeg har sagt ja til, samme om det er ferie, fint vær eller tidlig på dag. Hva faen er det for slags unnskyldninger her i tråden? Det ER dårlig gjort å utebli dersom en har sagt en skal komme, uten å si fra, samme hva slags vær det er eller at en ikke liker tidspunktet. Anonymkode: 344a1...ff8 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #122 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ts her. Blir sjokkert over hvor frekke svar det kommer fra voksne folk. Min tenåring står tidlig opp om morgenen og vi tenkte ikke at kl 12 var for tidlig. Av praktiske grunner pga nyoperert ungdom så synes vi det passet å ha det hjemme og la de se på you Tube og bare henge. Hvordan folk vil feire bursdagen sin må vel være opp til hver enkelt? Laget en diskusjon på om det bare ikke er greit å møte når man har fått invitasjon..... Anonymkode: c87b9...4a2 Men du klarer ikke spørre på det maaaangr spør om! Hvordan ble de invitert og har folk sagt de kommer eller har dere antatt? Anonymkode: a49b3...fa6 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #123 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men du klarer ikke spørre på det maaaangr spør om! Hvordan ble de invitert og har folk sagt de kommer eller har dere antatt? Anonymkode: a49b3...fa6 Klarer ikke svare* Anonymkode: a49b3...fa6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #124 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men du klarer ikke spørre på det maaaangr spør om! Hvordan ble de invitert og har folk sagt de kommer eller har dere antatt? Anonymkode: a49b3...fa6 Hvorfor i all verden spiller det noen rolle?? Dere vet jo at de enten har svart ja eller at de bare ikke har møtt. Begge deler går for det samme. Får man en invitasjon er det vanlig folkeskikk å svare ja eller nei. Og ikke kom med noe «15- åringer har ikke fullt utviklet hjerne-piss.» 15-åringer er store nok til å ha lært et minimum av folkeskikk som kreves i dette tilfellet, men etter å ha lest denne tråden blir jeg i tvil om det er noe som læres hjemme lenger. Makan til idiotisk oppførsel av voksne folk. Kvinneguiden på sitt beste. Anonymkode: 6150b...95e 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #125 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ts her. Blir sjokkert over hvor frekke svar det kommer fra voksne folk. Min tenåring står tidlig opp om morgenen og vi tenkte ikke at kl 12 var for tidlig. Av praktiske grunner pga nyoperert ungdom så synes vi det passet å ha det hjemme og la de se på you Tube og bare henge. Hvordan folk vil feire bursdagen sin må vel være opp til hver enkelt? Laget en diskusjon på om det bare ikke er greit å møte når man har fått invitasjon..... Anonymkode: c87b9...4a2 Var ungdommene invitert eller hadde de takket ja til å komme? Det er ganske relevant her, og mange har spurt om det. Ellers så vet vi jo alle at mange 15-åringer er «under ombygging», og sliter med både å huske ting, ta imot beskjeder, ta hensyn til andre og så videre. Så jeg ville ikke vært for streng med dem. «Maybe you were a horrible person, or maybe you were just 15» er jo et relativt kjent sitat. Det trenger ikke bety de er hverken dårlig oppdratt eller fryktelige mennesker. Håper de tre hadde en fin feiring. Anonymkode: afb4f...45b 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #126 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg skjønner i allefall at helsevesenet innfører straffegebyr på 1500 for alle de som ikke møter opp, for meg er det totalt uaktuelt å ikke møte opp til en avtale jeg har sagt ja til, samme om det er ferie, fint vær eller tidlig på dag. Hva faen er det for slags unnskyldninger her i tråden? Det ER dårlig gjort å utebli dersom en har sagt en skal komme, uten å si fra, samme hva slags vær det er eller at en ikke liker tidspunktet. Anonymkode: 344a1...ff8 Men TS har fortsatt ikke svart på om de som ikke kom hadde takket ja eller ikke. Det blir 2 helt forskjellige diskusjoner. Nå må jo folk enten anta at de ikke har svart og kommentere på det grunnlaget. Eller anta som deg, at de har sagt ja til å komme, men ikke kom. Anonymkode: 27c75...220 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #127 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor i all verden spiller det noen rolle?? Dere vet jo at de enten har svart ja eller at de bare ikke har møtt. Begge deler går for det samme. Får man en invitasjon er det vanlig folkeskikk å svare ja eller nei. Og ikke kom med noe «15- åringer har ikke fullt utviklet hjerne-piss.» 15-åringer er store nok til å ha lært et minimum av folkeskikk som kreves i dette tilfellet, men etter å ha lest denne tråden blir jeg i tvil om det er noe som læres hjemme lenger. Makan til idiotisk oppførsel av voksne folk. Kvinneguiden på sitt beste. Anonymkode: 6150b...95e Det spiller en veldig stor rolle. Det er forskjell på «hei Mathias, jeg feirer bursdag på lørdag. Kommer du? Og Mathias sier ja» kontra en en felles chat, halla gutta jeg feirer på lørdag. Kom kom» 15 år gamle gutter er ikke helt modne og kan lett ha både glemt å svare, forsovet seg osv. derfor er det viktig hvordan det ble kommunisert. Ingen her godter seg over oppmøte, det er selvfølgelig trist men hvordan invitasjonen og dialogen foregikk er faktisk relevant. Hadde jeg sendt invitasjoner til folk og folk ikke hadde svart så hadde jeg tolket det som at de ikke kom. Anonymkode: a49b3...fa6 7 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #128 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det spiller en veldig stor rolle. Det er forskjell på «hei Mathias, jeg feirer bursdag på lørdag. Kommer du? Og Mathias sier ja» kontra en en felles chat, halla gutta jeg feirer på lørdag. Kom kom» 15 år gamle gutter er ikke helt modne og kan lett ha både glemt å svare, forsovet seg osv. derfor er det viktig hvordan det ble kommunisert. Ingen her godter seg over oppmøte, det er selvfølgelig trist men hvordan invitasjonen og dialogen foregikk er faktisk relevant. Hadde jeg sendt invitasjoner til folk og folk ikke hadde svart så hadde jeg tolket det som at de ikke kom. Anonymkode: a49b3...fa6 Det var to stykker som kom, så da tenker jeg vi kan ha såpass tillit til mor som startet denne tråden at vi tenker at guttene har blitt invitert på en tilstrekkelig måte. Dere henger dere opp i så ufattelig mye rart. Anonymkode: 6150b...95e 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #129 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det var to stykker som kom, så da tenker jeg vi kan ha såpass tillit til mor som startet denne tråden at vi tenker at guttene har blitt invitert på en tilstrekkelig måte. Dere henger dere opp i så ufattelig mye rart. Anonymkode: 6150b...95e Eller så kan man snu på det, det var bare 2 som fikk det med seg.. Anonymkode: a49b3...fa6 5
Nutz Skrevet 18. februar 2024 #130 Skrevet 18. februar 2024 41 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. Blir sjokkert over hvor frekke svar det kommer fra voksne folk. Min tenåring står tidlig opp om morgenen og vi tenkte ikke at kl 12 var for tidlig. Av praktiske grunner pga nyoperert ungdom så synes vi det passet å ha det hjemme og la de se på you Tube og bare henge. Hvordan folk vil feire bursdagen sin må vel være opp til hver enkelt? Laget en diskusjon på om det bare ikke er greit å møte når man har fått invitasjon..... Anonymkode: c87b9...4a2 Jeg er helt enig med deg i at man feirer bursdag som man vil. Men, i den alderen deltar man bare på det som frister og kanskje grandis kl 12 rett og slett ikke var spennende nok. Selv om ditt barn står tidlig opp betyr ikke det at vennegjengen gjør det samme, å stå tidlig opp som tenåring tilhører nok ikke normalen. Jeg begynte selv med pizzabursdag allerede på slutten av barneskolen, men da kjørte min mor meg og 4 venner til dolly dimples, la igjen penger til og hentet oss til et avtalt tidspunkt. Som 15-åring hadde jeg sluttet å feire bursdag. Grandiosa er noe av det mest hverdagslige man får, denne måneden får man en slik for 30 kr på de fleste butikker. Kanskje du kan forhøre deg med foreldrene i klassen om hva de pleier å gjøre når de arrangerer bursdag? Utover det så syntes jeg det er frekt å ikke dukke opp når man har takket ja, men du sier ikke noe om gutten din fikk svar på invitasjonene. Er du i det hele tatt sikker på at han inviterte alle 7? 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #131 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor i all verden spiller det noen rolle?? Dere vet jo at de enten har svart ja eller at de bare ikke har møtt. Begge deler går for det samme. Får man en invitasjon er det vanlig folkeskikk å svare ja eller nei. Og ikke kom med noe «15- åringer har ikke fullt utviklet hjerne-piss.» 15-åringer er store nok til å ha lært et minimum av folkeskikk som kreves i dette tilfellet, men etter å ha lest denne tråden blir jeg i tvil om det er noe som læres hjemme lenger. Makan til idiotisk oppførsel av voksne folk. Kvinneguiden på sitt beste. Anonymkode: 6150b...95e Det der med at 15åringer ikke har en utviklet hjerne nok til å klare de mest dagligdagse ting er noe nytt, før i tiden ble man voksen dagen man ble konfirmert og sendt ut i verden, da var det nok ikke så mange som var på så lavt nivå at de trodde de kunne si og gjøre hva de ville. Anonymkode: 344a1...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #132 Skrevet 18. februar 2024 Mine tre gutter sluttet å feire bursdag etter de var 13. Anonymkode: 337bc...296
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #133 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Eller så kan man snu på det, det var bare 2 som fikk det med seg.. Anonymkode: a49b3...fa6 Da synes jeg at du undervurderer både mor og de 5 guttene. Anonymkode: 6150b...95e
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #134 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mine tre gutter sluttet å feire bursdag etter de var 13. Anonymkode: 337bc...296 Og så? Anonymkode: 6150b...95e 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #135 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det der med at 15åringer ikke har en utviklet hjerne nok til å klare de mest dagligdagse ting er noe nytt, før i tiden ble man voksen dagen man ble konfirmert og sendt ut i verden, da var det nok ikke så mange som var på så lavt nivå at de trodde de kunne si og gjøre hva de ville. Anonymkode: 344a1...ff8 Ja, det er merkelig hvordan det har blitt Anonymkode: 6150b...95e 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #136 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da synes jeg at du undervurderer både mor og de 5 guttene. Anonymkode: 6150b...95e Jeg gjør kanskje det, men jeg står for at hvordan invitasjon og dialog er viktig før vi kan dømme de andre 5 guttene som udugelige og frekke som ikke kom. Anonymkode: a49b3...fa6 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #137 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gjør kanskje det, men jeg står for at hvordan invitasjon og dialog foregikk er viktig å vite før vi kan dømme de andre 5 guttene som udugelige og frekke som ikke kom. Anonymkode: a49b3...fa6 Anonymkode: a49b3...fa6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #138 Skrevet 18. februar 2024 Grunnen til at flere etterspør mer info er fordi det er en vesensforskjell mellom: «hei, på lørdag kl 12 feirer jeg bursdag. Du er invitert, håper det passer!» i en en til en melding og et bekreftende ja på dette. eller: «Dere kan komme hit en tur på lørdag og spise pizza» i en gruppechat, og ymse svar tilbake. Min erfaring med 15åringer er at det er sistnevnte som er mest vanlig. Og da er det ikke rart det kan bli misforståelser. Anonymkode: ded01...b1b 7
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #139 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg gjør kanskje det, men jeg står for at hvordan invitasjon og dialog er viktig før vi kan dømme de andre 5 guttene som udugelige og frekke som ikke kom. Anonymkode: a49b3...fa6 Sant? Her skal vi bare dømme mor og 15 åringen som har invitert. Vi skal dømme dem for å ha valgt "feil" dag og tidspunkt. Vi skal dømme dem for maten som blir servert. Vi skal anta at det ikke er blitt gitt ut en tydelig nok invitasjon. Vi skal anta at guttene ikke har svart. Anonymkode: 7fd32...681 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #140 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sant? Her skal vi bare dømme mor og 15 åringen som har invitert. Vi skal dømme dem for å ha valgt "feil" dag og tidspunkt. Vi skal dømme dem for maten som blir servert. Vi skal anta at det ikke er blitt gitt ut en tydelig nok invitasjon. Vi skal anta at guttene ikke har svart. Anonymkode: 7fd32...681 Vi dømmer jo ingen, vi bare etterspør informasjon fra ts.. Anonymkode: a49b3...fa6 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå