Gå til innhold

2 av 7 kom i bursdag

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja....? og derfor gadd vel ikke 15årigene å komme, for de ville heller ligge å sove. 

bursdagsfeiring kl 12 fir 15åringer er vel bare normalt om det kanskje var en shoppingtur eller kafebesøk osv.

Ikke for besøk med film og pizza liksom.

Hvor tidlig står man opp om klokka 12 er normal "midddagstid" med filmkveld og pizza? Sprøtt.

Hadde skjønt det om sønnen fylte 85. 🙄

Anonymkode: 9a7a5...59b

"Jeg sa jeg skulle komme i bursdagen din, men jeg gadd ikke. Det ble litt tidlig, så syns jeg filmog Grandiosa er teit. Mamma sa det var greit å ikke gi beskjed, siden jeg bare er 15 år. Jeg har ikke utviklet empati, ansvarsfølelse og folkeskikk ennå. Peace!"

Anonymkode: 7fd32...681

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eh kutt ut da! Man inviterer når man vil

Anonymkode: 5aee1...8cd

Ja? Har vel ikke sagt noe annet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ok,hvilte 15" åringen din middag eller var på jobb?

Spent på svar da enkelte oppdrar avkommet til å "Nave"

Anonymkode: 580d4...964

Hæ?

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

"Jeg sa jeg skulle komme i bursdagen din, men jeg gadd ikke. Det ble litt tidlig, så syns jeg filmog Grandiosa er teit. Mamma sa det var greit å ikke gi beskjed, siden jeg bare er 15 år. Jeg har ikke utviklet empati, ansvarsfølelse og folkeskikk ennå. Peace!"

Men sa de at de skulle komme?

Anonymkode: 797dd...aff

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men sa de at de skulle komme?

Anonymkode: 797dd...aff

De har vertfall ikke takket nei. Da hadde vel ts visst på forhånd at de ikke kunne komme?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Passer det ikke så takker man nei til invitasjonen. Det greier en normal 15 åring med et snev av folkeskikk. 

Hadde de takket nei, så hadde ikke ts opprettet tråden. Det var en forventning om at alle syv guttene skulle komme. Da har de ikke gitt beskjed om at de heller ønsker å sove lenge.

Igjen!!!!!! Derfor litt relevant om de personlig er invitert eller om sønnen har slengt ut i en felles snap at det er pizza klokken 12

Anonymkode: a49b3...fa6

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Man inviterer når man vil, men man kan inne regne med folk kommer akkurat da. 
Å invitere tenåringer på grandis å kake kl 12 på en lørdag er er som å be oldemor med på rave kl 02 på natta. 

Anonymkode: f76e8...02f

Jeg er invitert i barnedåp neste helg. Det starter i kirken kl.11 og er et stykke unna her jeg bor. De kan vel ikke regne med at jeg kommer da,jeg liker nemlig også å sove lenge. Ja,jeg vet det er forskjell på dåp og bursdag, men du skjønner kanskje poenget? 

Anonymkode: 6dab8...412

• Liker 1
Skrevet

Så mange dårlige unnskyldninger for dårlig oppførsel det var her da. Uavhengig av alder og kjønn, så gir man beskjed dersom man er invitert i bursdag og ikke kan komme. Man kan være enige om at det var et uvanlig tidspunkt for en ungdomsbursdag, men venner kommer da i bursdagsselskap til hverandre selv om man synes det var litt teit tidspunkt? Jeg har aldri vært en som sover lenge, men man klarer å stå opp på en lørdag for å feire en venns bursdag.  Man kommer i en venns bursdag selv om det er fint vær. Nå vet vi ikke de egentlige grunnene til disse gutta, men detter kommentarer til hva andre oppgir som (gode?) grunner til å drite i kompisens bursdag. 

• Liker 1
Skrevet
Busstopp skrev (4 timer siden):

Aner ikke hva som står i denne 8sider lange tråden men skjønner at TS får mye tyn for tidspunkt,dag osv.  

Og det syns jeg er helt innafor. Man må nesten se an barnet når man inviterer til bursdag. Jeg har hatt en 15år gammel gutt for ikke så lenge siden og det hadde ikke vært aktuelt å invitere til bursdag kl 12 på en lørdag før ferie. 
Her må TS ta sin del av «skylda» faktisk. 
Når det er sagt så er det jo veldig kjipt for gutten at bare 2 stk kom. Men det kunne vært unngått med litt små justeringer. 

Det var ikke lørdag før ferie. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er invitert i barnedåp neste helg. Det starter i kirken kl.11 og er et stykke unna her jeg bor. De kan vel ikke regne med at jeg kommer da,jeg liker nemlig også å sove lenge. Ja,jeg vet det er forskjell på dåp og bursdag, men du skjønner kanskje poenget? 

Dåp kl 11 på formiddagen er innenfor sosiale normer. Pizzabursdag kl 12 er ikke det. Det kan ikke sammenlignes.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Nutz skrev (3 minutter siden):

Dåp kl 11 på formiddagen er innenfor sosiale normer. Pizzabursdag kl 12 er ikke det. Det kan ikke sammenlignes.

Hvem bestemmer det? 

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvem bestemmer det? 

Samfunnet. 

• Liker 4
Skrevet

Ts...

Mange lurer på en tung som er viktig...men jeg kan ikke se du svarer på det.

Hvordan ble invitasjonen delt ut og fikk dere svar fra alle? 

Jeg kan si at min sønn på 11 får innimellom mer seg et brev hjem ( invitasjon) til bursdag til en i klassen. Men ofte glemmer han å gi meg den og eneste måten jeg vet om bursdag på er at foreldre også skriver innbydelse på Facebook gruppa ( klassen)  hadde ikke de skrevet der hadde vi nok glemt en god del bursdager 

• Liker 3
Skrevet
Nymphadora skrev (14 minutter siden):

Så mange dårlige unnskyldninger for dårlig oppførsel det var her da. Uavhengig av alder og kjønn, så gir man beskjed dersom man er invitert i bursdag og ikke kan komme. Man kan være enige om at det var et uvanlig tidspunkt for en ungdomsbursdag, men venner kommer da i bursdagsselskap til hverandre selv om man synes det var litt teit tidspunkt? Jeg har aldri vært en som sover lenge, men man klarer å stå opp på en lørdag for å feire en venns bursdag.  Man kommer i en venns bursdag selv om det er fint vær. Nå vet vi ikke de egentlige grunnene til disse gutta, men detter kommentarer til hva andre oppgir som (gode?) grunner til å drite i kompisens bursdag. 

Men for diskusjonens del hadde det vært fint med et svar på hvordan de er invitert. Og egentlig hvem som er invitert. Femtenåringer er rare. De kan føle det var rart å være invitert, og kanskje tenkt at det var flaut å komme om det var sendt ut som en typisk barnebursdagsinvitasjon. Og særlig om det ikke er en sånn typisk kompisgjeng

Anonymkode: ba1d8...ad2

• Liker 2
Skrevet
Nutz skrev (16 minutter siden):

Samfunnet. 

Er det et slikt samfunn vi vil ha?

Er det ikke greit å lære barna våre at man kan være forskjellige? 

Og at man er høflig og grei mot alle uansett hva de velger å gjøre? 

Og ikke minst,si fra om du kommer eller ikke... 

Ønsker man ikke å ha barn med folkeskikk?

Barneoppdragelse gjelder fortsatt for 15-åringer.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor har han bare invitert 7 lurer jeg på? Vi vet alt for lite om dette til å vite om det er frekt eller ikke. Er det noen som burde vært invitert, men som ikke er det? Har de andre gutta sagt ifra at de ikke synes det er greit, men sønnen din ikke innrømmet det til deg? Har han invitert gutter han ikke pleier å være med, og de ikke har forstått at han mente det? Har han bare sagt det litt løst, og de har glemt det? Har han spurt om de kommer? Det er masse omstendigheter å ta hensyn til når barna har blitt store og tar ansvar for feiringen. 

Anonymkode: a504b...fce

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Femtenåringer er rare. De kan føle det var rart å være invitert, og kanskje tenkt at det var flaut å komme om det var sendt ut som en typisk barnebursdagsinvitasjon. Og særlig om det ikke er en sånn typisk kompisgjeng

Anonymkode: ba1d8...ad2

Jeg ser ikke noe av dette som gode unnskyldninger. Når man er 15 år er man gammel nok til å forstå at det er kjedelig og gjør vondt for den som har invitert til bursdag at få kommer uten at det er gode grunner til det. Det handler om medmenneskelighet, og det er man fullt kapabel til å ha som en 15-årig gutt også. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva har dette med noe av det jeg skrev å gjøre? 

TS nekter jo å oppgi om folk hadde sagt ja eller ikke uansett.

Selvsagt er det kjipt at folk sier at de skal komme, også ditcher. Men det var ikke det jeg skrev heller, så du kan legge vekk den italicsen  din.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du 15 år?

• Liker 2
Skrevet
Nutz skrev (1 time siden):

Selvsagt er det innafor

Anonymkode: 5aee1...8cd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...