AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #101 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herregud, for en gjeng med drittkjerringer dere er. Ikke rart mange unger og ungdommer nå til dags er totalt ubrukelige. De går virkelig i god lære. De verste mobberne er foreldrene. Hvorfor henge dere opp i vinterferie (som ikke gjelder hele landet), klokkeslett, hva som serveres? Dere skjønner jo at alt dette er gjort i aller beste mening. Vi vet ingenting om denne familien. Det kan være en million ting som ligger bak. Skjerp dere! Anonymkode: 6150b...95e Ikke vær så overdramatisk! Du vet heller ingen ting om hvordan ts ba guttene eller om guttene faktisk takket ja eller om det bare er antatt at de skulle dukke opp.. Og det er kanskje greit å nevne for ts at tidspunkt er litt spesielt for en stor gutt, da tenåringer ofte sover lenger i helgene og kanskje ikke vil ha pizza til frokost. Selvom det er trist at bursdagen ikke ble forventet er det ikke til å komme fra at både tid/sted/innhold bryrter litt med sosiale koder for gutter over 7-8 år. Velmenende råd er ikke mobbing selvom er noen ganger gjør vondt å høre. Neste år ts og sønnen forsikre seg om at innbydelse er mottatt og så be svar på hvem som kommer. Anonymkode: a49b3...fa6 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #102 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan ble guttene invitert da? Direkte til de selv eller via foreldre? Om det var direkte til tenåringen så er det litt mye å forvente at de skal huske å gi svar, de gutter i 15 års alder tenker ikke helt sånn ennå og har problemer med å tenke en tanke fullt ut. Ble de invitert via foreldre så er det dårlig at de ikke gir tilbakemelding. Ellers må jeg si meg litt enig med andre her, vinterferie eller ei så synes jeg grandis klokken 12 for 15-åringer er litt i skalaen for barnslig og altfor tidlig på dagen, 12 blir jo frokost for mange av de.. Pizza og «alene» hjemme med film og snop på kvelden hadde vært mer passende i den aldersgruppa Anonymkode: a49b3...fa6 Men du kjenner da ikke disse guttene? Hvordan kan du vite hva som passer for dem? Anonymkode: 6dab8...412
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #103 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke vær så overdramatisk! Du vet heller ingen ting om hvordan ts ba guttene eller om guttene faktisk takket ja eller om det bare er antatt at de skulle dukke opp.. Og det er kanskje greit å nevne for ts at tidspunkt er litt spesielt for en stor gutt, da tenåringer ofte sover lenger i helgene og kanskje ikke vil ha pizza til frokost. Selvom det er trist at bursdagen ikke ble forventet er det ikke til å komme fra at både tid/sted/innhold bryrter litt med sosiale koder for gutter over 7-8 år. Velmenende råd er ikke mobbing selvom er noen ganger gjør vondt å høre. Neste år ts og sønnen forsikre seg om at innbydelse er mottatt og så be svar på hvem som kommer. Anonymkode: a49b3...fa6 Har aldri møtt en tenåring som ikke vil ha pizza til frokost! 😄 Anonymkode: 6dab8...412 7 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #104 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men du kjenner da ikke disse guttene? Hvordan kan du vite hva som passer for dem? Anonymkode: 6dab8...412 Jeg trenger ikke kjenne guttene personlig for å kunne konkludere med de aller fleste tenåringer liker å sove lenge når de har fri. Anonymkode: a49b3...fa6 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #105 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke vær så overdramatisk! Du vet heller ingen ting om hvordan ts ba guttene eller om guttene faktisk takket ja eller om det bare er antatt at de skulle dukke opp.. Og det er kanskje greit å nevne for ts at tidspunkt er litt spesielt for en stor gutt, da tenåringer ofte sover lenger i helgene og kanskje ikke vil ha pizza til frokost. Selvom det er trist at bursdagen ikke ble forventet er det ikke til å komme fra at både tid/sted/innhold bryrter litt med sosiale koder for gutter over 7-8 år. Velmenende råd er ikke mobbing selvom er noen ganger gjør vondt å høre. Neste år ts og sønnen forsikre seg om at innbydelse er mottatt og så be svar på hvem som kommer. Anonymkode: a49b3...fa6 Overdramatisk? Det holder å høre noe én gang, det er ikke nødvendig med 6 sider med dritt. Og måten de fleste meldingene er formulert på er overhodet ikke velmenende. Anonymkode: 6150b...95e 3 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #106 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Overdramatisk? Det holder å høre noe én gang, det er ikke nødvendig med 6 sider med dritt. Og måten de fleste meldingene er formulert på er overhodet ikke velmenende. Anonymkode: 6150b...95e Ingen har skrevet stygt til ts selvom det er gjentatt flere ganger. At det blir gjentatt betyr jo bare at flere reagerer på det samme? Og det understreker jo et poeng i seg selv. Anonymkode: a49b3...fa6 5
minister-mio Skrevet 17. februar 2024 #107 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Bor ikke på Østlandet, er vinterferie hos oss denne uka også. I tillegg til Oslo og Viken, og så har vel også Møre og Romsdal, Telemark, Agder, Trøndelag vinterferie denne uka? Sikkert noen jeg har glemt også.. Anonymkode: 7a0f7...0df Viken? Buskerud har ikke vinterferie nå iallefall
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #108 Skrevet 17. februar 2024 Hadde du pølser og sjokoladekake klar til dem? Barnebursdag er koselig for de på småskolen, men når de bikker 11-12 år så er den epoken over. Her må du veilede gutten din så han ikke blir han rare på skolen. Anonymkode: f76e8...02f 1
Supersmurf Skrevet 17. februar 2024 #109 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Åi. Jeg har 2 barn over 15 år som ikke har feiret "barnebursdag" på mange år. Men om jeg skulle se for meg at dette var min sønn når han var 15, så hadde verken han eller noen av kompisene hans vært våken kl 12 på en lørdag. Om han hadde fått en invitasjon til en bursdag selv hadde han nødvendigvis ikke fortalt meg det. Han hadde også lett kunne glemt at han skulle i bursdag, særlig hvis jeg ikke kunne minnet han på det. Mest sannsynlig har ikke disse ungdommene unnlatt å komme med vilje, de har kanskje bare glemt det. Det er bare sånn enkelte ungdommer er, uten å være onde. Irriterende ja, en smule respektløst ja, men sånn er det bare. Heldigvis har mine barn og deres venner sluttet med denne type feiring når de var 12-13 år gamle. Det som var mest vanlig etter 10 år var type bassengbursdsg, bowlingbursdag osv. Anonymkode: 27c75...220 Nå er ikke mitt barn 15 enda, men er kommet inn i den alderen han er totalt fjern og får ikke med seg noe som helst. Det kunne fort vært han som ikke hadde dukket opp i denne bursdagen, fordi han hadde glemt det selv og glemt og gitt oss foreldre beskjed. Kan det være at bursdagsbarnet ikke har vært tydelig med bursdagsinvitasjoner? Har han glemt å invitere noen, men droppet å si i fra til deg? 7
Gjest MissHannigan Skrevet 18. februar 2024 #110 Skrevet 18. februar 2024 (endret) Uff. Mange "gode" unnskyldninger for disse guttene her inne. "Gode" unnskyldninger med masse latter emojis. De har nok ikke fått med seg at de er invitert. Det er vinterferie noen plasser i landet. Tidspunktet var feil. Man sender ikke ut invitasjon til 15 åringer. Man kan ikke forvente noenting av en 15 åring. De har nok glemt det (de hadde ikke "glemt" det om det var en hjemme alene fest på kvelden med masse jenter invitert). TS. Dette er trist. Håper sønnen din hadde en hyggelig feiring sammen med de to som kom. Det var vertfall to 15 åringer som ikke hadde fått mange unnskyldninger til å ikke komme fra foreldrene sine. Man trenger ikke mange dårlige venner, når man har to gode venner. To gode venner holder i massevis. Endret 18. februar 2024 av MissHannigan
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #111 Skrevet 18. februar 2024 Hvem F... har ferie nå??? Her blir man invitert på mat og sosial omgang. Nei,regner med at de barna er ungene til banksjefen. Er nok de som svømmer i penger og er på ferie. Anonymkode: 580d4...964
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #112 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hadde du pølser og sjokoladekake klar til dem? Barnebursdag er koselig for de på småskolen, men når de bikker 11-12 år så er den epoken over. Her må du veilede gutten din så han ikke blir han rare på skolen. Anonymkode: f76e8...02f 🤦🏻♀️ Anonymkode: 5aee1...8cd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #113 Skrevet 18. februar 2024 Veldig synd om gutten din synes dette ble dumt. Jeg synes kanskje dere bør ta til dere at dette kanskje ble litt feil, både tidspunktet og settingen. Tenåringer sover gjerne til langt på dag og det spørs om de prioriterer å stå opp «tidlig» for å komme seg i en bursdag. Anonymkode: 6e38b...3bb
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #114 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Veldig synd om gutten din synes dette ble dumt. Jeg synes kanskje dere bør ta til dere at dette kanskje ble litt feil, både tidspunktet og settingen. Tenåringer sover gjerne til langt på dag og det spørs om de prioriterer å stå opp «tidlig» for å komme seg i en bursdag. Anonymkode: 6e38b...3bb Dette sier jeg til sjefen hver mandag, men jeg får ikke gehør for det. Anonymkode: 7fd32...681 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #115 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette sier jeg til sjefen hver mandag, men jeg får ikke gehør for det. Anonymkode: 7fd32...681 Er du tenåring med ikke fullt utviklet evne til konsekvenstenking eller rasjonell tankegang? Anonymkode: 6e38b...3bb 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #116 Skrevet 18. februar 2024 Jeg forventer av mine ungdommer at de stiller opp til avtaler og det man takker ja til. Det er normal adferd og god folkeskikk. Er man syk gir man beskjed. Kan man ikke komme takker man nei til invitasjon. Å bare utebli er ikke akseptabelt. Anonymkode: bad30...afa 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #117 Skrevet 18. februar 2024 Når man starter vanviddet i barnehagen med 25-personers bursdagsselskaper for 4-åringer, og tvinger barn til å stille opp i hver eneste føkkings bursdag de blir invitert i, så tror da faen at de ikke gidder mer når de blir tenåringer. Anonymkode: bad1a...3e8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #118 Skrevet 18. februar 2024 … og så bare fortsetter dere med gørra mot ts?! Skjerp dere! Anonymkode: 9c79a...850 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #119 Skrevet 18. februar 2024 Ts her. Blir sjokkert over hvor frekke svar det kommer fra voksne folk. Min tenåring står tidlig opp om morgenen og vi tenkte ikke at kl 12 var for tidlig. Av praktiske grunner pga nyoperert ungdom så synes vi det passet å ha det hjemme og la de se på you Tube og bare henge. Hvordan folk vil feire bursdagen sin må vel være opp til hver enkelt? Laget en diskusjon på om det bare ikke er greit å møte når man har fått invitasjon..... Anonymkode: c87b9...4a2 2 3 1
imagineme Skrevet 18. februar 2024 #120 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ts her. Blir sjokkert over hvor frekke svar det kommer fra voksne folk. Min tenåring står tidlig opp om morgenen og vi tenkte ikke at kl 12 var for tidlig. Av praktiske grunner pga nyoperert ungdom så synes vi det passet å ha det hjemme og la de se på you Tube og bare henge. Hvordan folk vil feire bursdagen sin må vel være opp til hver enkelt? Laget en diskusjon på om det bare ikke er greit å møte når man har fått invitasjon..... Anonymkode: c87b9...4a2 Hei TS 🙂 Alle støtter deg i det at det er trist at kun 2 av 7 dukket opp i bursdagen til sønnen din. Det er det ikke noe tvil om. Hva som blir servert eller ikke servert er også egentlig helt irrelevant i denne diskusjonen. Spørsmålet de fleste ønsker svar på er om du fikk tilbakemelding om at alle 7 faktisk skulle komme eller om det ikke kom noe svar fra de 5 som ikke dukket opp. For DET er veldig relevant her. 10 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå