AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #81 Skrevet 17. februar 2024 imagineme skrev (1 time siden): Forstår at dette er leit for både TS og sønnen, men han er 15 år gammel og kompisene forventer nok noe annet enn grandiosa og bløtkake hjemme hos moren hans. Min 13-åring reiser til nærmeste sentrum sammen med 4 kompiser og drar på kino og spiser pizza/burger. Å sndre ønsker å feire på annen måte Anonymkode: 5aee1...8cd
Gjest jegerrinne Skrevet 17. februar 2024 #82 Skrevet 17. februar 2024 Syns det er dårlig at de ikke kommer når de sier de kommer. Ja er litt enig i formiddag er tidlig når de er i den alderen. Her så har vi ofte tatt på eftan og hatt med bål ute , siden her er vennene til unga glade i å være ute, så da står de på ski og Aker selv om de er nå 17 til 19 år
imagineme Skrevet 17. februar 2024 #83 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Å sndre ønsker å feire på annen måte Anonymkode: 5aee1...8cd Helt klart, og jeg dømmer ingen 🙂 Sier bare at (mange av) dagens ungdommer trolig forventer noe annet enn grandiosa og kake hjemme hos vedkommende som har bursdag. Jeg regner med at dette var det 15-åringen til TS hadde mest lyst til og derfor så fasiliterte TS dette. Uavhengig av meninger her inne er det uansett trist av kun 2 av 7 kommer. Derfor hadde det også vært interessant om TS kunne skrive noe om de 5 som manglet hadde skrevet om de kom eller ikke. Ut i fra hovedinnlegget så antar jeg at samtlige 7 hadde svart ja - og at det derfor er enorm skuffelse når bare 2 av 7 kom. Fullt forståelig. 1
Rosa Sitron Skrevet 17. februar 2024 #84 Skrevet 17. februar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Norge delt i to når det er snakk om vinter- og høstferie, ergo er det ikke nødvendigvis vinterferie hos ts og de i dag… Anonymkode: ddb5f...8e5 Nei, men neste helg kan man snakke om at det er vinterferie i "hele"-landet
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #85 Skrevet 17. februar 2024 Kjære TS: 1. Ble det sendt ut en ordentlig invitasjon, eller typ en gruppesnap som ble åpna og liggende på "sett"? 2. Svarte folk at de kom, eller var det en antakelse at de som ikke sa noe kom? Anonymkode: 7a0f7...0df 3 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #86 Skrevet 17. februar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Vi har takket ja til å komme i selskap hos mormor neste lørdag klokken 13. Det blir kaker og kaffe. Etter å ha lest denne tråden kan jeg bare la være å dukke opp om det blir fint vær, og vil være ute i stede. 14 åringen min syns også det er litt for tidlig på en lørdag. Tenker det er fint å lære 14 åringen, om man ikke vil noe allikevel, så bare dukker vi ikke opp. Bra sosiale antenner å ta med seg inn i voksenlivet. Anonymkode: 7fd32...681 Som det blir påpekt av svært mange, så bekrefter aldri TS at de 5 som ikke møtte sa at de kom.. Eller hvordan de ble invitert. For alt vi vet, så er "invitasjonen" en gruppesnap av en vegg som sa "Bdag hos meg 12 lørdag neste uke". Fint vær og vinterferie er jeg forsåvidt enig i at er elendige unnskyldninger, men ang. å lære opp tenåringen og sosiale antenner, så føler jeg virkelig TS har bomma med Grandis og kake klokka 12 på en lørdag for en 15-åring... Anonymkode: 7a0f7...0df 12
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #87 Skrevet 17. februar 2024 Synd at ingen har gitt beskjed om at de ikke kommer. men har aldri hørt om noen over 9-10 år som feirer med kake og grandiosa kl12 på en lørdag, min nå 13 åring har de siste årene invitert noen venninner på pizza, godis, filmveld/escapseroom/bowling eller lignende de siste årene. Samme har venninne. Kun 1 som har invitert alle 15 åringen har reist på burgerking og shopping med venninne i år når hun og venninne har hatt bursdag. Kun 1 som har invitert alle Anonymkode: 0e8ad...70f 1
tussi84 Skrevet 17. februar 2024 #88 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har takket ja til å komme i selskap hos mormor neste lørdag klokken 13. Det blir kaker og kaffe. Etter å ha lest denne tråden kan jeg bare la være å dukke opp om det blir fint vær, og vil være ute i stede. 14 åringen min syns også det er litt for tidlig på en lørdag. Tenker det er fint å lære 14 åringen, om man ikke vil noe allikevel, så bare dukker vi ikke opp. Bra sosiale antenner å ta med seg inn i voksenlivet. Anonymkode: 7fd32...681 Det står ingenting om gjestene hadde takket ja. 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #89 Skrevet 17. februar 2024 tussi84 skrev (19 minutter siden): Det står ingenting om gjestene hadde takket ja. Det står ingenting om at de takket nei heller. Anonymkode: 7fd32...681
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #90 Skrevet 17. februar 2024 Tror ts har fått med seg at det ikke er «normalen» med bursdag kl 12 for en 15-åring nå altså. Alle trenger vel ikke påpeke det Anonymkode: 74b8b...291 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #91 Skrevet 17. februar 2024 Lurar på når tid Østlandet skal skjønne at ikkje alle bur der🤪😂😝 Anonymkode: a9c26...fca 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #92 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ts her. Han har ikke feiret bursdag de siste årene pga korona. Jeg lagde Grandiosa/kake og lot de være alene ellers i huset. Er ikke vinterferie her. Og tenkte ikke på at kl 12 var rart eller tidlig. Men men... Anonymkode: c87b9...4a2 Hæ.. det er noen år siden samfunnet var stengt ned 😅 Jeg syns det er rart å feire bursdag til en 15 åring kl 12 en lørdag, uansett om det er ferie eller ikke… Spise Grandiosa til frokost er vel heller ikke normalt, såvidt jeg vet? Tenker at neste år kanskje du burde se på barnet ditt som en ungdom, snart voksen (kanskje han har flyttet hjemmefra neste år og ordner en bursdagsfest ellernoe). Men i den alderen er det vel mer vanlig å ha selskap på kvelden, enten hjemme med film/PlayStation og pizza osv, eller ut på bowling, aktivitet og mat? Jeg har aldri vært i «barnebursdag» i den alderen , her var det hjemmefest eller bygdefest fra vi var 15… mulig ting har forandret seg, eller at dere bor i en by. Men helt ærlig så virker det litt kjipt for en snart voksen å sitte hjemme midt på formiddagen med foreldrene som barnevakt og servere kake til guttaboys… Anonymkode: 2c86b...919 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #93 Skrevet 17. februar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Lurar på når tid Østlandet skal skjønne at ikkje alle bur der🤪😂😝 Anonymkode: a9c26...fca Bor ikke på Østlandet, er vinterferie hos oss denne uka også. I tillegg til Oslo og Viken, og så har vel også Møre og Romsdal, Telemark, Agder, Trøndelag vinterferie denne uka? Sikkert noen jeg har glemt også.. Anonymkode: 7a0f7...0df 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #94 Skrevet 17. februar 2024 Åi. Jeg har 2 barn over 15 år som ikke har feiret "barnebursdag" på mange år. Men om jeg skulle se for meg at dette var min sønn når han var 15, så hadde verken han eller noen av kompisene hans vært våken kl 12 på en lørdag. Om han hadde fått en invitasjon til en bursdag selv hadde han nødvendigvis ikke fortalt meg det. Han hadde også lett kunne glemt at han skulle i bursdag, særlig hvis jeg ikke kunne minnet han på det. Mest sannsynlig har ikke disse ungdommene unnlatt å komme med vilje, de har kanskje bare glemt det. Det er bare sånn enkelte ungdommer er, uten å være onde. Irriterende ja, en smule respektløst ja, men sånn er det bare. Heldigvis har mine barn og deres venner sluttet med denne type feiring når de var 12-13 år gamle. Det som var mest vanlig etter 10 år var type bassengbursdsg, bowlingbursdag osv. Anonymkode: 27c75...220 6 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #95 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har alle 7 takket ja til invitasjonen? Anonymkode: 7fd32...681 Unnskyld meg, men en sender ikke ut «invitasjon» til bursdag sånn når en er 15😅🙈 Anonymkode: 78dac...08a 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #96 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Unnskyld meg, men en sender ikke ut «invitasjon» til bursdag sånn når en er 15😅🙈 Anonymkode: 78dac...08a En forespørsel på melding, snap eller hva er er fortsatt normalt å kalle invitasjon når det er snakk om bursdag. Da jeg inviterte i 30-årsdag sa jeg også «invitasjon» selv om det ikke ble sendt ut «barnebursdagsinvitasjon». Snakk om å gjøre seg vanskelig… Anonymkode: 5ebfb...bfb 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #97 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Lurar på når tid Østlandet skal skjønne at ikkje alle bur der🤪😂😝 Anonymkode: a9c26...fca Bor pp Østlandet men ikke vinterferie her;) Anonymkode: 5aee1...8cd 6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #98 Skrevet 17. februar 2024 Hvordan ble guttene invitert da? Direkte til de selv eller via foreldre? Om det var direkte til tenåringen så er det litt mye å forvente at de skal huske å gi svar, de gutter i 15 års alder tenker ikke helt sånn ennå og har problemer med å tenke en tanke fullt ut. Ble de invitert via foreldre så er det dårlig at de ikke gir tilbakemelding. Ellers må jeg si meg litt enig med andre her, vinterferie eller ei så synes jeg grandis klokken 12 for 15-åringer er litt i skalaen for barnslig og altfor tidlig på dagen, 12 blir jo frokost for mange av de.. Pizza og «alene» hjemme med film og snop på kvelden hadde vært mer passende i den aldersgruppa Anonymkode: a49b3...fa6 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #99 Skrevet 17. februar 2024 Herregud, for en gjeng med drittkjerringer dere er. Ikke rart mange unger og ungdommer nå til dags er totalt ubrukelige. De går virkelig i god lære. De verste mobberne er foreldrene. Hvorfor henge dere opp i vinterferie (som ikke gjelder hele landet), klokkeslett, hva som serveres? Dere skjønner jo at alt dette er gjort i aller beste mening. Vi vet ingenting om denne familien. Det kan være en million ting som ligger bak. Skjerp dere! Anonymkode: 6150b...95e 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #100 Skrevet 17. februar 2024 Er det virkelig vits å fortelle ts hvor rart det er å ha bursdag på den måten,og at deres barn feirer sånn og sånn? Poenget er jo at det kom færre enn ventet. Vinterferie, fint vær,tidspunkt som er "rart" for noen,spiller ingen rolle! Er man invitert så sier man ifra om man kommer eller ikke,og møter opp så sant man ikke er syk. Dette bør alle 15 åringer ha lært. Anonymkode: 6dab8...412 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå