Gå til innhold

2 av 7 kom i bursdag

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi dømmer jo ingen, vi bare etterspør informasjon fra ts.. 

Anonymkode: a49b3...fa6

Har du lest tråden?

Anonymkode: 7fd32...681

Videoannonse
Annonse
Skrevet

15- årsdagen min husker jeg godt. Vi var 5 jenter som drakk oss drita på vodka og klina med hverandre… Alke er hetero i dag btw… Den var hos hun som hadde foreldre på hytta og varte helgen fra fredag klokka 20- søndag klokka 15. Har ungdommen i dag totalt sluttet å være selvstendige?

Anonymkode: 7062b...974

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

15- årsdagen min husker jeg godt. Vi var 5 jenter som drakk oss drita på vodka og klina med hverandre… Alke er hetero i dag btw… Den var hos hun som hadde foreldre på hytta og varte helgen fra fredag klokka 20- søndag klokka 15. Har ungdommen i dag totalt sluttet å være selvstendige?

Hvor mange av vennene dine "glemte" at de var invitert i bursdagen din? 

• Liker 1
Skrevet

Har du lest tråden?

Jeg orker ikke å nøye lese 8 sider for å finne svarene fra ts. Men av det jeg har fått med meg, har ikke ts svart på hvorvidt disse ungdommene ga tilbakemelding på om de kom i bursdagen eller ikke. Men regner med at du har fått med deg noe annet, siden du svarer på denne måten? 

Anonymkode: 519f5...1d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du lest tråden?

Ja! Og jeg ser ts har fått tilbakemeldinger på at Grandiosa klokken 12 lørdag formiddag sannsynlig ikke er det største trekkplasteret for 15 år gamle gutter. Og jeg tenker det egentlig er en legitim tilbakemelding.. 

Jeg ser også mange være enig i at det er trist få møtte. Mange lurer på hvordan gutta ble invitert og det er viktig å vite før vi kan hoppe til den konklusjonen at det er alle de 5 som ikke dukket opp som er problemet eller om det kan ha vært litt mangelfull dialog i forkant. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi dømmer jo ingen, vi bare etterspør informasjon fra ts.. 

DET er det dummeste jeg har lest i dag

Anonymkode: 6150b...95e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg orker ikke å nøye lese 8 sider for å finne svarene fra ts. Men av det jeg har fått med meg, har ikke ts svart på hvorvidt disse ungdommene ga tilbakemelding på om de kom i bursdagen eller ikke. Men regner med at du har fått med deg noe annet, siden du svarer på denne måten? 

Anonymkode: 519f5...1d8

Ingen dømming her. Bare 9 sider med dette

Screenshot_20240218_095340_SamsungInternet.thumb.jpg.1603804f9e5e88aefb8c9077f7598198.jpgScreenshot_20240218_095218_SamsungInternet.thumb.jpg.77bee3e1b85dc5e2fdad38ae6dc4f8f5.jpgScreenshot_20240218_095353_SamsungInternet.thumb.jpg.f140470f1882fd6fd64d0d6656fdd394.jpgScreenshot_20240218_095531_SamsungInternet.thumb.jpg.e5b7bb99e142a57548dd039a4870f14d.jpgScreenshot_20240218_095202_SamsungInternet.thumb.jpg.9f819ba211f3bbe23ba60a06fe490e61.jpg

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo ganske vesentlig hvordan de ble invitert og om noen av de hadde svart bekreftende. Kanskje ingen av de egentlig svarte noe særlig på invitasjonen, da tenker jeg vi kan regne de som at de ikke kommer. 

Ja, det er en uting at folk ikke kommer til avtaler, eller at de ikke svarer skikkelig på om de kommer eller ikke. 

Veldig kjipt for bursdagsbarnet at det bare kom to stk. Men om de andre ikke har bekreftet at de kommer, så kan man jo ikke si at de skulle vært der heller. Hadde jeg sendt ut en fellesmelding om at jeg inviterte på besøk en dag og ingen svarte, så hadde jeg etterlyst svar og/eller spurt om et annet tidspunkt passet bedre 

Anonymkode: ba1d8...ad2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvor mange av vennene dine "glemte" at de var invitert i bursdagen din? 

Ingen, vi var bestevenninner hele ungdomsskolen❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her. 

Blir sjokkert over hvor frekke svar det kommer fra voksne folk. Min tenåring står tidlig opp om morgenen og vi tenkte ikke at kl 12 var for tidlig. 

Av praktiske grunner pga nyoperert ungdom så synes vi det passet å ha det hjemme og la de se på you Tube og bare henge. Hvordan folk vil feire bursdagen sin må vel være opp til hver enkelt? Laget en diskusjon på om det bare ikke er greit å møte når man har fått invitasjon.....

Anonymkode: c87b9...4a2

Jeg tenker dere bør ta en samtale utifra hvor "problemet" oppstod. 

Her er vel litt av "problemet" at dere har en tenåring som er motsatt de fleste andre, står tidlig opp og han/dere så ikke problemet med besøk kl 12. Snakk sammen om dette. Her tenker jeg også dere foreldre kanskje kunne veiledet litt. Også mtp invitasjon. Går utifra han selv har invitert (om ikke: slutt å invitere for han, det er bare kleint når de er så stor). Har han selv invitert må dere finne ut hvor det gikk galt. Skrev han ikke dato og klokkeslett? Ba han om å få beskjed innen en dato? Inviterte du kompiser? Hvis tilfelle kan de ha sybs det var litt rart og at det hele høres til barnlig ut? 

Ville tatt dette til etteretning. Prat om ulike årsaker. Mulig kompisene ikke har svart selv om det var en tydelig invitasjon. Da ligger problemet hos de. Har dere foreldre blandet dere for mye inn kan det være problemet. Har tenåringen glippet litt mtp invitasjon og beskjed, så er glippen der. Hvis tilfellet er at dere har blandet dere mye, og mulig han godtar det, så bør dere prate litt om forventninger når man er 15år og rett og slett realitetsorientere han litt. I den alderen blir man dessverre han "sære".

Anonymkode: 5facd...446

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

I følge foreldre i denne tråden, så er det greit å takke ja til en invitasjon, og ikke dukke opp. Det er greit siden det er klokken 12 på en lørdags formiddag og vinterferie. Det er greit fordi en normal 15 åring feirer ikke bursdagen sin klokken 12 på en lørdags formiddag i vinterferien. Det er helt ok å ikke dukke opp når foreldrene kommer med så mange gode unskyldninger.

Jeg gikk ut i fra at de hadde svart de ikke kom.

Har de sagt de kommer og så ikke dukker opp blir saken en annen. Men ts sa aldri noe om at de hadde takket ja. 

Anonymkode: 1030a...ba4

Skrevet
tussi84 skrev (20 timer siden):

Alle de som går på skolen har hatt vinterferien enten denne uka eller har det neste uke. Det er uansett snakk om ungdommer her, så de klarer seg fint alene mens foreldrene er på jobb.  Men er jo en del foreldre som tar fri i vinterferien for å dra til Syden.

Feil. Det er vinterferie for noen førstkommende uke, og neste uke. 

Skrevet

Har de sagt de kommer og så ikke dukker opp blir saken en annen. Men ts sa aldri noe om at de hadde takket ja. 

Hvorfor skulle hun starte en tråd om at guttene hadde svart at de ikke kom? Da hadde de jo hatt tid til å utsette selskapet. Velge en dag som passet bedre for flere av kompisene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi vet ennå ikke om de har svart at ja, vi kommer, eller bare ikke svart. Mange 15-åringer tror nok at hvis de ikke har sagt ja, så betyr det nei. 

Anonymkode: a2875...ef2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor skulle hun starte en tråd om at guttene hadde svart at de ikke kom? Da hadde de jo hatt tid til å utsette selskapet. Velge en dag som passet bedre for flere av kompisene.

Det vet vi ikke for ts svarer konsekvent ikke på det spørsmålet.. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Aner ikke hva som står i denne 8sider lange tråden men skjønner at TS får mye tyn for tidspunkt,dag osv.  

Og det syns jeg er helt innafor. Man må nesten se an barnet når man inviterer til bursdag. Jeg har hatt en 15år gammel gutt for ikke så lenge siden og det hadde ikke vært aktuelt å invitere til bursdag kl 12 på en lørdag før ferie. 
Her må TS ta sin del av «skylda» faktisk. 
Når det er sagt så er det jo veldig kjipt for gutten at bare 2 stk kom. Men det kunne vært unngått med litt små justeringer. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Barnet mitt har invitert 7 gutter til sin 15 års bursdag. Nå har bursdagen startet og det kom 2 stk. 

Jeg har så vondt i mammahjertet. Jeg viser selvfølgelig ikke dette til tenåringen men synes det er dårlig oppmøte. Tror han føler på det men får ikke gjort noe. 

Anonymkode: c87b9...4a2

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men min sønn har bursdag nå i vinterferien. Vi utsetter derfor alltid feiringen til etterpå.

Mitt andre barn hadde bursdagsfeiring i høstferien en gang. Da kom 3 av 15. 

Anonymkode: e90d7...09b

Skrevet

En ting er diskusjonen rundt invitasjon og tilbakemelding, men hvem er invitert? Er det en naturlig gjeng som henger sammen i det daglige (og da har de vel snakket om helgen og eventuelle planer mer enn én gang den siste uka), er det alle gutta i klassen som er invitert (og er det den vanlige løsningen der?) eller er dette en ungdom som faller litt utenfor sosialt og de som ikke har kommet ikke tilhører den daglige omgangskretsen? Det er ikke så lett å tro eller mene så mye om hva som kan ha skjedd og hvorfor når man ikke vet noe som helst om omstendighetene rundt. Det kan være bevisst mobbing og utestengelse, det kan være sløve ungdommer og rene misforståelser, det kan være dårlig kommunikasjon på en eller alle sider. Uansett kjipt for hsn som hadde bursdag, men å prøve å skjønne hvorfor er den beste måten å unngå at det skjer igjen.

Anonymkode: e2fec...cda

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mine tre gutter sluttet å feire bursdag etter de var 13.

Anonymkode: 337bc...296

Å så?

Anonymkode: 5aee1...8cd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Busstopp skrev (42 minutter siden):

Aner ikke hva som står i denne 8sider lange tråden men skjønner at TS får mye tyn for tidspunkt,dag osv.  

Og det syns jeg er helt innafor. Man må nesten se an barnet når man inviterer til bursdag. Jeg har hatt en 15år gammel gutt for ikke så lenge siden og det hadde ikke vært aktuelt å invitere til bursdag kl 12 på en lørdag før ferie. 
Her må TS ta sin del av «skylda» faktisk. 
Når det er sagt så er det jo veldig kjipt for gutten at bare 2 stk kom. Men det kunne vært unngått med litt små justeringer. 

Eh kutt ut da! Man inviterer når man vil

Anonymkode: 5aee1...8cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...