AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #201 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem bestemmer det? Anonymkode: 6dab8...412 De sol ikke gidder å dra unga opp av senga og sende i bursdag Anonymkode: 5aee1...8cd 1
tussi84 Skrevet 18. februar 2024 #202 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De sol ikke gidder å dra unga opp av senga og sende i bursdag Anonymkode: 5aee1...8cd Du tror virkelig at alle foreldrene til 15 åringer nødvendigvis vet at barna deres har fått invitasjon til en bursdag? Når man er 15 så inviteres man ikke via foreldrene Akkurat, og man kan ikke vite alt om alle planer som barna har til enhver tid. 6
Nutz Skrevet 18. februar 2024 #203 Skrevet 18. februar 2024 2 minutter siden, tussi84 said: Du tror virkelig at alle foreldrene til 15 åringer nødvendigvis vet at barna deres har fått invitasjon til en bursdag? Når man er 15 så inviteres man ikke via foreldrene Akkurat, og man kan ikke vite alt om alle planer som barna har til enhver tid. En 15-åring velger også selv hvilke bursdager og andre fester han/hun bol gå i 1
tussi84 Skrevet 18. februar 2024 #204 Skrevet 18. februar 2024 Nutz skrev (3 minutter siden): En 15-åring velger også selv hvilke bursdager og andre fester han/hun bol gå i Forsåvidt, men det er fortsatt høflighet å si fra om man kommer eller ikke. Det burde en på 15 vite. 1
Nutz Skrevet 18. februar 2024 #205 Skrevet 18. februar 2024 12 minutter siden, tussi84 said: Forsåvidt, men det er fortsatt høflighet å si fra om man kommer eller ikke. Det burde en på 15 vite. Enig.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #206 Skrevet 18. februar 2024 tussi84 skrev (19 minutter siden): Du tror virkelig at alle foreldrene til 15 åringer nødvendigvis vet at barna deres har fått invitasjon til en bursdag? Når man er 15 så inviteres man ikke via foreldrene Akkurat, og man kan ikke vite alt om alle planer som barna har til enhver tid. Ja det vet nan , om man prater med barna Anonymkode: 5aee1...8cd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #207 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Igjen!!!!!! Derfor litt relevant om de personlig er invitert eller om sønnen har slengt ut i en felles snap at det er pizza klokken 12 Anonymkode: a49b3...fa6 Igjen!!! Det går an å svare at det ikke passer! Anonymkode: 7fd32...681 1
Rosa Dartle Skrevet 18. februar 2024 #208 Skrevet 18. februar 2024 Veldig mye snakk om vinterferie? Her jeg bor er det ikke vinterferie. Kjipt gjort 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #209 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva har dette med noe av det jeg skrev å gjøre? TS nekter jo å oppgi om folk hadde sagt ja eller ikke uansett. Selvsagt er det kjipt at folk sier at de skal komme, også ditcher. Men det var ikke det jeg skrev heller, så du kan legge vekk den italicsen din. Anonymkode: 9a7a5...59b Det går fortsatt an å svare at det ikke passer. Hadde de svart at det ikke passer, så hadde jo ikke ts regnet med at de kom? Anonymkode: 7fd32...681 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #210 Skrevet 18. februar 2024 Nymphadora skrev (2 timer siden): Jeg ser ikke noe av dette som gode unnskyldninger. Når man er 15 år er man gammel nok til å forstå at det er kjedelig og gjør vondt for den som har invitert til bursdag at få kommer uten at det er gode grunner til det. Det handler om medmenneskelighet, og det er man fullt kapabel til å ha som en 15-årig gutt også. Nja. 15 åringer er ofte veldig usikker. De spør gjerne ikke foreldre om "råd". De har kanskje ikke tenk så mye på om det er vondt for den andre. 15 åringer ser seg selv mest. Så om de føler at det var en "rar" invitasjon, så kan de tenke at det ble flaut å komme. Kanskje de synes det var rart om det ikke ble nevnt igjen, kanskje de da ikke tenkte det ble noe av. Av eldre hadde jeg tenkt det var ufint. Men 15 åringer er midt i verste omøbleringen i hodet. De er såpass store at de skal ha kontroll på ting selv, men de har egentlig ikke det. Hadde foreldrene blitt blandet inn, så tenker jeg at de hadde passet på at barna kl seg avgårde i bursdagen. Anonymkode: ba1d8...ad2 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #211 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nja. 15 åringer er ofte veldig usikker. De spør gjerne ikke foreldre om "råd". De har kanskje ikke tenk så mye på om det er vondt for den andre. 15 åringer ser seg selv mest. Så om de føler at det var en "rar" invitasjon, så kan de tenke at det ble flaut å komme. Kanskje de synes det var rart om det ikke ble nevnt igjen, kanskje de da ikke tenkte det ble noe av. Av eldre hadde jeg tenkt det var ufint. Men 15 åringer er midt i verste omøbleringen i hodet. De er såpass store at de skal ha kontroll på ting selv, men de har egentlig ikke det. Hadde foreldrene blitt blandet inn, så tenker jeg at de hadde passet på at barna kl seg avgårde i bursdagen. Anonymkode: ba1d8...ad2 Føler du beskiver en 5 åring ikke en 15 åring. Da jeg var 15 styrte jeg min egen økonomi og jobbet på den lokale dagligvarebutikken i helgene. Å takke ja, eller nei til en invitasjon er ikke mye å forlange fra en ungdom som straks begynner på videregående. Anonymkode: 7fd32...681 2
Nymphadora Skrevet 18. februar 2024 #212 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nja. 15 åringer er ofte veldig usikker. De spør gjerne ikke foreldre om "råd". De har kanskje ikke tenk så mye på om det er vondt for den andre. 15 åringer ser seg selv mest. Så om de føler at det var en "rar" invitasjon, så kan de tenke at det ble flaut å komme. Kanskje de synes det var rart om det ikke ble nevnt igjen, kanskje de da ikke tenkte det ble noe av. Av eldre hadde jeg tenkt det var ufint. Men 15 åringer er midt i verste omøbleringen i hodet. De er såpass store at de skal ha kontroll på ting selv, men de har egentlig ikke det. Hadde foreldrene blitt blandet inn, så tenker jeg at de hadde passet på at barna kl seg avgårde i bursdagen. Man er ikke et lite barn lenger uten konsekvenstenking når man er 15 år. Men siden det er så mange voksne i denne tråden som tydelig bagatelliserer at man ikke møter i bursdagsselskap og potensielt heller ikke gidder å gi beskjed om man kommer eller ikke, så forstår man jo hvordan ungdommen blir slik. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #213 Skrevet 18. februar 2024 Nymphadora skrev (15 minutter siden): Man er ikke et lite barn lenger uten konsekvenstenking når man er 15 år. Men siden det er så mange voksne i denne tråden som tydelig bagatelliserer at man ikke møter i bursdagsselskap og potensielt heller ikke gidder å gi beskjed om man kommer eller ikke, så forstår man jo hvordan ungdommen blir slik. Skremmende at 15 åringer får lov til å øvelsekjøre. Foreldre i denne tråden beskriver dem jo som helt hjernedød. Tenk om de blir litt usikre på motorveien, og bestemmer seg for at de ikke gidder å kjøre mer allikevel... uten å gi beskjed? Anonymkode: 7fd32...681
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #214 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Føler du beskiver en 5 åring ikke en 15 åring. Da jeg var 15 styrte jeg min egen økonomi og jobbet på den lokale dagligvarebutikken i helgene. Å takke ja, eller nei til en invitasjon er ikke mye å forlange fra en ungdom som straks begynner på videregående. Anonymkode: 7fd32...681 Jeg jobber med 13-16 åringer. Og du vil ikke tro hvor mange "mobbe"situasjoner som bunner ut i akkurat denne type ting. Alle er flaue, nervøse og usikre. Så blir de ikke med på kino, men de trodde det var fordi den andre ikke egentlig ville at hen skulle være med.. Gjelder begge kjønn Anonymkode: ba1d8...ad2 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #215 Skrevet 18. februar 2024 Nymphadora skrev (30 minutter siden): Man er ikke et lite barn lenger uten konsekvenstenking når man er 15 år. Men siden det er så mange voksne i denne tråden som tydelig bagatelliserer at man ikke møter i bursdagsselskap og potensielt heller ikke gidder å gi beskjed om man kommer eller ikke, så forstår man jo hvordan ungdommen blir slik. Nå er faktisk ikke hjernen ferdig for ungdom, de er ikke så god på å tenke konsekvenser eller langsiktig. De trenger veiledning i det. Yngre barn blir passet på av foreldrene. Ungdom regner man med at klarer det selv, men de gjør gjerne ikke det. At voksne mennesker i tråden her "unnskylder" oppførselen er ikke ensbetydende med at de selv hadde droppet et besøk de var invitert i. Jeg hadde aldri latt være å svare og hadde iallefall ikke latt være å komme om jeg hadde sagt ja. Likevel har jeg forståelse for at det ikke er slik for ungdom. Hadde jeg hatt en ungdom selv, hadde jeg hjulpet han med å huske på, og gjerne tatt en prat om hvorfor man går når man har sagt ja eller blitt invitert Anonymkode: ba1d8...ad2
Villafina Skrevet 18. februar 2024 #216 Skrevet 18. februar 2024 Vinterferie? Hvorfor skriver alle at det er vinterferie? Hva om ts bor i Nord-Norge? Her har vi ikke vinterferie ennå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå