Gå til innhold

2 av 7 kom i bursdag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vinterferie fra skolen ja,da har vel ungdommen tid. 

Anonymkode: 580d4...964

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vinterferie fra skolen ja,da har vel ungdommen tid. 

Vinterferie? Ikke alle bor på Østlandet. 

Anonymkode: 97a91...377

• Liker 7
Skrevet
Freyja Valkyrie skrev (57 minutter siden):

Det er vinterferie, noe som kan være årsaken, sikkert mange som har dratt på ferie. Litt dumt å legge feiring når mange drar på ferie.

Ikke noe vinterferie her enda.

Anonymkode: 81a0b...a84

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vinterferie? Ikke alle bor på Østlandet. 

Anonymkode: 97a91...377

Er lørdag og skolefri uansett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

I følge foreldre i denne tråden, så er det greit å takke ja til en invitasjon, og ikke dukke opp. Det er greit siden det er klokken 12 på en lørdags formiddag og vinterferie. Det er greit fordi en normal 15 åring feirer ikke bursdagen sin klokken 12 på en lørdags formiddag i vinterferien. Det er helt ok å ikke dukke opp når foreldrene kommer med så mange gode unskyldninger.

Anonymkode: 7fd32...681

Det er jo ikke det folk sier. For vi vet ikke om folk faktisk har takket ja! Det er ikke sagt noe om. Når ungene er 15 går gjerne invitasjoner gjennom de voksen lenger. Når kom 15åring er i bursdag nå er det gjerne en samtale på snap mellom de det gjelder, Og av erfaring er ikke 15 år gamle gutter gode på å lage tydelige og konkrete avtaler. 
Vi (andre i tråden og jeg) unnskylder ingenting, men forsøker å nyansere situasjonen. Man kan ikke svare som om dette er en voksen-arrangert barnebursdag. De er ungdommer. Andre regler gjelder.

Anonymkode: ded01...b1b

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

For ett ræva menneske du er! Det er du som mangler sosial intelligens, og ikke hi og sønnen!

Anonymkode: e7169...9a5

Vel,hvis man skal dømme etter oppmøte så er vel ikke jeg heelt på jordet 

Anonymkode: 16002...67a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Saksopplysning: Mange steder i landet er det vinterferie i uke 9, altså ikke uka som kommer. Så ferien trenger ikke være grunnen.

Anonymkode: 2f8ec...3b5

Har aldri skjønt hvorfor man ikke kan samkjøre høst og vinterferie over hele landet. Vi hadde noen jevnaldrende slektninger som vi kunne besøkt i vinterferien da jeg var barn, men pga ferie på forskjellige tidspunkt så gikk det aldri

Anonymkode: ae3d1...5fc

• Liker 3
Skrevet

Så dumt. Men en bursdag til en 15 åring midt på dagen en lørdag? Det er jo veldig uvanlig, kan det være en grunn til at få kom?

Anonymkode: 48b6b...dcd

• Liker 1
Skrevet

Vanlig folkeskikk å takke for invitasjonen og si om en kommer eller ikke! Har da nada å si om klokkeslett og evt ferie,enten har man folkeskikk eller så mangler en folkeskikk! 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ts her. 

Han har ikke feiret bursdag de siste årene pga korona. Jeg lagde Grandiosa/kake og lot de være alene ellers i huset. 

Er ikke vinterferie her. 

Og tenkte ikke på at kl 12 var rart eller tidlig. Men men...

Anonymkode: c87b9...4a2

• Hjerte 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her. 

Han har ikke feiret bursdag de siste årene pga korona. Jeg lagde Grandiosa/kake og lot de være alene ellers i huset. 

Er ikke vinterferie her. 

Og tenkte ikke på at kl 12 var rart eller tidlig. Men men...

Pga corona i 2020? 

Men da vet du det, TS. Det vanlige er f eks bowling eller kino på kveldstid med de aller nærmeste kompisene. Å sitte å spise bløtkake kl 12 på en lørdag er sjelden greia for ungdommer.

Anonymkode: 215f2...0eb

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Pga corona i 2020? 

Men da vet du det, TS. Det vanlige er f eks bowling eller kino på kveldstid med de aller nærmeste kompisene. Å sitte å spise bløtkake kl 12 på en lørdag er sjelden greia for ungdommer.

Anonymkode: 215f2...0eb

Om de har takket ja til invitasjonen, så er disse ungdommene rasshøl uansett hvilken klokke de ble invitert til. Er du missfornøyd med klokkeslettet, så takker du høflig nei til invitasjonen.

Anonymkode: 7fd32...681

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjipt, men å sitte å spise pizza og kake kl 12 på lørdag er vel litt i tidligste laget for de fleste av oss? Sa de at de skulle komme da?

Anonymkode: e3b08...aa7

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde ikke stått opp klokka 12 da jeg var 15 år 🙈 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Dårlig gjort å ikke si ifra at de ikke kom. Men her vi bor hvertfall, er ofte 15 år bursdager mer fester på kvelden. Ikke at det er noe galt med grandiosa klokka tolv, men ikke det jeg ser på som det vanlige 

Anonymkode: 48b6b...dcd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Har aldri skjønt hvorfor man ikke kan samkjøre høst og vinterferie over hele landet. Vi hadde noen jevnaldrende slektninger som vi kunne besøkt i vinterferien da jeg var barn, men pga ferie på forskjellige tidspunkt så gikk det aldri

Anonymkode: ae3d1...5fc

Fordi det skal være mulig å faktisk ha ferie og ikke alle må reise samme tid. For oss er delt ferie helt fint,  vi drar på besøk når vi har v ferie i uke 8 og får besøk da de har ferie i uke 9

Anonymkode: 647d8...34d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Feirer 15 årsdag kl 13 på en lørdag i vinterferien? Veldig merkelig tidspunkt 

Anonymkode: a900d...fb1

Det er ikke vinterferie der! Ikke hele Norge har vinterferie, selv om det er det på Østlandet….

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Barnet mitt har invitert 7 gutter til sin 15 års bursdag. Nå har bursdagen startet og det kom 2 stk. 

Jeg har så vondt i mammahjertet. Jeg viser selvfølgelig ikke dette til tenåringen men synes det er dårlig oppmøte. Tror han føler på det men får ikke gjort noe. 

Når vi var 15 så hadde slikt dabbet av..

Anonymkode: 8b6d9...50a

• Liker 2
Skrevet
Freyja Valkyrie skrev (2 timer siden):

Det er vinterferie, noe som kan være årsaken, sikkert mange som har dratt på ferie. Litt dumt å legge feiring når mange drar på ferie.

Nei det er ikke vinterferie alle steder 

Anonymkode: 5aee1...8cd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Feirer 15 årsdag kl 13 på en lørdag i vinterferien? Veldig merkelig tidspunkt 

Anonymkode: a900d...fb1

Det er ikke vinterferie i hele Norge samtidig.....

Anonymkode: 6dab8...412

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...