Gå til innhold

2 av 7 kom i bursdag

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er nok mange som er bortreiste eller ute i finværet i dag, ser at veldig mange er utendørs nå. Min sønn på 14 skal ha guttekveld i kveld, var kun to som kunne komme, resten er bortreist. Tror mange er i feriemodus nå.

Min datter blir 13 til tirsdag, da blir det null feiring med venninner eller klasse. Vi har erfart at det er klin umulig å feire bursdag i vinterferien, da alle er hit eller dit. Det er dessverre slik, men jeg skjønner godt at folk reiser i feriene.

Anonymkode: 1d04b...c89

Men alle har alrså ikke vinterferie nå!!!!

Anonymkode: 5aee1...8cd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det her tror jeg ikke helt på... Hvis det er tilfelle,så har det kanskje noe med mangel på sosial intelligens på både deg og sønnen din. INGEN 15 åringer har vel barnebursdag midt på dagen en lørdag 😂

Anonymkode: 16002...67a

Skjerp deg

Anonymkode: 5aee1...8cd

• Liker 1
Skrevet

Hjemmebursdag lørdag kl. 12 kan nok fort bli sosialt selvmord for en 15-åring dessverre. Selvfølgelig burde det ikke vært sånn og selvfølgelig bør man møte opp når man blir invitert eller eventuelt høflig takke nei hvis man ikke kan. Likevel er det sånn at ungdomsverdenen er tøff og mennesker er slett ikke så romslige med hverandre som mange kan mene vi burde være. I alle kulturer er det sosiale koder og normer. Jeg tipper at gutta lå og halvsov i senga og ikke gadd å stå opp for noe de fikk barnebursdagsvibber av og sannsynligvis (dessverre) tenkte var rart og kjipt.

Anonymkode: d9380...750

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet

Bursdagsfeiring på lørdag kl.12.00  er for småbarn.

Har inntrykk av at alle over 10-12 år feirer en mer "voksen" bursdag på kveldstid, enten hjemme eller ute på restaurant.

Anonymkode: d852d...44e

• Liker 6
Skrevet

Det er nok mange som er bortreiste eller ute i finværet i dag, ser at veldig mange er utendørs nå. Min sønn på 14 skal ha guttekveld i kveld, var kun to som kunne komme, resten er bortreist. Tror mange er i feriemodus nå.

Min datter blir 13 til tirsdag, da blir det null feiring med venninner eller klasse. Vi har erfart at det er klin umulig å feire bursdag i vinterferien, da alle er hit eller dit. Det er dessverre slik, men jeg skjønner godt at folk reiser i feriene.

Anonymkode: 1d04b...c89

Igjen,det er ikke vinterferie samtidig i hele landet! Er det virkelig så mange som ikke vet dette? Og er man invitert bort og har takket ja,dropper man ikke bursdagen og drar ut bare fordi det er fint vær! 

Anonymkode: 6dab8...412

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Supersmurf skrev (13 minutter siden):

Det er ikke vinterferie der! Ikke hele Norge har vinterferie, selv om det er det på Østlandet….

Nope, flere steder på Østlandet det heller ikke er vinterferie ennå.

Anonymkode: 81e0e...2fb

• Liker 5
Skrevet

Merkelig løsning å feire en 15-årsdag med venner hos foreldrene kl. 12 på dagen. Det *kan* jo virke litt som manglende sosiale antenner enten hos foreldre eller gutten selv?

Ellers er 15 år gamle gutter normalt såpass sløve at de fort kan ha glemt hele greia, eller sagt at de kommer, og så forsovet seg eller det dukket opp noe annet som var mer spennende. Sånn er det bare i den alderen, uten at det nødvendigvis er greit.

Anonymkode: 3b4b2...6a0

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var leit. Men noen har kanskje dratt på vinterferie?

Anonymkode: 7adae...540

15-årsbursdag hjemme en lørdag i starten av vinterferien kl.12.? (Bor dere på Østlandet, ingen bør være inne det i dag!)

Selvfølgelig skal du snakke med ham om det, det var jo en utrolig dårlig plan i utgangspunktet, og gutta melder da og sier i fra om de kommer eller ikke? Var det ikke en gruppe på snap eller what’s app? 

Anonymkode: e340e...0fa

Nå er det jo vinterferie da, garantert mange har reist bort.

Noe som er innmari kjekt er å få folk til å svare på er om de kommer eller ikke, altså å få svar uansett. Så får man planlagt bedre.

Skjønner det er utrulig kjipt!!

Anonymkode: 215f2...0eb

Feirer 15 årsdag kl 13 på en lørdag i vinterferien? Veldig merkelig tidspunkt 

Anonymkode: a900d...fb1

Freyja Valkyrie skrev (2 timer siden):

Det er vinterferie, noe som kan være årsaken, sikkert mange som har dratt på ferie. Litt dumt å legge feiring når mange drar på ferie.

Norge delt i to når det er snakk om vinter- og høstferie, ergo er det ikke nødvendigvis vinterferie hos ts og de i dag…

Anonymkode: ddb5f...8e5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det du som har invitert 15åringens venner via melding/invitasjon, siden du vet alle er invitert? Eller kan sønnen ha invitert de i forbifarten uten å be om svar, fortelle om når osv?

Anonymkode: 5facd...446

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Ts...har de sakt at de kommer? Eller har det blitt sendt ut invitasjoner og sp har dere trodd at alle kommer?

Velig synd men litt enig at klokken 12 er for tidlig... tilogmed min sønn på 11 har bursdag senere på lørdag 

• Liker 5
Skrevet

Det er utrolig dårlig gjort hvis invitasjoner er sent ut og alle da sa de skulle komme og ikke har gitt beskjed om at de ikke kommer, uavhengig av om din landsdel har ferie eller ikke. 

Når det er sagt så er det en merkelig tid å ha bursdag på og jeg har ikke vært borti at man feirer bursdagen slik når man er så stor.. Sist vi hadde bursdag på dagtid var i barnehagetiden. Og i barneskolen så har vi helst bursdag på ettermiddagen. Nå når de er på vei mot tenårene så er ikke foreldre like mye innblandet i bursdagen og jeg kan ikke tenke meg at foreldrene til 15 åringer legger seg så mye opp i hvilke bursdager man går i og ikke. De er jo og veldig distre i denne alderen så de kan rett og slett har sovet over hele greia, mange på mitt barns alder som er yngre enn ditt står jo ikke opp før i 11-12 tiden i helgene. 

Men uansett så er det jo kjipt for ditt barn og hjelper lite på situasjonen dere er i nå. Håper gutten din hadde en ok feiring med de som kom.

• Liker 3
Skrevet

Fra min ble tenåring, ville han heller ha med 2 - 3 kompiser på kino og pizza. Vi betalte og kjørte, selvfølgelig. Tror du bommet litt på den feiringen, dessverre. Men det vesentlige her er jo om alle hadde takket ja til invitasjonen?

Anonymkode: 1655d...34e

• Liker 3
Skrevet

Vi har takket ja til å komme i selskap hos mormor neste lørdag klokken 13. Det blir kaker og kaffe. Etter å ha lest denne tråden kan jeg bare la være å dukke opp om det blir fint vær, og vil være ute i stede. 14 åringen min syns også det er litt for tidlig på en lørdag.

Tenker det er fint å lære 14 åringen,  om man ikke vil noe allikevel, så bare dukker vi ikke opp. Bra sosiale antenner å ta med seg inn i voksenlivet. 

Anonymkode: 7fd32...681

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Forstår at dette er leit for både TS og sønnen, men han er 15 år gammel og kompisene forventer nok noe annet enn grandiosa og bløtkake hjemme hos moren hans.

Min 13-åring reiser til nærmeste sentrum sammen med 4 kompiser og drar på kino og spiser pizza/burger.

• Liker 4
Skrevet
imagineme skrev (3 minutter siden):

Forstår at dette er leit for både TS og sønnen, men han er 15 år gammel og kompisene forventer nok noe annet enn grandiosa og bløtkake hjemme hos moren hans.

Min 13-åring reiser til nærmeste sentrum sammen med 4 kompiser og drar på kino og spiser pizza/burger.

Så hvorfor si at man kommer, for så å ikke dukke opp? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så hvorfor si at man kommer, for så å ikke dukke opp? 

Kom det egentlig noe svar på dette fra TS? At hun faktisk fikk bekreftelse at 7 av 7 kommer? Jeg så ikke det i tråden noe sted.

Jeg er helt enig i at dersom man får en invitasjon så takker man for invitasjonen og sier om man kommer eller ikke. Det har noe med det å bestille bord/mat/drikke/billetter/whatnot å gjøre og er normal folkeskikk.

• Liker 8
Skrevet

Ja det var dårlig :( når jeg var liten var det fullt hus merkelig åssen samfunnet har blitt :( 

• Liker 1
Skrevet
imagineme skrev (2 minutter siden):

Kom det egentlig noe svar på dette fra TS? At hun faktisk fikk bekreftelse at 7 av 7 kommer? Jeg så ikke det i tråden noe sted.

Jeg er helt enig i at dersom man får en invitasjon så takker man for invitasjonen og sier om man kommer eller ikke. Det har noe med det å bestille bord/mat/drikke/billetter/whatnot å gjøre og er normal folkeskikk.

Det er unormalt å kjøpe inn mat til 7 stykker om ingen har takket ja til invitasjonen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi har takket ja til å komme i selskap hos mormor neste lørdag klokken 13. Det blir kaker og kaffe. Etter å ha lest denne tråden kan jeg bare la være å dukke opp om det blir fint vær, og vil være ute i stede. 14 åringen min syns også det er litt for tidlig på en lørdag.

Tenker det er fint å lære 14 åringen,  om man ikke vil noe allikevel, så bare dukker vi ikke opp. Bra sosiale antenner å ta med seg inn i voksenlivet. 

Tidlig?  Er vedkommende "RØD"? 

Anonymkode: 580d4...964

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er unormalt å kjøpe inn mat til 7 stykker om ingen har takket ja til invitasjonen. 

Ja, selvfølgelig er det ikke normalt å kjøpe inn mat til 7 stykker om ingen har takket ja. Derfor undersøker man litt med poden om han har hørt noe fra de som er invitert. Hvis han mangler tilbakemelding fra 5, så ringer han de 5 og sjekker om de kommer eller ikke.

Det går an å undersøke litt også og ikke bare stole blindt på at dersom man inviterer 7 stykker så kommer alle sammen uansett om man har hørt noe eller ikke.

Endret av imagineme
Skrivefeil
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...