Gå til innhold

SPILLET - nytt program på tv 2 , 23 februar. Dette blir spennende syns jeg.


GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Så siste episode, liker konseptet. "Kjellerlaget" har fått en gullblanding med Martine og Erik!

Veldig bra konsept egentlig, kanskje beste i sjangeren "sosiale spill" i mine øyne.

Når det gjelder Martine er jeg enig i at hun absolutt ikke er "dum", tvert imot. Hun er neppe MENSA-materiale, men hun er veldig godt på sosiale spill og å skjønne alt slikt "sosialt". Typen hennes er nok mer i grenseland dog 😅

Jeg er for øvrig "målbart intelligent" og gjør det bra på klassiske IQ-tester, matte etc. men i et slikt sosialt spill som det der hadde Martine slått meg lett.

  • Liker 32
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spoiler

Kveldens episode: 

 

Uff fikk litt vondt av Steffen! Han er jo bare så skjønn som synes det er stats å være i huset med kjendiser, så føler han at han blir dolket i ryggen av de han trodde var nye venner

 

Endret av Sommernatt
Spoiler
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommernatt skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Kveldens episode: 

 

Uff fikk litt vondt av Steffen! Han er jo bare så skjønn som synes det er stats å være i huset med kjendiser, så føler han at han blir dolket i ryggen av de han trodde var nye venner

 

Ja. Enig. Han har nok aldri tenkt på seg selv som en "kjendis". Han har kun vært seg selv i jobben som toller mens han samtidig er blitt filmet. 

Nå treffer han for første gang folk han assosierer med kjendiser.  Han blir litt star struck og oppfører seg litt tam og naiv.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

I dagens episoder er det jo tydelig at Martine er en av de som skjønner spillet og klarer å se ulike trekk ut i fra hvem som har stemt hva osv. Jeg oppfatter henne absolutt ikke som spesielt dum, men hun har kanskje spilt den rollen opp gjennom og er en typisk "blond influenser".

Det er også vesentlig forskjell på det å være kunnskapsrik, det å forstå strategi,  å ha god hukommelse osv. Jeg har god hukommelse, vil si jeg scorer godt på allmennkunnskap og kan for eksempel gjøre det godt i Quiz. Fikk gode karakterer på skolen og har alltid fått høre at jeg er intelligent, men i sånne sosiale spill og i typisk strategispill, der faller jeg av. Er nok litt for naiv og godtroende også. Så det er jo ulike typer intelligens... Akkurat i dette spillet tror jeg hun kan gjøre det bra.

 

  • Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker virkelig ikke Danby i det hele tatt. God TV, fæl fyr. Likte han enda mindre etter å ha lest artikkelen på tv2(?) om røyking på TV.

Første gang jeg har hørt om han, ante ikke at han eksisterte før jeg så spillet. Så langt, liker han absolutt ikke i det hele tatt. God TV så klart, men som person vil jeg ikke at han skal vinne. Komme langt, for underholdningen sin skyld men ikke vinne. Gleder meg til å se ansiktet hans når de oppe møter de fra kjelleren. 

  • Liker 17
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slukt alle episodene uten å greie å stoppe nå i kveld, gleder meg til neste episode kommer, dette er jo kjempegøy! :hoppe: 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, Noomie said:

Liker virkelig ikke Danby i det hele tatt. God TV, fæl fyr. Likte han enda mindre etter å ha lest artikkelen på tv2(?) om røyking på TV.

Første gang jeg har hørt om han, ante ikke at han eksisterte før jeg så spillet. Så langt, liker han absolutt ikke i det hele tatt. God TV så klart, men som person vil jeg ikke at han skal vinne. Komme langt, for underholdningen sin skyld men ikke vinne. Gleder meg til å se ansiktet hans når de oppe møter de fra kjelleren. 

Er litt enig der. Jeg kan ikke tenke meg en setting IRL der jeg og han hadde klikket sammen. Men på TV er han heeelt fantastisk! For en spiller. Synes han er kjemperå og se på. Gleder meg så til det samme som deg!

Erik Thorstvedt er så fantastisk nede i kjelleren. Blir helt rørt over hvor positiv og inkluderende han er. For en motivator!

Elsket at Steffen sa de bare kunne glemme å lande på Gardermoen nå,etter han røk. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seansen når Steffen skulle ta på dynetrekket. Dauer 🤣

  • Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med Ida jeg. Danby tror jeg kanskje har spilt seg ut. Martine imponerer i kjelleren. Tror Steffen får det knall der nede :)

  • Liker 28
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FreezeandFawn skrev (5 minutter siden):

Sliter litt med Ida jeg. Danby tror jeg kanskje har spilt seg ut. Martine imponerer i kjelleren. Tror Steffen får det knall der nede :)

Enig i alt. Jeg bare ELSKER dette programmet!

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger det. Endelig noe spennende å følge med på 😅😅

Det morsomste er at alt kan snu hele tiden 🫣

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (På 9.3.2024 den 21.07):

Nja, nå har jo f. eks. Martine sagt selv ting som at hun ikke er den skarpeste kniven i skuffen, så det er jo i verste fall å sparke inn en åpen dør. 

Hva intelligens for øvrig gjelder er det jo en evig diskusjon ifht. hva som egentlig er intelligens, hva det betyr, forskjellen på smart/intelligent/oppegående/intellektuell osv og forsåvidt alt rundt det egentlig.

At man skulle være uintelligent for at man kaller en spade for en spade, altså her ved omtale av en med åpenbart har betydelige kunnskapshull, selv er åpen om at de "ikke er blant de skarpeste knivene i skuffen", har kommet med gjentatte åpenbart betydelig avvikende påstander, ikke kan helt grunnleggende ting, har deltatt i x antall programmer der det har fremgått at vedkommende passer godt i "ikke den skarpeste kniven i skuffen"-beskrivelsen vedkommende også har gitt av seg selv osv syns jeg er en snål påstand. For eget vedkommende vet jeg at jeg er intelligent, det er jo rent faktisk målbart (og jeg er utførlig "målt" som sådan).

Er man veldig uintelligent er man jo også i så måte begrenset ifht. å kunne oppfatte hvorvidt andre er uintelligente. Dumme folk vet jo ikke selv at de er dumme, og de merker jo heller ikke at andre folk er dumme. Hvordan du da får å oppfatte noen som mindre intelligent til å skulle være forenlig med å selv være uintelligent blir for meg et mysterium, men for all del - du om det. Jeg lever fint med at du eventuelt ønsker å innbille deg at jeg er uintelligent, spesielt hvis det er basert på noe så enkelt som at jeg "stated the obvious". :D 

Er ikke dette litt selvmotsigende?
Martine er lett å putte i "dum og deilig blondine"-båsen om man ikke ser forbi den smilende og fnisende unge pene dama, men hun er faktisk ikke dum. Det at hun omtaler seg selv som mindre intelligent er selvironi og en erkjennelse på at hun ikke kan alt og vet alt, og dummer seg ut av og til. Som du selv skriver: dumme folk vet ikke at de selv er dumme, og veldig ofte innser de ikke når de tar feil. Jo dummere, jo dårligere selvinnsikt. Dunning-Krüger effekten slår ut i full blomst. Martine er ikke der, hun vet når hun har dummet seg ut og innrømmer det gjerne.

 

  • Liker 27
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett Martine i mange program med årene, og jeg har sans for henne. Synes hun er frisk. Hun kan innimellom sprudle litt mye, men hun gjør stort sett alltid en bra figur. Og det gjør hun i Spillet også. Dum er hun definitivt ikke, selv om hun neppe er et Mensa-medlem. Men sistnevnte er mer en ståkuk-konkurranse enn noe annet, og lite å trakte etter for folk flest. Så jeg skjønner ikke denne dum-betegnelsen folk har på henne i tråden.

Martine inngår også i mitt dreamteam, som er i kjelleren alle mann alle. At Steffen er nestenmann ned er smått ironisk. For han har jeg også sans for. Genuin type. Kjelleren ser riktig så trivelig ut! 

Synes konkurransene i går var bra, men uoversiktlige. Reglene var tidvis uklare, og det gikk så fort at jeg hang ikke helt med. Likte heller ikke at det var om å gjøre for fasiten å villede istedenfor at det riktige hadde vært rett. Så man fikk aldri vite hvem deltakerne syntes var minst til å stole på, den største spilleren osv, men motsatt. Tror sannheten kunne skapt oppstyr.

Danby er sin egen kopp te. Han spiller så høyt at enkelte ganger så tror jeg ikke han helt vet hva han driver med. Han lurer rundt nesten bare for å gjøre det. At han tilslutt valgte å stemme ut Steffen gir ikke mening når han i forrige episode ønsket å verne Henrik for alt det det var verdt, fordi det var viktig for Danby å beholde hans nærmeste. Og Danby hadde jo Steffen halvveis rundt lillefingeren fra før av. Det burde vært mer interessant for Danby å få ut ei som Martha. 

Ellers er det høy alkoholføring og mye røyking. Virker som en paranoid russefest med produktplasseringer fra Vinmonopolet og Prince Mild til tider. At så mange røyker der inne overrasker meg. Og Erik som hadde vært uten vin et par dager i kjelleren reagerer mot rødvinen som at han hadde spist sjokoladekake for første gang på 8 uker på Farmen. 

Gleder meg til neste søndag. Synd det ikke er flere episoder, og at det ikke er to episoder i uka. 

Endret av Ctrl
  • Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant80 skrev (12 timer siden):

 

Erik Thorstvedt er så fantastisk nede i kjelleren. Blir helt rørt over hvor positiv og inkluderende han er. For en motivator!

 

Han var nok ideell i sin tid som trener for Tufte IL, i 2005-2006.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (18 timer siden):

Er ikke dette litt selvmotsigende?
Martine er lett å putte i "dum og deilig blondine"-båsen om man ikke ser forbi den smilende og fnisende unge pene dama, men hun er faktisk ikke dum. Det at hun omtaler seg selv som mindre intelligent er selvironi og en erkjennelse på at hun ikke kan alt og vet alt, og dummer seg ut av og til. Som du selv skriver: dumme folk vet ikke at de selv er dumme, og veldig ofte innser de ikke når de tar feil. Jo dummere, jo dårligere selvinnsikt. Dunning-Krüger effekten slår ut i full blomst. Martine er ikke der, hun vet når hun har dummet seg ut og innrømmer det gjerne.

 

Jeg syns det virker som hun har mange tanker om spillet. I mye større grad enn hva Erik og Anette har.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ardwinna skrev (23 timer siden):

Er ikke dette litt selvmotsigende?
Martine er lett å putte i "dum og deilig blondine"-båsen om man ikke ser forbi den smilende og fnisende unge pene dama, men hun er faktisk ikke dum. Det at hun omtaler seg selv som mindre intelligent er selvironi og en erkjennelse på at hun ikke kan alt og vet alt, og dummer seg ut av og til. Som du selv skriver: dumme folk vet ikke at de selv er dumme, og veldig ofte innser de ikke når de tar feil. Jo dummere, jo dårligere selvinnsikt. Dunning-Krüger effekten slår ut i full blomst. Martine er ikke der, hun vet når hun har dummet seg ut og innrømmer det gjerne.

 

Absolutt ikke. Hun har vært influencer i hva da... over 10 år? Hun stiller litt annerledes enn den gjengse sløve kniven i skuffen ifht. selvinnsikt. Enten hun vil eller ikke har hun selvfølgelig fått mengder av tilbakemeldinger og reaksjoner etter alt hun har deltatt i. Ikke minst er hun jo kjent for å være damen til den dummeste fyren på norsk tv. Altså :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cadence skrev (På 10.3.2024 den 1.12):

Bare for å gi et nytt perspektiv; Martine trenger ikke å være uintelligent bare fordi hun sier selv hun ikke er den skarpeste kniven i skuffen. Det kan det jo hende hun refererer til mangel av kunnskap og ikke intelligens. Hadde ikke forundret meg om hun ikke har så mye kunnskap, men det trenger ikke å bety at hun ikke er intelligent. Jeg sluttet på skolen som 13-åring, men har alltid fått høre at jeg er intelligent. Men kunnskap mangler jeg åpenbart, derfor føles det av og til komfortabelt å kalle meg selv dum, slik folk ikke forventer så mye av meg. Jeg tror at Martine som en ung, blond, pen realitydeltaker kan føle seg like komfortabel ved å gå inn i rollen som en dum blondine. Da har man større sjanse for å overraske noen positivt istedenfor å føle seg usikker fordi man kanskje ikke er like smart som de andre. Sånn sett er det jo ganske smart. Men dette er bare spekulering så klart. Ingen av oss kjenner henne personlig (antar jeg). 

Man trenger heller ikke å kjenne noen som har deltatt i en rekke programmer der kunnskapshull og manglende forståelse har gjort seg gjeldende gjennom alt. 

Altså, min intensjon var ikke å si noe negativt om Martine, heller ikke at det skulle bli en lang diskusjon eller være noe negativt om Martine - jeg presiserte at jeg absolutt ikke mente noe vondt med det, og at vi trenger alle type folk. For meg er det åpenbart at hun ikke er i toppsjiktet når det gjelder hverken kunnskap eller intelligens. Det jeg kan si er at de som ofte gjør det heller ikke er særlig "likbare" eller omgjengelige folk, så det trenger absolutt ikke være noe positivt å være det heller. At man mangler kunnskap er ikke et spesielt problem i seg selv, kunnskap kan jo oppsøkes om man ønsker det, alle trenger ikke være vandrende databaser. Selvfølgelig er det en fordel på visse måter å ha evnen til å tilegne seg kunnskap, holde på den og kunne bruke den, men det er helt klart også mange ulemper med å være veldig intelligent, og også noen ved å være veldig kunnskapsrik. Dvs: Det er som alt annet - både og.

Uansett: Poenget mitt er at jeg misliker absolutt ikke Martine, så selvfølgelig dumt hvis det ender med å fremstå slik.
Som sagt er jeg positiv til at vi har alle typer folk, at alle type folk representeres i mediene våre og hva Martine spesielt angår er hun jo søt og mer underholdende enn mange andre. Det er ikke sikkert jeg hadde likt henne om hun var sylskarp heller. 

Endret av dårligbrukernavn
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calaska skrev (17 timer siden):

Tror Erik vinner 😀

Tja, kan jo bli kjedelig i fremtiden om det viser seg at det er om å gjøre å være hyggelig og grei og bli best likt av de andre for å vinne et slikt konsept. Men Cathrine vant jo Forræder mye av samme grunn (om vi ser bort fra at hun selvsagt løy da hun påstod at hun ikke var forræder), uten at det gjorde så mye for underholdningsverdien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...