Gå til innhold

SPILLET - nytt program på tv 2 , 23 februar. Dette blir spennende syns jeg.


GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Hvis jeg noen sinne skulle vært fanget i kjelleren med noen (bortsett fra min mann 🤣) så hadde jeg virkelig håpet på at jeg ble sittende der med Erik.. For en mann! så gjennomført behagelig vesen og menneske. Jeg elsker sånne "ledertyper" som han 🤩:klappe:

  • Liker 38
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig morsom tvist da Martine ble sendt ned. Morsomt å se at "jentealliansen" stresser med konspiratoriske samtaler mens resten slapper av bare for å oppdage at spillet ble snudd mot dem i tolvte time. Viser seg jo bare at det ikke lønner seg å prøve for hardt å styre et spill der premissene endrer seg underveis. Her ser man jo for eksempel at Martine ble betydelig mer utsatt med en gang de fikk vite hva pengene kunne brukes til. Foreløpig spiller jo Danby helt nydelig, men spørs om det kanskje vil slå tilbake på han når kjellerspillerne blir avslørt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

THEKGROOKIE skrev (13 timer siden):

Hvis jeg noen sinne skulle vært fanget i kjelleren med noen (bortsett fra min mann 🤣) så hadde jeg virkelig håpet på at jeg ble sittende der med Erik.. For en mann! så gjennomført behagelig vesen og menneske. Jeg elsker sånne "ledertyper" som han 🤩:klappe:

Han er så fin! Jeg ville dog ikke valgt han, rett og slett fordi han er så rolig og besinnet. Her kan det gå en kule varmt, så jeg hadde valgt en mer dramatisk en, sånn at jeg fikk leve i troen på å være den rolige og sindige. Funker bedre for min psyke 😄 Vegard Harm kunne jeg tatt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittene mine er i kjelleren 😅 Anette og Erik ❤️

Herman får jeg lyst til å gi en klem. Han beskriver seg selv som introvert og finner ikke sin plass.

Vidar virker utilpass? Gir ikke så mye av seg selv, korte svar.

Steffen forsvinner i mengden og blir for anonym. Jeg håper han blir varm i trøya.

Ida, liker henne ❤️

Victoria, aldri hørt om henne fra før. Vet ikke, må se henne mer for å danne meg en mening.

Marta, tøff dame.

Martine, søt jente. - Jeg må sovne til tik tok video der noen spiser isbiter som knuser i mikrofonen 😅

Henrik, morsom og passer godt inn 😅

Danby, beste spilleren. Kynisk men spiller bra

Endret av Mildys
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Mildys said:

Favorittene mine er i kjelleren 😅 Anette og Erik ❤️

Herman får jeg lyst til å gi en klem. Han beskriver seg selv som introvert og finner ikke sin plass.

Vidar virker utilpass? Gir ikke så mye av seg selv, korte svar.

Steffen forsvinner i mengden og blir for anonym. Jeg håper han blir varm i trøya.

Ida, liker henne ❤️

Victoria, aldri hørt om henne fra før. Vet ikke, må se henne mer for å danne meg en mening.

Marta, tøff dame.

Martine, søt jente. - Jeg må sovne til tik tok video der noen spiser isbiter som knuser i mikrofonen 😅

Henrik, morsom og passer godt inn 😅

Danby, beste spilleren. Kynisk men spiller bra

Enig, kjeller-laget er amazing 🤩

Er jeg den eneste som ikke synes Henrik er morsom? Har absolutt ikke sansen for han.

Danby - til nå er han smart. Så spørs det hvor lenge han får ha regien. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det dårligste programmet på tv på lang tid. Det morsomme er å se på Martine, hun har ikke peiling på noe. Hun skjønner ikke spillet. Virker helt utenfor. Slik som kjæresten i Kompani Lauritzen, han har ikke peiling. Er ikke de skarpeste knivene i skuffen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (3 timer siden):

Det dårligste programmet på tv på lang tid. Det morsomme er å se på Martine, hun har ikke peiling på noe. Hun skjønner ikke spillet. Virker helt utenfor. Slik som kjæresten i Kompani Lauritzen, han har ikke peiling. Er ikke de skarpeste knivene i skuffen. 

Synes du? Jeg liker sånne programmer der man får se litt hva som bor i folk når det kommer til spill, moral og generelt sosiale roller i en spillsetting der det finnes en gevinst i enden. Likte veldig godt big brother. Det jeg tror vi ikke har fått til norge enda er The Circle, som netflix har sendt. Burde være en billig nok produksjon til at det kunne vært ordnet. Ikke kjendisutgave da! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FreezeandFawn skrev (1 time siden):

Synes du? Jeg liker sånne programmer der man får se litt hva som bor i folk når det kommer til spill, moral og generelt sosiale roller i en spillsetting der det finnes en gevinst i enden. Likte veldig godt big brother. Det jeg tror vi ikke har fått til norge enda er The Circle, som netflix har sendt. Burde være en billig nok produksjon til at det kunne vært ordnet. Ikke kjendisutgave da! 

Det er bare tull og tøys.  Like inspirerende  som å se maling tørke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, jaeols said:

Det dårligste programmet på tv på lang tid. Det morsomme er å se på Martine, hun har ikke peiling på noe. Hun skjønner ikke spillet. Virker helt utenfor. Slik som kjæresten i Kompani Lauritzen, han har ikke peiling. Er ikke de skarpeste knivene i skuffen. 

Liker Martine, jeg. Hun trenger ikke å være "dum" selv om hun blir spilt ut. Hva kjæresten hennes gjør i Kompani har da vitterlig ikke noe med henne å gjøre, og i hvert fall ikke hennes rolle i Spillet. 

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (11 minutter siden):

Liker Martine, jeg. Hun trenger ikke å være "dum" selv om hun blir spilt ut. Hva kjæresten hennes gjør i Kompani har da vitterlig ikke noe med henne å gjøre, og i hvert fall ikke hennes rolle i Spillet. 

Liker også Martine - og hun er absolutt IKKE dum!  Morsom er hun også! 

  • Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (8 minutter siden):

Liker også Martine - og hun er absolutt IKKE dum!  Morsom er hun også! 

Da er vi bare uenig, og det er greit. Hun sa i "Sofa" at hun ikke skjønte noen ting. Der kom tanken om at hun ikke var blant de smarteste. Morsom er hun ikke. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (14 timer siden):

Liker også Martine - og hun er absolutt IKKE dum!  Morsom er hun også! 

Beklager om det blir avsporing, men det er jo mer enn tydelig at hun og typen ikke er blant de skarpeste knivene i skuffen. Det er selvfølgelig helt i orden, men påstanden om at hun absolutt ikke er dum er faktisk overraskende syns jeg. Hva baserer du deg på? 

Jeg har sett henne i mye forskjellig opp gjennom, og har aldri fått inntrykk av noe annet enn at hun er i beste fall litt dum, jo. Beklager om det er stygt å si, men jeg mener altså ikke noe vondt med det. Tenker at det er variasjoner av intelligens i befolkningen, at vi trenger at folk er forskjellige og at det er sunt med representasjon av ulike type folk, også på den fronten.

Å være i et så langt forhold som hun nå har vært i med kjæresten om hun ikke også var litt enkel selv ville jo også vært veldig uvanlig (altså, han er jo åpenbart ikke spesielt oppegående/sterk intellektuelt/intelligent/smart eller hva man vil kalle det). I de fleste forhold som fungerer over tid er det intellektuelle nivået noenlunde det samme. Jeg har faktisk aldri vært borti et par som har holdt sammen over tid der det er veldig stor forskjell på intelligens. Hun er nok noe smartere enn typen, men ikke veldig mye etter mitt inntrykk.

Man har jo sett de begge i ganske mye etterhvert, så jeg håper det er fair nok at man kaller en spade for en spade her. Som sagt ikke noe vondt ment med det, jeg ser ikke på å være noe mindre intelligent som udelt negativt, nesten snarere tvert imot - jeg tror det kunne vært svært behagelig å være dum. Jo mindre man forstår, jo bedre tror jeg man kan ha det egentlig. :P Det som er blitt veldig tydelig for meg er at de som er dumme forstår jo heller ikke selv at de er det, og det gjør vel at de heller ikke nødvendigvis hverken er klar over det eller føler noe på det.  Som med alt annet har det vel sine fordeler og ulemper det også. 

Når man ser på IQ-fordelingen i befolkningen er det jo også et rent faktum at noen er mer og mindre intelligente, mens gjennomsnittet skal ligge på rundt 100 (de tilpasser skalaen til enhver tid slik at gjennomsnittet ligger på 100, noe som egentlig er ganske skremmende mtp. hva gjennomsnittet ville vært om de ikke justerte skalaen... Det er ganske skremmende hvordan IQ har falt i befolkningen de siste tiårene. Jeg tror nok ikke markedskreftene, influencere og reality-tv har bidratt positivt akkurat). 

For å nevne noe til kontrast tror jeg Danby er ganske kvikk altså. Han kan fremstå noe kynisk ja, men jeg oppfatter han også som intelligent og som en sterk spiller. Blir spennende å følge han videre i Spillet.

Igjen, beklager om det ble avsporing, bare syns det var vanskelig å overse en kommentar som strider så til de grader med min oppfatning etter alt jeg har sett av henne (og typen, for den del).  

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dårligbrukernavn skrev (6 minutter siden):

Beklager om det blir avsporing, men det er jo mer enn tydelig at hun og typen ikke er blant de skarpeste knivene i skuffen. Det er selvfølgelig helt i orden, men påstanden om at hun absolutt ikke er dum er faktisk overraskende syns jeg. Hva baserer du deg på? 

Jeg har sett henne i mye forskjellig opp gjennom, og har aldri fått inntrykk av noe annet enn at hun er i beste fall litt dum, jo. Beklager om det er stygt å si, men jeg mener altså ikke noe vondt med det. Tenker at det er variasjoner av intelligens i befolkningen, at vi trenger at folk er forskjellige og at det er sunt med representasjon av ulike type folk, også på den fronten.

Å være i et så langt forhold som hun nå har vært i med kjæresten om hun ikke også var litt enkel selv ville jo også vært veldig uvanlig (altså, han er jo åpenbart ikke spesielt oppegående/sterk intellektuelt/intelligent/smart eller hva man vil kalle det). I de fleste forhold som fungerer over tid er det intellektuelle nivået noenlunde det samme. Jeg har faktisk aldri vært borti et par som har holdt sammen over tid der det er veldig stor forskjell på intelligens. Hun er nok noe smartere enn typen, men ikke veldig mye etter mitt inntrykk.

Man har jo sett de begge i ganske mye etterhvert, så jeg håper det er fair nok at man kaller en spade for en spade her. Som sagt ikke noe vondt ment med det, jeg ser ikke på å være noe mindre intelligent som udelt negativt, nesten snarere tvert imot - jeg tror det kunne vært svært behagelig å være dum. Jo mindre man forstår, jo bedre tror jeg man kan ha det egentlig. :P Det som er blitt veldig tydelig for meg er at de som er dumme forstår jo heller ikke selv at de er det, og det gjør vel at de heller ikke nødvendigvis hverken er klar over det eller føler noe på det.  Som med alt annet har det vel sine fordeler og ulemper det også. 

Når man ser på IQ-fordelingen i befolkningen er det jo også et rent faktum at noen er mer og mindre intelligente, mens gjennomsnittet skal ligge på rundt 100 (de tilpasser skalaen til enhver tid slik at gjennomsnittet ligger på 100, noe som egentlig er ganske skremmende mtp. hva gjennomsnittet ville vært om de ikke justerte skalaen... Det er ganske skremmende hvordan IQ har falt i befolkningen de siste tiårene. Jeg tror nok ikke markedskreftene, influencere og reality-tv har bidratt positivt akkurat). 

For å nevne noe til kontrast tror jeg Danby er ganske kvikk altså. Han kan fremstå noe kynisk ja, men jeg oppfatter han også som intelligent og som en sterk spiller. Blir spennende å følge han videre i Spillet.

Igjen, beklager om det ble avsporing, bare syns det var vanskelig å overse en kommentar som strider så til de grader med min oppfatning etter alt jeg har sett av henne (og typen, for den del).  

Jeg har fortsatt ingen problem med å nekte for at hun er dum. 

  • Liker 8
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (1 time siden):

Jeg har fortsatt ingen problem med å nekte for at hun er dum. 

Såvidt jeg kan komme på er det vel bare tegn på en ting det, da... 😇🤪

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (10 timer siden):

Beklager om det blir avsporing, men det er jo mer enn tydelig at hun og typen ikke er blant de skarpeste knivene i skuffen. Det er selvfølgelig helt i orden, men påstanden om at hun absolutt ikke er dum er faktisk overraskende syns jeg. Hva baserer du deg på? 

Jeg har sett henne i mye forskjellig opp gjennom, og har aldri fått inntrykk av noe annet enn at hun er i beste fall litt dum, jo. Beklager om det er stygt å si, men jeg mener altså ikke noe vondt med det. Tenker at det er variasjoner av intelligens i befolkningen, at vi trenger at folk er forskjellige og at det er sunt med representasjon av ulike type folk, også på den fronten.

Å være i et så langt forhold som hun nå har vært i med kjæresten om hun ikke også var litt enkel selv ville jo også vært veldig uvanlig (altså, han er jo åpenbart ikke spesielt oppegående/sterk intellektuelt/intelligent/smart eller hva man vil kalle det). I de fleste forhold som fungerer over tid er det intellektuelle nivået noenlunde det samme. Jeg har faktisk aldri vært borti et par som har holdt sammen over tid der det er veldig stor forskjell på intelligens. Hun er nok noe smartere enn typen, men ikke veldig mye etter mitt inntrykk.

Man har jo sett de begge i ganske mye etterhvert, så jeg håper det er fair nok at man kaller en spade for en spade her. Som sagt ikke noe vondt ment med det, jeg ser ikke på å være noe mindre intelligent som udelt negativt, nesten snarere tvert imot - jeg tror det kunne vært svært behagelig å være dum. Jo mindre man forstår, jo bedre tror jeg man kan ha det egentlig. :P Det som er blitt veldig tydelig for meg er at de som er dumme forstår jo heller ikke selv at de er det, og det gjør vel at de heller ikke nødvendigvis hverken er klar over det eller føler noe på det.  Som med alt annet har det vel sine fordeler og ulemper det også. 

Når man ser på IQ-fordelingen i befolkningen er det jo også et rent faktum at noen er mer og mindre intelligente, mens gjennomsnittet skal ligge på rundt 100 (de tilpasser skalaen til enhver tid slik at gjennomsnittet ligger på 100, noe som egentlig er ganske skremmende mtp. hva gjennomsnittet ville vært om de ikke justerte skalaen... Det er ganske skremmende hvordan IQ har falt i befolkningen de siste tiårene. Jeg tror nok ikke markedskreftene, influencere og reality-tv har bidratt positivt akkurat). 

For å nevne noe til kontrast tror jeg Danby er ganske kvikk altså. Han kan fremstå noe kynisk ja, men jeg oppfatter han også som intelligent og som en sterk spiller. Blir spennende å følge han videre i Spillet.

Igjen, beklager om det ble avsporing, bare syns det var vanskelig å overse en kommentar som strider så til de grader med min oppfatning etter alt jeg har sett av henne (og typen, for den del).  

Det er dog ganske uintelligent i seg selv å mene at folk er dumme, særlig med utgangspunkt i hva man vet om vedkommende gjennom media... Intelligente folk vet jo at dumme folk også er smarte, og at intelligente folk også er dumme...

  • Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kålfrid skrev (8 timer siden):

Det er dog ganske uintelligent i seg selv å mene at folk er dumme, særlig med utgangspunkt i hva man vet om vedkommende gjennom media... Intelligente folk vet jo at dumme folk også er smarte, og at intelligente folk også er dumme...

Nja, nå har jo f. eks. Martine sagt selv ting som at hun ikke er den skarpeste kniven i skuffen, så det er jo i verste fall å sparke inn en åpen dør. 

Hva intelligens for øvrig gjelder er det jo en evig diskusjon ifht. hva som egentlig er intelligens, hva det betyr, forskjellen på smart/intelligent/oppegående/intellektuell osv og forsåvidt alt rundt det egentlig.

At man skulle være uintelligent for at man kaller en spade for en spade, altså her ved omtale av en med åpenbart har betydelige kunnskapshull, selv er åpen om at de "ikke er blant de skarpeste knivene i skuffen", har kommet med gjentatte åpenbart betydelig avvikende påstander, ikke kan helt grunnleggende ting, har deltatt i x antall programmer der det har fremgått at vedkommende passer godt i "ikke den skarpeste kniven i skuffen"-beskrivelsen vedkommende også har gitt av seg selv osv syns jeg er en snål påstand. For eget vedkommende vet jeg at jeg er intelligent, det er jo rent faktisk målbart (og jeg er utførlig "målt" som sådan).

Er man veldig uintelligent er man jo også i så måte begrenset ifht. å kunne oppfatte hvorvidt andre er uintelligente. Dumme folk vet jo ikke selv at de er dumme, og de merker jo heller ikke at andre folk er dumme. Hvordan du da får å oppfatte noen som mindre intelligent til å skulle være forenlig med å selv være uintelligent blir for meg et mysterium, men for all del - du om det. Jeg lever fint med at du eventuelt ønsker å innbille deg at jeg er uintelligent, spesielt hvis det er basert på noe så enkelt som at jeg "stated the obvious". :D 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å gi et nytt perspektiv; Martine trenger ikke å være uintelligent bare fordi hun sier selv hun ikke er den skarpeste kniven i skuffen. Det kan det jo hende hun refererer til mangel av kunnskap og ikke intelligens. Hadde ikke forundret meg om hun ikke har så mye kunnskap, men det trenger ikke å bety at hun ikke er intelligent. Jeg sluttet på skolen som 13-åring, men har alltid fått høre at jeg er intelligent. Men kunnskap mangler jeg åpenbart, derfor føles det av og til komfortabelt å kalle meg selv dum, slik folk ikke forventer så mye av meg. Jeg tror at Martine som en ung, blond, pen realitydeltaker kan føle seg like komfortabel ved å gå inn i rollen som en dum blondine. Da har man større sjanse for å overraske noen positivt istedenfor å føle seg usikker fordi man kanskje ikke er like smart som de andre. Sånn sett er det jo ganske smart. Men dette er bare spekulering så klart. Ingen av oss kjenner henne personlig (antar jeg). 

  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må tjuvstarte med neste episode.  Forrige gang så begynte jo noen å regne seg frem til hvem som hadde stemt og kjøpt på den og den, så det kan kanskje slå tilbake på noen nå? Spent på kjelleravdelingen også.  En kopp te med melk, pysj og favorittprogram 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (På 8.3.2024 den 11.04):

Liker også Martine - og hun er absolutt IKKE dum!  Morsom er hun også! 

Helt enig! Hun vant Paradise Hotel i sin tid fordi hun SPILTE spillet. Dette kan hun. Jeg anser henne og Danby som de mest kalkulerte og smarteste spillerne i huset. Så får vi se om andre stepper opp og tar dem 😄

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...