Gå til innhold

SPILLET - nytt program på tv 2 , 23 februar. Dette blir spennende syns jeg.


GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Liker at de prøver noe nytt. 

Dette spillet ligner litt på Big Brother syns jeg da jeg lest om det. 12 kjendiser skal bo i en stor villa i 12 dager og bil filmet døgnet rundt. Ingen vet reglene i spillet og ingen hva som vil skje og ikke skjer. Det er spillerene som bestemmer hvem som skal eliminieres og tilslutt skal det stå igjen en spiller. 

I god forræder stil så er det nye kjendiser klare til å bli kødda med mentalt. Digger sånne program. 

Flere som skal se? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og intromusikken som følger reklamen er veldig inspirert av Succession 🤣
Men ja… konseptet høres spennende ut, så må se hva dette er! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh. Jeg liker sånne programmer, men MÅÅÅÅÅ det alltid være kjendiser som deltar???? Fader, jeg orker ikke flere kjendiser! Bare orden kjendis gir meg utslett. Blir de ikke lei av seg selv snart?

De er der bare for å vise seg frem fra sin beste side, rører ikke i gryta for å skape litt underholdning i form av kvalme, de får betalt for å være der, og de trenger ikke premien. Gi meg heller helt vanlige folk som jeg selv kan lære meg å like eller hate. Gad!! 🥵

  • Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

os Maxilla skrev (4 minutter siden):

Åhh. Jeg liker sånne programmer, men MÅÅÅÅÅ det alltid være kjendiser som deltar???? Fader, jeg orker ikke flere kjendiser! Bare orden kjendis gir meg utslett. Blir de ikke lei av seg selv snart?

De er der bare for å vise seg frem fra sin beste side, rører ikke i gryta for å skape litt underholdning i form av kvalme, de får betalt for å være der, og de trenger ikke premien. Gi meg heller helt vanlige folk som jeg selv kan lære meg å like eller hate. Gad!! 🥵

Enig med deg. Er drittlei kjendiser, flere av se aner jeg ikke hvem er engang. Samtidig synes jeg det er urettferdig at kjendiser får betalt for å være med, mens vanlige folk ikke får ei krone.

Takker meg heller til at vanlig folk er med enn å se en og samme kjendis med i sitt 4 reality show.

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (5 minutter siden):

Enig med deg. Er drittlei kjendiser, flere av se aner jeg ikke hvem er engang. Samtidig synes jeg det er urettferdig at kjendiser får betalt for å være med, mens vanlige folk ikke får ei krone.

Takker meg heller til at vanlig folk er med enn å se en og samme kjendis med i sitt 4 reality show.

Rart at du er lei kjendiser, siden du ikke aner hvem flere av dem er. For deg er de da fremmede og det er vel akkurat det du etterspør..?

  • Liker 22
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vepsen skrev (1 minutt siden):

Rart at du er lei kjendiser, siden du ikke aner hvem flere av dem er. For deg er de da fremmede og det er vel akkurat det du etterspør..?

Var det vanskelig for deg å skjønne at jeg vet hvem enkelt er, men ikke en influenser er? Jeg følger ingen influensere, men får likevel dyttet i fleisen hvem feks Sofie Elise er og andre i samme kategori er.

 

 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vepsen skrev (11 minutter siden):

Rart at du er lei kjendiser, siden du ikke aner hvem flere av dem er. For deg er de da fremmede og det er vel akkurat det du etterspør..?

Det er da ikke en umulig kombinasjon. Jeg aner ikke hvem for eksempel Aurora Gude og Øyunn Krohg er, likevel har jeg klart å bli drita lei av dem. 

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

os Maxilla skrev (6 timer siden):

Åhh. Jeg liker sånne programmer, men MÅÅÅÅÅ det alltid være kjendiser som deltar???? Fader, jeg orker ikke flere kjendiser! Bare orden kjendis gir meg utslett. Blir de ikke lei av seg selv snart?

De er der bare for å vise seg frem fra sin beste side, rører ikke i gryta for å skape litt underholdning i form av kvalme, de får betalt for å være der, og de trenger ikke premien. Gi meg heller helt vanlige folk som jeg selv kan lære meg å like eller hate. Gad!! 🥵

Helt enig med deg!!

MEN… Dersom det hadde vært «vanlige folk» istedenfor, så ville de alle blitt betegnet som kjendis etter én episode, og de ville blitt headhunta til alle andre kjendis-programmene i de neste månedene etterpå… Så egentlig er det like greit å gjenbruke «kjendisene» vi allerede har, enn å lage 10-20 nye «kjendiser» per program/serie 😅😅
 

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil prøve å få med meg de første par episodene, så får vi se om jeg finner det interessant nok til å følge med videre. De har for øvrig fått med seg en fargerik forsamling med kjendiser, med god spredning i alder.  :popcorn:

Er det noen som kjenner til om dette konseptet er forsøkt i andre land, og hvordan det er blitt mottatt?

 

https://www.tv2.no/underholdning/dette-er-deltakerne-i-spillet-blir-et-eventyr/16287452/  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Deltakere:

Komiker og skuespiller Vidar Magnussen (46)

YouTuber og programleder Victoria Skau (24)

Komiker og skuespiller Henrik Fladseth (34)

Journalist og programleder Line Andersen (50)

Programleder og tidligere YouTuber Martha Leivestad (29)

YouTuber, skuespiller og TV-personlighet Herman Dahl (21)

Tidligere profesjonell fotballspiller Erik Thorstvedt (61)

Influenser og TV-personlighet Martine Lunde (27)

Skuespiller Anette Hoff (62)

Journalist og redaktør Danby Choi (30)

Skuespiller Ida Elise Broch (36)

Tolleren Steffen Eriksen (59)

https://www.tv2.no/underholdning/spillet/

Premiere 23. februar på TV 2 Direkte og TV 2 Play.

Endret av Ctrl
Fjernet ingen-spoiling pga sammenslåing av tråder
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny storsatsning fra TV2. 

Sitat

De skal fraktes til en hemmelig destinasjon, uten å vite hva de skal og hvilke regler som gjelder. Der skal kjendisene bo sammen i tolv dager, der de blir filmet døgnet rundt. 

Spillet skal være urettferdig og utfordre deltakerne. De bestemmer selv hvem som må ut av villaen. Sistemann står igjen med en pengesum som er opptjent gjennom deltakelsen. 

https://www.tv2.no/underholdning/dette-er-deltakerne-i-spillet-blir-et-eventyr/16287452/

Høres ut som en variant av BigBrother, bare med oppdrag og twister.

Mange interessante profiler som ikke er realitypreget fra før av. Anette Hoff f.eks. Det må jo bli bra :D 

 

Det er flere "observatører" involvert som dømmer deltakerne, herav:

Harald Eia (57), komiker og sosiolog.

Truls Svendsen (51), komiker.

Cathrine Fossum (46), programleder.

Alexandra Joner (33), sanger og danser.

Victor Sotberg (32), YouTube-profil.

https://www.tv2.no/underholdning/spillet/derfor-takket-harald-eia-ja-til-reality-tv/16400526/

 

Så vi får se hvordan dette blir. Skal gi det en sjanse.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slått sammen to like tråder. 

Christina82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte programmet veldig godt. Blir spennende å se videre

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får skikkelig "Parasite"-vibber av dette, altså filmen! Virker som et kult konsept 😁

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger helgens episode i spoiler i tilfelle.

IKKE LES hvis du ønsker å bevare spenningen til TV-programmet, og spenningen er det verdt å holde på til da!

Spoiler

Wow. Veldig kult konsept. Jeg likte det. Dette var en god start, og det vil bli veldig spennende etterhvert! 

Og en meget interessant cast med atypiske realitydeltakere. Friskt.

Gjengen fant ut at første avstemming skulle være "blank", men Choi gikk mot gruppa og stemte ut Anette. Det var overraskende! Men godt at hun havnet i kjelleren, om ikke annet, men hjelpemeg så traust det var der nede. 😮 

Godt at Erik, og nettopp Erik, ble stemt ut og kom ned og holdt henne med selskap. Det trengte hun! :) 

Gleder meg til at kjelleren kommer opp i huset igjen! For da kommer sikkert en som Choi til å slite siden han har gått så hardt ut!

Eneste minuset for min del er Harald Eia. Det er fordi jeg har han i vranghalsen fra før av. Pompøs type. Og dessverre blir han sittende der gjennom hele programmet. Ser heller ikke vits i å ha så mange i dette "panelet" så lite som de kommenterer, og resten av panelet er kun flotte mennesker som jeg liker. Truls havnet dessverre litt i skyggen, og ble merkelig nok utsatt for "stikk" fra Eia underveis, mens Alexandra og Victor var genuine i måten de kommenterte på. 

Fikk litt programleder-vibber av Cathrine, men hun er vel ikke det. Mer en "mor" for panelet.

Ser fram til neste episode, som kommer søndag 3. mars! 

 

Endret av Ctrl
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (På 5.1.2024 den 6.27):

Og intromusikken som følger reklamen er veldig inspirert av Succession 🤣
Men ja… konseptet høres spennende ut, så må se hva dette er! 

Succession? Synes det er mer likt Squid game.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...