Gå til innhold

Tråd for oss som skal finne kjærligheten i 2024


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

miss summers skrev (Akkurat nå):

Skjønner. Jeg er ingen chatter (uten å kjenne personen godt), så for meg funker ikke det å ha småprat slik. Og jeg har opplevd flere av de som chatter en dag, og så er det helt dødt etterpå. Ingen fasit mao, man må gjøre det som funker for en selv. 

Helt klart 🙂 Og det er det som gjør dating litt vanskelig for om den ene er en chatter (som meg) og den andre aller helst skulle møttes med en gang så blir det vanskelig.

Men man bør og må vel bare hoppe i det enkelte ganger. Får se hva 2024 bringer 🙂

Ellers har jeg det ganske så fint som singel også altså ❤️

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

imagineme skrev (1 time siden):

Med fare for å virke gammel, så synes jeg det var bedre før i tiden på de datingstedene man hadde da. Føltes mer naturlig og det virker som om folk faktisk hadde tid og lyst til å prate med hverandre.

Godt mulig jeg er blitt voksen og litt særere også altså 😅

Å som jeg lengter tilbake til da man var veldig ung og bare møttes i en aller annen sosial setting og ble kjent over tid. Og gikk der å lurte på "føler han det samme for meg?" for så å få det bekreftet på fest når de fikk drukket seg litt til mot😁🥰

Nå derimot så er jo de man møter og liker selvfølgelig ikke single, eller de bor for langt unna med barn og en hverdag som ikke går opp med min😅 Kanskje det blir enklere når ungene har flyttet ut om noen år🤔

Særere har vi helt klart blitt😅, eller bare mer kresen som jeg pleier å si. I tillegg  har jo singellivet helt klart sine fordeler det også, så det må jo være noe(n) som virkelig tilfører livet noe positivt for at det skal være verdt å gjøre en endring.😉

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Engel ❤️

Og, ja - Høres langt mere positivt ut når du sier kresen istedet for særere :D

Jeg er kresen!! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke behovet for å chatte veldig lenge. Og jeg merker raskt om det er en jeg vil møte. 

Jeg liker godt å bli kjent med noen litt før jeg møter dem. Og hvis de er sånn etter 4 meldinger : møtes??? Så tenker jeg de egentlig ikke er interessert i et forhold, for de vet ingenting om meg. Men mulig jeg tar helt feil her.

Anonymkode: 1f710...996

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg liker godt å bli kjent med noen litt før jeg møter dem. Og hvis de er sånn etter 4 meldinger : møtes??? Så tenker jeg de egentlig ikke er interessert i et forhold, for de vet ingenting om meg. Men mulig jeg tar helt feil her.

Anonymkode: 1f710...996

Ja, ser den. Jeg hadde så vanvittig god dialog at vi bestemte oss for å møtes den første dagen vi snakket. Møttes noen dager etter fordi vi ikke kunne før. Og det var like bra, vel bedre, i virkeligheten. Noen ganger klaffer det bare. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (8 minutter siden):

Ja, ser den. Jeg hadde så vanvittig god dialog at vi bestemte oss for å møtes den første dagen vi snakket. Møttes noen dager etter fordi vi ikke kunne før. Og det var like bra, vel bedre, i virkeligheten. Noen ganger klaffer det bare. 

Ja, noen ganger er det full klaff, møtte en som ringte meg etter en dag, men da snakket vi jo nonstop, og møttes, og hadde masse å snakke om, felles referanser og felles interesser, det er ok. Men noen bare vil møtes etter «hei, gjør på? Ser på tv, møtes?» 

Anonymkode: 1f710...996

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, noen ganger er det full klaff, møtte en som ringte meg etter en dag, men da snakket vi jo nonstop, og møttes, og hadde masse å snakke om, felles referanser og felles interesser, det er ok. Men noen bare vil møtes etter «hei, gjør på? Ser på tv, møtes?» 

Anonymkode: 1f710...996

Yes. Har fått meldinger sene kvelder med spm om hva jeg gjør osv. Det blir ikke noe møte av det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg vet er den: Vil du møtes i kveld? Det er så useriøst og lyser lang vei at han ser for seg et kjapt ligg med det samme. Nei, takk.

Anonymkode: f8ca9...f97

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det verste jeg vet er den: Vil du møtes i kveld? Det er så useriøst og lyser lang vei at han ser for seg et kjapt ligg med det samme. Nei, takk.

Anonymkode: f8ca9...f97

Lurer på om noen noen gang har fått napp på den der😂 virker som noen tror at Tinder er en gratis call-girl tjeneste 😂 

Anonymkode: 1f710...996

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Lurer på om noen noen gang har fått napp på den der😂 virker som noen tror at Tinder er en gratis call-girl tjeneste 😂 

Anonymkode: 1f710...996

Det gjør de nok ellers hadde de ikke gidda å holde på sånn.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (18 timer siden):

Skjønner. Jeg er ingen chatter (uten å kjenne personen godt), så for meg funker ikke det å ha småprat slik. Og jeg har opplevd flere av de som chatter en dag, og så er det helt dødt etterpå. Ingen fasit mao, man må gjøre det som funker for en selv. 

Chatting er jo for å døyve et øyeblikks kjedsomhet som oftest. 

 

En ledig kveld i sofaen . Hjernen leter etter belønning, oppmerksomhet, dopamin.  Vi sveiper og klikker....

Andre mennesker er så "lett tilgjrngelig" via disse appene.  Synd at vi kan glemme at det faktisk er et annet menneske på andre siden der.  

Neste dag kjeder vi oss ikke, vi er kanskje på jobb, trening....og tenker ikke på at vi chattet med noen dagen før. 

Kan KI gå inn å dekke dette oppmerksomhetsbehovet hos sånne folk (skal ikke si meg 100% uskyldig selv)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiniMjau skrev (1 time siden):

Chatting er jo for å døyve et øyeblikks kjedsomhet som oftest. 

 

En ledig kveld i sofaen . Hjernen leter etter belønning, oppmerksomhet, dopamin.  Vi sveiper og klikker....

Andre mennesker er så "lett tilgjrngelig" via disse appene.  Synd at vi kan glemme at det faktisk er et annet menneske på andre siden der.  

Neste dag kjeder vi oss ikke, vi er kanskje på jobb, trening....og tenker ikke på at vi chattet med noen dagen før. 

Kan KI gå inn å dekke dette oppmerksomhetsbehovet hos sånne folk (skal ikke si meg 100% uskyldig selv)?

Der er du inne på noe. Jeg har syns tinder har vært kjipt nettopp fordi jeg ikke er en chatter, så har ofte tenkt at det er derfor de ikke gir lyd fra seg igjen. At jeg er kjedelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg føler meg sikker på er at 2024 blir et spennende år. Det mest spennende på veldig lenge. Det skader aldri å være optimist. Jeg liker tittelen på tråden, det er litt fraspark i ordvalget ;). 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1000x skrev (5 timer siden):

Det eneste jeg føler meg sikker på er at 2024 blir et spennende år. Det mest spennende på veldig lenge. Det skader aldri å være optimist. Jeg liker tittelen på tråden, det er litt fraspark i ordvalget ;). 

Det er godt du fortsatt liker å sparke de du forlot og aldri lovet. 

Anonymkode: 3c0f0...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.1.2024 den 9.22):

Jeg.. som er en som vil være 41 når min sønn er 20.. Jeg vil ikke tenke på det der.. Skal bare lukke øynene og late som jeg ikke leste det der!

Anonymkode: 41db3...562

Jeg tror ikke du skal bekymre deg. Jeg unngår for det meste karer under 26, har ikke troa på at han vil gjøre noen fremstøt han heller. Men ved tilfellet at det er felles interesser og en fungerende samtale synes jeg bekjentskapet er verd å ta vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2024 har vært fantastisk så langt ❤️ Det ble full klaff på første Tinderdate i slutten av 2023 og det blir bare bedre og bedre! Å møte noen i voksen alder er fantastisk ❤️ Lykke til alle sammen, jeg unner alle å finne kjærligheten og oppleve å ha det sånn som jeg har det nå ❤️ 

Anonymkode: f58c7...58e

  • Liker 4
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ALB skrev (På 2.1.2024 den 20.43):

Du det der stemmer ikke, altså. Jeg har 1regel: Mannen må ha høy emosjonell intelligens og evne til å bruke denne, altså til selvrefleksjon og til å føre en samtale på bakgrunn av dette.

Men hvis du skulle komme over en slik mann er det vel trolig at han stiller samme krav til deg også?

Hvordan vet du at du selv oppfyller de krav du har til mannen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (1 time siden):

Men hvis du skulle komme over en slik mann er det vel trolig at han stiller samme krav til deg også?

Hvordan vet du at du selv oppfyller de krav du har til mannen?

ALB vil vel ha det i den graden at hun får utbytte av det, om hun ikke hadde det selv har hun sikkert ikke hatt store behovet for å nevne det heller. Men siden hun har det, har det kanskje vært et irritasjonsmoment i livet hennes, dermed grunn til at hun nevner det som krav, fordi hun sikkert har det selv og vet hvordan det er å bli eller ikke bli tilfredstillt på det området? 

Anonymkode: b0ba6...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

ALB vil vel ha det i den graden at hun får utbytte av det, om hun ikke hadde det selv har hun sikkert ikke hatt store behovet for å nevne det heller. Men siden hun har det, har det kanskje vært et irritasjonsmoment i livet hennes, dermed grunn til at hun nevner det som krav, fordi hun sikkert har det selv og vet hvordan det er å bli eller ikke bli tilfredstillt på det området? 

Anonymkode: b0ba6...861

Nå er det vel ikke alltid slik at folks subjektive egenvurdering holder vann i møte med virkeligheten da..?

Hadde det vært så enkelt kunne alle funnet en passende partner bare ved å svare på 3-4 enkle spm. med å gradere enighet fra 1-10.....og sånn er det jo ikke..

Kanskje hu kan svare best på spm. selv? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

2024 har vært fantastisk så langt ❤️ Det ble full klaff på første Tinderdate i slutten av 2023 og det blir bare bedre og bedre! Å møte noen i voksen alder er fantastisk ❤️ Lykke til alle sammen, jeg unner alle å finne kjærligheten og oppleve å ha det sånn som jeg har det nå ❤️ 

Anonymkode: f58c7...58e

🥰 sånn vil jeg ha det også. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...