Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det står jo godt forklart i pakningsvedlegget/bruksanvisningen om akkurat dette. Har du ikke lest den? 

Anonymkode: ea78e...bb5

Jo? Det står at det kan være en dråpe igjen på spissen, står ikke noe om huden. Hos meg er det en dråpe på spissen OG på huden.

Anonymkode: afe6e...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i min 7 uke med W og har ikke fullt så mye effekt som jeg hadde i starten. Går fortsatt på laveste dose. Mitt mål var egentlig ikke så mye å gå så mye ned i vekt, men å få vekk matstøyen i hodet. Og nå kan jeg en dag ha lyst på litt sjokolade, men det holder med en liten bit. Tidligere ville jeg spist en hel, men nå kan jeg ta en bit og la den ligge i kjøleskapet i en uke i etterkant. Det er utrolig befriende og slippe å tenke på mat hele tiden. Jeg er aktiv i hverdagen og har gått ned fra 92 til 82 på disse 7 ukene. Helt nydelig. Planen min og til legen er å gå på laveste dose, og den kjøper jeg for de pengene jeg ville brukt på usunn mat, gulost  og godterier. Bruker denne videre så lenge matstøyen er borte

Anonymkode: 398d4...606

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha stått stille på et platå på 81 kilo i 3 mnd etter veeeldig sakte nedgang fra 94 kilo har jeg ENDELIG kommet meg under 80 tallet I D A G.

Den viste 79.9 kilo for første gang på ihvertfall 10 år 🥳

Anonymkode: 405d7...73b

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner, nedsettende innhold, brukerdebatt, latterliggjøring, avsporinger og svar til dette 

Perelandra, mod. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det blir den dagen ønsket resultat oppnås og en evt avslutter behandling med Wegovy? 

Vil man klare å holde seg på samme nivå eller er det lett å gå opp ogjen?

Anonymkode: c291a...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Noen som vet hvordan det blir den dagen ønsket resultat oppnås og en evt avslutter behandling med Wegovy? 

Vil man klare å holde seg på samme nivå eller er det lett å gå opp ogjen?

Anonymkode: c291a...cf2

All forskning som er gjort hittil, tilsier jo at man raskt går opp igjen så lenge man ikke klarer å holde seg til de små porsjonene og evt ha gode treningsrutiner. Men jeg tenker kanskje man bare må gå på en lav vedlikeholdsdose i mange år. Jeg orker i hvert fall ikke at dette skal bli enda en kur, for det kunne jeg fint klart uten Wegovy, og gått ned mye raskere. Jeg har alltid klart å gå ned i vekt, problemet er bare at jeg alltid går opp igjen også. Derfor ville jeg ha denne medisinen, gå ned uten kur og så ikke gå rett opp igjen så fort en bursdag eller jul sporer meg av.

Anonymkode: a4c7b...76f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har noen tips mot kvalme? Jeg er nå i uke 8, og har vært sinnsykt kvalm hver eneste dag. Samt hodepine.

Hadde to tilfeller av ekstreme magekramper, oppkast og besvimte etter lørdagsgodt, så gjør ikke den feilen igjen, men føler fortsatt jeg er såpass kvalm med vanlig mat at jeg sliter med hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er det noen som har noen tips mot kvalme? Jeg er nå i uke 8, og har vært sinnsykt kvalm hver eneste dag. Samt hodepine.

Hadde to tilfeller av ekstreme magekramper, oppkast og besvimte etter lørdagsgodt, så gjør ikke den feilen igjen, men føler fortsatt jeg er såpass kvalm med vanlig mat at jeg sliter med hverdagen.

Har du prøvd peppermynte-te?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du prøvd peppermynte-te?

Nei, blir ofte ganske kvalm av te. Altså, før dette, så drikker det sjeldent. Men skal prøve det, tusen takk. Bare redd ingenting kan overstyre medisin indusert kvalme😔 Så håper jeg tar feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen her sykmeldt pga Wegovy? Jeg sliter allerede masse med magen og slitenhet, så blir bekymret når jeg leser om alle bivirkningene. Tanken på gorverrring av plagene kombinert med jobb, gjør at jeg ikke tør starte. 

Anonymkode: 06486...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei, blir ofte ganske kvalm av te. Altså, før dette, så drikker det sjeldent. Men skal prøve det, tusen takk. Bare redd ingenting kan overstyre medisin indusert kvalme😔 Så håper jeg tar feil

Jeg er heller ingen tedrikker. Men denne er annerledes og egentlig litt god syns jeg. Og er godt kjent for sine gode egenskaper mht gastro- plager. Absolutt verdt et forsøk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er noen her sykmeldt pga Wegovy? Jeg sliter allerede masse med magen og slitenhet, så blir bekymret når jeg leser om alle bivirkningene. Tanken på gorverrring av plagene kombinert med jobb, gjør at jeg ikke tør starte. 

Anonymkode: 06486...16a

Jeg ble kun veldig dårlig etter 1. dose (har nå tatt 2 doser). Og var da dårlig de første 3 dagene. Vet ikke hva slags jobb du har, men har du vanlig dagjobb så kan du ta den fredag rett etter jobb og så har du ingen planer for helgen. Er du fortsatt dårlig etter helgen tar du en egenmelding eller to. Hvis du er vedvarende dårlig er det bare å droppe 2. dose om du føler for det. Men jeg kjente som sagt minimalt med plager etter 2. dose. Drikke også peppermynte-te. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er heller ingen tedrikker. Men denne er annerledes og egentlig litt god syns jeg. Og er godt kjent for sine gode egenskaper mht gastro- plager. Absolutt verdt et forsøk 😊

Jeg drikker den hver dag, de dagene jeg ikke drikker den så får jeg typisk magevondt rundt kl 5 på natten og må sitte på do til jeg får ut det jeg skal av avføring. 

Teen har hjulpet også når jeg får eggerap og må spy. 

Men har ikke vært kvalm så vet ikke om den hjelper på det.

Anonymkode: 405d7...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt Wegovy siden mars-april (husker ikke nøyaktig når det var jeg startet). Gikk på laveste dose de første månedene, pga. god effekt. Gikk deretter opp et trinn, og hadde fortsatt god effekt et par måneder. Prøvde meg så på neste dose, men den ble for sterk. Gikk deretter ned igjen, og har nå vært der i flere måneder. Først nå føler jeg at jeg kan prøve meg på neste dose-trinn igjen. Tok den sprøyta tidligere denne uka, og har allerede kjent på en sterk metthetsfølelse og mindre appetitt. Sist gang jeg tok denne dosen slet jeg veldig med fordøyelsen, en del kvalme, og våknet ofte med egge-rap (noe av det verste jeg har opplevd). Håper dosen denne gangen er litt snillere med meg. Hvis ikke må jeg gå ned igjen.

Tenker at denne medisinen, om den fortsetter å vise bra effekt på folk flest og ingen store risikoer for negative ting, kan virkelig forandre helsa til folk i vesten. Jeg synes den burde være mer tilgjengelig for de av oss som er svært store og virkelig trenger den.  Jeg har sett flere nyhetsartikler og videoer der store firma i USA (som Wallmart o.l.) nå taper en del penger pga. at folk kjøper mindre mat, som de skylder på Wegovy/Ozempic for. Så det har tydeligvis god effekt på befolkningen, som igjen vil gi oss bedre helse, som igjen vil føre til at færre store folk vil trenge helsehjelp når de etterhvert utvikler vektrelaterte helseproblemer. Håper virkelig de klarer å få inn denne medisinen på blåresept. Selv om jeg sparer litt penger alt i alt, siden jeg spiser mye mindre nå enn før, er det likevel surt å skulle ut med over 1000 kr i måneden, når det for meg er psykiske og fysiske ting som har ødelagt både apetitt og forbrenning i kroppen, som har gjort at jeg har blitt sånn jeg er. Tenk om jeg kunne fått den medisinen dekket, og spise normalt, og kjøpe normale klær, og leve et normalt liv? Det er alt jeg ønsker meg.

Wegovy er en veldig misforstått medisin, føler jeg. Jeg vil bare være normal. Jeg vil kunne velge om jeg skal takke ja eller nei til et kakestykke. Jeg vil kunne velge om jeg kan gå forbi godteskåla på jobb eller ikke. Jeg vil kunne velge om jeg skal ta meg et glass vann eller et glass brus.

Anonymkode: 04dd2...53c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har tatt Wegovy siden mars-april (husker ikke nøyaktig når det var jeg startet). Gikk på laveste dose de første månedene, pga. god effekt. Gikk deretter opp et trinn, og hadde fortsatt god effekt et par måneder. Prøvde meg så på neste dose, men den ble for sterk. Gikk deretter ned igjen, og har nå vært der i flere måneder. Først nå føler jeg at jeg kan prøve meg på neste dose-trinn igjen. Tok den sprøyta tidligere denne uka, og har allerede kjent på en sterk metthetsfølelse og mindre appetitt. Sist gang jeg tok denne dosen slet jeg veldig med fordøyelsen, en del kvalme, og våknet ofte med egge-rap (noe av det verste jeg har opplevd). Håper dosen denne gangen er litt snillere med meg. Hvis ikke må jeg gå ned igjen.

Tenker at denne medisinen, om den fortsetter å vise bra effekt på folk flest og ingen store risikoer for negative ting, kan virkelig forandre helsa til folk i vesten. Jeg synes den burde være mer tilgjengelig for de av oss som er svært store og virkelig trenger den.  Jeg har sett flere nyhetsartikler og videoer der store firma i USA (som Wallmart o.l.) nå taper en del penger pga. at folk kjøper mindre mat, som de skylder på Wegovy/Ozempic for. Så det har tydeligvis god effekt på befolkningen, som igjen vil gi oss bedre helse, som igjen vil føre til at færre store folk vil trenge helsehjelp når de etterhvert utvikler vektrelaterte helseproblemer. Håper virkelig de klarer å få inn denne medisinen på blåresept. Selv om jeg sparer litt penger alt i alt, siden jeg spiser mye mindre nå enn før, er det likevel surt å skulle ut med over 1000 kr i måneden, når det for meg er psykiske og fysiske ting som har ødelagt både apetitt og forbrenning i kroppen, som har gjort at jeg har blitt sånn jeg er. Tenk om jeg kunne fått den medisinen dekket, og spise normalt, og kjøpe normale klær, og leve et normalt liv? Det er alt jeg ønsker meg.

Wegovy er en veldig misforstått medisin, føler jeg. Jeg vil bare være normal. Jeg vil kunne velge om jeg skal takke ja eller nei til et kakestykke. Jeg vil kunne velge om jeg kan gå forbi godteskåla på jobb eller ikke. Jeg vil kunne velge om jeg skal ta meg et glass vann eller et glass brus.

Anonymkode: 04dd2...53c

Velkommen hit og helt enig med deg.

Liker også å ha et sted å diskutere og stille spørsmål anonymt. Jeg vil ikke være medlem i gruppen på fb, hvor alle kan se at jeg er et flesk som trenger hjelp. Selv om alle er i samme båt der.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har gått på dette mer enn 2 mnd, som jeg har, og vært veldig kvalme men så opplever at det går over?

Jeg er så hinsides kvalm og hvis jeg spiser noe som helst sukker/fett, kaster jeg enten opp eller får magekramper ut av en annen verden og diaré. 

Jeg kommer ikke til å øke  neste uke er egentlig ny runde, men håper bare dette bedrer seg. Slik som det er nå, så føler jeg virkelig dette går utover hverdagen. Drikker, etter tips her, peppermynte-te, men det hjelper dessverre ikke. Har gått ned, sakte men sikkert, en kilo i uka, men syns ikke disse konsekvensene er verdt det. Eller det er feil, for det er absolutt verdt det når man slipper kurer, men blir så misunnelig på alle som ikke merker noe😭😭

Endret av Perelandra
Omtale av medisindosering. Perelandra, mod.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble selvfølgelig forstoppa etter at jeg økte, sykt irriterende! Ikke har vekta løsna heller. 

Gode tips for å komme seg på do? 😬

Anonymkode: b5eb0...c9e

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ble selvfølgelig forstoppa etter at jeg økte, sykt irriterende! Ikke har vekta løsna heller. 

Frukt og fiber tbl funker bra på meg. 

Anonymkode: d8d58...679

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Litt for mye magnesium setter fart på sakene.

Anonymkode: 0c688...d03

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2023 den 17.13):

Det er nok endel slanke folk som kjemper ganske mye for å fortsette å være det. Tror ikke det er lett for noen i vårt samfunn. 

Anonymkode: 14fef...37c

Ja, jeg er slank..men hjemme hos meg er det ikke is, sjokolade, kjeks eller snop. Det forsvinner i så fall på et øyeblikk. 

Jeg kan ikke spise det som ikke er der, og for meg er det lett å la være å kjøpe det, men ikke lett å la det ligge i fred i skapet.

Anonymkode: 0c688...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...