^me^ Skrevet 13. juli 2013 #5861 Skrevet 13. juli 2013 jeg så også World War Z i går på 2D kino, helt ok film, verd å se. men jeg har blitt så vant med zombiefilmer/serier at jeg følte det manglet litt umf! jeg savnet blod, mer ekle zombier og puteknusende spenning som en blanding av I am legend og the walking dead. Joda det var LITT spennende...Men thats it... Var jeg og venninnen min de eneste som holdt på å krepere av latter av zombiene som klapret tenner?
Mann 42 Skrevet 14. juli 2013 #5862 Skrevet 14. juli 2013 (endret) jeg så også World War Z i går på 2D kino, helt ok film, verd å se. men jeg har blitt så vant med zombiefilmer/serier at jeg følte det manglet litt umf! jeg savnet blod, mer ekle zombier og puteknusende spenning som en blanding av I am legend og the walking dead. Joda det var LITT spennende...Men thats it... Var jeg og venninnen min de eneste som holdt på å krepere av latter av zombiene som klapret tenner? Du er SÅÅÅÅ lite empatisk . Hadde det vært deg som stod i den laben med en klaprende zombie på den andre sida av glasset, så tenker jeg det hadde vært litt mindre komisk. Muligens. Anyway, World War Z er ikke noen horrorfilm per se, og boken den var basert på, er heller ikke det. Den er mer "Hvordan verden nesten gikk til helvete, og hvordan vi tok den tilbake." En dokumentar, mao. Endret 14. juli 2013 av Mann 42
Gjest sweetsugar Skrevet 14. juli 2013 #5863 Skrevet 14. juli 2013 Har akkurat sett "The human centipede" (1) Syk, syk film.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 14. juli 2013 #5864 Skrevet 14. juli 2013 A good Day to die hard. Helt klart den dårligste av Die Hard filmene. Syns den var kjedelig rett og slett:(
^me^ Skrevet 14. juli 2013 #5866 Skrevet 14. juli 2013 Du er SÅÅÅÅ lite empatisk . Hadde det vært deg som stod i den laben med en klaprende zombie på den andre sida av glasset, så tenker jeg det hadde vært litt mindre komisk. Muligens. Anyway, World War Z er ikke noen horrorfilm per se, og boken den var basert på, er heller ikke det. Den er mer "Hvordan verden nesten gikk til helvete, og hvordan vi tok den tilbake." En dokumentar, mao. hihi, jeg skruer av den meget empatiske siden av meg når jeg ser spennende filmer og tar den frem igjen etterpå og ja, jeg hadde nok ikke vært så høy i hatten om det hadde skjedd meg i virkeligheten
Mann 42 Skrevet 14. juli 2013 #5867 Skrevet 14. juli 2013 "Control" Med Ray Liotta og Willem Dafoe. Ganske OK, men relativt lite sannsynlig. Noen interessante etiske problemstillinger, dog. Men hvis man godtar det ekstremt lite sannynlige grunnleggende premisset med at en kaldblodig psykopat kan utvikle en samvittighet over natta, og liksom bare tar det på face calue, så var det en veldig bra film.
Miss_Sunshine* Skrevet 14. juli 2013 #5868 Skrevet 14. juli 2013 Bad Teacher. Lo faktisk en del igjennom denne, men var en del lange partier hvor det ikke skjedde noe spesielt, og mye av det som skulle være komisk, ble bare kleint (Justin Timberlake!). 5/10 Austin Powers in Goldmember. Herregud, dårlig plot, dårlig skuespill, og ja, alt var dårlig. Fikk ikke rørt på en eneste lattermuskel heller. Nummeret før jeg sovnet. 2/10
Mann 42 Skrevet 14. juli 2013 #5869 Skrevet 14. juli 2013 Bad Teacher. Lo faktisk en del igjennom denne, men var en del lange partier hvor det ikke skjedde noe spesielt, og mye av det som skulle være komisk, ble bare kleint (Justin Timberlake!). 5/10 Austin Powers in Goldmember. Herregud, dårlig plot, dårlig skuespill, og ja, alt var dårlig. Fikk ikke rørt på en eneste lattermuskel heller. Nummeret før jeg sovnet. 2/10 Jeg prøvde å se den, men jeg måtte bare slå av etter omtrent 10 minutter. Den er latterlig overspilt. 1
Miss_Sunshine* Skrevet 14. juli 2013 #5870 Skrevet 14. juli 2013 Da har man sett enda to filmer (sånn blir det når man ligger halvdårlig i en hytte uti skogen og pøsregn utenfor) Never Been Kissed. Sånn sett bort ifra at den var forutsigbar fra 1. minutt, og at det noen ganger var overdrevet skuespill, så koste jeg meg, jeg! Har alltid syntes at Drew Barrymore er en søt skuespiller, og jeg lo godt en del ganger. Innen neste uke kommer den nok til å være glemt, men alt i alt, helt grei søndagsunderholdning! 5/10 My sister's keeper. Dette er en kleenex-film iallefall! Ble noen tårer, ja. Likte godt at det i utgangspunktet ikke var fra den kreftsyke jentas synsvinkel. Gjorde at det ble litt annerledes enn alle andre filmene om dødssyke der ute. For det andre så likte jeg også veldig godt å se Cameron Diaz i en annen rolle enn den fjollete/ansvarsløse/umodne hun vanligvis tar. Utrolig uvant, men fint å se henne helt seriøs. Denne filmen synes jeg så absolutt er verdt en titt! 7/10
Gjest Tirkes Skrevet 15. juli 2013 #5871 Skrevet 15. juli 2013 World War Z. 7/10 Jeg har gledet meg til denne i snart ett år. Zombiefilm på kino, endelig! Og utrolig nok ble jeg ikke skuffet. Jeg skal ikke spoile mye, men setter det i tags uansett. Ikke klikk om du har tenkt å se filmen. Filmen hadde feil spenningskurve for min del. Første 2/3 av filmen var heseblesende og fantastisk bra i rytme, sceneskifte, spenningstopper kom så tett at jeg "ikke fikk puste", og siste tredjedel (i labben) var en type spenningskurve jeg hadde forventet i starten av filmen. Når det er sagt så er hele den sekvensen med labratoriet og B-vingen helt fjern. Jeg skal kjøpe forklaringene, og jeg synes det er flott at de ikke fant en mirakelkur eller vaksine, men faktisk kun fant et middel som gjorde det mulig å sloss for egen frihet og trygghet - MEN.. fra første stund de setter for inn i B-vingen så satt jeg og spiste popcorn og ventet på at Brad Pitt skulle a) komme tilbake med nødvendige virus og medisiner b) komme tilbake, smittet av en dødelig sykdom men trygg for zombier. Det var altså fint lite spenning, og de kunne enten spart seg denne sekvensen eller kortet brutalt ned på den. Den passet ikke inn med rytmen, flyten og spenningen i resten av filmen.
Wonders Skrevet 15. juli 2013 #5872 Skrevet 15. juli 2013 Elsker Jason Statham, legger den på "må se"-lista mi! Jeg så Fast&Furious 6 i går, den var knallkul!!! Terningkast 5. Så også Hangover 3, terningkast 3. Skjønte ikke helt greia, ikke spesielt morsom heller. Vi har samme smak jo Ellers så jeg Jack the Giant Slayer (2013) - IMDb termningkast 4
Mann 42 Skrevet 15. juli 2013 #5873 Skrevet 15. juli 2013 (endret) World War Z. 7/10 Jeg har gledet meg til denne i snart ett år. Zombiefilm på kino, endelig! Og utrolig nok ble jeg ikke skuffet. Jeg skal ikke spoile mye, men setter det i tags uansett. Ikke klikk om du har tenkt å se filmen. Filmen hadde feil spenningskurve for min del. Første 2/3 av filmen var heseblesende og fantastisk bra i rytme, sceneskifte, spenningstopper kom så tett at jeg "ikke fikk puste", og siste tredjedel (i labben) var en type spenningskurve jeg hadde forventet i starten av filmen. Når det er sagt så er hele den sekvensen med labratoriet og B-vingen helt fjern. Jeg skal kjøpe forklaringene, og jeg synes det er flott at de ikke fant en mirakelkur eller vaksine, men faktisk kun fant et middel som gjorde det mulig å sloss for egen frihet og trygghet - MEN.. fra første stund de setter for inn i B-vingen så satt jeg og spiste popcorn og ventet på at Brad Pitt skulle a) komme tilbake med nødvendige virus og medisiner b) komme tilbake, smittet av en dødelig sykdom men trygg for zombier. Det var altså fint lite spenning, og de kunne enten spart seg denne sekvensen eller kortet brutalt ned på den. Den passet ikke inn med rytmen, flyten og spenningen i resten av filmen. Problemet med World War Z er selvsagt at manuset ikke er skrevet av George RR Martin. For i såfall kunne det ha gått riktig galt med Brad. Men jeg forsøker å late som jeg ikke vet at i en normal amerikanske film med en superstjerne i hovedrollen, så er sjansene til at han overlever alt verden kan kaste mot ham, finner kuren, OG finner familien sin igjen. Jeg forstår jo at det må være sånn. Ellers ville fokusgruppen blitt rastløse.... Men når det er sagt, så syns jeg det var en fiks vri å innføre denne nye egenskapen hos zombiene: De er bare interessert i å smitte nye verter, og er ikke EGENTLIG aggressive. Og akkurat som klapperslanger rasler med halen og sniker seg vekk hvis man ikke provoserer, så klikker de med tenna og går videre hvis du ikke kan smittes. Det er jo nesten litt sympatisk... Anyway. Filmens beste scene, var Jerusalems fall. Hvilken ironi. Endret 15. juli 2013 av Mann 42
Perseverer Skrevet 15. juli 2013 #5874 Skrevet 15. juli 2013 Europa Report http://www.imdb.com/title/tt2051879/ En interessant sci-fi som viser en romferd til jupiter. Astronautene som reiser og romferja deres er veldig realistisk, og ligner astronauter du ville forventet å se i virkeligheten.
Miss_Sunshine* Skrevet 18. juli 2013 #5876 Skrevet 18. juli 2013 Beetlejuice. Nok et bevis på at jeg ikke takler Tim Burton. Altså, han er jo en genial mann, og litt av en fargeklatt i filmverdenen, men det blir bare for sært for min del. Eneste grunnen til at jeg ikke gir filmen bunnkarakter, er vel av den grunn at det sære faktisk blir litt kult noen ganger, og at jeg synes filmen er visuelt bra. 3/10 Without A Paddle. Filmen begynte egentlig ganske bra, og jeg lo en del. Dessverre så gikk det bare nedover, og slutten ble bare altfor fjollete, og noen karakterer overspilte en del. 5/10 Saw. Et mesterverk! Ser veldig sjelden noe innen sjangeren skrekk/grøsser/thriller, av den grunn at jeg er utrolig pysete og blir veldig lettskremt. Uansett, er glad jeg trosset frykten min for denne, for den var utrolig bra. Elsket tvisten på slutten! ;-) 7/10
Mann 42 Skrevet 21. juli 2013 #5878 Skrevet 21. juli 2013 Warrior om to MMA-brødre som finner forsoning gjennom å grisebanke hverandre. Filmens store emosjonelle øyeblikk er da storebror har lillebror i kvelertak i runde 4 av deres grudgematch, etter å ha revet skuldera hans av ledd. "I love you, Tommy!". Og da gir lillebror seg. Crowd goes wild.
Mann 42 Skrevet 21. juli 2013 #5879 Skrevet 21. juli 2013 Beetlejuice. Nok et bevis på at jeg ikke takler Tim Burton. Altså, han er jo en genial mann, og litt av en fargeklatt i filmverdenen, men det blir bare for sært for min del. Eneste grunnen til at jeg ikke gir filmen bunnkarakter, er vel av den grunn at det sære faktisk blir litt kult noen ganger, og at jeg synes filmen er visuelt bra. 3/10 Without A Paddle. Filmen begynte egentlig ganske bra, og jeg lo en del. Dessverre så gikk det bare nedover, og slutten ble bare altfor fjollete, og noen karakterer overspilte en del. 5/10 Saw. Et mesterverk! Ser veldig sjelden noe innen sjangeren skrekk/grøsser/thriller, av den grunn at jeg er utrolig pysete og blir veldig lettskremt. Uansett, er glad jeg trosset frykten min for denne, for den var utrolig bra. Elsket tvisten på slutten! ;-) 7/10 Men Beetlejuice er jo kjempebra! Tim Burton er nå en ting, men Michael Keaton i titelrollen er fantastisk. Men jeg er enig med deg når det gjelder Saw. Jeg så nr 6 her om dagen, og den var riktig bra, på en grusom måte. Det er sjelden man finner massemordere med en etisk grunnholdning.
Anoia Skrevet 21. juli 2013 #5880 Skrevet 21. juli 2013 Har akkurat sett "The human centipede" (1) Syk, syk film. Ja, den var ... spesiell... Jeg er veldig glad jeg ikke så toeren, særlig da jeg hørte lydene av den (mann og svoger så den uten meg). Jeg digget forøvrig World War Z! Valgte å ikke lese boka først. Jeg kommer nok til å lese den nå etterhvert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå