Gå til innhold

Sist sette film?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Right....

Og hvilke filmer låner IKKE masse fra andre ting? Vi forteller de samme historiene om og om igjen.

Hey! Jung!

Ja men de fleste filmer som låner ideer har i det minste noe eget originalt å komme med i tillegg. oblivion hadde ikke noe nytt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja men de fleste filmer som låner ideer har i det minste noe eget originalt å komme med i tillegg. oblivion hadde ikke noe nytt.

Denne følelsen fikk jeg definitivt av World War Z.. Oblivion var grei synes jeg, men hadde en tragisk kjedelig slutt.

Skrevet

Pain & Gain (2013) - Likte denne, morsom og underholdene..

Skrevet

Silver linings playbook og Rango.

Du må jo si hva du synes også!! :opplyser:

Skrevet

Denne følelsen fikk jeg definitivt av World War Z.. Oblivion var grei synes jeg, men hadde en tragisk kjedelig slutt.

Hvis World War Z VIRKELIG hadde vært basert på boken til Max Brooks ved samme navn, så ville det vært en temmelig unik filmopplevelse. Men beklageligvis klarte Brad Pitt å transformere den til en vanlig amerikansk actionfilm, noe som er så fjernt fra bokens innhold som det er mennesklig mulig å gjøre det.

• Liker 1
Skrevet

Du må jo si hva du synes også!! :opplyser:

Hehe. Sliver linings playbook var ganske god. Godt skuespill, men historien var ganske klisjé. 7/10.

Rango var ganske skuffende. 5/10.

• Liker 1
Skrevet

Hehe. Sliver linings playbook var ganske god. Godt skuespill, men historien var ganske klisjé. 7/10.

Rango var ganske skuffende. 5/10.

Jeg liker Silver Linings Playbook veldig godt. 8/10 for min del. Den beste scenen er uten tvil da han kaster boka ut vinduet så det knuses fordi han ikke synes noenting om hvordan den slutter. :)

Skrevet

The Tender Trap

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Percy Jackson and the Olympians: The Lightning Thief

Helt grei film, med noen spennende og annerledes scener. (Og noen "selvfølgelig er det der det er"-øyeblikk som jeg ikke skal spoile)

Skrevet

Hvis World War Z VIRKELIG hadde vært basert på boken til Max Brooks ved samme navn, så ville det vært en temmelig unik filmopplevelse. Men beklageligvis klarte Brad Pitt å transformere den til en vanlig amerikansk actionfilm, noe som er så fjernt fra bokens innhold som det er mennesklig mulig å gjøre det.

Nå fikk jeg nesten lyst til å lese en bok! Det har jeg ikke gjort siden jeg var...

Tja, lenge siden i alle fall!

Skrevet (endret)

Nå fikk jeg nesten lyst til å lese en bok! Det har jeg ikke gjort siden jeg var...

Tja, lenge siden i alle fall!

Og hva kan vel være bedre enn World War Z av Max Brooks? Den er, i mangel av et bedre ord, dritbra. Vurderingen er muligens en anelse farget av at jeg er zombie fanboy.

Men det er ikke en episk skildring av en mann som kjemper seg frem gjennom en zombieinfisert verden og redder den på en ukes tid med en blanding av handlekraft, utrolig flaks, og inspirerte øyeblikk av totalt ubegrunnet induktiv resonnering, slik Brad Pitt gjorde.

Det er mer en historie om hvordan zombie-apokalypsen nesten ødela menneskeheten og hvordan verdenssamfunnet endret seg gjennom 12 års krig, før seieren endelig ble vunnet. Fortalt gjennom en FN-etterforskers intervjuer av de overlevende. GANSKE interessant. Og en del action blir det jo, for mange av dem som blir intervjuet, var i frontlinjene. Jeg er sikker på at hvis noen hadde gitt en skikkelig manusforfatter i oppdrag å lage et manus som var tro mot boken, så kunne det blitt temmelig spektakulært. Som "Sliding doors", men med zombier og geopoletikk i stedet for middelklassens bekymringer.

Og det ER noen skikkelser som går igjen i boken, også, så det kunne definitivt fungert som en serie parallelle historier. Jeg hadde store håp for denne filmen da jeg så at den skulle lages, og du aner ikke hvor skuffet jeg ble da jeg så traileren. RASKE zombier. Superraske og supersterke zombier, som løp som hjorter, klatret som maur opp loddrette vegger, og i det hele tatt. Det var en helt grei apokalypsefilm, men ikke faen om det var World War Z. Jeg fatter ikke at Brooks ikke protesterte.

Endret av Mann 42
Skrevet

Kyss meg, for faen i helvete

Stavangerfilm.

Ganske ok, igrunn :)

Skrevet

Det var en helt grei apokalypsefilm

Ja det summerer opp min opplevelse egentlig. En apokalysefilm jeg har sett før :P

Og vet ikke helt hva jeg synes om disse raske zombiene som har kommet de siste årene. Raske zombier og skinnende vampyrer :P

Boka høres interessant ut da! Synd jeg ikke har tid.

Skrevet

Monsteruniversitet - morsom!!

Skrevet

Ja det summerer opp min opplevelse egentlig. En apokalysefilm jeg har sett før :P

Og vet ikke helt hva jeg synes om disse raske zombiene som har kommet de siste årene. Raske zombier og skinnende vampyrer :P

Boka høres interessant ut da! Synd jeg ikke har tid.

Jeg skal si deg hva du skal synes om raske zombier.

Og det er hva George Romero mente;

"Slow, shambling zombies are a critique of the consumer society. Fast zombies are just gay!"

• Liker 1
Gjest Emmanuelle
Skrevet

Da har jeg endelig sett World War Z.

Jeg likte den, selv om jeg forutså slutten på laaaaang vei. Likte kaoset!

Har sett bedre filmer av denne typen, men absolutt underholdende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...