Gå til innhold

Sist sette film?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Prometheus. Jeg orket ikke å se den ferdig. Alle oppfører seg som idioter, fra første stund de setter fot på den fremmede månen. ABSOLUTT alle. Jeg kunne ha levd med de gapende hullene i historien, om det ikke var for at det grunnleggende og gjennomgående fortellertekniske grepet som driver historien fremover, er at ALLE hoved-og bi-personene oppfører seg 100% irrasjonelt. Hele tiden.

Personene i Gjøkeredet kunne gjort det bedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Den fabelaktige Amelie fra Montmartre. Tror dette er en film man enten elsker eller hater. Jeg elsket den! Nesten umulig å ikke bli glad i hovedkarakteren her. (Som forøvrig er halve grunnen til at jeg elsket filmen) Ganske spesiell, da. Tror nesten jeg må se den en gang til ganske kjapt, for å finne ut hvorfor jeg likte den så godt, haha! 7/10

Utrolig mange sjarmerende og ydmyke karakterer gjennom hele filmen. Hagenissen, som ble nevnt. Angsten for å treffe en person man er forelsket i. Filmen varmer meg bare med tanken. Enestående.

Siste filmen jeg så: Ruby sparks. Jo, denne var overraskende koselig gøyal og rar. Jeg likte karakterene her også, til og med Ruby.

Endret av Nouv
Skrevet

2 days in Paris OG 2 days in New York

Begge var helt ok. Litt mye jadajada hele tiden men.. Grei underholdning!

Skrevet

Django Unchained!

Veldig bra film, likte den godt. Herlig Tarantino-stemning.

Gode skuespillere og fantastisk musikk :)

• Liker 1
Gjest Emmanuelle
Skrevet

Oblivion med Tom Cruise.

Synes den var helt ok, ikke en film jeg vil se igjen.

Skrevet

Oblivion med Tom Cruise.

Synes den var helt ok, ikke en film jeg vil se igjen.

Det er en sånn film som står i fare for å bli totalt spoila av sin egen trailer. Som den der "kloner-i-underjordiske-anlegg-som-er-hjernevasket-men-som-egentlig-eksisterer-for-å-gi-originalen-friske-organer-men-så-flykter-de-under-dramatiske-omstendigheter". The Island tror jeg den hette. Der var jo traileren så til de grader et synopsis at man ikke trengte å se filmen i det hele tatt.

Skrevet

Oblivion er så utrolig generisk at du har sett det før om du har sett en del sci-fi.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Det er en sånn film som står i fare for å bli totalt spoila av sin egen trailer. Som den der "kloner-i-underjordiske-anlegg-som-er-hjernevasket-men-som-egentlig-eksisterer-for-å-gi-originalen-friske-organer-men-så-flykter-de-under-dramatiske-omstendigheter". The Island tror jeg den hette. Der var jo traileren så til de grader et synopsis at man ikke trengte å se filmen i det hele tatt.

Men "The Island" var i det minste underholdende.

Oblivion er så utrolig generisk at du har sett det før om du har sett en del sci-fi.

Jepp, få overraskelser der. Klon meg her og klon meg der!

Skrevet

Men in Black I og II. De leverer fortsatt. :)

Skrevet

Hva mener du med "utrolig generisk", egentlig? Jeg har sett en del sci-fi, og hadde ikke akkurat følelsen av at jeg hadde sett det før. Så jeg er i det minste ikke enig. Men den manglet de fleste kvaliteter som kunne gjort det fristende å se den en gang til. Dyptpløyende funderinger over livet og meningen med tilværelsen og så videre, var ikke dens sterke side.

Skrevet

Due Date

10/10

Fantastisk morsom film. Ingen ny film, men jeg har bare ikke fått sett den før nå. Tenk at jeg ikke likte Robert Downey Jr før. Jeg må ha vært gal!

Skrevet

Hva mener du med "utrolig generisk", egentlig? Jeg har sett en del sci-fi, og hadde ikke akkurat følelsen av at jeg hadde sett det før. Så jeg er i det minste ikke enig. Men den manglet de fleste kvaliteter som kunne gjort det fristende å se den en gang til. Dyptpløyende funderinger over livet og meningen med tilværelsen og så videre, var ikke dens sterke side.

Den låner masse ideer fra andre filmer, ting jeg har sett i filmer som Wall-E, Moon, Planet of the Apes og så videre. og selvsagt det erketypiske "you're a clone" twistet.

Skrevet

Avengers.. Superhelt-film. Kanskje noe man kan kalle guttefilm, men utrolig spennende og morsom :D

Skrevet

Så nettopp world war z. Skjønner ikke hvorfor jeg utsetter meg sev for sånne filmer gang på gang :P

Skrevet

Shine: Åh, den var fin!

Avatar (andre forsøk): nei, fortsatt plaget av dårlige replikker.

Skrevet

Den låner masse ideer fra andre filmer, ting jeg har sett i filmer som Wall-E, Moon, Planet of the Apes og så videre. og selvsagt det erketypiske "you're a clone" twistet.

Right....

Og hvilke filmer låner IKKE masse fra andre ting? Vi forteller de samme historiene om og om igjen.

Hey! Jung!

Skrevet (endret)

World War-Z. Jeg likte den faktisk, jeg! :)

Endret av OuiOui
Gjest Emmanuelle
Skrevet

Åh, jeg vil også se World War Z, men har ingen venninner som liker slike filmer :sur:

Skrevet

Prometheus. Jeg orket ikke å se den ferdig. Alle oppfører seg som idioter, fra første stund de setter fot på den fremmede månen. ABSOLUTT alle. Jeg kunne ha levd med de gapende hullene i historien, om det ikke var for at det grunnleggende og gjennomgående fortellertekniske grepet som driver historien fremover, er at ALLE hoved-og bi-personene oppfører seg 100% irrasjonelt. Hele tiden.

Personene i Gjøkeredet kunne gjort det bedre.

ENDELIG noen som deler mitt syn på denne filmen!

Det er som om jeg skulle skrevet det selv!

Hadde bange anelser i utgangspunktet når man skulle lage en forhistorie til ikoniske Alien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...