Gå til innhold

Sist sette film?

Fremhevede innlegg

Skrevet

World War Z, og jeg har ikke stort annet å si enn meh.

Intet til felles med boka utover tittelen; går fra interessant spekulasjon om hvordan en zombieinfeksjon ville påvirket verdens befolkning, økonomi og miljø over en periode på et par tiår, til en streit og overraskene snill actionfilm om hvordan Brad Pitt redder verden på et par dager. Var en del uheldige dramaturgiske snarveier her og der, og filmen bærer preg av å ha blitt skrevet om en del ganger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fellowship of the Ring. Har nettopp startet å se trilogien igjen. :rodmer:

Skrevet

World War Z, og jeg har ikke stort annet å si enn meh.

Intet til felles med boka utover tittelen; går fra interessant spekulasjon om hvordan en zombieinfeksjon ville påvirket verdens befolkning, økonomi og miljø over en periode på et par tiår, til en streit og overraskene snill actionfilm om hvordan Brad Pitt redder verden på et par dager. Var en del uheldige dramaturgiske snarveier her og der, og filmen bærer preg av å ha blitt skrevet om en del ganger.

Enig med du. Den fungerte greit som action/spenningsfilm, men jeg syns det var temmelig tvilsomt å kalle den for World War Z, og si at den var basert på boka til Max Brooks, for det er ikkenoe av boka i filmen, og omvendt. Bortsett fra at Z-ordet brukes en del begge steder. Jeg var litt skuffet, for jeg hadde gledet meg til å se slaget ved Yonkers og andre mislykkede forsøk på å stoppe flommen av zombier.

For all del, filmen var ikke DÅRLIG, det var bare ikke World War Z.

Skrevet

Fuglene (Alfred Hitchcock). Skremmende ut fra tiden den ble laget i, men ikke så skremmende etter å ha sett mye av det vi som ser CSI og lignende ser.

Las ein gong Fuglane av Tarjei Vesaas, og me såg filmen på skulen, men den var berre keisam!

Skrevet (endret)

Dear Zachary: A letter to a son about his father

Jeg så denne dokumentaren for noen dager siden. For en sterk og rørende dokumentar, jeg tror aldri jeg har grått så mye av en film/dokumentar :( Anbefales på det sterkeste.

http://www.youtube.com/watch?v=bHaIYcWbnFM

Endret av Sofie_22
Skrevet

The Back-Up Plan. Tja, hva skal man si? Jennifer Lopez i en film lover jo aldri bra, og den var fullspekket av alle mulig tenkelige klisjeer. 3/10

The Nutty Professor. Denne så jeg egentlig bare fordi det var en av mine favoritter som liten. Vel, den har tapt seg på disse årene, for å si det mildt! Så dårlig skuespill at det til tider var flaut, Eddie Murphy (...), og litt teit plot. 2/10

Skrevet

Human Centipede.
Skal visstnok være sååå skummel, men det var den IKKE! :fnise:

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

21 jump street.

Må være varmen eller det at jeg er veldig sliten for tiden, men jeg lo godt gjennom hele filmen :fnise:

Gjest Tirkes
Skrevet

Oblivion og Looper i dag.

Kommer nok til å se begge igjen. Førstnevnte var estetisk fantastisk, men noe forutsigbar. Siste var dødskul.

Skrevet

Oblivion og Looper i dag.

Kommer nok til å se begge igjen. Førstnevnte var estetisk fantastisk, men noe forutsigbar. Siste var dødskul.

Så Looper i går. Likte også filmen, til tross for plothullene. Koselig å se ene halvdelen av Dum og Dummere som mafiaboss.

Skrevet

Mongol. Den var litt snål, men egentlig knall. Hadde vært ålreit om det ble noe av oppfølgerne.

Skrevet

Only God forgives. Ble litt i det voldeligste laget for min del... Men heldigvis var Mr. Gosling særdeles kjekk så jeg ble litt avledet.

Skrevet

The Colony. For en elendig suppe av en film :P Terningkast 1.

Skrevet

The Incredible Burt Wonderstone

Skrevet

The Smurfs. Helt grei film, ikke den verste jeg har sett i det siste (se over)

Skrevet

Now you see me. På kino istad :)

Skrevet

"Stir Of Echoes"

Filmen i seg selv minner på mange måter om "The Sixt Sence", selv om jeg synes "The Sixt Sense" er hakket skumlere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...