Gå til innhold

Tråden for oss som er lei av misogynistene på KG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Eller hjernedøde tråder av typen "Bør kvinner....ditt eller datt...", besvart av incelgjengen. Vi er damer, vi bør det vi vil og vi er ikke interessert i incelgjengens perspektiver, de er heldigvis ikke normale menn elker representative for normale menn.

 

Anonymkode: 97b1f...e18

Hva med alle tråden om røde flagg hos menn. Hvor alt mellom himmel og jord regnes som røde flagg. De er etter mitt syn fult på høyde med trådene du snakker om. 

Endret av Traktor
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg synes ikke det endrer debatten noe? Kvinnehat er kvinnehat, uansett hvilket kjønn det kommer fra. 

Anonymkode: 58ddf...410

Du vet like godt som meg at når folk hører ordet kvinnehat, så er det menn folk automatisk tenker på. Det ser man også tydelig her i tråden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet misogynisme har blitt utvannet til å omhandle alt som kan oppfattes som negativt eller legitim kritikk. Det er rett og slett bare ordet alle kvinner løper til når de føler ubehag. 

Anonymkode: 1a4d1...b0f

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du komme med eksempler på dette mysogoniet?

Anonymkode: 319ee...03a

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

TS igjen - dersom en mannlig bruker mer eller mindre direkte kaller meg - eller andre kvinner  -  hore om vi har hatt flere enn 2 sexpartnere, så går jeg litt i vranglås, jeg synes ikke jeg trenger å finne meg i det. Jeg synes ikke den typen skjellsord skal være en akseptert del av dagligtale og hvordan man omtaler jenter/kvinner. 

Av og til kan det resultere i et like lavpannet svar på KG, andre ganger velger jeg å trekke meg ut. Men jeg velger ALDRI å godta det.

Anonymkode: 5cb69...ec7

Hore er man jo bare om man tar seg betalt. Slik feilbruk av språket er svært irriterende. 

Anonymkode: 319ee...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ok, men det har jeg. Opptil flere ganger.Det er ingen som har hevdet at det er misogynistisk å ha preferanser, men det ser ut til at enkelte ikke klarer å gi uttrykk for sine preferanser uten å snakke nedsettende om de kvinnene som ikke faller innenfor preferansene. 

Anonymkode: 5cb69...ec7

Tvilsomt. 

Dette er sannsynligvis en løgn fra din side.

Anonymkode: 319ee...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.8.2023 den 18.14):

Ordet misogynisme har blitt utvannet til å omhandle alt som kan oppfattes som negativt eller legitim kritikk. Det er rett og slett bare ordet alle kvinner løper til når de føler ubehag. 

Anonymkode: 1a4d1...b0f

Misogyni er det mest presise ordet for mye av det en del fjompenisser her inne lirer av seg. Fullstendig uten selvinnsikt selvfølgelig, noe som er pinlig for dem, fordi alle andre ser tvers gjennom dem, bortsett fra deg kanskje, som trekker deg tilbake i lenestolen for å peke på hvordan kvinner bruker språk. Ironisk? Åja, misogyni er ingen overdrivelse satt opp mot hva de misogyne selv lirer av seg: feminist-kjerringer, ludder, løs, horer, feminazi, etc., spekulasjoner i kvinners seksualitet og forsøksvis styring av hvordan kvinner utfolder sitt seksualliv, og kvinner er ikke i stand til ditt og datt, og empati for menn, takk - det skal de samme ha! Helt ute av stand til å se at de selv kjører i gang denne dynamikken ved å være tradisjonelt sexistiske. Skulle du ville ha et lite språkkurs for de mest innbitte misogynistene her inne også kanskje, og ikke for dem som treffer spikeren på hodet?

Anonymkode: 88e0d...f43

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.8.2023 den 15.30):

Ordet "incel" blir brukt EKSTREMT mye mer som skjelsord om menn her inne enn hore blir om kvinner. Om noen påstår noe annet så gidder jeg ikke diskutere en gang.

Det er incel ditt og incel datt. Det syder jo over av slike kvinner her, og det blir nesten aldri slått ned på.

De som påstår det er så mye kvinnehat på KG har sjelden noe konkret å vise til, annet enn at de ikke liker at menn har preferanse for kvinner som ikke har hatt mange partnere. Å kalle menn fuckboys derimot er helt innafor.

Jeg tror rett og slett dere ikke registrerer mannehatet her inne.

Anonymkode: 04f93...2b4

Et søk på «Incel» gav meg 920 treff

Et søk på «Hore» gave meg 872 treff

Jeg vet ikke hvilken kontekst ordene ble brukt. Kanskje hore i større grad blir brukt av kvinner for å beskrive egen usikkerhet, mens incel i større grad blir brukt for å slippe å forholde seg til argumentene fra menn.

Anonymkode: c4502...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.8.2023 den 15.16):

Men det er jo det de er? Normale menn med et liv har ingen interesse av å drive å vurdere/devaluere/verdsette kvinners valg på et...Kvinneforum. Vanlige menn med givende liv gjør jo ikke det?

Anonymkode: 97b1f...e18

Jeg har samboer, barn, hund, jobb og plen. Jeg har fått slengt etter meg både «incel» og «en som løper etter horer». Etter min mening er det usaklig kritikk for å få ut indre demoner, eller å prøve å jage bort meningsmotstandere med ukvemsord.

Grunnen til at jeg lagde bruker her var fordi jeg trodde at kvinners perspektiv kunne være nyttig.

Anonymkode: c4502...36d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Et søk på «Incel» gav meg 920 treff

Et søk på «Hore» gave meg 872 treff

Jeg vet ikke hvilken kontekst ordene ble brukt. Kanskje hore i større grad blir brukt av kvinner for å beskrive egen usikkerhet, mens incel i større grad blir brukt for å slippe å forholde seg til argumentene fra menn.

Anonymkode: c4502...36d

Incel er et elendig ord, men ikke akkurat det eneste som blir brukt for å avskrive menns argumenter. Det slenges som oftest ikke mot menn som har argumenter for øvrig, men mot menn med dårlig kvinnesyn, som spekulerer og kommer med grunnløse påstander som oftest kokt sammen fordi de har observert hva kvinner gjør, sier de. Det er ikke min oppfatning at de fleste forholder seg til argumenter her. Hore, ludder etc, brukes som oftest for å shame kvinner som har en seksualitet man ikke liker at kvinner har. De brukes i ulik setting.

Anonymkode: 88e0d...f43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har samboer, barn, hund, jobb og plen. Jeg har fått slengt etter meg både «incel» og «en som løper etter horer». Etter min mening er det usaklig kritikk for å få ut indre demoner, eller å prøve å jage bort meningsmotstandere med ukvemsord.

Grunnen til at jeg lagde bruker her var fordi jeg trodde at kvinners perspektiv kunne være nyttig.

Anonymkode: c4502...36d

Hvis du får slikt mot deg, kan du jo se på egen retorikk. Jeg har ikke inntrykk av at menn med et nøkternt kvinnesyn, får drit her. Ikke for det, jeg vet det finnes mannshat her og, og noe kan selvfølgelig ha slumpet til og truffet deg fordi det selvfølgieg er noen rabiate kvinnfolk her også. Jeg vet ikke hva du har skrevet.

Anonymkode: 88e0d...f43

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det slenges som oftest ikke mot menn som har argumenter for øvrig, men mot menn med dårlig kvinnesyn, som spekulerer og kommer med grunnløse påstander som oftest kokt sammen fordi de har observert hva kvinner gjør, sier de.

«Dårlig kvinnesyn» kan være alt og ingenting. Har jeg dårlig kvinnesyn hvis jeg ikke er feminist? Er jeg da en incel?

Spekulasjoner og grunnløse påstander basert på egenopplevde anekdoter er sånn mennesker flest fungerer. Hvis det å spekulere gjør oss til incel så er stort sett alle menn (og damer) incel.

Jeg er for en mer beskrivende kritikk. «Når du omtaler alle damer på den måten så er det mange som ikke føler seg truffet, og vi blir provosert» heller enn «se her alle sammen, incel-alert».

Anonymkode: c4502...36d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.8.2023 den 15.06):

Jeg har både lest og deltatt i flere tråder der den lille gruppen av misogynister som omtales, har vært svært aktive. Vi er flere kvinnelige brukere som gjentatte ganger har forsøkt å diskutere saklig, har forklart hvorfor vi ikke setter pris på retorikken deres og i det hele tatt forsøkt å holde en god tone, også når det er litt brennbare tema som blir diskutert. Det er bare det at det ikke hjelper i det hele tatt. Det er svært tydelig at disse brukerne er på KG først og fremst for å spre kvinneforakt, og da synes jeg ikke at det er så rart at man etter hvert blir provosert. Det er jo selvsagt akkurat det de er ute etter, da har de oppnådd målsetningen sin. Og samtidig fjernet all fokus og mulighet til en saklig debatt. Jeg forstår utmerket at TS er lei.

Anonymkode: 5cb69...ec7

Enig!
Jeg er voksen og trygg, og føler det er mest til besvær og irritasjon med alle avsporingene. Men jeg ser at en del brukere blir veldig usikre, tror det er representativt for menns meninger, og blir altfor påvirket.

Anonymkode: 306bc...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du får slikt mot deg, kan du jo se på egen retorikk. Jeg har ikke inntrykk av at menn med et nøkternt kvinnesyn, får drit her. Ikke for det, jeg vet det finnes mannshat her og, og noe kan selvfølgelig ha slumpet til og truffet deg fordi det selvfølgieg er noen rabiate kvinnfolk her også. Jeg vet ikke hva du har skrevet.

Anonymkode: 88e0d...f43

Jeg leser igjennom det jeg skriver to ganger, og hvis jeg får kritikk så leser jeg en gang til. Men for noen så er terskelen for å erklære «de andre» som hatefull veldig lav.

For noen så synes anklager om hat å være siste utvei når man ikke får gjennomslag for sitt ståsted. Noe som er helt urimelig, ingen har krav på å bestemme hva andre skal si seg enig i.

Anonymkode: c4502...36d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

«Dårlig kvinnesyn» kan være alt og ingenting. Har jeg dårlig kvinnesyn hvis jeg ikke er feminist? Er jeg da en incel?

Spekulasjoner og grunnløse påstander basert på egenopplevde anekdoter er sånn mennesker flest fungerer. Hvis det å spekulere gjør oss til incel så er stort sett alle menn (og damer) incel.

Jeg er for en mer beskrivende kritikk. «Når du omtaler alle damer på den måten så er det mange som ikke føler seg truffet, og vi blir provosert» heller enn «se her alle sammen, incel-alert».

Anonymkode: c4502...36d

Nei. Dårlig kvinnesyn er dårlig kvinnesyn. Enten har man det eller ikke. Dårlig kvinnesyn følges av spekulasjoner, nedlatende påstander, om et helt kjønn, om hennes natur og ulike kapasiteter. Det pleier å starte med essensialisme. Spekulasjoner og grunnløse påstander er ikke mer riktig bare fordi det er slik mennesker fungerer. Vi har nok av folk her inne som ikke holder på sånn, som tøyler tunga si der de, hvis de tenker seg om, vet at de ikke når inn uten å fantasere. Det handler om selvdisiplin og kjennskap til egne begrensinger. Selvinnsikt.

Å slenge rundt med incel-begrepet, er selvfølgelig uredelig. Jeg har kritisert det før, men når ikke alltid inn. Dessuten tenker jeg at i tråder hvor incel brukes som retorikk mot de misogyne, så bryr jeg meg faktisk ikke. De får bare ryke i tottene på hverandre. Man trenger ikke ta i dårlige folk med silkehansker. De får høste det de sår.

Anonymkode: 88e0d...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (På 17.8.2023 den 15.32):

Enig. Å kalle menn for incel, er fult på høyde med å kalle kvinner for horer. Likevel er det mye større aksept for førstnevnte, spesielt her på KG. 

Men hva med de som faktisk definerer seg selv som incel? Og begrepet ble jo i sin tid "oppfunnet" av en kvinne. Jeg har ennå  til gode å se en kvinne omtale seg selv som hore. 

Anonymkode: 5cb69...ec7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

«Dårlig kvinnesyn» kan være alt og ingenting. Har jeg dårlig kvinnesyn hvis jeg ikke er feminist? Er jeg da en incel?

Spekulasjoner og grunnløse påstander basert på egenopplevde anekdoter er sånn mennesker flest fungerer. Hvis det å spekulere gjør oss til incel så er stort sett alle menn (og damer) incel.

Jeg er for en mer beskrivende kritikk. «Når du omtaler alle damer på den måten så er det mange som ikke føler seg truffet, og vi blir provosert» heller enn «se her alle sammen, incel-alert».

Anonymkode: c4502...36d

Jeg tenker at det som mange beskriver som "dårlig kvinnesyn" handler mye om hersketeknikker, dobbeltmoral, gammeldagse/utdaterte holdninger, objektivisering og motstand mot likestilling.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (På 17.8.2023 den 15.32):

Enig. Å kalle menn for incel, er fult på høyde med å kalle kvinner for horer. Likevel er det mye større aksept for førstnevnte, spesielt her på KG. 

Nå er det mange som omtrent siterer direkte selverklærte incels da, og så blir de sånn "å, drar du incel-kortet ja, buhu"..

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck....

Hvis jeg hadde sagt at jeg solgte sex for penger, så kunne du gjerne kalt meg hore. Jeg hadde nok foretrukket sexarbeider eller prostituert, kanskje eufemismer som eskorte men jeg hadde ikke begynt sånn "buhu, hvorfor anklager du meg for å selge sex når jeg selger sex..".

Anonymkode: cefaa...58c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.8.2023 den 22.06):

Tvilsomt. 

Dette er sannsynligvis en løgn fra din side.

Anonymkode: 319ee...03a

Jeg ble omtalt som "løs" i en annen tråd nå nylig, faktisk. Men i motsetning til deg trenger jeg ikke å fabrikere beskyldninger for å understreke et poeng.

Anonymkode: 5cb69...ec7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå er det mange som omtrent siterer direkte selverklærte incels da, og så blir de sånn "å, drar du incel-kortet ja, buhu"..

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck....

Hvis jeg hadde sagt at jeg solgte sex for penger, så kunne du gjerne kalt meg hore. Jeg hadde nok foretrukket sexarbeider eller prostituert, kanskje eufemismer som eskorte men jeg hadde ikke begynt sånn "buhu, hvorfor anklager du meg for å selge sex når jeg selger sex..".

Anonymkode: cefaa...58c

Fordi at å selge sex er i utgangspunktet frivillig, med mindre noen tvinger deg til det. Å være incel, er som ordet sier, ufrivillig. 

Det er mange som er feite, og fult klar over dette selv, men man går likevel ikke rundt å omtaler de som feite. Svært mange faktum her i verden man lar være å nevne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...