Gå til innhold

Tråden for oss som er lei av misogynistene på KG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Macro skrev (30 minutter siden):

Mannehat er et større problem en kvinnehat. I hvertfall på KG. Likhetstrekket er at partene beskylder hverandre for hat.

Fordi hat mot menn er mer ok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eller hjernedøde tråder av typen "Bør kvinner....ditt eller datt...", besvart av incelgjengen. Vi er damer, vi bør det vi vil og vi er ikke interessert i incelgjengens perspektiver, de er heldigvis ikke normale menn elker representative for normale menn.

 

Anonymkode: 97b1f...e18

Kan det tenkes at det å referere til noen som «incelgjengen» er en term som gjør at det blir vanskeligere å snakke dannet sammen?

Anonymkode: c4502...36d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (11 minutter siden):

Men så er vi på et anonymt forum da. Der får folk ut det de går å gnager på men som de ikke får ut i hverdagen. Hovedpoenget mitt er at de to gruppene er like, men de ser det ikke selv. TS sin innlegg er nok et kjedsommelig innlegg om mannehat kamuflert som offer for kvinnehat. De fleste av oss takler fint begge kjønn. 

Skill up og back out. Evt lær deg å dømme basert på person, ikke kjønn.

Jeg oppfatter ikke HI som kamuflert mannehat, faktisk. TS skriver helt spesifikt at det er en liten gjeng brukere hun er lei av, ikke menn generelt. Å sette likhetstegn mellom å være lei av og å "hate" er vel kanskje å dra det litt langt? Som du selv skriver - her får folk ut de det gnager på, som de ikke får ut i hverdagen, og TS hjertesukk er altså at hun er lei av en liten gruppe brukere som hun synes ødelegger diskusjonen på forumet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (Akkurat nå):

Fordi hat mot menn er mer ok? 

Det har jeg aldri sagt, og det vet du selv.

Jeg fortrekker menns mentalitet over kvinners sånn genrelt, men hater ingen kjønn. Ikke skap krangler som ikke er der. Du er et perfekt eksempel på folk som er ute etter å finne et offer og en meningsløs debatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (Akkurat nå):

Jeg oppfatter ikke HI som kamuflert mannehat, faktisk. TS skriver helt spesifikt at det er en liten gjeng brukere hun er lei av, ikke menn generelt. Å sette likhetstegn mellom å være lei av og å "hate" er vel kanskje å dra det litt langt? Som du selv skriver - her får folk ut de det gnager på, som de ikke får ut i hverdagen, og TS hjertesukk er altså at hun er lei av en liten gruppe brukere som hun synes ødelegger diskusjonen på forumet. 

Ja den ser jeg. Men igjen spør jeg, hva konkret skal vi gjøre med det?

Alle har tilgang på forumet. Jeg blir selv lei iblant, og da logger jeg av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan det tenkes at det å referere til noen som «incelgjengen» er en term som gjør at det blir vanskeligere å snakke dannet sammen?

Anonymkode: c4502...36d

Men det er jo det de er? Normale menn med et liv har ingen interesse av å drive å vurdere/devaluere/verdsette kvinners valg på et...Kvinneforum. Vanlige menn med givende liv gjør jo ikke det?

Anonymkode: 97b1f...e18

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

TS igjen - dersom en mannlig bruker mer eller mindre direkte kaller meg - eller andre kvinner  -  hore om vi har hatt flere enn 2 sexpartnere, så går jeg litt i vranglås, jeg synes ikke jeg trenger å finne meg i det. Jeg synes ikke den typen skjellsord skal være en akseptert del av dagligtale og hvordan man omtaler jenter/kvinner. 

Av og til kan det resultere i et like lavpannet svar på KG, andre ganger velger jeg å trekke meg ut. Men jeg velger ALDRI å godta det.

Anonymkode: 5cb69...ec7

Mer eller mindre? Har vedkommende faktisk kalt deg hore? Hvilken følelse du sitter igjen med selv kan du nesten ikke skylde meningsmotstander for. Og her ligger nok mye av grunnen til at tilnærmet en hver kritikk eller negativt syn på enkelte kvinners oppførsel regnes som kvinnehat. 

Forøvrig har jeg aldri kalt noen hore i hele mitt liv, og kommer aldri til å gjøre det, med mindre det faktisk er snakk om noen som er prostituert. 

Endret av Traktor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ok, men det har jeg. Opptil flere ganger.Det er ingen som har hevdet at det er misogynistisk å ha preferanser, men det ser ut til at enkelte ikke klarer å gi uttrykk for sine preferanser uten å snakke nedsettende om de kvinnene som ikke faller innenfor preferansene. 

Anonymkode: 5cb69...ec7

Det er ikke naturlig for meg å kalle en kvinne for hore.

Men at det skinner igjennom at de som «faller utenfor preferansene våre» er mindre attråverdige er vel ikke til å unngå?

Det er opptil flere tråder hvor menn som oppfattes som tafatte eller ikke tar vare på kroppen sin får passet påskrevet. Blir du ille berørt av kvinner som gir tydelig uttrykk for at menn som fiser og ser på fotball er dårlige greier?

Anonymkode: c4502...36d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (Akkurat nå):

Mer eller mindre? Har vedkommende faktisk kalt deg hore? Hvilken følelse du sitter igjen med selv kan du nesten ikke skylde meningsmotstander for. Og her ligger nok mye av grunnen til at tilnærmet en hver kritikk eller negativt syn på enkelte kvinners oppførsel regnes som kvinnehat. 

Det ligger kanskje til kvinner å tolke mer enn menn?

Og jeg diskuterte i går med de smarte barna mine hvorfor det er slik at man kan si til en mann at han har lagt på seg, men ikke til en kvinne. Vi er redd for at en kvinne skal ta seg nær av noe og gråte, mens en mann som blir konfrontert med at livsstilen hans gjør ham bælfeit forventes å «suck ot up».

Når så kvinner har blitt mer selvbevisste enn sine mødre og ikke lar seg pille på nesen, og menn og kvinner diskuterer på nett uten de samme filtrene som vi har lør vi snakker med en kollega så blir det krasj.

Anonymkode: c4502...36d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forum hvor menn diskuterer hvor dritt kvinner er er automatisk "incel" og rare menn, så hvorfor er ikke et forum hvor bare kvinner kan diskutere hvor dritt mann er like uglesett?

Seriøst jeg lurer på hvorfor, skulle tro begge var like dårlige ting

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (1 minutt siden):

Mer eller mindre? Har vedkommende faktisk kalt deg hore? Hvilken følelse du sitter igjen med selv kan du nesten ikke skylde meningsmotstander for. Og her ligger nok mye av grunnen til at tilnærmet en hver kritikk eller negativt syn på enkelte kvinners oppførsel regnes som kvinnehat. 

Ikke mer eller mindre hore, men mer eller mindre direkte. Ludder, tøs, løsaktig har samme betydning, men er kanskje litt mindre direkte enn hore. Men jeg ser ingen grunn til at jeg eller andre kvinner skal akseptere å bli omtalt som det. Problemet er ikke kritikken, men ord og begreper som brukes til å fremsette kritikken, kan være det. Og så godtar jeg ikke premisset om at menn som selv har hatt mange sexpartnere, setter seg til doms over kvinner som har det samme. Preferanser er ok, nedsettende omtale av kvinner som ikke passer inn i preferansene, er misogynisme. Det går an å uttrykke preferanser uten å ty til skjellsord.

Anonymkode: 5cb69...ec7

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det ligger kanskje til kvinner å tolke mer enn menn?

Og jeg diskuterte i går med de smarte barna mine hvorfor det er slik at man kan si til en mann at han har lagt på seg, men ikke til en kvinne. Vi er redd for at en kvinne skal ta seg nær av noe og gråte, mens en mann som blir konfrontert med at livsstilen hans gjør ham bælfeit forventes å «suck ot up».

Når så kvinner har blitt mer selvbevisste enn sine mødre og ikke lar seg pille på nesen, og menn og kvinner diskuterer på nett uten de samme filtrene som vi har lør vi snakker med en kollega så blir det krasj.

Anonymkode: c4502...36d

Dette blir jo en annen debatt, men det at menn skal legge lokk på følelsene sine er jo noe vi ønsker å bli kvitt i 2023.

Hva folk fritolker, enten de er menn eller kvinner, må de nesten ta på egen kappe. Er man usikker på hva som var ment så spør man igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har både lest og deltatt i flere tråder der den lille gruppen av misogynister som omtales, har vært svært aktive. Vi er flere kvinnelige brukere som gjentatte ganger har forsøkt å diskutere saklig, har forklart hvorfor vi ikke setter pris på retorikken deres og i det hele tatt forsøkt å holde en god tone, også når det er litt brennbare tema som blir diskutert. Det er bare det at det ikke hjelper i det hele tatt. Det er svært tydelig at disse brukerne er på KG først og fremst for å spre kvinneforakt, og da synes jeg ikke at det er så rart at man etter hvert blir provosert. Det er jo selvsagt akkurat det de er ute etter, da har de oppnådd målsetningen sin. Og samtidig fjernet all fokus og mulighet til en saklig debatt. Jeg forstår utmerket at TS er lei.

Anonymkode: 5cb69...ec7

Jeg forstår at TS, og du og sikkert mange andre er lei, men dessverre er ikke en sosial konflikt løst bare fordi man er personlig lei. På lik linje som jeg er lei av ukraina krigen, så kan jeg ikke stoppe nyheter og oppslag om krigen, like lite som du kan stoppe at menn og kvinner ytrer sine klager om dagens kjønnspolitkk eller fravær av.

Det eksisterer dessverre tydeligvis en konflikt og hat.  Men for all del, jeg skal ikke ta fra dere ventilen til å klage og være lei (ref trådens tema) så jeg skal heller ikke blande meg inn noe mer om dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Macro skrev (12 minutter siden):

Det har jeg aldri sagt, og det vet du selv.

Jeg fortrekker menns mentalitet over kvinners sånn genrelt, men hater ingen kjønn. Ikke skap krangler som ikke er der. Du er et perfekt eksempel på folk som er ute etter å finne et offer og en meningsløs debatt.

Jeg har ikke sagt at du har sagt det, og det vet selv. Jeg spurte. 

Og du er et perfekt eksempel på bruk av hersketeknikker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Topsi said:

Aldri sett noen kalle andre hore, men har sett flere ganger ordet horer og "hore rundt" brukt om kvinner. Aldri menn

Ordet "incel" blir brukt EKSTREMT mye mer som skjelsord om menn her inne enn hore blir om kvinner. Om noen påstår noe annet så gidder jeg ikke diskutere en gang.

Det er incel ditt og incel datt. Det syder jo over av slike kvinner her, og det blir nesten aldri slått ned på.

De som påstår det er så mye kvinnehat på KG har sjelden noe konkret å vise til, annet enn at de ikke liker at menn har preferanse for kvinner som ikke har hatt mange partnere. Å kalle menn fuckboys derimot er helt innafor.

Jeg tror rett og slett dere ikke registrerer mannehatet her inne.

Anonymkode: 04f93...2b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke sagt at du har sagt det, og det vet selv. Jeg spurte. 

Og du er et perfekt eksempel på bruk av hersketeknikker. 

Ok hvordan? Vis meg hvor jeg brukte hersketeknikk så kan jeg ta det til etteretning.

Å skrike "hersketeknikk" er også, in fact, en hersketeknikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke mer eller mindre hore, men mer eller mindre direkte. Ludder, tøs, løsaktig har samme betydning, men er kanskje litt mindre direkte enn hore. Men jeg ser ingen grunn til at jeg eller andre kvinner skal akseptere å bli omtalt som det. Problemet er ikke kritikken, men ord og begreper som brukes til å fremsette kritikken, kan være det. Og så godtar jeg ikke premisset om at menn som selv har hatt mange sexpartnere, setter seg til doms over kvinner som har det samme. Preferanser er ok, nedsettende omtale av kvinner som ikke passer inn i preferansene, er misogynisme. Det går an å uttrykke preferanser uten å ty til skjellsord.

Anonymkode: 5cb69...ec7

Ikke uenig, ludder eller tøs er heller ikke ord jeg ville tatt i min munn. Jeg tror likevel at jeg på generel basis er inne på noe her. Men kanskje ikke akkurat i ditt tilfelle.

Endret av Traktor
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man hadde fjernet anonymfunksjonen kunne man ha blokkert incelene. Så lenge anonymfunksjonen finnes kan de trolle så mye de vil. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ordet "incel" blir brukt EKSTREMT mye mer som skjelsord om menn her inne enn hore blir om kvinner. Om noen påstår noe annet så gidder jeg ikke diskutere en gang.

Det er incel ditt og incel datt. Det syder jo over av slike kvinner her, og det blir nesten aldri slått ned på.

De som påstår det er så mye kvinnehat på KG har sjelden noe konkret å vise til, annet enn at de ikke liker at menn har preferanse for kvinner som ikke har hatt mange partnere. Å kalle menn fuckboys derimot er helt innafor.

Jeg tror rett og slett dere ikke registrerer mannehatet her inne.

Anonymkode: 04f93...2b4

Det er det jeg har hevdet hele veien. Vi har ytterpunktene med kvinner og menn som hater hverandre. Det hjelper ikke å diskutere eller informere for de har bestemt seg for at enten menn eller kvinner er dritt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ordet "incel" blir brukt EKSTREMT mye mer som skjelsord om menn her inne enn hore blir om kvinner. Om noen påstår noe annet så gidder jeg ikke diskutere en gang.

Det er incel ditt og incel datt. Det syder jo over av slike kvinner her, og det blir nesten aldri slått ned på.

De som påstår det er så mye kvinnehat på KG har sjelden noe konkret å vise til, annet enn at de ikke liker at menn har preferanse for kvinner som ikke har hatt mange partnere. Å kalle menn fuckboys derimot er helt innafor.

Jeg tror rett og slett dere ikke registrerer mannehatet her inne.

Anonymkode: 04f93...2b4

Enig. Å kalle menn for incel, er fult på høyde med å kalle kvinner for horer. Likevel er det mye større aksept for førstnevnte, spesielt her på KG. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...