Gå til innhold

Tråden for oss som er lei av misogynistene på KG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig. Men det er verken fagfellevurdert eller sikret på en annen måte. Hvem som helst kan si hva som helst på YouTube. 

Det kommer helt ann på om det er fagfellevurdert eller sikret på annen måte eller om det ikke er det. Det er ikke slik at riktig blir feil bare fordi det publiseres på YouTube. 

Anonymkode: 319ee...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosalilje84 skrev (10 minutter siden):

Dere prøver å lure dere selv. De fleste forhold er mellom to jevnaldrende partnere. Ved å tro at man er så veldig attraktiv for mye yngre kvinner, frarøvet mange menn seg selv muligheten til å få kjæreste. Ikke kom etterpå å si at dere er UFRIVILLIG single, og at INGEN kvinner vil ha dere. Det riktige er at smellvakre babes på 25 vil ikke ha dere. 

Aldersforskjell er vanlig jo, ikke nødvendigvis stor, men det klart mer vanlig at mannen er noe eldre. Dette er helt naturlig ut fra det jeg nevnte i min forrige post.

Jeg tror ikke så mange menn har illusjoner om at "smellvakre babes på 25" år er aktuelle når de er 35. Nå er ikke jeg så gammel som 35, men hadde jeg vært singel ville jeg nok valgt noen som er yngre enn meg selv (igjen). Ikke mange år, men pluss/minus fem år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Dere derimot prøver å fremstille det slik at alle menn kun er interessert i 25-åringer uansett alder.

Jeg vil ha meg frabedt jug. Finn en kilde på at jeg har sagt det eller hold munn er du snill.

Sitat

 Les SSB, du. 

Jeg vil ha meg frabedt den tonen, du vet ingenting om hva jeg har lest. Er du representativ for saklighetsnivået på Norske kvinner?

Anonymkode: c4502...36d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Når de er 35? Gjennomsnittsalderen for menn i Norge er altså 70 år? Kilde, takk. 

Ja.

Middelaldrende betyr ikke "på året i midten av livet", men at man er i midten av livet (forventet levealder). 

Anonymkode: 319ee...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Rosakatt said:

Men for å være ærlig, min måte å reagere er å aldri stole på en mann igjen 😄 Men har gjort min andel av å utspørre en mann om saken, å han har svettet og stammet, vært livredd for å avsløre hemmeligheten. Han ser seg over skulderen hvor enn han går i redsel for at jeg skal vite om han ikke syns kvinner er sexy i flere aldre. 

Å jeg syns ikke det er greit at mamma ikke er fin for stefar, eller søsteren min for sin kjæreste. Nå ser jeg jo at de er det, å at mennene ikke er utro, å jeg vet at i våre sinn gjemmer det seg også kjekkaser til tider, som ikke mennene burde vite om. Da mener jeg i normal grad ikke utroskap. Selv om noen sikkert tenker at det er det.

Det blir litt sånn, om det er sånnt hva er vitsen med menn?  Det høres direkte ulurt ut å bosette seg med en mann om vi ska ta utgangspunkt i at han liker deg i 2 år max, så jeg vet ikke hva denne informasjonen skal gi folk annet en tvil (Vet at verden ikke er svart hvit og at folk forelsker seg i ulike aldre)

Å for å være ærlig, menn er ikke noe glansbilde selv bestandig. Blir direkte oppgitt av aldrende menn som tror de er bedre på noe vis enn sine jevngamle, å motsatt for de har sin kvinnelige versjon.

Å er glad jeg ikke hadde den informasjonen når jeg selv var 20, å fikk leve i min egen boble uten å tenke på menn og hva dette betydde av et valg osv. Eller nei det er ikke sannt, om jeg fikk gjøre det igjen, har jeg ligget rundt. Om jeg senere ikke kan være fin, nyt sex mens du er.

Vet det kanskje tenkes at vi burde finne kjæreste og gifte oss, det kan du senere å. Om han lyver resten av sitt liv om at du er vakker, javel. Men da vet du hvertfall at du fikk din del av kaka med eventyr før dette liksom bare skal handle om alle menn i verden og yngre kvinner. 

Nå er det ikke sånn livet utspiller seg, å folk har sex å føler seg sexy lengre enn jeg trodde var mulig, så de trenger ikke bry seg i den graden om de ikke ønsker. Men ja det er min veldig modne måte å møte dette på. 

Mente ikke at jeg skulle bli brukt til å få kvinner til å føle seg dårlig, jeg diskuterte kun at noen kvinner kunne føle seg dårlig av å være her inne eller uansett hvor. Men min personlige mening er: Vit det om det er nødvendig for situajsonen din å du bør finne noe nytt, som i en mann som er utro å prøver å gå etter kvinner på 20 eller hvilke som helst annen kvinne. Ikke at kvinner selv ikke er utro. Bortsett fra det, lev livet ditt. Vil du utdanne deg, gjør det. Livet er mer enn kjærlighet og intimitet. Vær fri til å finne hva enn du søker kvinne, du er fin og flott, lykke til. 

Det rådet gjelder menn å.

Jeg er sikker på at stefaren din syns moren din er veldig fin.

For det første så må du huske på at det vi snakker om her er overfladisk tiltrekning, som er noe annet enn kjærlighet.

Når noen kjenner deg så er de glad i personen, men når du først møter noen så kjenner de deg ikke, og derfor har de ikke mer enn det overfladiske å gå på når de skal velge om de vil investere tiden i å bli kjent med deg.

Derfor er det et poeng å komme gjennom den fasen hvor det overfladiske er viktig når det er på topp, og så når det har falmet litt så er forhåpentligvis vennskap og kjærlighet der til ta over.

Og for det andre så snakker vi om at det gradvis reduseres, det er ikke som en utløpsdato hvor det umiddelbart blir ubrukelig over natta.

Det er ikke snakk om at hun går fra fin til stygg når hun går fra å være 29 til 31. Det er snakk om at om hun var extremt fin når hun var 25, så er hun kanskje "bare" superfin når hun er 30 og veldig fin når hun er 35.

Med mindre mannen er psykopat så bør kjærligheten som har bygd seg opp over forholdet mer enn kompensere for at hun "bare" er veldig fin når de er 15 år inn i forholdet.

Problemet kommer når hun venter med forhold og familie (eller hun skiller seg) og så må ut på "markedet" og møte menn for første gang som ikke kjenner henne og ikke har årevis med kjærlighet for henne. Da er man tilbake til situasjonen med at det starter med det overfladiske, og da stiller hun svakere når hun er 40 enn hun gjorde 15 år tidligere. Og det syns jeg både unge kvinner bør vite før de velger når de skal stifte familie, og litt eldre kvinner bør vite det for å ta gode valg om de bør bli med mannen de har eller ikke.

Tror og håper at de fleste vet det, men man ser mye rare kommentarer som tilsier at en del ikke vet det, eller prøver å overbevise andre om at det ikke er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (4 minutter siden):

Det er ikke "fakta" å kalle en mann på 35 middelaldrende. 

Jo, det er det.

Anonymkode: 319ee...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosalilje84 skrev (7 minutter siden):

Altså, når man er 50. Ikke 35. 

Igjen så var det dette med å forstå hva du leser. Hva tror du "i tiårene rundt 50" egentlig betyr?

Anonymkode: 319ee...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er usikker på om definisjonen av middelaldrene er noe med to streker under svaret? 

Anonymkode: c4502...36d

Det er det ikke, men det er åpenbart at mam mener i midten av livet ved forventet levealder. Så må det vurderes hvor langt man skalskal utvide det fra f.eks halvparten av forventet levealder.

Anonymkode: 319ee...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rosalilje84 said:

Her er du jo tilbake på misogynisme. Du kaller kvinner på 35-40 for middelaldrende. Etter norsk språk er ikke mennesker i 30-årene middelaldrende. De færreste kvinner er for øvrig interessert i å være omsvermet. Mange menn ønsker å "vasse i fitte". Her er det ingen parallell til de fleste kvinner, som ønsker å finne seg EN mann å være i et langvarig forhold med.

Jeg er for eksempel stygg. Jeg er fullt klar over at jeg er stygg, og at de fleste menn ikke kunne ha tenkt seg å være sammen med ei som meg. Men så har jeg aldri vært interessert i "de fleste menn". Å si til meg at kvinner som meg er mindre attraktive enn pene kvinner, er det samme som å ikke si noen ting - jeg har aldri hatt et ønske om å være omsvermet. Jeg ville finne den ene rette å være med. Og det gjorde jeg. 

Jeg har ikke kalt 35 middelaldrende, jeg har kalt 50 for middelaldrende, les innlegget mitt igjen om du er uenig.

Ja kvinner flest ønsker en mann og ikke mange, men ønsker dere at bare en mann er interessert og at dere må ta til takke med ham enten han er bra eller dårlig? Eller ønsker dere å ha en del valgmuligheter slik at dere kan plukke den dere syns er best for dere til å være den ene mannen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (25 minutter siden):

Jeg er sikker på at stefaren din syns moren din er veldig fin.

For det første så må du huske på at det vi snakker om her er overfladisk tiltrekning, som er noe annet enn kjærlighet.

Når noen kjenner deg så er de glad i personen, men når du først møter noen så kjenner de deg ikke, og derfor har de ikke mer enn det overfladiske å gå på når de skal velge om de vil investere tiden i å bli kjent med deg.

Derfor er det et poeng å komme gjennom den fasen hvor det overfladiske er viktig når det er på topp, og så når det har falmet litt så er forhåpentligvis vennskap og kjærlighet der til ta over.

Og for det andre så snakker vi om at det gradvis reduseres, det er ikke som en utløpsdato hvor det umiddelbart blir ubrukelig over natta.

Det er ikke snakk om at hun går fra fin til stygg når hun går fra å være 29 til 31. Det er snakk om at om hun var extremt fin når hun var 25, så er hun kanskje "bare" superfin når hun er 30 og veldig fin når hun er 35.

Med mindre mannen er psykopat så bør kjærligheten som har bygd seg opp over forholdet mer enn kompensere for at hun "bare" er veldig fin når de er 15 år inn i forholdet.

Problemet kommer når hun venter med forhold og familie (eller hun skiller seg) og så må ut på "markedet" og møte menn for første gang som ikke kjenner henne og ikke har årevis med kjærlighet for henne. Da er man tilbake til situasjonen med at det starter med det overfladiske, og da stiller hun svakere når hun er 40 enn hun gjorde 15 år tidligere. Og det syns jeg både unge kvinner bør vite før de velger når de skal stifte familie, og litt eldre kvinner bør vite det for å ta gode valg om de bør bli med mannen de har eller ikke.

Tror og håper at de fleste vet det, men man ser mye rare kommentarer som tilsier at en del ikke vet det, eller prøver å overbevise andre om at det ikke er sånn.

Så har du oss som aldri har vært noe fin. For oss blir aldringen ikke så stort sjokk som for veldig pene damer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (14 minutter siden):

Jeg er sikker på at stefaren din syns moren din er veldig fin.

For det første så må du huske på at det vi snakker om her er overfladisk tiltrekning, som er noe annet enn kjærlighet.

Når noen kjenner deg så er de glad i personen, men når du først møter noen så kjenner de deg ikke, og derfor har de ikke mer enn det overfladiske å gå på når de skal velge om de vil investere tiden i å bli kjent med deg.

Derfor er det et poeng å komme gjennom den fasen hvor det overfladiske er viktig når det er på topp, og så når det har falmet litt så er forhåpentligvis vennskap og kjærlighet der til ta over.

Og for det andre så snakker vi om at det gradvis reduseres, det er ikke som en utløpsdato hvor det umiddelbart blir ubrukelig over natta.

Det er ikke snakk om at hun går fra fin til stygg når hun går fra å være 29 til 31. Det er snakk om at om hun var extremt fin når hun var 25, så er hun kanskje "bare" superfin når hun er 30 og veldig fin når hun er 35.

Med mindre mannen er psykopat så bør kjærligheten som har bygd seg opp over forholdet mer enn kompensere for at hun "bare" er veldig fin når de er 15 år inn i forholdet.

Problemet kommer når hun venter med forhold og familie (eller hun skiller seg) og så må ut på "markedet" og møte menn for første gang som ikke kjenner henne og ikke har årevis med kjærlighet for henne. Da er man tilbake til situasjonen med at det starter med det overfladiske, og da stiller hun svakere når hun er 40 enn hun gjorde 15 år tidligere. Og det syns jeg både unge kvinner bør vite før de velger når de skal stifte familie, og litt eldre kvinner bør vite det for å ta gode valg om de bør bli med mannen de har eller ikke.

Tror og håper at de fleste vet det, men man ser mye rare kommentarer som tilsier at en del ikke vet det, eller prøver å overbevise andre om at det ikke er sånn.

Jammen, dette om når vi kvinner er på vårt mest attraktive vet vi så innmari godt. Hvem er det som sminker seg, tar botox, fillers, har mer spiseforstyrrelser, gjør oftere plastiske operasjoner? Det er denne stadige, til det kjedsommelige terpingen fra dere menn som ser som oppgave å belære kvinner her inne å sette de  på plass.  
Det samme med våre sex-vaner. Terpe og terpe på det samme helt til vi skal skjønne at vi burde skamme oss? Dere melder dere på et kvinneforum, for hva? Å belære kvinner? Slår i bordet med forskning, vitenskap og absolutte svar. Fortelle hvor jævlige feminister er, på repeat. Går det ikke an å være mer nyansert? Litt mer i gaten terapeutiske, mindre bombastiske og medmenneskelige? Det samme med høyde på menn. Det er sååå viktig å vise til forskningsresultater på hva kvinner foretrekker her. Det er så svart/ hvitt. 


Jeg bare lurer. Kan noen av dere om bare litt, se hva jeg mener? 

Anonymkode: f69a0...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jammen, dette om når vi kvinner er på vårt mest attraktive vet vi så innmari godt. Hvem er det som sminker seg, tar botox, fillers, har mer spiseforstyrrelser, gjør oftere plastiske operasjoner? Det er denne stadige, til det kjedsommelige terpingen fra dere menn som ser som oppgave å belære kvinner her inne å sette de  på plass.  
Det samme med våre sex-vaner. Terpe og terpe på det samme helt til vi skal skjønne at vi burde skamme oss? Dere melder dere på et kvinneforum, for hva? Å belære kvinner? Slår i bordet med forskning, vitenskap og absolutte svar. Fortelle hvor jævlige feminister er, på repeat. Går det ikke an å være mer nyansert? Litt mer i gaten terapeutiske, mindre bombastiske og medmenneskelige? Det samme med høyde på menn. Det er sååå viktig å vise til forskningsresultater på hva kvinner foretrekker her. Det er så svart/ hvitt. 


Jeg bare lurer. Kan noen av dere om bare litt, se hva jeg mener? 

Anonymkode: f69a0...93d

Skal mennene bare overse dette, ignorere det, og aldri nevne det fordi noen ikke har vett til ikke å bli såret av det eller ta irrasjonelle valg på grunn av det?

Anonymkode: 319ee...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal mennene bare overse dette, ignorere det, og aldri nevne det fordi noen ikke har vett til ikke å bli såret av det eller ta irrasjonelle valg på grunn av det?

Anonymkode: 319ee...03a

Nei, men noe trenger en ikke terpe på, det er så selvsagt. 

Anonymkode: f69a0...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, men noe trenger en ikke terpe på, det er så selvsagt. 

Anonymkode: f69a0...93d

Og da bør det jo heller ikke være særlig kontroversielt, og veldig lett å overse for dem som ikke måtte like det.

Anonymkode: 319ee...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rosalilje84 said:

Men det er jo ikke noe poeng med råd om noe som allerede har skjedd. Det disse kvinnene vil frem til, er at de aller fleste kan finne seg noen. Stygge, overvektige, rare, de med null partnere eller med veldig mange partnere. Mange av dere menn fremstiller det slik at hvis man ikke passer inn i deres veldig trange rammer for "attraktiv kvinne", så kan man bare gå og grave seg ned først som sist. 

Nei, men den det har skjedd med er vanligvis ikke den eneste personen som leser tråden.

Og du er hjertelig velkommen til å lese gjennom innleggshistorikken min. Er ikke alltid jeg svarer ts direkte, men når jeg gjør det så kommer du aldri til å finne et eksempel på at jeg skjeller henne ut eller ber henne grave seg ned.

Rådet mitt pleier å være at hun må tilgi seg selv for fortiden, inse problemet og gjøre endringer, og så finne en mann som ikke har et problem med det. Og være ærlig nok med ham slik at hun ikke får hjertet sitt knust dersom han finner det ut etter at hun har prøvd å skjule det.

Om det er misogynisme eller ikke får du avgjøre selv, men det er det svaret mitt pleier å være når jeg svarer ts'ene direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/16/2023 at 11:35 PM, AnonymBruker said:

Holder nå mannehatende kvinner seg unna menn? 

Anonymkode: 4237b...d3d

Kanskje i fiction-avdellingen?

Anonymkode: 582df...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...