Gå til innhold

Tråden for oss som er lei av misogynistene på KG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

umAxa skrev (22 minutter siden):

Jeg klandrer ikke dårlig språkbruk, noen er mindre moden, andre vil være edgy, en  andel er bare frustrert og såret og det kommer derfor sårt ut.  Uansett hva tilfellet er så er det et personlig valg i hvordan man som mottaker tar dette og ikke minst hvordan du responderer. Å svare med samme mynt degraderer hele samtalen og videre tråden helt til en moderator tvinges inn.

TS igjen - dersom en mannlig bruker mer eller mindre direkte kaller meg - eller andre kvinner  -  hore om vi har hatt flere enn 2 sexpartnere, så går jeg litt i vranglås, jeg synes ikke jeg trenger å finne meg i det. Jeg synes ikke den typen skjellsord skal være en akseptert del av dagligtale og hvordan man omtaler jenter/kvinner. 

Av og til kan det resultere i et like lavpannet svar på KG, andre ganger velger jeg å trekke meg ut. Men jeg velger ALDRI å godta det.

Anonymkode: 5cb69...ec7

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

dersom en mannlig bruker mer eller mindre direkte kaller meg - eller andre kvinner  -  hore om vi har hatt flere enn 2 sexpartnere, så går jeg litt i vranglås

Har lest masse KG og har aldri sett brukere kalle andre brukere hore.

Ja mange menn sier de ikke vil ha damer som har hatt mange partnere, og dette er tydeligvis upopulært. Men det er da ikke "misogynistisk" å ha preferanser.

Anonymkode: 04f93...2b4

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (7 minutter siden):

Mannehat er et større problem en kvinnehat. I hvertfall på KG. Likhetstrekket er at partene beskylder hverandre for hat.

Men det står jo ikke i motsetning til  at man kan være lei misogynistene på forumet? Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg er ikke nødvendigvis enig i at mannehatet er mer omfattende enn kvinnehatet på KG, men det betyr ikke at jeg ikke anerkjenner at også mannehat finnes på KG. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hater minst mulig. Jeg ser lite reelt hat her og andre steder.

Noen er ufine. Noen er såret. Noen går lett på person.

Hvis noen blir direkte ufine så er det de selv som må ta ansvaret for det. Men det er mange ting vi kan gjøre som reduserer sjansen for at folk blir ufine. Ikke fordi vi skal være spesielt snille med dem, men fordi en diskusjon med stygge ord er en feilet diskusjon og bortkastet tid.

Å alltid lese hele posten, å prøve å forstår avsenders intensjon, å spørre hvis noe er uklart, å ikke skape stereotype vrengebilder for å framstille han/henne som idiot, å unngå å bruke ord som hønsehus eller incel er en god start - selv mot de som vi intuitivt ikke liker

Anonymkode: c4502...36d

Å løfte en samtale til en høyere standard er en god start, og lytte og lese hele posten som du sier er et krav.

Det jeg ønsker å påpeke er hva som er mitt ansvar vs ditt ansvar.  På lik linje som jeg ikke kan kontrollere hva været er i morgen, kan jeg ikke kontrollere hva slags ufine ord blir brukt på nettet. Men jeg i 100% kontroll i min respons til uværet, og i min respons på en "hat-yttring" på nettet.

At det eksisterer kvinne-hat er selvsagt en lei ting, og et steg i riktig retning for å løse denne sosiale konflikten på ligger dessverre også i mottakeren enten om man vil det eller ei. Og som jeg sa: det hjelper lite å synke like lavt og svare med samme mynt.  I mine forsøk på å diskutere dette så møter jeg mye blandet og fargerike svar - som indikerer mangelen av villigheten til faktisk løse kvinne-hat problemet på et dypere nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man bruker utrykk som «de fleste menn» her inne skaper det igjen generalisering som mater hat. Jeg synes det mange trivelige menn her. Det er noen få prosenter som bistår med hat. 
Kan vi ikke bare ignorerer trådene om tema og evt. rapportere inn til moderator. 

Anonymkode: 9855d...d81

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har lest masse KG og har aldri sett brukere kalle andre brukere hore.

Ja mange menn sier de ikke vil ha damer som har hatt mange partnere, og dette er tydeligvis upopulært. Men det er da ikke "misogynistisk" å ha preferanser.

Anonymkode: 04f93...2b4

Aldri sett noen kalle andre hore, men har sett flere ganger ordet horer og "hore rundt" brukt om kvinner. Aldri menn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har lest masse KG og har aldri sett brukere kalle andre brukere hore.

Ja mange menn sier de ikke vil ha damer som har hatt mange partnere, og dette er tydeligvis upopulært. Men det er da ikke "misogynistisk" å ha preferanser.

Anonymkode: 04f93...2b4

Ok, men det har jeg. Opptil flere ganger.Det er ingen som har hevdet at det er misogynistisk å ha preferanser, men det ser ut til at enkelte ikke klarer å gi uttrykk for sine preferanser uten å snakke nedsettende om de kvinnene som ikke faller innenfor preferansene. 

Anonymkode: 5cb69...ec7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (Akkurat nå):

Men det står jo ikke i motsetning til  at man kan være lei misogynistene på forumet? Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg er ikke nødvendigvis enig i at mannehatet er mer omfattende enn kvinnehatet på KG, men det betyr ikke at jeg ikke anerkjenner at også mannehat finnes på KG. 

Men så er vi på et anonymt forum da. Der får folk ut det de går å gnager på men som de ikke får ut i hverdagen. Hovedpoenget mitt er at de to gruppene er like, men de ser det ikke selv. TS sin innlegg er nok et kjedsommelig innlegg om mannehat kamuflert som offer for kvinnehat. De fleste av oss takler fint begge kjønn. 

Skill up og back out. Evt lær deg å dømme basert på person, ikke kjønn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

TS igjen - dersom en mannlig bruker mer eller mindre direkte kaller meg - eller andre kvinner  -  hore om vi har hatt flere enn 2 sexpartnere, så går jeg litt i vranglås, jeg synes ikke jeg trenger å finne meg i det. Jeg synes ikke den typen skjellsord skal være en akseptert del av dagligtale og hvordan man omtaler jenter/kvinner. 

Av og til kan det resultere i et like lavpannet svar på KG, andre ganger velger jeg å trekke meg ut. Men jeg velger ALDRI å godta det.

Anonymkode: 5cb69...ec7

Selvsagt skal du ikke godta det, men måten å ikke godta det på er jo ikke å slå seg vrang av at ordet "hore" som blir brukt. Hisser man seg opp og svarer utelukket og aggressivt tilbake, danser jo man bare etter melodien til den som kastet ut skjellsordet 🤷‍♂️

Se heller helhetlig at vedkommende er enten såret, umoden, edgy eller troll-aktig av seg,  og la ordet "hore" prelle av deg og gå videre med samtalen dersom det er et håp for en produktiv samtale.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

TS igjen - dersom en mannlig bruker mer eller mindre direkte kaller meg - eller andre kvinner  -  hore om vi har hatt flere enn 2 sexpartnere, så går jeg litt i vranglås, jeg synes ikke jeg trenger å finne meg i det. Jeg synes ikke den typen skjellsord skal være en akseptert del av dagligtale og hvordan man omtaler jenter/kvinner. 

Av og til kan det resultere i et like lavpannet svar på KG, andre ganger velger jeg å trekke meg ut. Men jeg velger ALDRI å godta det.

Anonymkode: 5cb69...ec7

De første til å skrike hore om en kvinne har et sexliv er faktisk kvinner. Her på forumet får du daglige eksempler på kvinner som fordømmer andre kvinner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (3 minutter siden):

Å løfte en samtale til en høyere standard er en god start, og lytte og lese hele posten som du sier er et krav.

Det jeg ønsker å påpeke er hva som er mitt ansvar vs ditt ansvar.  På lik linje som jeg ikke kan kontrollere hva været er i morgen, kan jeg ikke kontrollere hva slags ufine ord blir brukt på nettet. Men jeg i 100% kontroll i min respons til uværet, og i min respons på en "hat-yttring" på nettet.

At det eksisterer kvinne-hat er selvsagt en lei ting, og et steg i riktig retning for å løse denne sosiale konflikten på ligger dessverre også i mottakeren enten om man vil det eller ei. Og som jeg sa: det hjelper lite å synke like lavt og svare med samme mynt.  I mine forsøk på å diskutere dette så møter jeg mye blandet og fargerike svar - som indikerer mangelen av villigheten til faktisk løse kvinne-hat problemet på et dypere nivå.

Jeg har både lest og deltatt i flere tråder der den lille gruppen av misogynister som omtales, har vært svært aktive. Vi er flere kvinnelige brukere som gjentatte ganger har forsøkt å diskutere saklig, har forklart hvorfor vi ikke setter pris på retorikken deres og i det hele tatt forsøkt å holde en god tone, også når det er litt brennbare tema som blir diskutert. Det er bare det at det ikke hjelper i det hele tatt. Det er svært tydelig at disse brukerne er på KG først og fremst for å spre kvinneforakt, og da synes jeg ikke at det er så rart at man etter hvert blir provosert. Det er jo selvsagt akkurat det de er ute etter, da har de oppnådd målsetningen sin. Og samtidig fjernet all fokus og mulighet til en saklig debatt. Jeg forstår utmerket at TS er lei.

Anonymkode: 5cb69...ec7

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

ikke basert på dette forumet nødvendigvis, men generelt, så synes jeg noen ganger at det er et under at vi ikke ser mange flere mord i samfunnet, og verden i det hele tatt, enn det vi faktisk gjør. 

Dette ble en lang setning uten punktum, men jeg håper den er leselig. 

 

Anonymkode: 4a5a0...be0

Setningen har da punktum? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (2 minutter siden):

De første til å skrike hore om en kvinne har et sexliv er faktisk kvinner. Her på forumet får du daglige eksempler på kvinner som fordømmer andre kvinner.

Jeg synes ikke det endrer debatten noe? Kvinnehat er kvinnehat, uansett hvilket kjønn det kommer fra. 

Anonymkode: 58ddf...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes ikke det endrer debatten noe? Kvinnehat er kvinnehat, uansett hvilket kjønn det kommer fra. 

Anonymkode: 58ddf...410

Ok. Hva konkret skal vi gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hat eller whatever. Generalisering av kjønn her inne, er nesten aldri basert på fakta, men på pseudo-biologi eller påstander, spekulasjoner eller cherry picking. Man legger merke til det sånn her: et kjønn tar patent på fordelaktige egenskaper, og gir de dårligere eller de med mindre status (ALLE vet hva som har høy og lav status - det er bare å legge merke til hvilke egenskaper man kjemper for at ens eget kjønn skal tilkjennes og hva man ikke vil ha), til det motsatte kjønn. Men mange her inne er helt blinde for hva de selv driver med, som er interessekamp.

Anonymkode: 88e0d...f43

Cherrypicking er selvsagt uproduktivt, men generaliseringer må faktisk få ta sin rettmessige plass.

Skal man snakke om store grupper fordelt på kategoriseringen, kan man ikke komme unna  å snakke om generaliteter. Skulle man alltid ta individuelle små forskjeller i betraktning hver gang man snakker om store grupper ville man aldri bevegd seg videre i samtalen. Skal man på død og liv bruke sine personlige anekdoter og betraktninger inn i enhver diskusjon så har man psykologer og familie medlemmer til for det.

Spekulasjoner er også en helt reell samtale området. Man vet jo ikke alt, men gjennom generaliteter kan man spekulere.

For eksempel, jeg vet ikke hvor gammel du kommer til å bli.  Men basert på generaliteten at mennesker blir 70- 85 år gamle, så spekulerer jeg at du blir rundt 82 år gammel 🤷‍♂️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (8 minutter siden):

Selvsagt skal du ikke godta det, men måten å ikke godta det på er jo ikke å slå seg vrang av at ordet "hore" som blir brukt. Hisser man seg opp og svarer utelukket og aggressivt tilbake, danser jo man bare etter melodien til den som kastet ut skjellsordet 🤷‍♂️

Se heller helhetlig at vedkommende er enten såret, umoden, edgy eller troll-aktig av seg,  og la ordet "hore" prelle av deg og gå videre med samtalen dersom det er et håp for en produktiv samtale.

 

Dessverre er min opplevelse at mennesker som kaller kvinner hore er godt innenfor "normalen", og ikke utskudd. 

Anonymkode: 58ddf...410

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg tenker vel at streken går ved bruk av kallenavn/skjellsord, samt ved gjentagende nedsettende omtale av kvinner generelt. Det går helt fint å diskutere fakta uten å ty til slikt. For å ta et eksempel fra en populær tråd på Singelliv- og datingforumet - når man innleder HI med å kalle kvinner for "hønsegården", så tenker jeg at TS da har lagt noen premisser og senket terskelen for forventet saklighet i diskusjonen. 

En annen bruker omtaler konsekvent kvinner som har hatt flere sexpartnere, for "tøser". Etter alt å dømme er han ikke dansk, så jeg tror trygt man kan gå ut fra at han bruker ordet i nedsettende hensikt. 

Dette er på langt nær de verste eksemplene, men du ser poenget mitt. 

Hva som tåles og ikke tåles når det gjelder omtale av mindre flatterende sider hos henholdsvis kvinner og menn på forumet, synes jeg det er vanskelig å uttale meg om, jeg tror det kan variere både med tanke på hvordan tema presenteres og hvilke brukere som deltar i diskusjonen. Man jo sånn sett ikke tolerere noen som helst, og så kan man jo mene ulikt om det :) 

 

Anonymkode: 8f085...cd5

Eller hjernedøde tråder av typen "Bør kvinner....ditt eller datt...", besvart av incelgjengen. Vi er damer, vi bør det vi vil og vi er ikke interessert i incelgjengens perspektiver, de er heldigvis ikke normale menn elker representative for normale menn.

 

Anonymkode: 97b1f...e18

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (1 minutt siden):

Ok. Hva konkret skal vi gjøre med det?

Jeg vet ikke, jeg skjønte bare ikke hvorfor du måtte påpeke at også kvinner bruker hore om andre kvinner? 

Anonymkode: 58ddf...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.8.2023 den 9.59):

Tråden min fra i går ble som ventet stengt, men jeg har ikke helt tenkt å gi meg. Jeg er i utgangspunktet tilhenger av å diskutere et hvilket som helst tema her inne, men så har vi en liten gjeng misogynister som bruker forumet til å spre giftig maskulinitet og kvinnehat, enten de nå oppretter tråder eller kommenterer i dem.  Jeg synes virkelig ikke at disse brukerne burde få spre hatet sitt her inne. Nå kommer det sikkert noen kommentarer om mannehat, men jeg har vært her i over 20 år, og mener bestemt at dette har økt i takt med at misogynistene og incel'ene har gjort sitt inntog på forumet. Forsvinner disse, forsvinner nok det mest av mannehatet også. Hvorfor skal vi kvinner finne oss i å bli nedsnakket, sjikanert og trakkasert på KVINNEguiden? For meg henger ikke det på greip. Jeg savner det fristedet for kvinner som KG en gang var, og tar gjerne i mot tips om rene kvinnegrupper/forum på f.eks. FB der det går an å diskutere tema fra et kvinneperspektiv uten at diskusjonen blir ødelagt og forsøplet av kvinnehatere.

 

Anonymkode: 8f085...cd5

Er det veldig pent eller konstruktivt å stemple andre som incel da? Ganske stygt form for hat dette også. Fult på høyde med å stemple kvinner som hører. 

Endret av Traktor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke, jeg skjønte bare ikke hvorfor du måtte påpeke at også kvinner bruker hore om andre kvinner? 

Anonymkode: 58ddf...410

Fordi det stort sett er der kvinnehat ligger.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eller hjernedøde tråder av typen "Bør kvinner....ditt eller datt...", besvart av incelgjengen. Vi er damer, vi bør det vi vil og vi er ikke interessert i incelgjengens perspektiver, de er heldigvis ikke normale menn elker representative for normale menn.

 

Anonymkode: 97b1f...e18

Så har du den mengden kvinner som VIL vite hva menn vil ha før å kunne møte menns ønsker. Igjen, roten på problemet er ikke menn.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...