Gå til innhold

Er kvinner blitt for selvstendige?

Fremhevede innlegg

Skrevet
ClausSaus skrev (2 minutter siden):

Og poff – der forsvant ca 2,7 millioner hunkjønn fra den norske befolkningen.

Shit… min datter! 🙀

Liker å tenke at datteren din er enig med oss, det hadde vært en fryktelig morsom dag. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rosakatt skrev (3 minutter siden):

Ja det er det jeg også tenker. Kan jo være takknemmelig, men hvordan skal hele denne gruppen føle på den takknemmeligheten? 

[..]

Dere – som betyr noe annet enn "du" – kunne jo f.eks. starte med å droppe mannsforakten som gjennomsyrer nesten hver eneste side av inneværende forum?

Bare for å ikke strekke ting for langt her…

Skrevet
ClausSaus skrev (Akkurat nå):

Dere – som betyr noe annet enn "du" – kunne jo f.eks. starte med å droppe mannsforakten som gjennomsyrer nesten hver eneste side av inneværende forum?

Kan melde ifra til hovedhjernen at du etterspørr endring i oss

Men må spørre, hva syns du er manneforakt? Jeg vet det finns, å har sett det, men lurer på om hva spesifikt du ser på som forakt for noen ganger er folk uenige, eller det kan handle om misforståelser.

• Liker 4
Skrevet
Rosakatt skrev (Akkurat nå):

Liker å tenke at datteren din er enig med oss, det hadde vært en fryktelig morsom dag. 

Hun er ikke enig med dere.

Hun har et veldig iskaldt og realistisk bilde av hvordan virkeligheten faktisk henger sammen.

Hun vet veldig godt hvem hun har å takke for at hun har strøm i stikkontakten, vann i springen og at ting på nærmest magisk vis forsvinner når hun trekker i snora.

Men først og fremst: Hun er anstendig og veloppdragen nok til å sette pris på andre mennesker og den innsatsen de legger ned som vi i fellesskap nyter godt av.

Tenk… noe så "patriarkalsk" og gammeldags! 😏

• Liker 1
Skrevet

Hun er ikke enig med dere.

Hun har et veldig iskaldt og realistisk bilde av hvordan virkeligheten faktisk henger sammen.

Hun vet veldig godt hvem hun har å takke for at hun har strøm i stikkontakten, vann i springen og at ting på nærmest magisk vis forsvinner når hun trekker i snora.

Men først og fremst: Hun er anstendig og veloppdragen nok til å sette pris på andre mennesker og den innsatsen de legger ned som vi i fellesskap nyter godt av.

Tenk… noe så "patriarkalsk" og gammeldags! 😏

Tilbake til det igjen! Hvordan vet du at jeg.. tuller..vi!! Ikke vet noe av dette? 

Må ikke være iskald for å vite noe av dette? 

Da er vi enige da. 

• Liker 4
Skrevet
Rosakatt skrev (5 minutter siden):

Kan melde ifra til hovedhjernen at du etterspørr endring i oss

Men må spørre, hva syns du er manneforakt? Jeg vet det finns, å har sett det, men lurer på om hva spesifikt du ser på som forakt for noen ganger er folk uenige, eller det kan handle om misforståelser.

Kanskje du kan nøye deg med å rette litt av motmælen din bort fra meg og over på dem som sprer regelrett mannshat her på forumet?

Bare tuller… det ville jo være å faktisk gjøre noe, ikke bare å servere tomme ord! 😄

Skrevet
Rosakatt skrev (2 minutter siden):

Tilbake til det igjen! Hvordan vet du at jeg.. tuller..vi!! Ikke vet noe av dette? 

Må ikke være iskald for å vite noe av dette? 

Da er vi enige da. 

Vent litt… du beskylder altså kvinner (gruppe!) for å være klar over dette… og fortsatt syder hele forumet her av forakt for menn?

Hva er det du egentlig sier her?

At kjerringsvermen her på KG er noen drittmennesker?

Nå har jeg aldri… 😆

Skrevet

Kanskje du kan nøye deg med å rette litt av motmælen din bort fra meg og over på dem som sprer regelrett mannshat her på forumet?

Bare tuller… det ville jo være å faktisk gjøre noe, ikke bare å servere tomme ord! 😄

Aner du hvor mange jeg støtter her inne? Hvor mange jeg er kvass mot? Bruker alt for mye tid, men ja burde være flinkere på kanskje mannehat, de samtalene har ikke blitt like lange som disse kvinne samtalene. 

Du er sånn en frekkas, det hjelper at du bruker emoji da, kanskje derfor du er ekstra morsom å være vanskelig med

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (30 minutter siden):

Tallene fra SSB sier at en kvinne i gjennomsnitt koster samfunnet 29,7 millioner i løpet av livet, mens en mann i gjennomsnitt kostet samfunnet 26,7 millioner i løpet av livet.

Det er hva tallene fra SSB sier.

Hvilke krumspring du prøver på for å dreie fokus bort fra dette enkle faktum er irrelevant.

Ta det opp med SSB hvis du er uenig med dem.

PS: Differansen du påpeker utgjør 3 promille av befolkningen, og gir omtrent ingen utslag på sluttsummen i det hele tatt – i tilfelle du ikke klarte å regne dette ut på egen hånd.

Tallene her er jo iberegnet fødsel, graviditet og alt relatert til dette. 

Så helt ulogisk å diskutere ettersom menn aldri vil kunne føde. 

Skal vi liksom spare inn her ved at alle føder hjemme alene? Blir høye dødstall etterhvert. 

Sosial stønad tallene kan jo faktisk balanseres ettersom de ikke er basert på biologiske forskjeller vi ikke kan endre på. 

Anonymkode: 8e311...982

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Kipling skrev (På 1.8.2023 den 0.22):

Nei, da er løsningen å gjøre grep for å gi disse mennene en realistisk mulighet til et liv som er godt nok til at det er verdt å jobbe hardt for.

Hva innebærer et slikt liv? Og hva skal til for at disse sinte, unge mennene får dette livet?

Anonymkode: aace0...62e

• Liker 3
Skrevet (endret)
Rosakatt skrev (6 minutter siden):

Aner du hvor mange jeg støtter her inne? Hvor mange jeg er kvass mot? Bruker alt for mye tid, men ja burde være flinkere på kanskje mannehat, de samtalene har ikke blitt like lange som disse kvinne samtalene. 

Du er sånn en frekkas, det hjelper at du bruker emoji da, kanskje derfor du er ekstra morsom å være vanskelig med

Så rart… for jeg svarer nemlig regelrett mannshat, i den grad jeg har tid – det er for mye av det til at jeg kan dekke alt.

Og med "mannshat" mener jeg ikke rollebytte av "kvinnehat". Det er ikke "kvinne som våger å være uenig med en mann" jeg snakker om.

Med "mannshat" mener jeg altså utsagn som «Jeg hater menn!» og synonyme formuleringer.

Og merkelig nok kan jeg ikke huske å ha sett så mye til deg i disse passiarene – selvsagt bortsett fra når du synes jeg har sagt noe galt?

Merkelig… men jeg får kanskje følge bedre med i fremtiden, og se hvor mye tid (tilsvarende dette) du bruker på slikt?

Da blir jeg nok imponert… 😏

Endret av ClausSaus
Skrevet
ClausSaus skrev (1 minutt siden):

Vent litt… du beskylder altså kvinner (gruppe!) for å være klar over dette… og fortsatt syder hele forumet her av forakt for menn?

Hva er det du egentlig sier her?

At kjerringsvermen her på KG er noen drittmennesker?

Nå har jeg aldri… 😆

Hvorfor så dramatisk? 

Det er helt normalt å vite at det kreves at noen jobber for at vi har strøm og vann, kjenner da elektrikere også, menn som jobber i vannkraftverk å. Vet noen kvinner jobber i slike yrker, men det er mange menn, kanskje flest menn? Er kjempeglad  for at de jobber på. 

Tror du alle kvinner hater menn? Tror du at det ikke går an å misslike noen for en ting, å være glad for en annen? Eller være redd individer innenfor en gruppe? Eller spesifikke handlinger? Det er ikke alt sånn eller sånn

Hvorfor må alle være drittsekker? Om jeg så hadde tenkt at noen er en drittsek, så betyr ikke det at jeg tenker hele det mennesket er en drittsekk fordi. Vi kan være uenig på et punkt, eller under en hendelse, men trenger uansett ikke ha noe imot vedkommende. Men det spørs, noen ting er mye verre en andre ting å da mener jeg spesielt kriminelle ting. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (34 minutter siden):

Tråden omhandler kvinner.

Denne slalåmkjøringen mellom gruppe og individer fra det ene innlegget til det neste har ingen plass i en diskusjon.

Klart det har. Hvis du ikke klarer å gardere deg mot slik kritikk fordi du er for unyansert og nekter å gardere deg, er det ditt problem.

Anonymkode: b4d79...a5a

• Liker 5
Skrevet
ClausSaus skrev (4 minutter siden):

Så rart… for jeg svarer nemlig regelrett mannshat, i den grad jeg har tid – det er for mye av det til at jeg kan dekke alt.

Og med "mannshat" mener jeg ikke rollebytte av "kvinnehat". Det er ikke "kvinne som våger å være uenig med en mann" jeg snakker om.

Med "mannshat" mener jeg altså utsagn som «Jeg hater menn!» og synonyme formuleringer.

Og merkelig nok kan jeg ikke huske å ha sett så mye til deg i disse passiarene – selvsagt bortsett fra når du synes jeg har sagt noe galt?

Merkelig… men jeg får kanskje følge bedre med i fremtiden, og se hvor mye tid (tilsvarende dette) du bruker på slikt?

Er anonym en del for jeg er direkte flau over hvor mye jeg prater og engasjerer meg. 

Har diskutert mye med deg, beklager det. Kan absolutt slutte, respekterer den.

• Liker 3
Skrevet
ClausSaus skrev (1 time siden):

Se rundt deg. Se på alt du omgir deg med.

Ta så og fjern alt som er oppfunnet av menn, bygget av menn og blir vedlikeholdt og reparert av menn.

Da er du ikke bare i en verden uten biler og sykler. Du er i en verden uten TV og internett, uten veier og fortau, uten innlagt strøm, vann og avløp, ja faktisk uten bygninger.

Du befinner deg umiddelbart i villmarken.

En ting er bidrag – at menn i gjennomsnitt betaler inn nesten dobbelt så mye i skatt i løpet av livet for å finansiere fellesskapet.

En annen ting er mottak – at kvinner samtidig i gjennomsnitt koster samfunnet 3 millioner mer i løpet av livet enn menn.

Men arrogansen, hovmodet og nedlatenheten som skal til for å likevel hevde at "kvinner er blitt selvstendige" og "trenger ikke menn"… når de bokstavelig talt hadde befunnet seg i en skog hvis det ikke var for et samfunn bygget og vedlikeholdt av menn?

Dette stemmer selvfølgelig. På et samfunnsmessig og strukturelt plan så er man avhengig av menn. Det har menneskeheten vært til alle tider. 
Jeg tviler litt på at særlig mange kvinner faktisk og konkret benekter dette?

For meg virker det som om noen menn tar det personlig at kvinner i dag ikke trenger en mann i livet sitt. Og at det i tillegg er en del kvinner som heller ikke ønsker en mann i livet sitt, men opplever å ha et bedre liv som singel.

I tråden her feks, så fremstår det som om en del snakker «forbi hverandre». Noen menn viser indignasjon over at kvinner ikke er takknemmelige for menn sine bidrag for samfunnet igjennom verdenshistorien. Mens noen kvinner her snakker om at man ikke trenger en mann i livet sitt, på et individnivå.

Man snakker om to ulike nivå av å «ikke trenge menn».

Samfunnet som helhet trenger, er helt avhengig av menn. Dette er åpenbart.

Den individuelle kvinne trenger ikke nødvendigvis en mann. Dette er åpenbart.

Dette står ikke i motsetning til hverandre.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (40 minutter siden):

Vi har ikke spredd mannsforakt, verken Rosakatt eller jeg.

at du bare ser mannsforakt, pleier å være betegnende for en del misogynister her inne. Her foregår det kjønnskamper der både menn og kvinner uttrykker på nett at de ser ned på det motsatte kjønn, intellektuelt, sportslig, romantisk, etc. at dere velger å å rævkjøre hverandre hver dag, er ikke vårt problem. Det er nok av stille og vanlige mennesker her inne som diskuterer vanlig, men jeg tror ikke dere ser den, fordi dere søker konflikt.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke vanlig å være takknemlige overfor fremmede mennesker, men overfor mennesker man omgås. Å være takknemlige overfor en gruppe, er et merkelig premiss. 

Ikke når den gruppen er kritisk for å muliggjøre din eksistens. Ikke noe rart med å være takknemmelige overfor politiet for å holde orden f.eks.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (27 minutter siden):

Du svarer da aldri selv når det blir presentert kvinnehat. Tvert imot kommer du med nedlatenheter overfor det kvinnelige kjønn svært ofte. At du ikke ser at dette ikke handler om en tosidig kniving, men utelukkende ser mannshatet, er nettopp fordi du er blind for din egen rolle i dette spillet.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Rosakatt skrev (1 minutt siden):

Hvorfor så dramatisk? 

Det er helt normalt å vite at det kreves at noen jobber for at vi har strøm og vann, kjenner da elektrikere også, menn som jobber i vannkraftverk å. Vet noen kvinner jobber i slike yrker, men det er mange menn, kanskje flest menn? Er kjempeglad  for at de jobber på. 

Tror du alle kvinner hater menn? Tror du at det ikke går an å misslike noen for en ting, å være glad for en annen? Eller være redd individer innenfor en gruppe? Eller spesifikke handlinger? Det er ikke alt sånn eller sånn

Hvorfor må alle være drittsekker? Om jeg så hadde tenkt at noen er en drittsek, så betyr ikke det at jeg tenker hele det mennesket er en drittsekk fordi. Vi kan være uenig på et punkt, eller under en hendelse, men trenger uansett ikke ha noe imot vedkommende. Men det spørs, noen ting er mye verre en andre ting å da mener jeg spesielt kriminelle ting. 

Men det du insinuerer er da ganske dramatisk?

Skulle jo liksom tro at det er helt normalt å vite hvor mye av samfunnet som ville kollapse fullstendig innen 48 timer dersom alle menn plutselig la ned arbeidet.

Men likevel florerer det av kvinner her på forumet som håner og godter seg hver gang f.eks noen påpeker at andelen menn som er ufrivillig single og barnløse er kraftig voksende i Norge.

Det er "victim blaming" å påpeke at kvinner selv har ansvar for hva slags menn de ligger med… men å gjøre åpent narr av menn som ikke klarer å finne seg noen – nei, det er tydeligvis kosher.

Hva slags mennesker oppfører slikt? Når de vet at det er menn de har å takke for at det i det hele tatt finnes noe tak for dem å ha over hodet?

Må jo være skikkelig fine folk, dette? 😏

AnonymBruker
Skrevet
Kipling skrev (Akkurat nå):

Ikke når den gruppen er kritisk for å muliggjøre din eksistens. Ikke noe rart med å være takknemmelige overfor politiet for å holde orden f.eks.

Det er ingen følelsesmessig instinkt, nei. Jeg kan tenke at jeg bør være takknemlig, men å føle takknemlighet er ofte noe man gjør for mennesker man er i direkte kontakt med. Jeg ønsker selvfølgelig at det skal finnes et politi, selv om ikke jeg går og føler på takknemlighet.

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...