AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #541 Skrevet 3. august 2023 Thanos skrev (10 minutter siden): Du har helt rett. Men jeg tror dog ikke menn er irritert eller føler seg skuffet over at norske kvinner har blitt for selvstendige og klarer seg selv økonomisk. Personlig syntes jeg det er helt fantastisk! Hvorfor skulle noen som helst anse det som noe negativt?? Det menn er irritert på er den manglende respekten for menns eksistens og bidrag til samfunnet de nyter så godt av. Og som @ClausSaus og flere andre har vært inne på flere ganger, de er formidable! Og for hver mann som har missbrukt eller undertrykt en kvinne, er det også menn som har offret livet og helse for kvinner fra vi bodde i huler. For man viser nemlig ikke respekt og takknemlighet ved stolt å hevde man ikke trenger menn. Da forstår man seg ikke på retorikkens kraft. Om man virkelig satte pris på menn og samtidig ønsker å flagge sin selvstendighet, kunne man jo laget en hashtag som f.eks #IamAnIndependentWoman eller #IAmStrong eller noe i den duren? Samtlige kvinner jeg har i livet mitt, det være seg søsken, mor, tanter, kollegaer, døtre og kone, er flotte oppegående, ressurssterke, vennlige og hjelsomme mennesker, jeg ikke et sekund nøler med å si at jeg er avhengige og takknemlige for. Ikke avhengige av som i overlevelse, men avhengige av i takknemlighet for at de beriker livet mitt. Og disse har min respekt. Derfor joiner jeg heller aldri noen #WeDontNeedWomen eller lignende "kampanjer". For jeg som mann trenger kvinner, selv om jeg overlever uten. Så hvorfor er #WeDontNeedMen den mest brukte emneknaggen i internetts historie? Er det fordi vestens kvinner bugner over av respekt, takknemlighet og glede for menns bidrag? Er det simpelthen bare fordi kvinner klarer seg fint økonomisk alene?.....noe vi alle har visst i 20 år. Eller ligger det en god dose forakt for menn bak den kampanjen? Jeg tror ikke jeg bommer grovt om jeg tipper sistnevnte. Det er iallefall ikke takknemlighet det majoriteten av kvinner som diskuterer dette øser av. Og der ligger kjernen i problematikken vil jeg tro. For dersom man har det bra, er fornøyd med livet sitt, og har alle sine behov dekket, har man heller ikke behov for å kringkaste at man ikke trenger noe? Ingen av oss sier at samfunnet ikke trenger menn. Det vi sier, er at vi er selvstendige nok til å ikke trenge en ektemann eller samboer for enhver pris. Jeg ofret en god del for å klare meg selv. Studerte fullt og jobbet 70 prosent, mens jeg fikk to barn, ett av dem med kolikk. Gikk rett ut i godt betalt jobb måneden etter studiene var ferdig. Samme dagen jeg gikk ut i jobb, kunne jeg søke om separasjon og kaste den voldelige og psykopatiske eks ut av huset jeg leide. Ingen menn i min omgangskrets har betalt noe for meg, ikke hadde jeg fødselspermisjoner på samfunnets regning, ikke fikk jeg overgangsstønad som alenemor. Jeg oppnådde selv det jeg har i dag. Jeg er gift på nytt. Min mann heier meg frem og støtter meg i alt, og jeg støtter ham. Vi har begge blomstret sammen. Jeg har utviklet meg med tanke på karriere, og er nå i ferd med å skifte beite helt og bli noe annet enn det jeg har vært hittil. Dette hadde vært utenkelig da jeg var sammen med eksene. Fordi de ikke trodde på meg, fordi de hele tiden kom med misunnelige stikk til meg og saboterte for meg. Hvis jeg ikke var selvstendig, ville jeg fortsatt ha bodd med eks nummer en, blitt slått og ydmyket, bedratt og neglisjert. Anonymkode: 944b2...06d 1 7 2
Rosakatt Skrevet 3. august 2023 #542 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): din idé av kjærlighet er en naiv tolkning av kjemiske prosesser i hjernen din solgt til deg som noe konkret og livsviktig i en falsk fremstilling i hollywood. En ønskedrøm. Folk fant da sammen og fant kjærligheten før vi ble overveldet og handlingslammet av valgmuligheter i regi av mobilitet og tinder også. Kjærlighet er ikke en magisk ting hvor du ser noen og det sier "poff" og den personen er den rette eller "the one" som du skal gifte deg med. Det er ikke sånn det virker, kjærlighet kultiveres og må jobbes med over tid, og blomstrer gjennom tid tilbrakt sammen og gjensidig tillit. Denne ideen om hollywood-kjærlighet i kombinasjon med de overstadige valgmulighetene tilgjengelige i dag er uhyre destruktive, og umuligjør kjærligheten for en stor del av de kvinner som svelger det. Tror det er utrolig mange kvinner som kommer til å leve ut sine liv alene, på grunn av at de aldri opplevde kjærligheten slik de oppfattet at den skulle presentere seg selv på film, og dermed valgte vekk de kandidater som ikke klarte å frembringe dette umulige, hallusinerte fenomenet. Anonymkode: 153b8...12a Har vært forelsket og opplevd kjærlighet i massevis før, vet det ikke er som idealet av den, men er fortsatt veldig fint å ha noen om den vi deler hverdagen med er noen vi trives med. Anbefaler ofte folk å prøve å møte andre ute i det fri, syns selv det høres bedre ut å kjenne på tiltrekkning og kompatibilitet over tid. En liten tidslukke legger mye press på situasjonen å tvinger folk til å måtte avslå eller binde seg før de har sett nok til å avgjøre om det egentlig er en match i tilegg til det du nevner. Så er enig i at media påvirker oss i litt negative baner der. Men samtidig så har det jo ført mange sammen også, folk som aldri kanskje hadde møtt hverandre om vi ikke like lett hadde hatt tilgang til andre i denne graden, så det er ikke bare dumt. Åsså fratar det oss å bruke sansene våre, å vi får ikke se dem bevege seg, høre dem le, kjenne etter om de har en litt aggressiv undertone osv gjennom dating apper, sånn før vi møter dem. Men det er jo fåtallet folk sikkert møter. Men det er jo sannt at kravene våre kan være høye, men det er vanskelig å si å. Kan være lurt å spørre noen hva de ser for seg, istede for å anta at de har skyhøye krav vertfall, for det er ikke sikkert. Kan bare være rimelige krav. De må nesten få bestemme selv, om det så fører til å vanskeligere møte noen, eller et liv i ensomhet. Heldigvis mye tid å endre seg og tilpasse mulige krav om det skulle vise seg å bli en umulig oppgave å knytte seg til noen. Kroppspress og utsende press er seriøse greier da. Livstilpress også kanskje, men igjen mange vil jo ha et liv de kan trives med også. Selv om det sikkert er fint med noen alt oppslukende og begjærende øyeblikk mens man danser i styrtregnet og 100 roser, så tror jeg mange vil ha noen å dele de vanlige øyeblikkene med. Noen å holde i hånden, holde omkring ved leggetid, tulle med på kjøkkenet, småkrangle med på vei til svigers. 1 1
Trolltunge Skrevet 3. august 2023 #543 Skrevet 3. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tråden som går igjen og igjen her er at menn må endre seg. kvinner er svært tydelig på at samfunnet ikke er som det en gang var, og at dersom menn vil holde følge er de nødt til å gjøre betydelige endringer i seg selv, og forbedre hva de har å "tilby". hva det innebærer er svært vagt definert. uansett blir menn møtt med en klar beskjed om at deres ønsker, deres visjon for samfunnet og framtiden, deres idé om hvordan en kvinne skal oppføre seg, er ugyldig, og de er faktisk ondskapsfulle for å ha dem. Om de ønsker at kvinner skal endre seg tar de feil, det ligger på dem å endre seg, det er de som ikke gjør en god nok jobb. Menn og kvinner er ute etter forskjellige ting. Menn ser etter tradisjonelt feminine egenskaper, og kvinner ser etter maskuline egenskaper, det har ikke endret seg. Skeivfordelingen ligger i det at kvinner i det siste har tatt på seg stadig flere maskuline egenskaper, som menn strengt talt ikke har et behov for, i mens kravene for menn er de samme, bare mye høyere, i tråd med hvor godt kvinner klarer seg på egenhånd. Det er svært lite insentiv for en kvinne å finne seg en mann foruten om for å få barn, og dette kan de fint iscenesette selv, og klare seg godt. Staten bistår gjerne. En vidunderlig ordning fra en tid som for lengst er forbi, hvor ekteskapets bråe slutt hadde store ringevirkninger for en kvinne. Slik er det ikke lenger. Ekteskapet i sin tradisjonelle form er dødt, overflødig. Kvinner viser i større og større grad at de foretrekker et liv uten menn. De kan godt krangles til å innrømme at de trenger menn på et samfunnsnivå, men ikke på et individnivå, men det har alltid vært motsatt for menn. Menn trenger kvinner i stor grad på individnivå, ikke like mye på et samfunnsnivå. Og kvinner blir, i større og større grad, utilgjengelig, for en større og større porsjon menn på individnivå, samtidig som det forventes at menn stadig bidrar slik de alltid har, på et samfunnsnivå. dette er problemstillingen. Anonymkode: 153b8...12a Det er kanskje problemstillingen for noen av dem som ikke klarer å finne seg partner, men det er litt drøyt å si "dette er problemstillingen" når de fleste, både kvinner og menn, faktisk fremdeles finner partner(e) og får barna de ønsker. Samt noen de ikke ønsket seg. For at "dette er problemstillingen" skal ha noe som helst legitimitet og virkelig bli vurdert som en realitet måtte dette ha vært et betydelig større problem enn det faktisk er for mennesker å finne partner og stifte familie. Det fungerer fremdeles utmerket som det er for de fleste, selv om faktoren at det er vanskelig å finne sin partner, fordi mye skal klaffe, har eksistert så lenge som mennesker har fått muligheten til å velge sin partner selv. Det er hva vi må ta bort om dette skulle bli såre enkelt, og det er det vel egentlig ikke så mange menn som ønsker heller. De fleste menn ønsker også en selvvalgt partner de passer sammen med individuelt, og hvor det er forståelse for hverandre og kjærlige følelser. Jeg kjenner iallefall ingen menn som ikke ønsker seg det. Det er også slik at de aller fleste kvinner som ikke ønsker å leve med menn er godt voksne. Menn sier ofte at vi kvinner må respektere og forstå deres biologi på ulike måter, til tider til og med utover det mange menn hevder at ikke er i tråd med deres personlige ønsker og biologi, og dette med at kvinner som ikke ønsker seg barn/flere barn, eller som er for gamle til å kunne få flere barn, ikke lenger har samme dragning mot å leve med menn kan også ha en biologiske faktor. Jeg stilte meg iallefall spørsmål om det da det plutselig gikk opp for meg at jeg hadde endret tankegang fra å regne det som selvfølgelig at jeg kom til å søke, finne og leve med ny mann dersom mitt forhold røk til å (uten å ha tatt en avgjørelse angående dette) plutselig måtte erkjenne at jeg tenkte at jeg ikke kom til å gjøre det dersom mitt nåværende forhold røk, og dette sammenfalt mistenkelig med livsfase der jeg var ferdig med å få barn og mine barn var blitt så store at det ville vært enkelt å være alene med dem. Som nevnt var det ikke en bevissthet rundt at mine tanker og følelser angående dette endret seg fra ja til ny livspartner til nei til ny livspartner. Jeg lever i et godt samliv som ikke har avskremt meg, og denne endringen i meg selv var overraskende for meg selv også. Noe som har skjedd uavhengig av min relasjon til mann og menn generelt, og som jeg bare måtte erkjenne at hadde skjedd, uten noe bevissthet og bevisst valg rundt temaet. Jeg har bare undret meg over denne endringen i meg selv, som overrasket meg selv, og har ikke søkt kunnskaper ellers, og ikke er jeg biolog, men endringen i meg sammenfaller også ganske så mistenkelig med at det er ganske mange kvinner som ikke ønsker ny livspartner når de ikke ønsker barn, eller ikke ønsker flere barn, at det ikke er helt usannsynlig at det skjer noe angående dette i mange kvinner som ikke egentlig har noe med at menn er noe vi har noe imot, men det behovet for mann i livet blir mindre. Rent biologisk. Fokuset på å søke, finne og tilpasse seg ny partner bare forsvinner for mange av oss. Jeg kan også se noen logiske biologiske faktorer som kan ligge bak slikt, men skal ikke gå inn på det. Så er det likevel såpass mange kvinner som fremdeles ønsker livspartner selv om de ikke ønsker flere barn, så noe absolutt er det uansett ikke. Det er mange sosiale, mentale og emosjonelle faktorer i det med å ønske seg partner også. Jeg tror kanskje behov for partner opprettholdes hos mange av sosiale, mentale og emosjonelle faktorer, men at det også er en god del kvinner som ikke lenger ønsker partner (ny partner) med samme drivkraft som da det å få barn og far til sine barn var ganske elementært i oss. Jeg hater absolutt ikke menn. Jeg digger menn. Jeg føler heller ingen trang til å bryte fra god partner, men ja, på et tidspunkt (sammenfallende med at barna fikk stor grad av selvstendighet) har noe endret seg umerkelig i meg, fra at selvfølgelig ville jeg finne ny partner dersom jeg mistet nåværende partner (brudd/død) til "Hvorfor skulle jeg egentlig det? Nei det føler jeg ikke for! " Jeg valgte ikke dette, det har bare blitt slik, og et viktigere element i det enn å mislike menn (som jeg ikke gjør) er at jeg føler meg ikke lenger fleksibel nok til å orke å tilpasse meg en ny partner. Jeg er blitt for gammel og for satt til det, og når jeg uansett ikke skal ha flere barn, og en ny mann aldri ville bli far til felles barn og bestefar til mine barnebarn... Endret 3. august 2023 av Trolltunge 3 4
Raven.Writingdesk Skrevet 3. august 2023 #544 Skrevet 3. august 2023 Thanos skrev (1 time siden): Du har helt rett. Men jeg tror dog ikke menn er irritert eller føler seg skuffet over at norske kvinner har blitt for selvstendige og klarer seg selv økonomisk. Personlig syntes jeg det er helt fantastisk! Hvorfor skulle noen som helst anse det som noe negativt?? Det menn er irritert på er den manglende respekten for menns eksistens og bidrag til samfunnet de nyter så godt av. Og som @ClausSaus og flere andre har vært inne på flere ganger, de er formidable! Og for hver mann som har missbrukt eller undertrykt en kvinne, er det også menn som har offret livet og helse for kvinner fra vi bodde i huler. For man viser nemlig ikke respekt og takknemlighet ved stolt å hevde man ikke trenger menn. Da forstår man seg ikke på retorikkens kraft. Om man virkelig satte pris på menn og samtidig ønsker å flagge sin selvstendighet, kunne man jo laget en hashtag som f.eks #IamAnIndependentWoman eller #IAmStrong eller noe i den duren? Samtlige kvinner jeg har i livet mitt, det være seg søsken, mor, tanter, kollegaer, døtre og kone, er flotte oppegående, ressurssterke, vennlige og hjelsomme mennesker, jeg ikke et sekund nøler med å si at jeg er avhengige og takknemlige for. Ikke avhengige av som i overlevelse, men avhengige av i takknemlighet for at de beriker livet mitt. Og disse har min respekt. Derfor joiner jeg heller aldri noen #WeDontNeedWomen eller lignende "kampanjer". For jeg som mann trenger kvinner, selv om jeg overlever uten. Så hvorfor er #WeDontNeedMen den mest brukte emneknaggen i internetts historie? Er det fordi vestens kvinner bugner over av respekt, takknemlighet og glede for menns bidrag? Er det simpelthen bare fordi kvinner klarer seg fint økonomisk alene?.....noe vi alle har visst i 20 år. Eller ligger det en god dose forakt for menn bak den kampanjen? Jeg tror ikke jeg bommer grovt om jeg tipper sistnevnte. Det er iallefall ikke takknemlighet det majoriteten av kvinner som diskuterer dette øser av. Og der ligger kjernen i problematikken vil jeg tro. For dersom man har det bra, er fornøyd med livet sitt, og har alle sine behov dekket, har man heller ikke behov for å kringkaste at man ikke trenger noe? Dette var et fint innlegg å lese fra en mann. Nei, slike emneknagger som du snakker om er selvfølgelig helt idiotiske. Like idiotiske som denne trådens navn. Slik du beskriver ditt syn på kvinner er jo de fleste «normale» og velfungerende menn sitt syn og motsatt: de fleste normale og velfungerende kvinner driver ikke å sprer hashtaggen «trenger ikke menn» osv. Kvinner som føler at slike «kampanjer» er viktig, har faktisk overraskende mye til felles med mannfolka som mener kvinner har «blitt for selvstendig». AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror heller jeg blir her og engasjerer meg i politikken. Stifter et parti som kombinerer islamske kulturverdier med seksuell marxisme. Litt som i Houellebecqs "underkastelse". Anonymkode: 153b8...12a Du trenger en ny hobby og noen hyggelige søstre, tanter og «ordinære damer» i livet ditt, som gjør at du klarer å se på kvinner med samme medmenneskelighet som du har ovenfor menn, og ikke objekt. Da ville du som mannen sitert over i innlegget her være glad for at kvinner er mer selvstendige og frigjort, på deres vegne. Ikke redd og skremt, med kontrollbehov. 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #546 Skrevet 3. august 2023 Javisst, trenger vi menn. Og de har jaggu mange bragder gjort i historien. Det har kvinner også, de har nok stått mye bak hver en bragd. Faren min lærte meg at jeg måtte være selvstendig. Stod i fremste rekke for å lære meg om alt og mye. SSB har også tall på at tilstedeværende fedre har stor innflytelse på jenters skoleprestasjoner. Takk fedre! De er også rollemodeller for at det går an å ta et tak med støvsugeren uten å være «femi». Eller at de kan engasjere seg i barn og familieliv. Selv om de da kanskje har måttet slåss med mannsrollen, i alle fall for noen tiår siden. Barn trenger gode farsfigurer. Tenker at noen menn sliter med mannsrollen. Det er leit. Noen av kvinner som har størst barnekull er faktisk leger. Noen påstår her at kvinner er tapsprosjekter på BnP, vi koster mye mer enn menn. Men om en skal regne alt i kroner og ører, hvem tar seg mest av pass av eldre og barn, f.eks? Hvordan viser det seg som lønnsomt i en statistikk? Det kan ikke regnes. Anonymkode: c7dc0...4f8 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #547 Skrevet 3. august 2023 Koser meg på det 5 året som singel etter å ha vært 7 år i ett forhold med en psykopat. 😂 Anonymkode: a133e...792 1
Kipling Skrevet 3. august 2023 #548 Skrevet 3. august 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Av menn som dropper ut, er 80 prosent i jobb etter ganske kort tid, og enda høyere prosent etter litt lenger tid. De fleste menn dropper ut i påvente av lærlingeplass (som samfunnet dessverre har for få av) og går ut i arbeidsmarkedet. Det er trist å se at masse her inne bare blir bygget på tull. Drop out er ikke en fallitterklæring, og de aller fleste menn som dropper ut, jobber. Anonymkode: b4d79...a5a Snakker ikke om å droppe ut av et eller annet studie, snakker om menn som dropper ut av samfunnet. Menn som ikke gidder å investere i utdanning eller karriere og bare trekker seg tilbake og isolerer seg. Fenomenet begynte vel i Japan hvor de kalles "herbivore men" 1
herzeleid Skrevet 3. august 2023 #549 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Menn og kvinner er ute etter forskjellige ting. Menn ser etter tradisjonelt feminine egenskaper, og kvinner ser etter maskuline egenskaper, det har ikke endret seg. Skeivfordelingen ligger i det at kvinner i det siste har tatt på seg stadig flere maskuline egenskaper, som menn strengt talt ikke har et behov for, i mens kravene for menn er de samme, bare mye høyere, i tråd med hvor godt kvinner klarer seg på egenhånd. Anonymkode: 153b8...12a Jeg tror du har mye rett i at en gjerne ser etter forskjellige egenskaper og at kvinner gjerne tilegner seg det de ser etter hos en mann, og forventer samme "nivå", mens menn i mindre grad ser etter de samme egenskapene, og det dermed blir et misforhold og høyere krav. Samtidig er det nok viktig å ha i bakhodet momentet om at kravene ikke bare blir høyere ut fra hvor godt kvinner klarer seg på egenhånd, men også hvor godt kvinner opplever å klare seg på egenhånd. Der ligger kanskje litt av paradokset, ved at vi gjerne har politikk for å "løfte" kvinner og omfordele fra menn til kvinner, samtidig som kvinner i mindre grad velger menn de er blitt "løftet" forbi. Som andre påpeker er det kanskje der vi risikerer at viljen til å finansiere "selvstendigheten" svikter.
Trolltunge Skrevet 3. august 2023 #550 Skrevet 3. august 2023 (endret) Thanos skrev (4 timer siden): Du har helt rett. Men jeg tror dog ikke menn er irritert eller føler seg skuffet over at norske kvinner har blitt for selvstendige og klarer seg selv økonomisk. Personlig syntes jeg det er helt fantastisk! Hvorfor skulle noen som helst anse det som noe negativt?? Det menn er irritert på er den manglende respekten for menns eksistens og bidrag til samfunnet de nyter så godt av. Og som @ClausSaus og flere andre har vært inne på flere ganger, de er formidable! Og for hver mann som har missbrukt eller undertrykt en kvinne, er det også menn som har offret livet og helse for kvinner fra vi bodde i huler. For man viser nemlig ikke respekt og takknemlighet ved stolt å hevde man ikke trenger menn. Da forstår man seg ikke på retorikkens kraft. Om man virkelig satte pris på menn og samtidig ønsker å flagge sin selvstendighet, kunne man jo laget en hashtag som f.eks #IamAnIndependentWoman eller #IAmStrong eller noe i den duren? Samtlige kvinner jeg har i livet mitt, det være seg søsken, mor, tanter, kollegaer, døtre og kone, er flotte oppegående, ressurssterke, vennlige og hjelsomme mennesker, jeg ikke et sekund nøler med å si at jeg er avhengige og takknemlige for. Ikke avhengige av som i overlevelse, men avhengige av i takknemlighet for at de beriker livet mitt. Og disse har min respekt. Derfor joiner jeg heller aldri noen #WeDontNeedWomen eller lignende "kampanjer". For jeg som mann trenger kvinner, selv om jeg overlever uten. Så hvorfor er #WeDontNeedMen den mest brukte emneknaggen i internetts historie? Er det fordi vestens kvinner bugner over av respekt, takknemlighet og glede for menns bidrag? Er det simpelthen bare fordi kvinner klarer seg fint økonomisk alene?.....noe vi alle har visst i 20 år. Eller ligger det en god dose forakt for menn bak den kampanjen? Jeg tror ikke jeg bommer grovt om jeg tipper sistnevnte. Det er iallefall ikke takknemlighet det majoriteten av kvinner som diskuterer dette øser av. Og der ligger kjernen i problematikken vil jeg tro. For dersom man har det bra, er fornøyd med livet sitt, og har alle sine behov dekket, har man heller ikke behov for å kringkaste at man ikke trenger noe? Om dette er den mest brukte (går ut fra at du har sjekket), hva vil det egentlig si angående hyppighet? Jeg pleier personlig ikke bruke hashtags, og regner egentlig med at det er mest yngre kvinner som bruker det, siden slike fenomener kom litt sent for å bli innarbeidet for mange i min generasjon. Jeg har derfor lite peiling på slikt, selv om jeg vet hva det er, og lurer bare av nysgjerrighet hva det egentlig vil si i antall når det er mest brukte hashtag. Er det et så stort antall kvinner som bruker det at det faktisk er noe å vektlegge? Eller er det brukt verden over av noen få tusen kvinner, og gjerne mange ganger av de samme kvinner? Eller er det slik at millioner av kvinner faktisk bruker slik hashtag? Jeg kan forøvrig tenke meg at min datter, i sin unge stolte løsrivelsestid (først og fremst fra oss foreldre, men virker også som at "jeg klarer meg selv " kan tippe over i mer også akkurat nå) uten å tenke langt nok kunne bruke en slik hashtag, men det ville isåfall ikke være fordi hun hater/misliker gutter og menn (så absolutt ikke!!!!!), men fordi hun er ung og stolt, og kanskje... *kremt* jeg har ikke hemmelig profil for familien, så beklager min kjære, men... er noe umoden ennå. Endret 3. august 2023 av Trolltunge 2 3
Thanos Skrevet 5. august 2023 #551 Skrevet 5. august 2023 Rosakatt skrev (På 1.8.2023 den 21.05): Det er ikke kun kvinner med lang utdannelse som velger å ikke få barn/får barn tidlig/sliter med å finne partner. Det gjelder også andre kvinner. Tror også det er flere kvinner som får barn iløpet av utdannelsen. Har mange nok kvinner såpass høy utdannelse at det kan representere mangelen? Hører som folk nevner en god del menn er den i forholdet som vil vente, men det kan også være kvinnen ja. Om menn ikke får forhold, hvem er i forhold med kvinner? Tror å ferre får mange barn fordi valg og prevensjon til hjelp for å unngå det(Ikke at det alltid er sikkert), pågrunn av internett og masse andre ting å bruke tid på som underholdning og mindre tabu rundt det å vente, være singel eller ikke ønske å ha. Fler og fler menn forblir single og barnløse livet ut. Den gruppen bare øker. Det er den gruppen jeg snakker om. Den gruppen menn som er i forhold nå har enten vært det lenge eller er fra generasjonene før våre barn (er født på 70tallet) Menn vil ha sex, men kvinner velger hvem de vil ha sex med. Kvinner vil ha forhold, men menn velger hvem de ønsker å gå inn i forhold med. Nå synker den gruppen menn drastisk fordi kvinner stiller urimelig høyere krav til alle aspekter av mannen. Problemet med dette er jo også at det smeller tilbake på kvinner. De som fortsatt ønsker seg mann og barn får ikke lenger det, fordi de få menn som fortsatt er uhyre attraktive som går igjennom kvinners nåløye, ser ikke noen vinning i å gå inn i et bindene forhold med en kvinne når de får mye oppmerksomhet fra flere kvinner. Hvorfor i all verden skal han, som en av få attraktive menn som vasser i tilbud, ta til takke med én kvinne og risikere å bli detaljstyrt, kontrollert og overvåket av en moderne kvinne? Da sjarmerer han heller en ny kvinne på tinder hver helg og får pult fra seg, mens han lever bekymringsfritt i sus og dus. Egoisme ja! Men dette er DESVERRE veien det går når alle bare tenker på seg selv og sitt først. Legg til høye krav på absolutt alt, så sier det seg selv at alt til slutt går til helvete. 1
Tunique Skrevet 5. august 2023 #552 Skrevet 5. august 2023 Thanos skrev (1 minutt siden): Fler og fler menn forblir single og barnløse livet ut. Den gruppen bare øker. Det er den gruppen jeg snakker om. Den gruppen menn som er i forhold nå har enten vært det lenge eller er fra generasjonene før våre barn (er født på 70tallet) Menn vil ha sex, men kvinner velger hvem de vil ha sex med. Kvinner vil ha forhold, men menn velger hvem de ønsker å gå inn i forhold med. Nå synker den gruppen menn drastisk fordi kvinner stiller urimelig høyere krav til alle aspekter av mannen. Problemet med dette er jo også at det smeller tilbake på kvinner. De som fortsatt ønsker seg mann og barn får ikke lenger det, fordi de få menn som fortsatt er uhyre attraktive som går igjennom kvinners nåløye, ser ikke noen vinning i å gå inn i et bindene forhold med en kvinne når de får mye oppmerksomhet fra flere kvinner. Hvorfor i all verden skal han, som en av få attraktive menn som vasser i tilbud, ta til takke med én kvinne og risikere å bli detaljstyrt, kontrollert og overvåket av en moderne kvinne? Da sjarmerer han heller en ny kvinne på tinder hver helg og får pult fra seg, mens han lever bekymringsfritt i sus og dus. Egoisme ja! Men dette er DESVERRE veien det går når alle bare tenker på seg selv og sitt først. Legg til høye krav på absolutt alt, så sier det seg selv at alt til slutt går til helvete. Fact
Rosakatt Skrevet 5. august 2023 #553 Skrevet 5. august 2023 Thanos skrev (1 minutt siden): Fler og fler menn forblir single og barnløse livet ut. Den gruppen bare øker. Det er den gruppen jeg snakker om. Den gruppen menn som er i forhold nå har enten vært det lenge eller er fra generasjonene før våre barn (er født på 70tallet) Menn vil ha sex, men kvinner velger hvem de vil ha sex med. Kvinner vil ha forhold, men menn velger hvem de ønsker å gå inn i forhold med. Nå synker den gruppen menn drastisk fordi kvinner stiller urimelig høyere krav til alle aspekter av mannen. Problemet med dette er jo også at det smeller tilbake på kvinner. De som fortsatt ønsker seg mann og barn får ikke lenger det, fordi de få menn som fortsatt er uhyre attraktive som går igjennom kvinners nåløye, ser ikke noen vinning i å gå inn i et bindene forhold med en kvinne når de får mye oppmerksomhet fra flere kvinner. Hvorfor i all verden skal han, som en av få attraktive menn som vasser i tilbud, ta til takke med én kvinne og risikere å bli detaljstyrt, kontrollert og overvåket av en moderne kvinne? Da sjarmerer han heller en ny kvinne på tinder hver helg og får pult fra seg, mens han lever bekymringsfritt i sus og dus. Egoisme ja! Men dette er DESVERRE veien det går når alle bare tenker på seg selv og sitt først. Legg til høye krav på absolutt alt, så sier det seg selv at alt til slutt går til helvete. Vi får se Om dating apper er vanskelig, må de gå ut å møte folk ansikt til ansikt. Bli kjennt over tid kanskje også, har ikke andre råd. 4
Thanos Skrevet 5. august 2023 #554 Skrevet 5. august 2023 Trolltunge skrev (På 4.8.2023 den 0.40): Om dette er den mest brukte (går ut fra at du har sjekket), hva vil det egentlig si angående hyppighet? Jeg pleier personlig ikke bruke hashtags, og regner egentlig med at det er mest yngre kvinner som bruker det, siden slike fenomener kom litt sent for å bli innarbeidet for mange i min generasjon. Jeg har derfor lite peiling på slikt, selv om jeg vet hva det er, og lurer bare av nysgjerrighet hva det egentlig vil si i antall når det er mest brukte hashtag. Er det et så stort antall kvinner som bruker det at det faktisk er noe å vektlegge? Eller er det brukt verden over av noen få tusen kvinner, og gjerne mange ganger av de samme kvinner? Eller er det slik at millioner av kvinner faktisk bruker slik hashtag? Jeg kan forøvrig tenke meg at min datter, i sin unge stolte løsrivelsestid (først og fremst fra oss foreldre, men virker også som at "jeg klarer meg selv " kan tippe over i mer også akkurat nå) uten å tenke langt nok kunne bruke en slik hashtag, men det ville isåfall ikke være fordi hun hater/misliker gutter og menn (så absolutt ikke!!!!!), men fordi hun er ung og stolt, og kanskje... *kremt* jeg har ikke hemmelig profil for familien, så beklager min kjære, men... er noe umoden ennå. Jeg sliter med å tro at det bare er tenåringer som har sørget for at en emneknagg har blitt verdens mest brukte. Det sagt, jeg tror ikke mange av oss 40-50-60 åringer er så ivrige på hashtagger på SoMe. Det gjør ikke saken mindre bekymringsfull. Det er tross alt de unge som skal skape samfunnet våre barn skal vokse opp i. Og når feminismen har klart å ødelegge familieverdiene så kraftig på bare et knapt tiår, vil ikke livet bli noe særlig å trakte etter i 2030-40.
Thanos Skrevet 5. august 2023 #555 Skrevet 5. august 2023 Rosakatt skrev (2 minutter siden): Vi får se Om dating apper er vanskelig, må de gå ut å møte folk ansikt til ansikt. Bli kjennt over tid kanskje også, har ikke andre råd. Nei du har helt rett. Jeg mener at å møte og bli kjent med ekte mennesker er veien til å få familieverdiene tilbake. Iallefall at menn og kvinner finner tilbake til å forelske seg i normale mennesker og ikke glansbildene og kravene man har på Tinder. Tinder (datingapper) er det værste som har skjedd mennesket siden 2.verdenskrig!
Trolltunge Skrevet 5. august 2023 #556 Skrevet 5. august 2023 Thanos skrev (3 minutter siden): Jeg sliter med å tro at det bare er tenåringer som har sørget for at en emneknagg har blitt verdens mest brukte. Det sagt, jeg tror ikke mange av oss 40-50-60 åringer er så ivrige på hashtagger på SoMe. Det gjør ikke saken mindre bekymringsfull. Det er tross alt de unge som skal skape samfunnet våre barn skal vokse opp i. Og når feminismen har klart å ødelegge familieverdiene så kraftig på bare et knapt tiår, vil ikke livet bli noe særlig å trakte etter i 2030-40. Googlet litt jeg, for å se om jeg fant svarene på det jeg lurte på, men alt jeg fant tyder på at du tar feil angående at det er mest brukte hashtag i verden. Den er ikke engang på listene jeg finner. Av og til er det bra å ta feil. 😊 https://trdby.adressa.no/underholdning/i/wOdd5A/dette-er-verdens-mest-brukte-hashtags 1 3
Rosakatt Skrevet 5. august 2023 #557 Skrevet 5. august 2023 Thanos skrev (1 time siden): Nei du har helt rett. Jeg mener at å møte og bli kjent med ekte mennesker er veien til å få familieverdiene tilbake. Iallefall at menn og kvinner finner tilbake til å forelske seg i normale mennesker og ikke glansbildene og kravene man har på Tinder. Tinder (datingapper) er det værste som har skjedd mennesket siden 2.verdenskrig! Dette er litt avsporing, men du er en av dem som ofte snakker negativt om moderne kvinner, noe jeg hører flere gjør. Hva er et eksempel på en kvinne som du liker? Som har de rette holdningene osv? 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #558 Skrevet 6. august 2023 Trolltunge skrev (6 timer siden): Googlet litt jeg, for å se om jeg fant svarene på det jeg lurte på, men alt jeg fant tyder på at du tar feil angående at det er mest brukte hashtag i verden. Den er ikke engang på listene jeg finner. Av og til er det bra å ta feil. 😊 https://trdby.adressa.no/underholdning/i/wOdd5A/dette-er-verdens-mest-brukte-hashtags denne artikkelen er fra mars 2017. Anonymkode: 153b8...12a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #559 Skrevet 6. august 2023 Menn er jo ikke menn mer, men en haug fjasekoppser i skinny jeans! Dere får være menn igjen før dere kankreve at kvinner er kvinner...... Anonymkode: f201c...598 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #560 Skrevet 6. august 2023 Kipling skrev (På 2.8.2023 den 22.40): Det funker fint på individnivå så lenge ikke så mange gjør det, men når for mange kvinner gjør det så bare funker det ikke på samfunnsnivå. Samfunnet kollapser dersom for mange gjør det der. Så på et eller annet tidspunkt, så kommer vi til å måtte gjøre noe med lovverket for å få kvinner til å få mer barn dersom trenden ikke snur. Den loven vil jeg se. Anonymkode: 33e94...9ee
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå