Gå til innhold

Kvinner trenger faktisk ikke menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gregarious skrev (4 minutter siden):

Er det en spøk? Menn får nesten daglig beskjed om hva de gjør feil eller hvordan de må endre seg. Men gud-forby at menn henvender seg til kvinner å spør om å bli sett.
Om individet sliter så er jo menn tapere, mens kvinner er ofre.

Men det er så du sier, la oss bare fortelle rusmisbrukere og menn som vurderer selvmord til å "steppe opp".
 

Kvinner får da også daglig beskjed om å steppe opp og ta seg sammen. 

Vi ser dere. Kvinner søker flere mannlige lærere, sykepleiere og barnehagepedagoger. Flere menn i disse yrkene hadde vært fantastisk for små gutter og store gutter. Vi trenger mannlige rollemodeller i omsorgsykene. Hva skal vi kvinner gjøre for at menn skal utdanne seg denne veien? Skal vi tvinge dere?

Anonymkode: b988b...2e1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gregarious skrev (2 minutter siden):

Jeg tror det er ekstremt få menn som mener problemene til menn er kvinners frihet, det er et narrativ først og fremst brukt av radikal-feminister. 
Men det ser seg tjent med å flytte problemet så de kan gjøre det til en kvinnekamp og ikke anerkjenne menns utfordringer. 

Hva menes med menns utfordringer?

- Komme inn på studie? 

- Jobb? 

- Manglende interesse fra kvinner når det kommer til uforpliktende sex, dating og forhold? 

- Mentale helse problemer? 

Er det annet enn disse også? 

Når det kommer til hvem som er værst, tror det har med hvor man leser, for jeg ser flere menn være sinte på kvinner på nett. Det kan være en video av en kvinne som lever av og jobber innenfor reise, eller påvirker folk til å nyte livet mer selv om de er singel, istede for å vente med å reise til man er i forhold, for livet går selv når man ikke er hvor man ønsker å være. Hvordan å roe ned tankene om man stresser med å ikke ha fått barn enda osv, åsså kommer mennene. Du kommer til å dø alene bla bla bla. Kvinner er ikke kvinner lengre arg. Verden gikk under da dere fikk stemmerett. Eller en kvinne som tok skilsmisse fordi mannen var utro mot henne i et år men hennes veninne, å mange klandret henne 😭😂 kvinner er en trussel mot ekteskapet, de tar barna fra oss. Kvinner var bedre før! Eller kvinner fra mer tradisjonelle eller fattigere plasser er bedre! Men hun hadde ikke tatt barna fra han, å den skilsmissen var selvforskyldt av han. Men ja..

Mens du ser andre ting. Eller kanskje det er et perspektiv vi mangler når vi blir møtt av det vi ser på som hatefulle og truende mot vår frihet, velvære osv? 

Vet det er ekstreme kvinner, men tilfeldigvis så ser jeg dem mindre. Tror leirene av ekstreme folk er jevn fordelt egentlig

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (11 minutter siden):

Er det en spøk? Menn får nesten daglig beskjed om hva de gjør feil eller hvordan de må endre seg. Men gud-forby at menn henvender seg til kvinner å spør om å bli sett.
Om individet sliter så er jo menn tapere, mens kvinner er ofre.

Men det er så du sier, la oss bare fortelle rusmisbrukere og menn som vurderer selvmord til å "steppe opp".
 

Den med å steppe opp får kvinner å ja, det er desverre slik at mange ikke er spesielt støttende. Men det er ikke en manne, kvinne ting heller, selv om jeg tror flere menn får høre at det at de er sårbare er verre. Men når kvinner er det kan de å få den klassiske, du overreagerer. Det er en ukultur hvordan folk blir behandlet når de sliter. Å vi må absolutt snakke om det, si ifra når vi ser det, støtt folk når vi ser de trenger det

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (4 minutter siden):

Den med å steppe opp får kvinner å ja, det er desverre slik at mange ikke er spesielt støttende. Men det er ikke en manne, kvinne ting heller, selv om jeg tror flere menn får høre at det at de er sårbare er verre. Men når kvinner er det kan de å få den klassiske, du overreagerer. Det er en ukultur hvordan folk blir behandlet når de sliter. Å vi må absolutt snakke om det, si ifra når vi ser det, støtt folk når vi ser de trenger det

Jo jeg tror menn får mindre støtte. Eller det er vanskelig å si.

Av det jeg ser er kvinner flinkere til å støtte hverandre, mens men  har en tendens til å si du må bli bedre til hverandre. Det gjelder ikke alle i noen av eksemplene 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn i dameland-forfatteren mistet meg litt her:

"Vi kan snakke  mye vi vil om kjønnsroller og kultur, men den mannlige rastløsheten vil bestå. Å påstå noe annet svikter guttene våre, for det er ondskapsfullt å få en skapning til å forakte sin egen natur.

Jeg ber dere derfor, kjære kvinner, om å tenke på mennene i deres liv. Tenk på deres fedre, ektemenn, sønner og brødre. Tenk på disse mennene dere tross alt elsker, og se dem slik de er, på godt og vondt. Hvordan de biter i seg følelser, bygger platting, vasker bilen og tidvis er litt bryske.

Ønsker dere et samfunn hvor de skal føle skyld og skam for at de er menn, eller et hvor vi tar deres annerledeshet på alvor, og lager et likestilt samfunn på tross av våre ulikheter?"

Hvorfor skal han apellere til meg her? Kanskje han skal appellere til sine medmenn istedenfor? Menn må se menn, de har en langt større innsikt i andre menns ved og vel en hva jeg har iaffal. 

 

Anonymkode: 35b67...bf8

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (28 minutter siden):

Jeg tror det er ekstremt få menn som mener problemene til menn er kvinners frihet, det er et narrativ først og fremst brukt av radikal-feminister. 
Men det ser seg tjent med å flytte problemet så de kan gjøre det til en kvinnekamp og ikke anerkjenne menns utfordringer. 

Når jeg leser i denne tråden er det bilde jeg sitter igjen med. Det er jo bra om det ikke er ment slik, men det er slik det høres ut for meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Menn i dameland-forfatteren mistet meg litt her:

"Vi kan snakke  mye vi vil om kjønnsroller og kultur, men den mannlige rastløsheten vil bestå. Å påstå noe annet svikter guttene våre, for det er ondskapsfullt å få en skapning til å forakte sin egen natur.

Jeg ber dere derfor, kjære kvinner, om å tenke på mennene i deres liv. Tenk på deres fedre, ektemenn, sønner og brødre. Tenk på disse mennene dere tross alt elsker, og se dem slik de er, på godt og vondt. Hvordan de biter i seg følelser, bygger platting, vasker bilen og tidvis er litt bryske.

Ønsker dere et samfunn hvor de skal føle skyld og skam for at de er menn, eller et hvor vi tar deres annerledeshet på alvor, og lager et likestilt samfunn på tross av våre ulikheter?"

Hvorfor skal han apellere til meg her? Kanskje han skal appellere til sine medmenn istedenfor? Menn må se menn, de har en langt større innsikt i andre menns ved og vel en hva jeg har iaffal. 

 

Anonymkode: 35b67...bf8

Men reagerer vi egentlig på at menn er menn? Er ikke det folk reagerer på når noen gjør noe galt? Som trakkasering?  

Hvem her reagerer på at menn er menn? Å hvor går grensen på at noen bare er kjønnet sitt, og at de gjør noe unødvendig? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn. Fra han var baby har han vært omringet av kvinner. Han har en far, men så og si resten av de voksne rundt han er kvinner. Det er kvinner på helsestasjonen, kvinner i barnehagen, kvinnelige lærere, kvinner på SFO, kvinnelige pedagoger, kvinnelig helsesøster, kvinner på ungdomsklubben, kvinnelig fastlege, kvinnelig tannlege. Rektor på skolen er mann, men han har sønnen min tatt i hånda én gang da han begynte i første klasse. Han går i speideren og der er det én mann. Jeg ønsker sterk at sønnen min skal få flere mannlige rollemodeller. Han liker ikke fotball, så hadde vært fint om det fantes litt flere menn i andre arenaer av barnas oppvekst. 

Anonymkode: b988b...2e1

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drakensson
Vinterjenta skrev (På 12.7.2023 den 8.46):

Folk? 

Homo Sapiens? 

 

🙄

Meste av dem er menn. Spesielt de som går til krig og får sprengt av lemmene sine. Det er det som er poenget, og det er nyttesløst å benekte det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/12/2023 at 8:22 AM, AnonymBruker said:

Hvem gjør vitenskapelige oppdagelser?

Hvem finner opp og utvikler teknologi?

Hvem har utviklet og drifter kvinneguiden? Og Internett, smarttelefoner, strøm og alt annet som gjør at vi i det hele tatt kan ha denne diskusjonen 😄

Anonymkode: 3f4a1...aa3

Litt trangsynt kommentar. For det første så ignorerer du at kvinner har i stor grad blitt holdt ute av akademia inntil nylig. Hvis du ser på verdensbasis nå så er ca 30% av forskere kvinner, trukket ned av at Øst-, Vest- og Sør-Asia, der kun 20% of sine forskere er kvinner. Øst/vest/sør Asia har rundt 3 milliarder innbyggere om jeg husker rett. Sentral-Asia er flinke derimot , 46% av forskerne sine er kvinner. 

Du ignorerer totalt store figurer med bidrag innad vitenskap. Ta Ada Lovelace som vidt er annerkjent for å ha skrevet det første data programmet. Grass Hopper som lagde den første compiler'n(morsom auto-korrekt, lar den stå, egentlig Grace Hopper). Vera Rubin(beviste at mørk materie fantes), Marie Curie(denne vet vel alle? 😜), Sau Lan Wu(oppdaget sjarm-kvark og gluon, pluss var med på oppdagelsen av Higgs-boson partikkelen), Rosalind Franklin(En av de som oppdaget DNA), Gertrude Elion(utviklet en systematisk metode for utvikling av medisin, denne metoden ble blant annet brukt til utvikling kreft medisiner). Det er vel nok "vitenskapelige oppdagelser" til at pointet ditt blir litt svekket, eller hva?

Menn og kvinner har begge vært sentrale i vitenskapen. Å si noe anneet er bare å ønske at du kan finne verdi i deg selv via gruppetilhørighet, istedenfor å finne verdi i degselv som individ. Har du gjort mange vitenskapelige oppdagelser? Har du funnet opp og utviklet teknologi? Slutt å være en 'shit-stirrer' og ta det til deg at vitenskap er gjort av individer, ikke av et enkelt kjønn.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har en sønn. Fra han var baby har han vært omringet av kvinner. Han har en far, men så og si resten av de voksne rundt han er kvinner. Det er kvinner på helsestasjonen, kvinner i barnehagen, kvinnelige lærere, kvinner på SFO, kvinnelige pedagoger, kvinnelig helsesøster, kvinner på ungdomsklubben, kvinnelig fastlege, kvinnelig tannlege. Rektor på skolen er mann, men han har sønnen min tatt i hånda én gang da han begynte i første klasse. Han går i speideren og der er det én mann. Jeg ønsker sterk at sønnen min skal få flere mannlige rollemodeller. Han liker ikke fotball, så hadde vært fint om det fantes litt flere menn i andre arenaer av barnas oppvekst. 

Anonymkode: b988b...2e1

Men hva med i privatlivet også? Er det menn i slekten som onkler? Venner av dere? Foreldre til hans venner? Jeg husker ikke så mye av helsestasjonen og sånnt når jeg var liten, for å være ærlig var det jeg husker mest foreldre, nær familie, de andre barna, foreldre av andre barn, venner av familien og sånnt. Lærere å da, men selv om de fleste var gode, noen kvinner, noen menn så var de ikke helt som forbilder heller kan man si 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (34 minutter siden):

Men hva med i privatlivet også? Er det menn i slekten som onkler? Venner av dere? Foreldre til hans venner? Jeg husker ikke så mye av helsestasjonen og sånnt når jeg var liten, for å være ærlig var det jeg husker mest foreldre, nær familie, de andre barna, foreldre av andre barn, venner av familien og sånnt. Lærere å da, men selv om de fleste var gode, noen kvinner, noen menn så var de ikke helt som forbilder heller kan man si 

Har ingen slektninger i nærheten, så de ser han kun ved spesielle anledninger. Han har masse venner, men er ikke særlig med fedrene til vennene sine. I hverdagen, som det er mest av, er det bare pappa og masse kvinner. 

Anonymkode: b988b...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mann og kunne ikke gitt mer blaffen i om kvinner trenger meg eller ikke.

Anonymkode: 6b736...d8f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, så hvorfor ikke bare begynne å date kvinner, da? Mange av dere som sier at dere ikke trenger menn - fortsetter med å date menn. 
Gå over til å date kvinner da vel, eller vær singel.

Anonymkode: 23c17...719

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elooon skrev (20 timer siden):

Tull tull og atter tull. Kvinner trenger menn og menn trenger kvinner. Er man heterofil så trenger man kosen og sexen fra det motsatte kjønn. Kvinner og menn trenger hverandre for å skape ett barn. Selv om ei kvinne kan få barn uten en partner så trenger kvinnen fortsatt hjelp fra en mann til å skape det barnet. Trenger sperm som kun kommer fra menn og aldri kan komme fra en kvinne.

Menneskeheten hadde dødd ut uten hverandre. 

Og det er dette som fascinerer meg med alle disse som påstår at de ikke trenger menn. De fortsetter jo å date menn, hvorfor holder de seg ikke singel eller går over til å date damer da?🤷🏼‍♀️ Nei nettopp, kanskje fordi de faktisk trenger menn. Er så irriterende hele dette opplegget🤦🏼‍♀️ 

Anonymkode: 23c17...719

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnet trenger menn og gutter trenger gode mannlige forbilder. Men jeg personlig trenger ikke en mann, jeg klarer meg selv. Men det er praktisk og ganske greit med å ha en mann da. Liker det jeg. 

Anonymkode: 65fe4...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 12.7.2023 den 14.53):

Jeg skulle likt å være "flue på veggen" om ALLE menn på jorden hadde forsvunnet for godt, på et millisekund, sammen med all verdens menneskelige spermceller. Tror mange kvinner har problemer med å forstå hva et sånt utrykk faktisk innebærer. 

Anonymkode: a515f...f99

Det er ingen som har sagt at de ønsker at alle menn skal forsvinne. I kronikken utfordrer hun menn til å henge med i utviklingen. Hverken mer eller mindre. Det er jo helt umulig å ha en saklig diskusjon rundt dette tema da de fleste gjør dette til "alle hater menn og ønsker å utrydde dem" diskusjon. Det er det ingen som har sagt. 

Anonymkode: 83f81...8c4

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elooon
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Og det er dette som fascinerer meg med alle disse som påstår at de ikke trenger menn. De fortsetter jo å date menn, hvorfor holder de seg ikke singel eller går over til å date damer da?🤷🏼‍♀️ Nei nettopp, kanskje fordi de faktisk trenger menn. Er så irriterende hele dette opplegget🤦🏼‍♀️ 

Anonymkode: 23c17...719

Lurer jeg også på. Hva poenget er med å rope ut at de ikke trenger menn, men beviser og gjør det motsatte. Så det der nytter ikke å høre på. Man trenger det motsatte kjønn ferdig snakka.
Ingen trenger å tøffe seg med å si at man ikke trenger det. For det gjør man om man liker det eller ikke. Verden trenger det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elooon
AnonymBruker skrev (På 12.7.2023 den 8.31):

Jeg tenker det er så rart at menn selv ikke skjønner det hun skriver i kronikken, nemlig at menn er ofre for en patriarkalsk kulturs fortellinger og normer i større grad en kvinner nå.

Menn trenger å skjønne at denne patriarkalske kulturen skader dem og begrenser handlingsrommet deres og skaper en haug med tapere. De må finne en annen måte å være mann på, rett og slett.

Anonymkode: 7b6e7...8a7

Menn skal være den de er, og det samme skal kvinner. Så enkelt er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok, så hvorfor ikke bare begynne å date kvinner, da? Mange av dere som sier at dere ikke trenger menn - fortsetter med å date menn. 
Gå over til å date kvinner da vel, eller vær singel.

Anonymkode: 23c17...719

Det svares vel på i overskriften til kronikken. Kvinner trenger ikke menn, men vil ha dem… 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...