Gå til innhold

Kvinner trenger faktisk ikke menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

herzeleid skrev (6 minutter siden):

 

Poenget er at de fleste kvinner og menn faktisk trenger hverandre. Både indirekte, der økonomisk uavhengighet reelt sett ofte innebærer en mer indirekte økonomisk avhengighet, og mer direkte der kvinner og menn virkelig trenger hverandre for å bygge det livet de ønsker seg sammen. Å proklamere hvordan en ikke trenger kvinner eller menn virker dermed i de fleste tilfeller lite gjennomtenkt, og primært myntet på utrivelig "kjønnskamp". Dette mener en del av oss ikke er noen god innretning. 

 

 

Jeg tror faktisk ikke at vi er så uenige jeg, @herzeleid, det kommer kanskje an på hva man legger i "trenger", samt at det er avhengig av livssituasjon. Det er klart at jeg som godt voksen kvinne over "rugealder" ikke "trenger" en mann på samme måte som en ung kvinne som ønsker å starte familie. På gruppe- og samfunnsnivå er det ikke tvil om at menn og kvinner trenger hverandre, men på individnivå kan nok behovet varierer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

MEN IKKE ALLE ØNSKER SEG KJÆRESTE!!!! Det må du rett og slett skjønne. Du kan ikke si at alle drømmer om å være kjærester, samboere eller gifte!

Anonymkode: 87e9b...634

Nå har jeg aldri sagt noe av dette så her er jeg redd du angriper vindmøller igjen. 

Roci skrev (9 minutter siden):

Jeg tror faktisk ikke at vi er så uenige jeg, @herzeleid, det kommer kanskje an på hva man legger i "trenger", samt at det er avhengig av livssituasjon. Det er klart at jeg som godt voksen kvinne over "rugealder" ikke "trenger" en mann på samme måte som en ung kvinne som ønsker å starte familie. På gruppe- og samfunnsnivå er det ikke tvil om at menn og kvinner trenger hverandre, men på individnivå kan nok behovet varierer.

Jeg tror egentlig ikke så mange utenfor "kjønnskrigene" er så veldig uenige. De fleste kvinner og menn setter nok pris på og innser at en trenger hverandre, og en kan jo stille spørsmål ved hensikten med og nytten av å proklamere det motsatte. 

Du har nok rett i at "ikke trenger" stort sett må avgrenses svært mye, til å kun gjelde noen begrensede områder og tidsrom av livet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (Akkurat nå):

Nå har jeg aldri sagt noe av dette så her er jeg redd du angriper vindmøller igjen. 

Jeg tror egentlig ikke så mange utenfor "kjønnskrigene" er så veldig uenige. De fleste kvinner og menn setter nok pris på og innser at en trenger hverandre, og en kan jo stille spørsmål ved hensikten med og nytten av å proklamere det motsatte. 

Du har nok rett i at "ikke trenger" stort sett må avgrenses svært mye, til å kun gjelde noen begrensede områder og tidsrom av livet. 

Ingen vindmøller, men dine egne utsagn. Jeg begynner å bli lei denne evige runddansen med avsporinger og "er du sikkert på at det er det du mener"-bullshit, så jeg avslutter her og blokkerer. Takk for laget.

Anonymkode: 87e9b...634

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tycho Urke
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

MEN IKKE ALLE ØNSKER SEG KJÆRESTE!!!! Det må du rett og slett skjønne. Du kan ikke si at alle drømmer om å være kjærester, samboere eller gifte!

Anonymkode: 87e9b...634

Ja det er en god del mennesker som må lære seg, at det ikke er alle som vil ha partner og barn. 

Jeg tror et problem er at mange mennesker har en tendens til å tenke, at alle drømmer om det samme man selv drømmer om.

Og når man ønsker de tingene, har man vanskelig  for å tro og akseptere at ikke alle ønsker det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen vindmøller, men dine egne utsagn. Jeg begynner å bli lei denne evige runddansen med avsporinger og "er du sikkert på at det er det du mener"-bullshit, så jeg avslutter her og blokkerer. Takk for laget.

Anonymkode: 87e9b...634

Du får kose deg med vindmøllejakten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/12/2023 at 1:16 PM, AnonymBruker said:

Kanskje problemet DITT, siden du snakker om egne erfaringer så er det type menn du tiltrekkes av. 

 

Og jo, de fleste kvinner trenger menn. Hvem hadde satt opp bygningene for oss? Hvem hadde tatt den ekle kloakkjobben? Hvem hadde forsvart landet mot eventuell krig? Hvem hadde jobbet på oljeplattformer? Hvem hadde fikset veiene? Hvem hadde hatt baller til å fikse det elektriske som ligger mange meter over bakken? Hvem hadde gitt oss sædceller?

Du skjønner, menn finnes ikke bare for løfte opp do-lokket etter at du som kvinne har satt den ned,eller for å rote badet ditt. Det er menn med dårlig oppdragelse som holder på sånt. 

For ordens skyld, jeg er en kvinne selv.

Anonymkode: b339e...7a7

Snakk for deg selv. Jeg trenger IKKE menn. Jeg har en, fordi jeg trives i hans selskap, men jeg klarte meg fantastisk fint uten. Jeg vet ikke hva slags kvinner du kjenner, er det frisører og stylister? Jeg har venner som er ingeniører, rørleggere, advokater og en romforsker - hva du innbiller deg at en mann kan som ikke en kvinne kan ligger bare i begrensninger hos deg selv. 

Anonymkode: 0982c...ee5

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker som historiker. Idealet om at borgerskapets utpulte herrer,  gjerne med syfilis og det hele, skulle gifte seg med unge jomfruer er fra seint 1700 tall og ett århundre framover. Fattigfolk giftet seg i mer lik alder, og gjerne etter ett elker to eller tre barn, avhengig av når de hadde råd. De fattige familiene var et arbeidsfellesskap, mens for borgerskapets kvinner var eneste mulighet til makt og autonomi å bli enker.

Det ble de rett som det var, fordi stakkarene ble gifta bort til mye eldre menn.

Anonymkode: 7b6e7...8a7

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, trenger ikke en mann sånn isolert. Jeg pusser opp, setter sammen møbler, bytter batteri i bilen, osv. helt selv. Men hadde vært koselig med en da. Går imidlertid fint uten og 😊

Anonymkode: d04bf...b2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg tenker som historiker. Idealet om at borgerskapets utpulte herrer,  gjerne med syfilis og det hele, skulle gifte seg med unge jomfruer er fra seint 1700 tall og ett århundre framover. Fattigfolk giftet seg i mer lik alder, og gjerne etter ett elker to eller tre barn, avhengig av når de hadde råd. De fattige familiene var et arbeidsfellesskap, mens for borgerskapets kvinner var eneste mulighet til makt og autonomi å bli enker.

Det ble de rett som det var, fordi stakkarene ble gifta bort til mye eldre menn.

Anonymkode: 7b6e7...8a7

Eksakt. 
Jeg kommer fra fattige folk, og kjenner meg dårlig igjen i alt snakket om patriarkat. 
Benekter ikke at det fantes, men har en mistanke om at noen har sett for mye på kostymedramaer der den lille minoriteten folk på toppen blir portrettert. 
Sånn ala et dukkehjem. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (28 minutter siden):

Eksakt. 
Jeg kommer fra fattige folk, og kjenner meg dårlig igjen i alt snakket om patriarkat. 
Benekter ikke at det fantes, men har en mistanke om at noen har sett for mye på kostymedramaer der den lille minoriteten folk på toppen blir portrettert. 
Sånn ala et dukkehjem. 

Nå vik jeg mene mannosfære-folket og JP-tilhengerne bruker det korte århundret til historieforfalskning etter egne interesser, de påstår denne perioden er naturlig og vokser ut av menneskets natur. Litt viktig å ikke utstyre de tullingene med mer ammunisjon (selv om  grunnen til at de tror det er at de er dumme som  brød)?

Herre, tilgi dem, de vet ikke hva de gjør..

Anonymkode: 7b6e7...8a7

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (5 timer siden):

Eksakt. 
Jeg kommer fra fattige folk, og kjenner meg dårlig igjen i alt snakket om patriarkat. 
Benekter ikke at det fantes, men har en mistanke om at noen har sett for mye på kostymedramaer der den lille minoriteten folk på toppen blir portrettert. 
Sånn ala et dukkehjem. 

Ja, som i mange andre sammenhenger har en nok en tendens til å se på svært avgrensede grupper og tidsperioder når en konstruerer disse fiendebildene og fortellingene, selv om jeg er redd en god del ikke helt forstår det selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg Jar ingen verdens ting mot menn. Samfunnet trenger menn.

Selv hverken ønsker eller trenger jeg en mann i livet mitt, utover min far.

Anonymkode: e059c...bc0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

On 8/9/2023 at 4:28 PM, Hmmmmmm said:

Verden trenger menn, selv om ikke jeg som kvinne gjør det.

Ja, enkelte ting gjør hannkjønn bedre:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (4 minutter siden):

Ja, enkelte ting gjør hannkjønn bedre:

 

Om det er noe jeg er sikker på, er det at når det gjelder uforsiktig bruk av ild, explosiver, kinaputter, fyrverkeri og lignende som fører til er unødvendige skader er menn ekstremt mye høyere frekventert enn kvinner. Menn kan mye, og er bedre enn kvinner i mye, men å skade seg unødvendig ved uforsiktighet rundt dette, er menn absolutt i særklasse.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Helene1982 said:

Om det er noe jeg er sikker på, er det at når det gjelder uforsiktig bruk av ild, explosiver, kinaputter, fyrverkeri og lignende som fører til er unødvendige skader er menn ekstremt mye høyere frekventert enn kvinner. Menn kan mye, og er bedre enn kvinner i mye, men å skade seg unødvendig ved uforsiktighet rundt dette, er menn absolutt i særklasse.

Hehe, det er mulig du har rett.

Menn gjør også noen feil med bruk av fyrverkeri:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmmmmmm skrev (På 9.8.2023 den 16.28):

Verden trenger menn, selv om ikke jeg som kvinne gjør det.

 

#notallmen

Anonymkode: f1447...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (6 timer siden):

Om det er noe jeg er sikker på, er det at når det gjelder uforsiktig bruk av ild, explosiver, kinaputter, fyrverkeri og lignende som fører til er unødvendige skader er menn ekstremt mye høyere frekventert enn kvinner. Menn kan mye, og er bedre enn kvinner i mye, men å skade seg unødvendig ved uforsiktighet rundt dette, er menn absolutt i særklasse.

Sannt! Blir sjokkert av å høre alt det kompisene mine fannt på spesielt i ungdommen. Var direkte hærverk i form av utforskning noen ganger. Men selv om de er snille nå, så virker det ikke som om de offset det en tanke da, var bare kult og de syns det var lættis. Jeg tenker, dere kunne ha dødd eller drept noen med uhell, eller uhell og uhell, det var ganske viljestyrt risiko sport.

Anonymkode: ade30...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...