Gå til innhold

Kvinner trenger faktisk ikke menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inverto skrev (1 time siden):

Bare fordi du ikke har erfart det, betyr ikke at de ikke eksiterer.
Et godt eksempel: de sinte feministene du finner i Youtube videoer.
Der er kvinnehatere, og der er mannehatere. Sånn er det bare.
De eksisterer, og det er nyttesløst å krangle mot eksistensen.
Kvinner er også i stand til å være slemme

Jeg har ikke sagt at de ikke eksisterte, bare spurt om kvinnene han omgås er slik…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vet ikke hvilket sort hull mange her kommer fra, men mine forfedre fra Nordland- og jeg kjente min bestemor og min oldemor. Det var ikke tvil hvem som var sjefen i huset. Det var heller ikke tvil om kjærligheten mine beste og oldeforeldre hadde for hverandre. De drev fiske og gård, og mannen tok de hardeste takene. De sendte ikke kona ut på vinterfiske. De dro selv, og mange menn kom heller aldri tilbake. Det var en ganske farlig jobb tilbake i tid..

Min morfar deltok under krigen i Narvik, og en annen onkel døde der. 

Den dag i dag trenger barna sin far, og mange av oss føler faktisk av vi trenger en mann. Det er faktisk han som har bygget hytta, som har lært ungene matte, som er den tålmodige og stabile klippen i vårt liv som alltid har overskudd, tålmodighet og kan alt, gjør alt- bygger hytte og fikser alt som er i stykker. I tillegg for han meg til å føle meg fantastisk. Nå har han vært bortreist og den pokkers gressroboten fungerer ikke. Så da må han ta det når han kommer tilbake, og imens sitter jeg og gremmes over plenen. ..som en tulling. Burde jeg ikke greie å finne ut av den robotklipperen? Ja, jeg hadde jo sikkert det. Eller? Samtidig har jeg tenkt slik før, og prøvd å skru ting fra hverandre, og faan ikke fått det sammen. haha...så jeg venter. 

Dere får snakke for dere selv! Jeg trenger mannen min. Ikke bare fordi jeg er glad i han, men han er en veldig nyttig mann. 

 

Anonymkode: 91c2b...7fb

Det er her jeg er redd en del har en historieforståelse som preges av og skaper et svært negativt menneskesyn. Som du er inne på var våre formødre og fedre stort sett bra folk som elsket hverandre og ville hverandre vell. Mange ofret også mye for hverandre og for barna sine. Å se historien som en menns undertrykking av kvinner fremstår som en utrolig feilaktig og fordummende historieforståelse, og jeg tror den kommer fra et mørkt sted. Kvinner og menn har jobbet sammen og ønsket hverandre godt, og det er antagelig derfor vi er her i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
Pippi Lotta skrev (12 minutter siden):

Jeg har ikke sagt at de ikke eksisterte, bare spurt om kvinnene han omgås er slik…

Nei det er dem ikke, for jeg er veldig selektiv og velger kvalitetsfolk :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Pippi Lotta said:

Er kvinnene i din omgangskrets ondsinnede og ønsker å ta hevn på alle menn? Tror aldri jeg har møtt en kvinne som passer inn i din beskrivelse her.

Takk for at du womansplainer. Siden du ikke har opplevd det som menn forteller om så har det vel ikke hendt.

Anonymkode: 3f4a1...aa3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (2 timer siden):

Samfunnet kaster bort mye talent på å tillate gutter å sose bort ungdomsårene. Det er IKKE kvinners feil. Jeg bryr meg ikke om hvem sin feil det er.

det er foreldrenes feil

Anonymkode: 66978...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for at du womansplainer. Siden du ikke har opplevd det som menn forteller om så har det vel ikke hendt.

Anonymkode: 3f4a1...aa3

 

Pippi Lotta skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke sagt at de ikke eksisterte, bare spurt om kvinnene han omgås er slik…

Da får vel jeg take deg for å lege ord i munnen på meg. Ord jeg allerede har avkreftet til og med 😛 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en latterlig diskusjon. 

Anonymkode: dd0b6...834

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg vet ikke hvilket sort hull mange her kommer fra, men mine forfedre fra Nordland- og jeg kjente min bestemor og min oldemor. Det var ikke tvil hvem som var sjefen i huset. Det var heller ikke tvil om kjærligheten mine beste og oldeforeldre hadde for hverandre. De drev fiske og gård, og mannen tok de hardeste takene. De sendte ikke kona ut på vinterfiske. De dro selv, og mange menn kom heller aldri tilbake. Det var en ganske farlig jobb tilbake i tid..

Min morfar deltok under krigen i Narvik, og en annen onkel døde der. 

Den dag i dag trenger barna sin far, og mange av oss føler faktisk av vi trenger en mann. Det er faktisk han som har bygget hytta, som har lært ungene matte, som er den tålmodige og stabile klippen i vårt liv som alltid har overskudd, tålmodighet og kan alt, gjør alt- bygger hytte og fikser alt som er i stykker. I tillegg for han meg til å føle meg fantastisk. Nå har han vært bortreist og den pokkers gressroboten fungerer ikke. Så da må han ta det når han kommer tilbake, og imens sitter jeg og gremmes over plenen. ..som en tulling. Burde jeg ikke greie å finne ut av den robotklipperen? Ja, jeg hadde jo sikkert det. Eller? Samtidig har jeg tenkt slik før, og prøvd å skru ting fra hverandre, og faan ikke fått det sammen. haha...så jeg venter. 

Dere får snakke for dere selv! Jeg trenger mannen min. Ikke bare fordi jeg er glad i han, men han er en veldig nyttig mann. 

 

Anonymkode: 91c2b...7fb

Min oldemor fødte 12 barn. 9 av dem levde opp. Hun hadde ansvar for barna og gården 24 timer i døgnet. Hun fikk ikke hjelp. Hun fikk ikke penger. Mannen fisket og drev gård. Han fikk pengene. Oldemor var så skadet og revnet opp etter fødsel nummer 5, at det konstant lakk avføring. Hun fikk inge utdannelse og var totalt avhengig av mannen sin inntekt. Hun kunne ikke gå noe sted. Hun var stuck. Dette var en helt normal tilværelse for kvinner. Ville heller hatt livet til oldefar enn oldemor. 

Anonymkode: b988b...2e1

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.7.2023 den 19.13):

Kvinner!

Anonymkode: 66978...e84

Plumbo.

Anonymkode: 6b736...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysticgirl skrev (På 17.7.2023 den 19.57):

Jo, vi trenger menn. Vi trenger de på arbeidsplasser der kvinner kommer til kort, vi trenger de i politiet og i militæret. vi trenger de med rå handmakt Vi trenger de når vi skal ha sex, når vi skal løse oppgaver vår hjerne ikke klarer. Ja, vi trenger menn og vi må ta vare på menn ❤️ Vi må gi de litt manndom tilbake, verden er blitt gal :P 

Så enig med deg. Takk

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 12.7.2023 den 8.22):

Hvem gjør vitenskapelige oppdagelser?

Hvem finner opp og utvikler teknologi?

Hvem har utviklet og drifter kvinneguiden? Og Internett, smarttelefoner, strøm og alt annet som gjør at vi i det hele tatt kan ha denne diskusjonen 😄

Anonymkode: 3f4a1...aa3

Albert Einstein, Isaac Newton, Nikola Tesla, Da Vinci, Galileo Galilei etc, har vært mange mannlige genier oh matematikere også.

Anonymkode: 52688...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt trenger verken menn eller kvinner hverandre bortsett fra å lage barn

Anonymkode: 323e6...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (På 15.7.2023 den 13.48):

Her er en svært god kommentar fra en kvinne i dagsavisen som setter fingeren på hvor unyttig denne kjønnskampen og svake historieforståelsen som dominerer svarene på den opprinnelige kronikken er. 
 

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2023/07/15/kjonnskamp-i-blinde/

Kjempebra kronikk! Mine forfedre jobbet seg i hjel, ikke bare på garden og med fiske, men også på seilskuter og i med gruvearbeid. 
Hjemme hadde de en barneflokk, og hvis det ikke var mat, måtte de sulte. Spise brød av bark. 
Reagerer også når folk skriver at menn har hindret kvinner fra å arbeide. Det er så historieløst, stemmer kanskje for noen perioder i siste århundre men har jeg som kvinne blitt teleportert 200 år tilbake i tid skal jeg love deg at jeg hadde fått jobbe… til jeg stupte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem bygger veiene? Sørger for lys i taket og vann i springen? Hvem har disse jobbene? Over 90% er menn i disse yrkene. Vi trenger hverandre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.7.2023 den 19.12):

Jeg vet ikke hvilket sort hull mange her kommer fra, men mine forfedre fra Nordland- og jeg kjente min bestemor og min oldemor. Det var ikke tvil hvem som var sjefen i huset. Det var heller ikke tvil om kjærligheten mine beste og oldeforeldre hadde for hverandre. De drev fiske og gård, og mannen tok de hardeste takene. De sendte ikke kona ut på vinterfiske. De dro selv, og mange menn kom heller aldri tilbake. Det var en ganske farlig jobb tilbake i tid..

Min morfar deltok under krigen i Narvik, og en annen onkel døde der. 

Den dag i dag trenger barna sin far, og mange av oss føler faktisk av vi trenger en mann. Det er faktisk han som har bygget hytta, som har lært ungene matte, som er den tålmodige og stabile klippen i vårt liv som alltid har overskudd, tålmodighet og kan alt, gjør alt- bygger hytte og fikser alt som er i stykker. I tillegg for han meg til å føle meg fantastisk. Nå har han vært bortreist og den pokkers gressroboten fungerer ikke. Så da må han ta det når han kommer tilbake, og imens sitter jeg og gremmes over plenen. ..som en tulling. Burde jeg ikke greie å finne ut av den robotklipperen? Ja, jeg hadde jo sikkert det. Eller? Samtidig har jeg tenkt slik før, og prøvd å skru ting fra hverandre, og faan ikke fått det sammen. haha...så jeg venter. 

Dere får snakke for dere selv! Jeg trenger mannen min. Ikke bare fordi jeg er glad i han, men han er en veldig nyttig mann. 

 

Anonymkode: 91c2b...7fb

WORD

Også helt enig i det du skriver om dine forfedre. Nå kommer jeg også fra et kyst-samfunn; kanskje er greia at kvinner på det sentrale Østlandet historisk har vært mer undertrykt? Forskere mener jo at det som kalles patriarkatet ble en greie med landbruket… kanskje fiskerne ved kysten ikke var så preget av det? 
Våre formødre var jo alene med hus, barn og gårdsbruk i lange perioder… heldigvis var ikke robotklipperen funnet opp enda 🤪

Og skjønner ikke hvor folk har det fra at kvinnene ikke jobbet? De gjorde jo det, i huset, på gården. Min ene oldemor jobbet med søm og hadde pike hjemme. Tippoldemor kastet ut en alkoholisert mann. Hun tjente egne penger på hardt fiskearbeid (1870 ca). 

Endret av Bacteria
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cisco1 skrev (2 minutter siden):

Hvem bygger veiene? Sørger for lys i taket og vann i springen? Hvem har disse jobbene? Over 90% er menn i disse yrkene. Vi trenger hverandre!

Ja vi trenger hverandre på et samfunnsnivå. Vi kan ha god nytte av hverandre på person nivå også ja, men dette handler mest om dem som føler de klarer seg fint som singel. Å ikke føler de trenger noen å dele livet med, romantikk messig. Eller at de kanskje lengter etter det, men fortsatt klarer å leve greit uten å bo med noen, være i et ekteskap osv. Har hvertfall forstått det som at det er den type uavhengighet det er snakk om. Å ikke at de ikke liker, eller trenger menns bidrag i samfunnet eller i andre relasjoner. Håper det er det, det er snakk om. 

Om vi vil ha noen å bo med, elske, så er det fordi vi vil, ikke fordi vi må rett å slett. 

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Inverto
cisco1 skrev (1 time siden):

Hvem bygger veiene? Sørger for lys i taket og vann i springen? Hvem har disse jobbene?
Over 90% er menn i disse yrkene. Vi trenger hverandre!

95% av det vi ser rundt oss ble bygd av menn, og er drevet og vedlikeholdt av menn.
Det er ikke diskriminerende å si det faktumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (8 timer siden):

Kjempebra kronikk! Mine forfedre jobbet seg i hjel, ikke bare på garden og med fiske, men også på seilskuter og i med gruvearbeid. 
Hjemme hadde de en barneflokk, og hvis det ikke var mat, måtte de sulte. Spise brød av bark. 
Reagerer også når folk skriver at menn har hindret kvinner fra å arbeide. Det er så historieløst, stemmer kanskje for noen perioder i siste århundre men har jeg som kvinne blitt teleportert 200 år tilbake i tid skal jeg love deg at jeg hadde fått jobbe… til jeg stupte. 

Det er nettopp dette som er så påfallende, at en del virker å ha et bilde av fortiden som ligner mer på et moderne "kostymedrama" enn realiteten, der det kan virke som en primært ser på et svært lite utsnitt av overklassen og tror dette var vanlig. Som sagt før var nok oldemødrene våre betraktelig tøffere og jobbet nok betraktelig mer og hardere enn de fleste menn og kvinner gjør i dag, og våre oldeforeldre var nok stort sett glade i hverandre og jobbet hardt sammen for å gjøre livet så godt som mulig for hverandre og familiene deres.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (På 12.7.2023 den 15.12):

Det er strengt tatt ikke noe argument, det er en observasjon.

Dette høres mest ut som konspirasjonsteorier.
 

Her er jeg usikker på hva du forsøker å svare på. Det var vel ikke snakk om at samfunnet kollapser? 

 

Det er ingen konspirasjonsteorier. Menn VIL IKKE utdanne seg innenfor tunge lavtlønnsyrker, der kvinner ofte er representert. Det hjelper heller ikke å lokke dem dit med kjønnspoeng. 

https://khrono.no/faerre-menn-i-kvinnestudier-kjonnspoeng-hjelper-lite/796855

 

Anonymkode: 87e9b...634

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...