Gå til innhold

Kvinner trenger faktisk ikke menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 12.7.2023 den 16.00):

Kvinner føler mer enn de tenker, så skjønner godt hvorfor samfunnet ikke annerkjente dem som tenkende mennesker

Før kunne man finne klipp på youtube fra nederlandske survivor, men feministene har klart å få dem fjernet. Der ble menn og kvinner satt på en øy, og så skulle de lage hver sin camp og overleve. Mennene hadde sine konflikter innad men klarte samarbeide. Innen kort tid hadde de delegert oppgaver og satte igang med å bygge infrastruktur og fiske mat. De klarte seg helt fint og hadde en fungerende camp.

Kvinnene? De klarte ikke komme igang og satt etter en stund og fletta hårene til hverandre. De hadde ikke tak over hodet, klarte ikke fikse egen mat og var kalde og våte. Det hele endte med at et par av damene dro over til mannecampen og ville ha mat og hjelp.

Det hele endte med at campene ble slått sammen. Damene stemte så ut alle de sterke mennene som ikke kunne manipuleres / ville hjelpe. Det hele endte så med at de stemte bort de svake mennene også, og de satt igjen med 5 kvinner som kjempet om å vinne konkurransen.

Jeg trenger ingen kvinne for jeg har ingen sexlyst, og alt i hverdagen mestrer jeg helt fint. Er jeg ensom eller trenger noen å snakke med har jeg kompiser. Hva skal jeg med en kvinne? Er bare jobb

Anonymkode: f5551...8b7

Du mener altså at Marie Curie følte mer enn hun tenkte? Sikkert derfor hun ble tildelt ikke bare en, men to nobelpriser i to forskjellige fagfelt. 

Anonymkode: 87e9b...634

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ingen konspirasjonsteorier. Menn VIL IKKE utdanne seg innenfor tunge lavtlønnsyrker, der kvinner ofte er representert. Det hjelper heller ikke å lokke dem dit med kjønnspoeng. 

https://khrono.no/faerre-menn-i-kvinnestudier-kjonnspoeng-hjelper-lite/796855

 

Anonymkode: 87e9b...634

Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom det du siterer og det du svarer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (På 12.7.2023 den 16.49):

Selvsagt er ikke alt ansvar på kvinner, men i motsetting til enkelte så mener jeg samfunnet ikke er kvinner mot menn, men kvinner sammen med menn.
Kvinners problem er menns problem og motsatt, på samme måte som vi ikke deler samfunnet på andre måter.

Jeg har både døtre og sønner, jeg ønsker et samfunn til beste for alle kjønn, at det går dårlig med menn vil etterhvert føre til reformer og samfunnsendringer som jeg overhodet ikke ønsker. 
 

Jeg jobber sammen med både kvinner og menn, har et samarbeidsprosjekt i mitt nyoppstartede firma sammen med en mann, har to sønner og en ektemann. Det er fullstendig uproblematisk. Men jeg har også opplevd overgrep, vold fra en eksmann, nedverdigende behandling og psykisk terror fra tidligere samboer. Jeg klarte meg også fint alene med barna (100 prosent omsorg) etter å ha gått fra eksmannen, uten å få annet enn 900 kroner i måneden i utvidet barnetrygd. 

Anonymkode: 87e9b...634

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.7.2023 den 7.15):

Dette var et nydelig og fint innlegg som svar til det stakkars menn-innlegget som var hos NRK. Menn setter seg selv på en pidestall og tror og forventer at de er noe bare fordi de er født menn.

https://www.nrk.no/ytring/nei_-vi-trenger-ikke-menn-1.16478245

Anonymkode: 128c2...cfd

Hvertfall ikke bruk for menn som ser meg kun ett sex objekt .. heldigvis lært meg å bli selvstendig på alle områder👍🏻

Anonymkode: c7841...420

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.7.2023 den 16.56):

Her motsier du deg selv egentlig. Det at det som er mest ettertraktet er lønnet best er i og selv en nesten en naturlov. 
Det at du har gått 3 år på skole betyr ikke at du burde ha høyere lønn enn en som ikke har gått på skole. Hva du produserer burde avgjøre hva du får i lønn. Å på stå noe annet er bare tåpelig.
 

Anonymkode: 2ce3f...4be

Og sykepleiere produserer strengt tatt mye mer enn fotballspillere, uten at det gjenspeiles i lønna deres. Mange politikere og ledere i det offentlige produserer sånn cirka null og niks, og har millionlønninger. Det er ikke så enkelt som du vil ha det til.

Anonymkode: 87e9b...634

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (På 12.7.2023 den 8.18):

Hvem bygger veier?
Hvem bygger hus?
Hvem bygger vann og avløp?
Hvem jobber i nordsjøen?

Hvem kriger og dreper?

Hvem voldtar mest?

hvem sender dick pic?

hvem blotter seg?

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GrønnNellik68 skrev (1 minutt siden):

Hvem kriger og dreper?

Hvem voldtar mest?

hvem sender dick pic?

hvem blotter seg?

Hvem sitter i fengsel? Hvem sitter i tvungent psykisk helsevern? Hvem står for flest dødsulykker med bil? Hvem raver i fylla og ramponerer barer, restauranter osv? Hvem slåss i fylla på byen og påfører legevaktene utgifter? Hvem driver med masse idiotisk ekstremsport og fyllepåfunn, og beslaglegger helsevesenet med knuste knær i alpinbakken, øyeskader etter nyttårsraketter osv?

Anonymkode: 87e9b...634

  • Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tycho Urke

Denne tråden er et perfekt eksempel på en idiotisk tråd, med barnslige mennesker som har en poengløs debatt. 

 

Folk må slutte med denne idiotiske og barnslige menn v kvinner tankegangen.

Endret av Tycho Urke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/12/2023 at 7:15 AM, AnonymBruker said:

Dette var et nydelig og fint innlegg som svar til det stakkars menn-innlegget som var hos NRK. Menn setter seg selv på en pidestall og tror og forventer at de er noe bare fordi de er født menn.

https://www.nrk.no/ytring/nei_-vi-trenger-ikke-menn-1.16478245

Anonymkode: 128c2...cfd

Hva skal det bety? At kvinner ikke trenger menn? Nei, jeg TRENGER ikke en mann, for en mann er ikke en forbruksvare eller en ting jeg tenker på om jeg trenger eller ikke, men jeg vil gjerne ha en mann jeg kan dele livet med og som verdsetter meg og jeg kan gjøre livet bedre til også. Jaja alt man skal lage problemer av i dag da.

Anonymkode: 63278...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva skal det bety? At kvinner ikke trenger menn? Nei, jeg TRENGER ikke en mann, for en mann er ikke en forbruksvare eller en ting jeg tenker på om jeg trenger eller ikke, men jeg vil gjerne ha en mann jeg kan dele livet med og som verdsetter meg og jeg kan gjøre livet bedre til også. Jaja alt man skal lage problemer av i dag da.

Anonymkode: 63278...9d7

Nettopp dette. Du trenger ikke en mann å leve sammen med, men du ønsker å leve med en mann. Det må da også være helt kurant å ikke ha behovet/ønsket om å leve sammen med en mann. 

Anonymkode: 87e9b...634

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvem sitter i fengsel? Hvem sitter i tvungent psykisk helsevern? Hvem står for flest dødsulykker med bil? Hvem raver i fylla og ramponerer barer, restauranter osv? Hvem slåss i fylla på byen og påfører legevaktene utgifter? Hvem driver med masse idiotisk ekstremsport og fyllepåfunn, og beslaglegger helsevesenet med knuste knær i alpinbakken, øyeskader etter nyttårsraketter osv?

Anonymkode: 87e9b...634

De samme mennenene som påstår dem har bygd veier og kjøpesentre, mens de satt på rommet og gamet og trøkket i seg pizza. Det er morsomt hvordan enkelte menn tar æren bare fordi en annen mann har gjort noe.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva skal det bety? At kvinner ikke trenger menn? Nei, jeg TRENGER ikke en mann, for en mann er ikke en forbruksvare eller en ting jeg tenker på om jeg trenger eller ikke, men jeg vil gjerne ha en mann jeg kan dele livet med og som verdsetter meg og jeg kan gjøre livet bedre til også. Jaja alt man skal lage problemer av i dag da.

Anonymkode: 63278...9d7

Akkurat det innlegget handlet om også.

Anonymkode: 826db...a9e

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tycho Urke skrev (6 timer siden):

Denne tråden er et perfekt eksempel på en idiotisk tråd, med barnslige mennesker som har en poengløs debatt. 

 

Folk må slutte med denne idiotiske og barnslige menn v kvinner tankegangen.

De ser det ikke selv. Om noen dager deltar flere av dem i tråder om kjønnshets og peker på utbredt kjønnshets mot det kjønnet de selv tilhører, helt uten å se at de driver med det samme mot det andre kjønnet. Det er dette som er kulturkrig - total blindhet, konkurranse og å skylde på andre.

Anonymkode: b2ccf...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg jobber sammen med både kvinner og menn, har et samarbeidsprosjekt i mitt nyoppstartede firma sammen med en mann, har to sønner og en ektemann. Det er fullstendig uproblematisk. Men jeg har også opplevd overgrep, vold fra en eksmann, nedverdigende behandling og psykisk terror fra tidligere samboer. Jeg klarte meg også fint alene med barna (100 prosent omsorg) etter å ha gått fra eksmannen, uten å få annet enn 900 kroner i måneden i utvidet barnetrygd. 

Anonymkode: 87e9b...634

Nettopp på grunn av det samfunnet menn og kvinner har bygget opp. Med mindre enn flytter ut i skauen og jakter mat selv så klarer man seg ikke selv. Vi er alle vesentlig mer avhengingen av mennesker rundt oss en visse ideologiske tankesett vil ha en til å tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, AnonymBruker said:

Hvem sitter i fengsel? Hvem sitter i tvungent psykisk helsevern? Hvem står for flest dødsulykker med bil? Hvem raver i fylla og ramponerer barer, restauranter osv? Hvem slåss i fylla på byen og påfører legevaktene utgifter? Hvem driver med masse idiotisk ekstremsport og fyllepåfunn, og beslaglegger helsevesenet med knuste knær i alpinbakken, øyeskader etter nyttårsraketter osv?

Anonymkode: 87e9b...634

Som Jordan Peterson sa så er menn ekstreme i begge retninger, selv så formanet han unge menn om å ta seg sammen og få stell på ting mens han hev i seg meget usunne piller som ødela helsen hans. 

Spekulajon. Enden på visa blir at en mann selvsagt finner opp et legit kloneapparat for selektiv reproduksjon, således utgår parreritualene og kjønnene slipper å interagere med hverandre i noen sammengheng. Flere kvinner enn menn vil så velge å benytte apparatet for å få unger og dermed setter premisset for hvordan menneskeheten skal utvikle seg videre. De mest sannsynlige scenerione vi får da er enten at menn forsvinner helt eller blir avlet som rene arbeidsdroner, til å blant annet finne opp nye ting som herskekvinnene kan benytte seg av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hva skal det bety? At kvinner ikke trenger menn? Nei, jeg TRENGER ikke en mann, for en mann er ikke en forbruksvare eller en ting jeg tenker på om jeg trenger eller ikke, men jeg vil gjerne ha en mann jeg kan dele livet med og som verdsetter meg og jeg kan gjøre livet bedre til også. Jaja alt man skal lage problemer av i dag da.

Anonymkode: 63278...9d7

Jeg tror det å erklære at en ikke trenger noen for enkelte er et forsøk på å vise styrke og selvstendighet. Mange vil nok derimot se det som et uttrykk for det motsatte, på samme måte som mannen som ‘viser styrke’ gjennom å nekte seg å vise sorg eller erklærer seg ‘alfa’. 
 

I mine øyne er det tvert imot noe fint og modent over det å innrømme sine avhengigheter. Både hvordan en er avhengig av andre og deres biddrag for det praktiske/økonomiske, men viktigere hvor avhengig en er av de andre menneskene for det livet en ønsker eller lever.

De aller fleste menn vil nok si at deres liv ville vært ufattelig mye fattigere uten kvinner og at de faktisk trenger kvinnene i sine liv, og i samfunnet. Det samme tror jeg gjelder kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (1 time siden):

Jeg tror det å erklære at en ikke trenger noen for enkelte er et forsøk på å vise styrke og selvstendighet. Mange vil nok derimot se det som et uttrykk for det motsatte, på samme måte som mannen som ‘viser styrke’ gjennom å nekte seg å vise sorg eller erklærer seg ‘alfa’. 
 

I mine øyne er det tvert imot noe fint og modent over det å innrømme sine avhengigheter. Både hvordan en er avhengig av andre og deres biddrag for det praktiske/økonomiske, men viktigere hvor avhengig en er av de andre menneskene for det livet en ønsker eller lever.

De aller fleste menn vil nok si at deres liv ville vært ufattelig mye fattigere uten kvinner og at de faktisk trenger kvinnene i sine liv, og i samfunnet. Det samme tror jeg gjelder kvinner.

Du nekter fortsatt å forstå hovedinnlegget, du. Ingen sier at vi ikke trenger kvinner eller menn i samfunnet, i familien eller i vennekretsen. Det disse kvinnene sier, er at de ikke trenger en mannlig PARTNER for å ha det fint. 

Anonymkode: 87e9b...634

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

herzeleid skrev (1 time siden):

Jeg tror det å erklære at en ikke trenger noen for enkelte er et forsøk på å vise styrke og selvstendighet. Mange vil nok derimot se det som et uttrykk for det motsatte, på samme måte som mannen som ‘viser styrke’ gjennom å nekte seg å vise sorg eller erklærer seg ‘alfa’. 
 

I mine øyne er det tvert imot noe fint og modent over det å innrømme sine avhengigheter. Både hvordan en er avhengig av andre og deres biddrag for det praktiske/økonomiske, men viktigere hvor avhengig en er av de andre menneskene for det livet en ønsker eller lever.

De aller fleste menn vil nok si at deres liv ville vært ufattelig mye fattigere uten kvinner og at de faktisk trenger kvinnene i sine liv, og i samfunnet. Det samme tror jeg gjelder kvinner.

Samtidig må det vel være bedre å bli valgt som partner av noen som vil ha deg for deg, ikke fordi de først og fremst trenger deg av økonomiske og praktiske årsaker? Jeg trenger sånn sett ingen mann - jeg trives svært godt i mitt eget selskap, klarer det meste av praktiske ting selv og har en grei inntekt og ordnet økonomi. Noe av det verste jeg kan tenke meg, er å være økonomisk avhengig av en annen. Når det er sagt, så vil jeg gjerne ha en mann/partner, men ikke for enhver pris. Jeg vil ha en kjæreste/elsker/bestevenn som jeg kan ha det fint sammen med, som har noenlunde samme verdier og holdninger, noen fellers interesser og som jeg kan dele  hverdagens store og små bekymringer med, og som deltar i det praktiske og økonomiske på lik linje med meg. Kort sagt en som gjør livet mitt bedre enn det er som singel. Nå er jeg så heldig å faktisk ha truffet ham, han må bare bli litt flinkere til å rydde opp etter seg 😄

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du nekter fortsatt å forstå hovedinnlegget, du. Ingen sier at vi ikke trenger kvinner eller menn i samfunnet, i familien eller i vennekretsen. Det disse kvinnene sier, er at de ikke trenger en mannlig PARTNER for å ha det fint. 

Anonymkode: 87e9b...634

Kan du peke på hva i innlegget mitt du mener går på tvers av "hovedinnlegget" og hva ved innlegget mitt du er uenig i? 

Roci skrev (32 minutter siden):

Samtidig må det vel være bedre å bli valgt som partner av noen som vil ha deg for deg, ikke fordi de først og fremst trenger deg av økonomiske og praktiske årsaker? Jeg trenger sånn sett ingen mann - jeg trives svært godt i mitt eget selskap, klarer det meste av praktiske ting selv og har en grei inntekt og ordnet økonomi. Noe av det verste jeg kan tenke meg, er å være økonomisk avhengig av en annen. Når det er sagt, så vil jeg gjerne ha en mann/partner, men ikke for enhver pris. Jeg vil ha en kjæreste/elsker/bestevenn som jeg kan ha det fint sammen med, som har noenlunde samme verdier og holdninger, noen fellers interesser og som jeg kan dele  hverdagens store og små bekymringer med, og som deltar i det praktiske og økonomiske på lik linje med meg. Kort sagt en som gjør livet mitt bedre enn det er som singel. Nå er jeg så heldig å faktisk ha truffet ham, han må bare bli litt flinkere til å rydde opp etter seg 😄

Poenget er at de fleste kvinner og menn faktisk trenger hverandre. Både indirekte, der økonomisk uavhengighet reelt sett ofte innebærer en mer indirekte økonomisk avhengighet, og mer direkte der kvinner og menn virkelig trenger hverandre for å bygge det livet de ønsker seg sammen. Å proklamere hvordan en ikke trenger kvinner eller menn virker dermed i de fleste tilfeller lite gjennomtenkt, og primært myntet på utrivelig "kjønnskamp". Dette mener en del av oss ikke er noen god innretning. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (18 minutter siden):

Kan du peke på hva i innlegget mitt du mener går på tvers av "hovedinnlegget" og hva ved innlegget mitt du er uenig i? 

Poenget er at de fleste kvinner og menn faktisk trenger hverandre. Både indirekte, der økonomisk uavhengighet reelt sett ofte innebærer en mer indirekte økonomisk avhengighet, og mer direkte der kvinner og menn virkelig trenger hverandre for å bygge det livet de ønsker seg sammen. Å proklamere hvordan en ikke trenger kvinner eller menn virker dermed i de fleste tilfeller lite gjennomtenkt, og primært myntet på utrivelig "kjønnskamp". Dette mener en del av oss ikke er noen god innretning. 

 

 

MEN IKKE ALLE ØNSKER SEG KJÆRESTE!!!! Det må du rett og slett skjønne. Du kan ikke si at alle drømmer om å være kjærester, samboere eller gifte!

Anonymkode: 87e9b...634

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...