Gå til innhold

Kvinner trenger faktisk ikke menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kansje damene bør få seg en dame?

Anonymkode: b5273...221

Dette er et flott eksempel på at legning er medfødt, ikke et valg. Hadde jeg vært lesbisk, hadde jeg satt veldig pris på det! 

Men nei, er ikke bifil engang. Og siden jeg ikke trenger en mann, er jeg singel. 

Anonymkode: f1447...0a6

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er selv kvinne, men stusser på om disse kvinnene som «hater» menn ikke har sønner, brødre eller fedre? Ser disse kvinnene ingen verdi i guttene/mennene i sin egen familie heller? 
Kvinner trenger defintivt menn, bare ikke i samme forstand som før i tiden. 

Anonymkode: 0a8c6...8e2

Jeg tenker mye det samme som deg, selv om jeg da er en mann :)

Jeg ser så stor verdi i de feminine sidene min samboer, mor, bestemor mv. har tilført meg og min familie at jeg ikke kunnet sett for meg et liv uten dem. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (1 time siden):

Hvem bygger veier?
Hvem bygger hus?
Hvem bygger vann og avløp?
Hvem jobber i nordsjøen?

Jo, men det er snakk om i den personlige livet. 

Anonymkode: ade30...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Illuminatum said:

Hvem bygger veier?
Hvem bygger hus?
Hvem bygger vann og avløp?
Hvem jobber i nordsjøen?

Hun mener ikke at menn skal elimineres, men at hun ikke er avhengig av en mannlig partner for å overleve. 
 

vi trenger både nordsjøarbeiderne og sykepleiere. Det er ingen som har diskutert å utslette et helt kjønn. 
 

 

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er et flott eksempel på at legning er medfødt, ikke et valg. Hadde jeg vært lesbisk, hadde jeg satt veldig pris på det! 

Men nei, er ikke bifil engang. Og siden jeg ikke trenger en mann, er jeg singel. 

Anonymkode: f1447...0a6

De fleste får seg ikke en partner av den grunn, men fordi de liker partneren. Det er faktisk mulig;)

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er selv kvinne, men stusser på om disse kvinnene som «hater» menn ikke har sønner, brødre eller fedre? Ser disse kvinnene ingen verdi i guttene/mennene i sin egen familie heller? 
Kvinner trenger defintivt menn, bare ikke i samme forstand som før i tiden. 

Anonymkode: 0a8c6...8e2

Er det å si at man ikke "trenger menn, men vil ha dem likevel" virkelig sidestilt med å hate menn?

Jeg ser verdien i folk ut fra hvilke egenskaper og verdier de har som mennesker, ikke som kjønn. 

Anonymkode: e490d...2fe

  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette var et nydelig og fint innlegg som svar til det stakkars menn-innlegget som var hos NRK. Menn setter seg selv på en pidestall og tror og forventer at de er noe bare fordi de er født menn.

https://www.nrk.no/ytring/nei_-vi-trenger-ikke-menn-1.16478245

Anonymkode: 128c2...cfd

Dette var ekstremt. Jeg håper hun dro til litt her som et motsvar til han psykologistudenten med vilje. Enig i noe av det hun skriver, uenig i andre ting, men slike innlegg satt så voldsomt på spissen sender nok bare enda flere usikre, passiv-aggressive menn rett i fanget på Andrew Tate og Jordan Peterson etc.

Og da oppnår hun bare det motsatte av det jeg tror hun ønsket å oppnå med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere hater menn så mye, hvorfor bruke så mye energi på å snakke om menn egentlig?

Anonymkode: 3f4a1...aa3

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De fleste av oss gjør ikke det. Jeg har aldri møtt en eneste mann som har egenskaper som gjør livet mitt lettere. Snarere tvert i mot: de er ofte i veien for ett behagelig liv fordi de roter, griser, spiser enormt mye, pisser over halve badet, har ti tommeltotter og mangler lappen pga de må passe på miljøet. Jeg er fult klar over at der er mer praktiske menn enn dette, men det er gjerne prisen man betaler for høyt utdannet mann. Men det som velter lasset om hvorvidt jeg ønsker en mann i livet handler om det emosjonelle, ikke det praktiske. Er han i stand til å være vennen min, være glad i meg, vise det og forplikte seg til langsiktige fremtidsplaner med meg? Der er svaret som regel nei, og da står man igjen med bare sex. Når det er alt man har å hente gir frihet mer.

Anonymkode: d5144...719

Hehehe. ;)

Men kan du ikke gjøre det enklere for deg selv ved å velge en mann med bittelitt lavere utdanning? 

Anonymkode: 64e00...bb0

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

De fleste av oss gjør ikke det. Jeg har aldri møtt en eneste mann som har egenskaper som gjør livet mitt lettere. Snarere tvert i mot: de er ofte i veien for ett behagelig liv fordi de roter, griser, spiser enormt mye, pisser over halve badet, har ti tommeltotter og mangler lappen pga de må passe på miljøet. Jeg er fult klar over at der er mer praktiske menn enn dette, men det er gjerne prisen man betaler for høyt utdannet mann. Men det som velter lasset om hvorvidt jeg ønsker en mann i livet handler om det emosjonelle, ikke det praktiske. Er han i stand til å være vennen min, være glad i meg, vise det og forplikte seg til langsiktige fremtidsplaner med meg? Der er svaret som regel nei, og da står man igjen med bare sex. Når det er alt man har å hente gir frihet mer.

Anonymkode: d5144...719

Få deg en katt eller hund og dø alene

Anonymkode: f5551...8b7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke menn sier de, mens de bruker teknologi og løsninger utviklet og driftet av menn til å spre alle disse illusjonene seg mellom :skratte:Selv om de tjener egne penger av å klippe hår, så er det nok mye mer rundt deg du glemmer at du trenger menn til.

Anonymkode: 4de80...65d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette var et nydelig og fint innlegg som svar til det stakkars menn-innlegget som var hos NRK. Menn setter seg selv på en pidestall og tror og forventer at de er noe bare fordi de er født menn.

https://www.nrk.no/ytring/nei_-vi-trenger-ikke-menn-1.16478245

Anonymkode: 128c2...cfd

Så jævrlig deilig at hun sa det så klokkeklar som dette! Heia heia! 🎉

Han der mannen i dameland sutret i evigheter om tull og tøys og ting ga ikke spesielt mye mening.

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blåttvann said:

Så jævrlig deilig at hun sa det så klokkeklar som dette! Heia heia! 🎉

Han der mannen i dameland sutret i evigheter om tull og tøys og ting ga ikke spesielt mye mening.

Ja, når menn belyser problemer og forsøker å sette ord på hvordan de opplever samfunnet, så er det meingsløst sutter. Når kvinner forklarer hvorfan menn ikke har noe å sture over, så er det nobelprismateriale. Intet nytt under solen.

Anonymkode: 4de80...65d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvem gjør vitenskapelige oppdagelser?

Hvem finner opp og utvikler teknologi?

Hvem har utviklet og drifter kvinneguiden? Og Internett, smarttelefoner, strøm og alt annet som gjør at vi i det hele tatt kan ha denne diskusjonen 😄

Anonymkode: 3f4a1...aa3

Hvilket kjønn fikk ikke lov til å gå på skole før?

Hvilket kjønn er nå i overtall på universitetet?

Hvilket kjønn måtte leve under det andre kjønnet fordi de ikke hadde utdannelse eller jobb og frihet til å klare seg selv?

  • Liker 5
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Blåttvann said:

Hvilket kjønn fikk ikke lov til å gå på skole før?

Hvilket kjønn er nå i overtall på universitetet?

Hvilket kjønn måtte leve under det andre kjønnet fordi de ikke hadde utdannelse eller jobb og frihet til å klare seg selv?

Hvilken jobb er det du mener kvinner burde fått utdanning til før i tiden da som menn fikk?  Typisk kvinner å snakke om fortiden som om den var å sitte foran en skjerm med hodetelefoner å ta noen notater. Den lave evnen til å sette seg inn i en situasjon utover deres egen er også grunnen til alle disse mannsfiendtlige holdningene.

Anonymkode: 4de80...65d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Trenger ikke menn sier de, mens de bruker teknologi og løsninger utviklet og driftet av menn til å spre alle disse illusjonene seg mellom :skratte:Selv om de tjener egne penger av å klippe hår, så er det nok mye mer rundt deg du glemmer at du trenger menn til.

Anonymkode: 4de80...65d

Igjen , dette er ikke ting vi mennesker egentlig trenger. 

Anonymkode: 045ea...5e6

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blåttvann skrev (7 minutter siden):

Hvilket kjønn fikk ikke lov til å gå på skole før?

Hvilket kjønn er nå i overtall på universitetet?

Hvilket kjønn måtte leve under det andre kjønnet fordi de ikke hadde utdannelse eller jobb og frihet til å klare seg selv?

Lurer på hvem som får mest penger fra staten her i Norge?

Det vanligaste hushållet som får ekonomsikt bistånd i Sverige är ensamstående män utan barn.
https://www.dn.se/ekonomi/detta-ar-det-vanligaste-hushallet-som-far-bidrag/

Når det gjelder utdanning så vet vi hvordan de tallene ser ut.

Så stor er utdannings­forskjellen nå blitt mellom kvinner og menn i Norge
Over 62 prosent av unge kvinner i alderen 25-30 år har nå fullført høyere utdanning. Under 40 prosent av unge menn har utdanning fra høyskole eller universitet.

https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-utdanning/sa-stor-er-utdanningsforskjellen-na-blitt-mellom-kvinner-og-menn-i-norge/2212524

Anonymkode: 128c2...cfd

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grandidosa83 skrev (4 timer siden):

Poenget er at menn ikke ser denne patriarkalske kulturen vi må bære arvesynden for. Dette er et narrativ skapt med et eneste fokus; å framme kvinnekamp.

Det blir enkelt sagt som å si til en rød politiker at alle problemene du ser.. må løses med et blått nerrativ (eller motsatt). Alle skjønner at det ikke vil fungere.

Kvinner hadde ikke rett til å bli annerkjennt som et tenkende menneske en gang, selvsagt måtte kvinnekampen til

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men det er jo ikke kvinner som har gjort dette mot menn. Det er menn selv som har skapt sin situasjon. Det er menn som har styrt verden i århundrer. Dere lager spillereglene. Vi kvinner har tilpasset oss menns "regler", alltid. Snakk sammen! Finn en løsning. Dere bestemmer over eget liv. Ikke bare sitt der å klag. Gjør noe. 

Anonymkode: b988b...2e1

Pass på hva du oppfordrer til. Man ser fra rundt omkring i verden at menn faktisk gjør noe de er kapable til. Total undertrykkelse av kvinner. Vil du dit? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Igjen , dette er ikke ting vi mennesker egentlig trenger. 

Anonymkode: 045ea...5e6

Uten all denne teknologien klarer jeg ikke helst se hvordan en stamme bestående utenlukkende av kvinner skal klare å  overleve i villmarken med sin begrensede fysikk. Det er mulig det hadde gått an, men i konkurranse mot menn hadde de sultet enkelt og greit.

Anonymkode: 4de80...65d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...