Gå til innhold

Kvinner trenger faktisk ikke menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venter bare på en motpart artikkel Menn trenger faktisk ikke kvinner :D men vi får se :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn trenger heller ikke kvinner for annet enn et sted å tømme pungen i ny og ne.

Anonymkode: 2a356...bae

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (2 timer siden):

Selvsagt er ikke alt ansvar på kvinner, men i motsetting til enkelte så mener jeg samfunnet ikke er kvinner mot menn, men kvinner sammen med menn.
Kvinners problem er menns problem og motsatt, på samme måte som vi ikke deler samfunnet på andre måter.

Jeg har både døtre og sønner, jeg ønsker et samfunn til beste for alle kjønn, at det går dårlig med menn vil etterhvert føre til reformer og samfunnsendringer som jeg overhodet ikke ønsker. 

Det er jo det hun skriver om også. En endring må til, men ikke noe kvinner skal lastes for.

Anonymkode: 826db...a9e

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grandidosa83 skrev (3 timer siden):

Man må gjerne bruke tid på å fjerne stigma og gjøre mer for å menn til å benytte helsevesenet i samme grad som kvinner. Det er bare bra. Det er også masse individuelle forskjeller, og sånn vil det også være.

At det er genetiske forskjeller på dette punktet på overordnet nivå, når det kommer til kjønn, mener jeg likevel er åpenbart. Med tanke på all fokus det er på at kvinnehelse har lidd under at helsevesenet under et dominerende mannsperspektiv over , vil jeg her mene at man fort ser å løse menns problemer med en kvinneperspektiv på problemet. 

I forhold til denne tråden tror jeg dog vi kan være enig om å være uenig om psykisk helse konkret.

Men jeg forstår ikke hvordan de genetiske forskjellene er relevante for tråden? Sånn helt praktisk, det er store individuelle forskjeller uansett. Det finnes utrolig mange forskjellige former for terapi, terapi må alltid tilpasset  pasienten. Det finnes også mye forskning på feltet, så det er ikke slik at menn som oppsøker hjelp blir møtt feil? Hva er det vi er uenige om? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

...og i tillegg tåler nedlatende mot mannen i form av slike evneveike kronikker som i TS.

Anonymkode: f8b76...cad

Hva var nedlatende i kronikken? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner kan jo bare identifisere seg som menn så kan de reprodusere seg med kvinner, det tror jeg er en bra løsning.

Anonymkode: 3835d...81a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo det hun skriver om også. En endring må til, men ikke noe kvinner skal lastes for.

Klandrer han kvinner?
Hennes svar er ett klassisk forsvarmanifest, der det ikke handler om løse en utfordring, men legge skylden over på menn.
Teksten er fritt for forståelse, sympati eller ettertanke, siden det tross alt omhandler restene etter gammel ondskap.

Når synes jeg ikke original innlegg var særlig bra det heller, men svaret han fikk var desto verre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Illuminatum said:

Hvem bygger veier?
Hvem bygger hus?
Hvem bygger vann og avløp?
Hvem jobber i nordsjøen?

. . . . .  og hvem renser sluket på badet?  ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Hehehe. ;)

Men kan du ikke gjøre det enklere for deg selv ved å velge en mann med bittelitt lavere utdanning? 

Anonymkode: 64e00...bb0

Jeg kjøper absolutt ikke ideen om at høyt utdannete menn ikke kan være praktisk anlagt . . .

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

senior skrev (43 minutter siden):

. . . . .  og hvem renser sluket på badet?  ☺️

Jeg, kvinnen i huset. En gang i halvåret. 🙋‍♀️ Har en fantastisk mann som kan mye, men jeg tar meg av alt det praktiske, både ute og inne. 

Anonymkode: b988b...2e1

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker det er så rart at menn selv ikke skjønner det hun skriver i kronikken, nemlig at menn er ofre for en patriarkalsk kulturs fortellinger og normer i større grad en kvinner nå.

Menn trenger å skjønne at denne patriarkalske kulturen skader dem og begrenser handlingsrommet deres og skaper en haug med tapere. De må finne en annen måte å være mann på, rett og slett.

Anonymkode: 7b6e7...8a7

Men problemet menn tar opp er jo at man er utsatt for en økende matriarkalsk kultur, eksempel skole. 

Anonymkode: e919e...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (1 time siden):

Klandrer han kvinner?
Hennes svar er ett klassisk forsvarmanifest, der det ikke handler om løse en utfordring, men legge skylden over på menn.
Teksten er fritt for forståelse, sympati eller ettertanke, siden det tross alt omhandler restene etter gammel ondskap.

Når synes jeg ikke original innlegg var særlig bra det heller, men svaret han fikk var desto verre.

Det er jo kvinner han henvender seg til. Kvinner som må gjøre noe med situasjon. Jeg igjen syns originalen var verre.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elooon

Tull tull og atter tull. Kvinner trenger menn og menn trenger kvinner. Er man heterofil så trenger man kosen og sexen fra det motsatte kjønn. Kvinner og menn trenger hverandre for å skape ett barn. Selv om ei kvinne kan få barn uten en partner så trenger kvinnen fortsatt hjelp fra en mann til å skape det barnet. Trenger sperm som kun kommer fra menn og aldri kan komme fra en kvinne.

Menneskeheten hadde dødd ut uten hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det er jo kvinner han henvender seg til. Kvinner som må gjøre noe med situasjon. Jeg igjen syns originalen var verre.

Det er vesentlig forskjell på å be kvinner se/forstå menn og de å klandre kvinner for gitt situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å høre dagsnytt 18 i dag, og diskusjonen der bekrefter på mange måter inntrykket etter å ha lest kronikkene: Han forsøker å beskrive noen utfordringer som særlig rammer menn i dagens samfunn, og legger det i diskusjonen frem på en svært forsiktig og mild måte. Hun føler at det skyldes på kvinner, og går inn med en temmelig konfronterende mine der det kan virke som det er det hun føler hun angriper, ikke noe konkret han har skrevet. 

https://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/202307/NNFA56071223/avspiller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men problemet menn tar opp er jo at man er utsatt for en økende matriarkalsk kultur, eksempel skole. 

Anonymkode: e919e...ab5

Det burde være flere mannlige lærere! Gutter trenger flere mannlige forbilder i både skole og barnehage, det har vært er fokus i alle barnehager og skoler jeg har jobbet i. Som kvinne skal jeg være veldig overkvalifisert før jeg blir ansat over en mann. Så jeg ser ikke helt at problemet i skolen er matriarkalsk. Menn er veldig ettertraktete i skolen er mitt inntrykk, systemet fokuserer på å få flere menn og respekterer menn. Problemet er at menn ikke ønsker å jobbe i skolen, for de søker seg jo ikke til slike stillinger og utdannelser. Så er det riktig å kalle problemet med at menn ikke ønsker å jobbe i eller med skolen for matriarkalsk? Når vi kvinner som jobber i skolen ønsker mannlige innspill og perspektiver, for vi ønsker oss flere mannlige kollegaer! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gregarious skrev (10 timer siden):

Det er vesentlig forskjell på å be kvinner se/forstå menn og de å klandre kvinner for gitt situasjon.

Det er vell det at (noen) men virker for meg til å ønske forståelse for at problemene deres skyldes kvinners frihet. Da oppleves det jo mer som et personlig angrep en bare et ønske om forståelse. Så jeg forstår at det finnes menn som sliter, men jeg er ikke enig i årsaksforklaringer deres.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (15 timer siden):

Han burde henvende seg til systemet. Kvinner flest gjør så godt de kan. "La menn være menn"  er en beskyldning rettet mot kvinner han ber "se" menn mer. Mannen min mente han burde steppe opp i stedet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (5 timer siden):

Det er vell det at (noen) men virker for meg til å ønske forståelse for at problemene deres skyldes kvinners frihet. Da oppleves det jo mer som et personlig angrep en bare et ønske om forståelse. Så jeg forstår at det finnes menn som sliter, men jeg er ikke enig i årsaksforklaringer deres.

Jeg tror det er ekstremt få menn som mener problemene til menn er kvinners frihet, det er et narrativ først og fremst brukt av radikal-feminister. 
Men det ser seg tjent med å flytte problemet så de kan gjøre det til en kvinnekamp og ikke anerkjenne menns utfordringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han burde henvende seg til systemet. Kvinner flest gjør så godt de kan. "La menn være menn"  er en beskyldning rettet mot kvinner han ber "se" menn mer. Mannen min mente han burde steppe opp i stedet. 

Er det en spøk? Menn får nesten daglig beskjed om hva de gjør feil eller hvordan de må endre seg. Men gud-forby at menn henvender seg til kvinner å spør om å bli sett.
Om individet sliter så er jo menn tapere, mens kvinner er ofre.

Men det er så du sier, la oss bare fortelle rusmisbrukere og menn som vurderer selvmord til å "steppe opp".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...