Gå til innhold

Livs liv som mamma


liv

Anbefalte innlegg

Hvordan gikk det på kontrollen idag?

Det lurer jeg også på! Får vel høre når du er hjemme fra jobb? Gleder meg til du kommer på besøk i morgen, forresten! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo kontrollen gikk greit.

Vekten er 51,5 med sko. Tidligere har jeg veid 50-51 uten sko så da er vel vekten den samme.

Blodtrykket er litt lavt 110/65. Han tok 5 glass blod og så sendte vi søknad om fødeplass på Ullevål. Så fikk jeg henvisning til Gyn. Det har jeg ringt om og jeg har fått time den 7/2. Da er jeg ca 8+6. Tror dere vi får høre hjertet da? For om det er sjans for det så vil mannen være med.

Har igjen å ringe helsestasjonen for å få jordmor.

I følge skjema jeg fikk av legen så skal jeg til jordmor en gang mellom uke 12 og 16, og så blir det ultralyd uke 17-20 og så tilbake til jordmor mellom uke 20-24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at kontrollen gikk bra. Skal du på UL den 7/2? Ikke sikkert dere får høre hjerte, men dere får iallefall se det. Koselig om mannen din vil være med. Da blir graviditeten mer virkelig for han og.

Er det sånn enda at det er jordmor en gang i mnd fram til du er 28 - 30 uker? Så jordmor to ganger i mnd fram til 35 uker og så en gang i uka fram til du føder? Sånn var det iallefall da jeg var gravid.

Håper du får føde på Ullevål, som du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at det gikk bra i dag! Nå er du ordentlig i gang ja :tommelsmil: Hvis du skal til vanlig GU får du nok ikke høre eller se hjertet. Han/hun kjenner på livmorstørrelsen og tar celleprøver. Men det kan jo hende du er heldig og kommer til en som har apparat for innvendig ul da, så dere får se hjertet slå :)

Er planen fortsatt å flytte hit til sommeren, selv om du søker fødeplass i Oslo? Eller hvordan blir det? *vil ha deg hit!!!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo planen er å flytte hjemover men siden det er så "langt" frem i tid så må det dobbelt-fikses litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn enda at det er jordmor en gang i mnd fram til du er 28 - 30 uker? Så jordmor to ganger i mnd fram til 35 uker og så en gang i uka fram til du føder? Sånn var det iallefall da jeg var gravid.

To ganger i mnd fra uke 32 :) Eller dvs uke 32,34,36 og så hver uke 37,38,39 osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Så flott at det gikk bra hos legen i går - greit å være i gang med kontroller, er det ikke? ;) Syns ting ble litt mer virkelig da! :)

Jeg anbefaler virkelig innvendig UL, liv - det er STORT å se den lille sprelle der inne. :hjerter:

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hadde det veldig bra i går. Og han ble veldig overrasket!

Hadde det kjempe koselig på fredag hos Søndagsengel? og.

Koselig å være borte da, men det er deilig å komme hjem igjen!

Jeg har så vondt i brystvortene og de er stein harde. De synes til og med igjennom litt tykk bh og to gensere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...