Gå til innhold

Alvorlig hekt. Hvordan komme seg ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men du skjønner vel at det er sånn han sier for å være høflig? Se på hva han gjør, han tar ikke kontakt med deg. Som jo er det eneste rette av ham.

Dette vennskapet (som aldri har vært et vanlig vennskap) blir jo aldri det samme når den ene har fått følelser - ja, mer enn det, er besatt! Du lurer deg selv ved å tro dere kan være venner da. Du vil jo uansett tolke alt han sier og gjør som at han EGENTLIG er forelsket. Det ser vi jo at du allerede gjør, både i denne tråden og den forrige.

Han forstår at dere ikke kan være venner lenger. Du burde også forstå det og holde deg for god til å kontakte ham hele tiden.

Anonymkode: ecec8...222

I hear ya. Og jeg har ikke kontaktet han…

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I hear ya. Og jeg har ikke kontaktet han…

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Og det er jævlig bra jobba! Jeg må si jeg er imponert over deg, du er sterk og skikkelig på rett spor. Jeg var ikke så sterk da jeg først skulle droppe ham. 

Anonymkode: 036d9...872

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og det er jævlig bra jobba! Jeg må si jeg er imponert over deg, du er sterk og skikkelig på rett spor. Jeg var ikke så sterk da jeg først skulle droppe ham. 

Anonymkode: 036d9...872

Det hjelper skikkelig med koselige meldinger som dette. Da blir jeg enda mer gira på å bli ferdig med dette. Tusen takk for gode ord! Du er snill. ❤️
Ts

Anonymkode: 66691...76d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og det er jævlig bra jobba! Jeg må si jeg er imponert over deg, du er sterk og skikkelig på rett spor. Jeg var ikke så sterk da jeg først skulle droppe ham. 

Anonymkode: 036d9...872

Men hvordan klarte du å droppe han og komme deg ut av hektet? Var det null og nada kontakt?

Anonymkode: d519d...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det hjelper skikkelig med koselige meldinger som dette. Da blir jeg enda mer gira på å bli ferdig med dette. Tusen takk for gode ord! Du er snill. ❤️
Ts

Anonymkode: 66691...76d

Flott! Men jeg mener det også, du er helt rå og selv om det river så jævlig i deg så står du imot. Hadde jeg hatt denne tråden å lese den gang jeg satt i det, hadde jeg blitt motivert og styrket av deg. Så bare så du vet, selv om du snubler og faller, og har noen tilbakefall og dårlige tanker, så er du veldig på vei! 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men hvordan klarte du å droppe han og komme deg ut av hektet? Var det null og nada kontakt?

Anonymkode: d519d...4f2

Se innlegget mitt under.. 

AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 20.08):

Mitt varte i 12 år.. 12 år av livet mitt der jeg til slutt innså at.. vi kunne vært sammen. Vi kunne fått det til, så jeg sa til ham "er du klar for å prøve ordentlig?". For første gang var det som om boblen brast. Nja tja. Vi ble sammen, men tok ikke lang tid før han ble kald og stille, avvisende og begynte å kommentere meg negativt. Lang historie kort, han ble hektet på en annen dame og var utro.

Jeg fikk et kjemp sammenbrudd og endte på psykiatrisk. Det lærte jeg at jeg hadde levd i en fantasi på en fyr som hadde nytt godt av at jeg hadde 90%av hele greia oppe i hodet mitt. En drøm en fantasi, så sterk at jeg nesten trodde det var ekte. Etter noen timer hos en god psykolog ble jeg klar over at grunnen til at jeg hadde fortapt meg i den fyren, som jo var en idiot egentlig, var at jeg hadde store sorger å bearbeide fra min oppvekst. Jeg hadde hektet meg på et annet menneske for å slippe unna meg selv og min realitet.

Når jeg kom ut av den tåka så måtte jeg nesten le av meg selv, hadde det bare ikke vært så tragisk og hele 20årene mine  

Anonymkode: 036d9...872

 

Anonymkode: 036d9...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Flott! Men jeg mener det også, du er helt rå og selv om det river så jævlig i deg så står du imot. Hadde jeg hatt denne tråden å lese den gang jeg satt i det, hadde jeg blitt motivert og styrket av deg. Så bare så du vet, selv om du snubler og faller, og har noen tilbakefall og dårlige tanker, så er du veldig på vei! 

Se innlegget mitt under.. 

 

Anonymkode: 036d9...872

Akkurat, der har du meg. 

Anonymkode: d519d...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Akkurat, der har du meg. 

Anonymkode: d519d...4f2

Altså det med at hektet henger i hop med relasjonsskader fra barndommen. 

Anonymkode: d519d...4f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Altså det med at hektet henger i hop med relasjonsskader fra barndommen. 

Anonymkode: d519d...4f2

Jeg hadde en trygg og fin oppvekst. Skjønner ikke hvorfor dette skjer nå i voksen alder?

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde en trygg og fin oppvekst. Skjønner ikke hvorfor dette skjer nå i voksen alder?

Ts

Anonymkode: 66691...76d

En flukt ut av et skrantende forhold. En fantasiflukt vekk fra hverdagen.

Anonymkode: ecec8...222

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan går det for dere?

Anonymkode: 47db7...1da

I helga har det gått bra for min del. Da jeg har vært hos familie hele helga og nytet godværet. Pluss at en som liker meg som jeg har møtt før sier han skal komme å besøke meg i august. Greit nok for min del. Alt som kan distrahere meg bort fra hektet er bra. !!

Anonymkode: 3f56f...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på en smell og skrev til han i stad. Bare en sånn «Hei, hvordan går det» melding. Han svarte ikke. Føler meg crap.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg gikk på en smell og skrev til han i stad. Bare en sånn «Hei, hvordan går det» melding. Han svarte ikke. Føler meg crap.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Jeg visste det. Bare slutt, du dummer deg ut.

Anonymkode: ecec8...222

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg visste det. Bare slutt, du dummer deg ut.

Anonymkode: ecec8...222

Jeg vet ikke akkurat om du hjelper meg med sånne kommentarer. 

Ts

Anonymkode: 66691...76d

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke akkurat om du hjelper meg med sånne kommentarer. 

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Du hører jo ikke etter, så det er ingen vits i å «hjelpe» deg.

Anonymkode: ecec8...222

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg gikk på en smell og skrev til han i stad. Bare en sånn «Hei, hvordan går det» melding. Han svarte ikke. Føler meg crap.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Det er ok,  du sier det selv, du gikk på en smell. Det betyr ikke at all din fremgang er ødelagt, de som slanker seg ødelegger ikke alt de har oppnådd bare fordi de klikker og spiser opp hele kjøkkeninventaret og nesten kjæledyret sitt. De børster av seg, og fortsetter i samme spor. Hvis han svarer, ikke svar du. Hold deg for god rett og slett,  eller send en melding som ikke inviterer til videre samtale om han spør deg. Dette er en glipp, det er ok. Tilbake på gampen og tråkk videre nå. Heier på deg.

Dette er tøft, avhengighet er tøft, du tok 100 skritt frem og 10 tilbake, du er fortsatt 90 lenger frem enn før denne tråden. 

Anonymkode: 036d9...872

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg visste det. Bare slutt, du dummer deg ut.

Anonymkode: ecec8...222

Hadde du svart dette til en som forsøker å slutte med alkohol ellet narkotika, eller andre avhengigheter? Dette er jo ikke en normal forelskelse, det går under avhengighet. Synes ts har klart seg veldig bra likevel. 

Anonymkode: 036d9...872

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hadde du svart dette til en som forsøker å slutte med alkohol ellet narkotika, eller andre avhengigheter? Dette er jo ikke en normal forelskelse, det går under avhengighet. Synes ts har klart seg veldig bra likevel. 

Anonymkode: 036d9...872

Men hvordan går det an å fortsette å mase etter å ha blitt så tydelig avvist som det TS har blitt? Forelsket, ja vel, men alle har vel et minimum av stolthet? Det nærmer seg jo stalking å bare fortsette å ta kontakt. Hva tror hun, at han plutselig skal ombestemme seg bare hun henger på ham enda mer? Det har jo 100% motsatt effekt!! Trodde alle skjønte såpass.

Anonymkode: ecec8...222

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvordan går det an å fortsette å mase etter å ha blitt så tydelig avvist som det TS har blitt? Forelsket, ja vel, men alle har vel et minimum av stolthet? Det nærmer seg jo stalking å bare fortsette å ta kontakt. Hva tror hun, at han plutselig skal ombestemme seg bare hun henger på ham enda mer? Det har jo 100% motsatt effekt!! Trodde alle skjønte såpass.

Anonymkode: ecec8...222

Det er jo derfor det er mye alvorligere enn bare en forelskelse, det er en avhengighet sterkere enn den logikken din selv om du har helt rett og ts vet det også. Det er derfor det er så vanskelig og altomfattende. 

Anonymkode: 036d9...872

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er jo derfor det er mye alvorligere enn bare en forelskelse, det er en avhengighet sterkere enn den logikken din selv om du har helt rett og ts vet det også. Det er derfor det er så vanskelig og altomfattende. 

Anonymkode: 036d9...872

Du kan kalle det hva du vil, men det unnskylder ingenting. Voksne mennesker klarer å forholde seg til samfunnets normer. Vi går ikke nakne på gata, vi sitter ikke og synger høyt på jobben, og vi fortsetter ikke å henge på en som har tydelig avvist oss romantisk.

En ting er å ikke ha selvrespekt (noe TS tydeligvis ikke har), men respekt for den andre personen - det må faktisk noen fortelle TS at hun må utvise. Å fortsette maset er respektløst, det er invaderende og frekt. La mannen være i fred! Han vil ikke ha deg! Hører du!

Sånn som du plager ham har i alle fall absolutt ingenting med kjærlighet å gjøre.

Anonymkode: ecec8...222

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...