Gå til innhold

Alvorlig hekt. Hvordan komme seg ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 7.6.2023 den 9.14):

Han lar meg være, og jeg er ambivalent til det hele. En del av meg ønsker å opprettholde kontakt med ham, og det har jeg kommunisert med ham. Jeg skrev at jeg ønsker å ha han i livet mitt, at vi kan snakkes nå og da, og det var han positiv til. Han svarte at det skulle mer til enn litt følelser å skremme han vekk. 😊

Men så er han stille, og jeg savner at han tar kontakt sånn som før. De tre gangene vi har snakket sammen etter at jeg fortalte ham hva jeg føler, er det jeg som har tatt kontakt med han. Han svarer relativt fort, og med en positiv, spøkefull tone som før, så stemningen er god. Men det er så sjelden og jeg savner han.

Som sagt, han er ingen ond narsissist. Han er en ensom mann med lav selvtillit og selvfølelse som søker vennskap.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

det er vanskelig å fortsette å være venner med en person som har sagt at de har følelser for deg når man ikke har de samme følelsene, samtidig så vil man ikke såre de. Så mest sannsynlig så svarer han deg på meldingene fordi han ikke vil såre deg, samtidig som han innerst inne håper du mister følelsene snart. 
 

Anonymkode: c3f17...c24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

det er vanskelig å fortsette å være venner med en person som har sagt at de har følelser for deg når man ikke har de samme følelsene, samtidig så vil man ikke såre de. Så mest sannsynlig så svarer han deg på meldingene fordi han ikke vil såre deg, samtidig som han innerst inne håper du mister følelsene snart. 
 

Anonymkode: c3f17...c24

Ja, antagelig. Han liker meg jo. Vi er bestevenner og nære. Jeg hadde iallfall blitt veldig lei meg for å miste en så nær venn. Jeg så det på han sist vi møttes, rett etter at jeg hadde fortalt ham hvordan jeg hadde det. Han var trist, stille og rar.

Kan jeg vente det ut da? Håpe følelsene forsvinner og late som ingenting?

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, antagelig. Han liker meg jo. Vi er bestevenner og nære. Jeg hadde iallfall blitt veldig lei meg for å miste en så nær venn. Jeg så det på han sist vi møttes, rett etter at jeg hadde fortalt ham hvordan jeg hadde det. Han var trist, stille og rar.

Kan jeg vente det ut da? Håpe følelsene forsvinner og late som ingenting?

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Hadde jeg vært deg så hadde jeg bare holdt meg unna til du vet med sikkerhet at du er over han. Så får du heller ta det derifra. 
 

Anonymkode: c3f17...c24

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det samme her. Det gjør så j…. vondt hver time, hver dag. Jeg lengter etter å sende han en melding, ringe, høre stemmen hans. Hva ER dette for noe tull? Jeg er en voksen dame med et liv, og så holder jeg på sånn?

Livet ass, når man tror man har skjønt det, så skjer dette. 

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Du er hekta. Det er en sykdom. Du ser det ikke selv, men det oser av innleggene dine.

Anonymkode: 9171c...5e4

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du er hekta. Det er en sykdom. Du ser det ikke selv, men det oser av innleggene dine.

Anonymkode: 9171c...5e4

Det vet jeg. Derav tråden.

Men det er vel ikke en sykdom?

Ts

Anonymkode: 66691...76d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har lært her inne er at jeg også må holde ord. Hvis jeg vil ha avstand til ham må jeg slutte å forsøke å få nærhet. Kanskje har jeg samme effekt på han når jeg har dobbelt kommunikasjon. Det kan hjelpe meg til å fortsatt holde avstand jeg kan være motivert av å nettopp ikke være like ustabil som han. 

Jeg er bevisst på hvor sykelig dette er. Ikke nødvendig å fortelle det. Det er jo der problemet ligger at vi har gått fra å være oppegående rolige damer til noen emosjonelle vrak for en mann. 

Det gjør ufattelig vondt. Det er usunt og sykt. Men vi prøver å komme oss gjennom det. Da er det godt å ha noen å skrive med. 

Ts. Hvis du vil være kjæreste kan du heller ikke behandle ham som en venn. Det skaper samme uklarhet og dobbeltkommunikasjon med ham tilbake. Ja, du mister ham som venn men da er du ikke lenger med på den samme dobbeltkommunikasjonen i alle fall, da er du ikke med på å bidra inn i det sykelige  Jeg har sagt avstand og må også klare å følge det så jeg ikke bidrar på min side. Jeg kan ikke si at jeg ikke tolererer hans atferd mot meg mens jeg likevel vil ha kontakt. Jeg må vise at jeg også handler i samsvar med mine ord. 

Anonymkode: ae95f...ddc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du er hekta. Det er en sykdom. Du ser det ikke selv, men det oser av innleggene dine.

Anonymkode: 9171c...5e4

ha ha ha ha.. ja alle som har skrevet her vet at vi er hekta... det er ingen overraskelse du. 

Anonymkode: 3f56f...530

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører ingenting fra ham. Holder han seg unna meg av respekt for følelsene mine, tro? For å gi meg ro? Tenker han at det er opp til meg å kontakte han?

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg hører ingenting fra ham. Holder han seg unna meg av respekt for følelsene mine, tro? For å gi meg ro? Tenker han at det er opp til meg å kontakte han?

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Uansett hva svaret er, pris deg litt lykkelig for at du ikke hører noe, så du kan avvenne deg i fred.. det hadde vært verre med kontakt og det vet du sikkert selv også. 

Anonymkode: 036d9...872

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg hører ingenting fra ham. Holder han seg unna meg av respekt for følelsene mine, tro? For å gi meg ro? Tenker han at det er opp til meg å kontakte han?

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Mest sannsynlig så hører du ikke fra han fordi du har følelser for han, og han har ikke følelser for deg og det er ubehagelig for han. 
som jeg sa til deg, det er vanskelig og kan være ubehagelig å fortsette vennskap med en person som har sagt at de har følelser for deg. 
man vil ikke at de skal tro at det er noe mer enn vennskap, og derfor er det lettest å ta avstand.

Anonymkode: c3f17...c24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hektet mitt har stor dag i morgen.. rundt tall. Og jeg har laget sjokolade mus i plastikk monter, gjennomsiktig . ble riktig så fancy og nå skal den smugles ned i postkassa hans i morgen. Klarte ikke å la være å finne på noe ramp. Har ikke skrevet fra . Bare gratulerer med stor dag. 

 

Anonymkode: 3f56f...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Mest sannsynlig så hører du ikke fra han fordi du har følelser for han, og han har ikke følelser for deg og det er ubehagelig for han. 
som jeg sa til deg, det er vanskelig og kan være ubehagelig å fortsette vennskap med en person som har sagt at de har følelser for deg. 
man vil ikke at de skal tro at det er noe mer enn vennskap, og derfor er det lettest å ta avstand.

Anonymkode: c3f17...c24

Hvordan kan jeg få formidlet at jeg ikke ønsker å ha det sånn til han? 
Jeg vil bare ha han i livet mitt, og er vennskap det jeg får, er det tusen ganger bedre enn ingenting. Følelsene må jo snart avta, en forelskelse varer jo bare ett til to år…

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan kan jeg få formidlet at jeg ikke ønsker å ha det sånn til han? 
Jeg vil bare ha han i livet mitt, og er vennskap det jeg får, er det tusen ganger bedre enn ingenting. Følelsene må jo snart avta, en forelskelse varer jo bare ett til to år…

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Det er jo ikke bare opp til deg. Når man forteller en god venn at man har følelser så tråkker man over en slags vennskaps grense, og da skal det mye til for at det skal gå tilbake som før man gjorde det. 
Hvis han synes det er ubehagelig og fortsette å være nær venn med deg, så kan du dessverre ikke gjøre noe med det.

Anonymkode: c3f17...c24

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke bare opp til deg. Når man forteller en god venn at man har følelser så tråkker man over en slags vennskaps grense, og da skal det mye til for at det skal gå tilbake som før man gjorde det. 
Hvis han synes det er ubehagelig og fortsette å være nær venn med deg, så kan du dessverre ikke gjøre noe med det.

Anonymkode: c3f17...c24

Han har sagt at «det skal mer enn litt følelser til for å skremme meg bort. 😉» Så jeg tror ikke han er veldig bekymret.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har sagt at «det skal mer enn litt følelser til for å skremme meg bort. 😉» Så jeg tror ikke han er veldig bekymret.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Men han tar ikke kontakt med deg gjør han? Så hvor mye innsats legger han da i å beholde vennskapet?

Anonymkode: c3f17...c24

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan kan jeg få formidlet at jeg ikke ønsker å ha det sånn til han? 
Jeg vil bare ha han i livet mitt, og er vennskap det jeg får, er det tusen ganger bedre enn ingenting. Følelsene må jo snart avta, en forelskelse varer jo bare ett til to år…

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Da jeg fortalte min at jeg var forelsket ble han veldig stresset (fortalte han en stund senere). Men det hjalp ham at jeg forklarte at han ikke trengte å ta ansvar for mine følelser, at det var min ting å jobbe med og at jeg ikke forventet trøst fra ham, at jeg ville at han kunne fortsette å være seg selv. Vi avtalte også å fortsette vennskapet, og at vi skulle si fra til hverandre hvis den ene eller andre syntes det ble vanskelig å fortsette.

Anonymkode: 96f04...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ha ha ha ha.. ja alle som har skrevet her vet at vi er hekta... det er ingen overraskelse du. 

Anonymkode: 3f56f...530

NEI! Når dere ikke tar konsekvensen av det, så vet dere faktisk ikke det. Dere skjønner ikke bæret, men fortsetter å gruble og dagdrømme om disse mennene til dere blir grønne og blå. 
Dere VIL IKKE gi slipp. Det er jo derfor dere holder på som dere gjør i denne tråden. Spesielt TS. 

Anonymkode: 9171c...5e4

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hører ingenting fra ham. Holder han seg unna meg av respekt for følelsene mine, tro? For å gi meg ro? Tenker han at det er opp til meg å kontakte han?

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Drit i hva HAN tenker. Ta vare på deg selv og kom deg videre.

Anonymkode: 9171c...5e4

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har sagt at «det skal mer enn litt følelser til for å skremme meg bort. 😉» Så jeg tror ikke han er veldig bekymret.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Så bra at han driter i at du har følelser for ham, mens han vil fortsette å leke venner.. beklager at jeg sier det, men jeg reagerer på dette. Hadde en veldig god venn sagt at de har følelser for meg og spurt hva jeg tenker så hadde jeg aldri svart dette, som om jeg er sola i universet.. men det er han jo på en måte, du har gjort ham til det. 

Du bryr deg langt mer om ham og hans følelser, hva han tenker og tror, enn du selv.

Anonymkode: 036d9...872

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke være litt snille med TS nå (sant nok det dere sier) men jeg vet hvor grusomt det er med kjærlighetssorg.. 

TS er det ikke noen mulighet du kan finne tilbake til barna sin pappa nå?

Anonymkode: 47db7...1da

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...