Gå til innhold

Alvorlig hekt. Hvordan komme seg ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg googlet og lest alt om temaet, og jeg er helt låst. Jeg føler meg sinnsyk. All min tankevirksomhet går til han jeg aldri kan få. Hjelp?

Anonymkode: 66691...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen råd, fordi jeg er i nøyaktig samme situasjon selv. Jeg og mitt hekt har et gjensidig hekt, men forholdet i seg selv er giftig og ingen aktuell situasjon å være i for noen av oss. Men det er håpløst å rive seg løs, for til et visst tidspunkt så klarer den ene å rive til seg den andre. Dette har pågått i 8 år. Jeg er utslitt og drittlei, og håper at denne gangen skal jeg klare det. Håper bare at han klarer å holde seg unna. Say no more! 

Anonymkode: d519d...4f2

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har ingen råd, fordi jeg er i nøyaktig samme situasjon selv. Jeg og mitt hekt har et gjensidig hekt, men forholdet i seg selv er giftig og ingen aktuell situasjon å være i for noen av oss. Men det er håpløst å rive seg løs, for til et visst tidspunkt så klarer den ene å rive til seg den andre. Dette har pågått i 8 år. Jeg er utslitt og drittlei, og håper at denne gangen skal jeg klare det. Håper bare at han klarer å holde seg unna. Say no more! 

Anonymkode: d519d...4f2

8 år! Å herregud.
Mitt hekt er og gjensidig tror jeg. Han er intens når vi er i nærheten av hverandre, jeg er på han når vi er fra hverandre. Det er helt hinsides. Jeg klarer ikke å kutte han ut, jeg vil ikke kutte han ut, men jeg lengter meg sinnssyk. Det er overhode ikke sunt. 
Men 8 år, da! For meg har det bare vart i 2, men jeg er utslitt. Hvordan er livet ditt ellers? Barn?

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

8 år! Å herregud.
Mitt hekt er og gjensidig tror jeg. Han er intens når vi er i nærheten av hverandre, jeg er på han når vi er fra hverandre. Det er helt hinsides. Jeg klarer ikke å kutte han ut, jeg vil ikke kutte han ut, men jeg lengter meg sinnssyk. Det er overhode ikke sunt. 
Men 8 år, da! For meg har det bare vart i 2, men jeg er utslitt. Hvordan er livet ditt ellers? Barn?

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Ja, men heldigvis ikke barn sammen med han. De har vært skjermet fra det hele tiden, fordi jeg har vært sammen med han når de har vært hos faren sin. 
Det er seksuelt hekt her da, og den lidenskapen/begjæret det sitter alt for dypt. Det har faktisk gått nesten ett år en gang det var slutt også, men jeg har ikke tall på hvor mange ganger det har vært frem og tilbake. 
Livet… jeg kan jo ikke si noe annet enn at dette er slitsomt, samtidig går det greit også, fordi jeg uansett ikke ville ha ham i livet mitt til hverdags. Når vi var sammen, holdt jeg han unna barna mine og livet mitt, orket ikke ha han innpå meg. Men når vi først var sammen var det veldig intenst…. kanskje derfor jeg ikke orket så mye av han, når jeg tenker meg om.

Anonymkode: d519d...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt varte i 12 år.. 12 år av livet mitt der jeg til slutt innså at.. vi kunne vært sammen. Vi kunne fått det til, så jeg sa til ham "er du klar for å prøve ordentlig?". For første gang var det som om boblen brast. Nja tja. Vi ble sammen, men tok ikke lang tid før han ble kald og stille, avvisende og begynte å kommentere meg negativt. Lang historie kort, han ble hektet på en annen dame og var utro.

Jeg fikk et kjemp sammenbrudd og endte på psykiatrisk. Det lærte jeg at jeg hadde levd i en fantasi på en fyr som hadde nytt godt av at jeg hadde 90%av hele greia oppe i hodet mitt. En drøm en fantasi, så sterk at jeg nesten trodde det var ekte. Etter noen timer hos en god psykolog ble jeg klar over at grunnen til at jeg hadde fortapt meg i den fyren, som jo var en idiot egentlig, var at jeg hadde store sorger å bearbeide fra min oppvekst. Jeg hadde hektet meg på et annet menneske for å slippe unna meg selv og min realitet.

Når jeg kom ut av den tåka så måtte jeg nesten le av meg selv, hadde det bare ikke vært så tragisk og hele 20årene mine  

Anonymkode: 036d9...872

  • Liker 6
  • Hjerte 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som fungerer er å slette alt, null kontakt.

Det er livsviktig, så gå inn for det.🏃‍♂️

Normale mennesker hekter ikke, husk det.🔺

Anonymkode: c7849...345

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, men heldigvis ikke barn sammen med han. De har vært skjermet fra det hele tiden, fordi jeg har vært sammen med han når de har vært hos faren sin. 
Det er seksuelt hekt her da, og den lidenskapen/begjæret det sitter alt for dypt. Det har faktisk gått nesten ett år en gang det var slutt også, men jeg har ikke tall på hvor mange ganger det har vært frem og tilbake. 
Livet… jeg kan jo ikke si noe annet enn at dette er slitsomt, samtidig går det greit også, fordi jeg uansett ikke ville ha ham i livet mitt til hverdags. Når vi var sammen, holdt jeg han unna barna mine og livet mitt, orket ikke ha han innpå meg. Men når vi først var sammen var det veldig intenst…. kanskje derfor jeg ikke orket så mye av han, når jeg tenker meg om.

Anonymkode: d519d...4f2

Ah shit. Dette er min historie om noen år. Jeg har barn jeg og, men ikke med han jeg heller, og jeg skjermer de fra han. Han er snill, interessert i de og grei, men jeg føler at de er mine og at jeg kan tilbringe tid med han når de er hos pappaen. 
Ts

Anonymkode: 66691...76d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mitt varte i 12 år.. 12 år av livet mitt der jeg til slutt innså at.. vi kunne vært sammen. Vi kunne fått det til, så jeg sa til ham "er du klar for å prøve ordentlig?". For første gang var det som om boblen brast. Nja tja. Vi ble sammen, men tok ikke lang tid før han ble kald og stille, avvisende og begynte å kommentere meg negativt. Lang historie kort, han ble hektet på en annen dame og var utro.

Jeg fikk et kjemp sammenbrudd og endte på psykiatrisk. Det lærte jeg at jeg hadde levd i en fantasi på en fyr som hadde nytt godt av at jeg hadde 90%av hele greia oppe i hodet mitt. En drøm en fantasi, så sterk at jeg nesten trodde det var ekte. Etter noen timer hos en god psykolog ble jeg klar over at grunnen til at jeg hadde fortapt meg i den fyren, som jo var en idiot egentlig, var at jeg hadde store sorger å bearbeide fra min oppvekst. Jeg hadde hektet meg på et annet menneske for å slippe unna meg selv og min realitet.

Når jeg kom ut av den tåka så måtte jeg nesten le av meg selv, hadde det bare ikke vært så tragisk og hele 20årene mine  

Anonymkode: 036d9...872

Oioi. Uff. Psykiatrisk? Da er det ille. Håper livet behandler deg bedre nå. ❤️
Ts

Anonymkode: 66691...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det eneste som fungerer er å slette alt, null kontakt.

Det er livsviktig, så gå inn for det.🏃‍♂️

Normale mennesker hekter ikke, husk det.🔺

Anonymkode: c7849...345

Jeg tror alle kan bli hektet. Jeg har hatt en topp oppvekst, snille foreldre, masse venner. Ingen mobbing. God utdannelse og bra jobb har jeg og. Livet har vært flott hele veien. Så møter jeg dette nydelige mennesket som av en eller annen grunn hjernevasker meg. Jeg elsker han, men det blir liksom ikke noe ut av det. Jeg tror han er glad i meg og, men han klarer ikke binde seg. Hvorfor aner jeg ikke, det blir bare too much for han, og så blir han stille og rar. Slitsomt, utmattende. 
Ts

Anonymkode: 66691...76d

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Oioi. Uff. Psykiatrisk? Da er det ille. Håper livet behandler deg bedre nå. ❤️
Ts

Anonymkode: 66691...76d

Takk ja alt er bedre nå, jeg ser gjennom folk som hekter. De gjør det fordi de ikke klarer å vise kjærlighet og åpenhet ellers, de klarer ikke et godt og nært forhold med tillit og intimitet, så de bruker psykologiske spill til å hekte og manipulere andre. Ikke folk jeg vil ha i livet mitt  

Anonymkode: 036d9...872

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror alle kan bli hektet. Jeg har hatt en topp oppvekst, snille foreldre, masse venner. Ingen mobbing. God utdannelse og bra jobb har jeg og. Livet har vært flott hele veien. Så møter jeg dette nydelige mennesket som av en eller annen grunn hjernevasker meg. Jeg elsker han, men det blir liksom ikke noe ut av det. Jeg tror han er glad i meg og, men han klarer ikke binde seg. Hvorfor aner jeg ikke, det blir bare too much for han, og så blir han stille og rar. Slitsomt, utmattende. 
Ts

Anonymkode: 66691...76d

Men da er han ikke et nydelig menneske, og du har ikke lært når nok er nok, sette en grense og gå videre. Beklager at jeg er krass, men du romantiserer noe som er ille. 

Anonymkode: 036d9...872

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Mitt varte i 12 år.. 12 år av livet mitt der jeg til slutt innså at.. vi kunne vært sammen. Vi kunne fått det til, så jeg sa til ham "er du klar for å prøve ordentlig?". For første gang var det som om boblen brast. Nja tja. Vi ble sammen, men tok ikke lang tid før han ble kald og stille, avvisende og begynte å kommentere meg negativt. Lang historie kort, han ble hektet på en annen dame og var utro.

Jeg fikk et kjemp sammenbrudd og endte på psykiatrisk. Det lærte jeg at jeg hadde levd i en fantasi på en fyr som hadde nytt godt av at jeg hadde 90%av hele greia oppe i hodet mitt. En drøm en fantasi, så sterk at jeg nesten trodde det var ekte. Etter noen timer hos en god psykolog ble jeg klar over at grunnen til at jeg hadde fortapt meg i den fyren, som jo var en idiot egentlig, var at jeg hadde store sorger å bearbeide fra min oppvekst. Jeg hadde hektet meg på et annet menneske for å slippe unna meg selv og min realitet.

Når jeg kom ut av den tåka så måtte jeg nesten le av meg selv, hadde det bare ikke vært så tragisk og hele 20årene mine  

Anonymkode: 036d9...872

Så vondt å høre. Takk for at du delte det. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver om å leve i en fantasi og at 90% er i eget hode. Kan jeg spørre deg hva psykologen din het? Det høres ut som en psykolog jeg kunne hatt nytte av å snakke med.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men da er han ikke et nydelig menneske, og du har ikke lært når nok er nok, sette en grense og gå videre. Beklager at jeg er krass, men du romantiserer noe som er ille. 

Anonymkode: 036d9...872

Jeg kan lett se at du mener det, men … Det er nemlig et men. Han sliter selv ved at han har unnvikende/emosjonell personlighetsforstyrrelse, noe som gjør at han sliter med å tro på at noen kan like han for den han er.

Jeg ser han. Av alle menneskene rundt oss er det kun foreldrene hans og jeg som ser han for den han er. Andre mennesker ser en annen utgave av han, en usikker mann som dytter folk vekk. Jeg ønsker så inderlig at han skjønner at jeg ser han.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

veldig nyskjerrig når kvinner kommer med påstander at de ikke kan få menn. bare send han en melding så ser du hvor enkelt alt er

Anonymkode: 3ac79...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk kvinnefelle. Falle for menn de enten ikke kan få eller ikke er attraktiv nok selv til å kunne få. Aldri noen som får hekt på en mann som er helt på deres eget plan 🤣

 

Løsningen er uansett enkel. Møt andre menn. Mange av dem. Ha sex. Opplev nye ting. Nyt livet. 

Anonymkode: bfcb5...45e

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg kan lett se at du mener det, men … Det er nemlig et men. Han sliter selv ved at han har unnvikende/emosjonell personlighetsforstyrrelse, noe som gjør at han sliter med å tro på at noen kan like han for den han er.

Jeg ser han. Av alle menneskene rundt oss er det kun foreldrene hans og jeg som ser han for den han er. Andre mennesker ser en annen utgave av han, en usikker mann som dytter folk vekk. Jeg ønsker så inderlig at han skjønner at jeg ser han.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Men dette er ikke noe annerledes enn andre dårlige forhold. Jeg beklager at jeg sier det, men du må gå noen skritt tilbake og innse at du tenker "om jeg bare fikk ham til å innse ditt og datt", du sier det til og med rett ut, at han skal skjønne at du ser ham.

Du kan ikke gjøre noe her, dette hektet oppløses i det du innser at du aldri kommer til å endre denne personen. Hvis han ser det du vil han skal se, er det fordi HAN oppsøker hjelp og endrer seg. Du jager en fantasi, som vi andre som har opplevd hekt.. 

Anonymkode: 036d9...872

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter 7 år leste jeg boka til Sissel Gran, Hekt, og da løsnet det.

Anonymkode: 95464...aac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ArielSofie skrev (24 minutter siden):

Så vondt å høre. Takk for at du delte det. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver om å leve i en fantasi og at 90% er i eget hode. Kan jeg spørre deg hva psykologen din het? Det høres ut som en psykolog jeg kunne hatt nytte av å snakke med.

Så leit, jeg ønsker drg bedring! Jeg fikk svært stor hjelp når jeg fikk det påpekt at det gjaldt traumer fra oppvekst, og det trenger ikke å være store eller ille, men det handler mye om å flykte fea realiteten og begrep som medavhengighet, feks "om vi bare kunne hjelpe ham å se/føle/osv", altså at vi vet bedre hva de trenger å se eller føle enn de vet. Det er så lenge siden at psykologen er pensjonert og kanskje også gått bort, men løsningen på hektet er å finne ut hvorfor vi jager urealistiske forhold som ikke har rot i virkelighet og ikke en gang behandler oss bra.. 

Anonymkode: 036d9...872

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men dette er ikke noe annerledes enn andre dårlige forhold. Jeg beklager at jeg sier det, men du må gå noen skritt tilbake og innse at du tenker "om jeg bare fikk ham til å innse ditt og datt", du sier det til og med rett ut, at han skal skjønne at du ser ham.

Du kan ikke gjøre noe her, dette hektet oppløses i det du innser at du aldri kommer til å endre denne personen. Hvis han ser det du vil han skal se, er det fordi HAN oppsøker hjelp og endrer seg. Du jager en fantasi, som vi andre som har opplevd hekt.. 

Anonymkode: 036d9...872

Ja, du har antageligvis helt rett. Det er jo derfor jeg spør i hi, jeg vil jo helst at det går over (eller blir oss.) Å fortsette sånn som dette, spiser meg opp. 
Ts

Anonymkode: 66691...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, du har antageligvis helt rett. Det er jo derfor jeg spør i hi, jeg vil jo helst at det går over (eller blir oss.) Å fortsette sånn som dette, spiser meg opp. 
Ts

Anonymkode: 66691...76d

Føler veldig med deg, vet hvor smertefullt det er. Unnskyld at jeg er krass med deg, jeg bare ser måten du ser dette på, gjennom hjertet og håpet og ønsket om hvordan det kunne blitt. Det er smertefullt. Stor klem

Anonymkode: 036d9...872

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...