Gå til innhold

Alvorlig hekt. Hvordan komme seg ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Men hvordan går det an å fortsette å mase etter å ha blitt så tydelig avvist som det TS har blitt? Forelsket, ja vel, men alle har vel et minimum av stolthet? Det nærmer seg jo stalking å bare fortsette å ta kontakt. Hva tror hun, at han plutselig skal ombestemme seg bare hun henger på ham enda mer? Det har jo 100% motsatt effekt!! Trodde alle skjønte såpass.

Anonymkode: ecec8...222

For min del kommer tankene om at vi var bestevenner. Bestevenner. Og at et så solid og godt vennskap bør tåle mer enn å bli ødelagt av litt varme følelser. Er du ikke enig i det?

Han gjorde ikke noe galt, jeg gjorde ikke noe galt. Han var bare en god og varm venn, og jeg misforsto hans varme. Alt dette har vi jo snakket om, og vi er enige om å fortsette å være venner.

Er det stalking å sende en melding til en venn? Det er to uker siden vi var i kontakt sist. Er det stalking?

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For min del kommer tankene om at vi var bestevenner. Bestevenner. Og at et så solid og godt vennskap bør tåle mer enn å bli ødelagt av litt varme følelser. Er du ikke enig i det?

Han gjorde ikke noe galt, jeg gjorde ikke noe galt. Han var bare en god og varm venn, og jeg misforsto hans varme. Alt dette har vi jo snakket om, og vi er enige om å fortsette å være venner.

Er det stalking å sende en melding til en venn? Det er to uker siden vi var i kontakt sist. Er det stalking?

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Ja. Dere er ikke bestevenner lenger, har vel aldri vært det da du hadde baktanker.

Han ønsker ikke kontakt med deg, ellers hadde han tatt kontakt.

Anonymkode: ecec8...222

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan kalle det hva du vil, men det unnskylder ingenting. Voksne mennesker klarer å forholde seg til samfunnets normer. Vi går ikke nakne på gata, vi sitter ikke og synger høyt på jobben, og vi fortsetter ikke å henge på en som har tydelig avvist oss romantisk.

En ting er å ikke ha selvrespekt (noe TS tydeligvis ikke har), men respekt for den andre personen - det må faktisk noen fortelle TS at hun må utvise. Å fortsette maset er respektløst, det er invaderende og frekt. La mannen være i fred! Han vil ikke ha deg! Hører du!

Sånn som du plager ham har i alle fall absolutt ingenting med kjærlighet å gjøre.

Anonymkode: ecec8...222

Men mener du det er mas å si hei når det er to uker siden sist vi snakket?

Hvis ikke det er kommet fram tidligere i tråden - jeg husker ikke lenger, den er blitt så lang - kan jeg legge til at han er ensom. Han har ingen andre nære venner, familie eller noen å snakke med i den byen han bor i. Han er helt alene. Det har vært mye snakk om ensomhet og depresjon i det siste, og han har innrømmet for meg at han sliter med mørke tanker. 

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men mener du det er mas å si hei når det er to uker siden sist vi snakket?

Hvis ikke det er kommet fram tidligere i tråden - jeg husker ikke lenger, den er blitt så lang - kan jeg legge til at han er ensom. Han har ingen andre nære venner, familie eller noen å snakke med i den byen han bor i. Han er helt alene. Det har vært mye snakk om ensomhet og depresjon i det siste, og han har innrømmet for meg at han sliter med mørke tanker. 

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Ja.

Anonymkode: ecec8...222

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja.

Anonymkode: ecec8...222

Ok. Andre mener det handler om medmenneskelighet, å bry seg om noen som er nede. Mamma sa jeg var egoistisk som ikke rakk ut en hånd til han, at det var jeg som hadde tullet det til, og at jeg hadde et visst ansvar i å forsøke å rette det opp. 
Men jeg vet ikke lenger jeg.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ok. Andre mener det handler om medmenneskelighet, å bry seg om noen som er nede. Mamma sa jeg var egoistisk som ikke rakk ut en hånd til han, at det var jeg som hadde tullet det til, og at jeg hadde et visst ansvar i å forsøke å rette det opp. 
Men jeg vet ikke lenger jeg.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Så nå er det plutselig av omtanke og omsorg for HAM at du er hekta? Ja ja, hvilke løgner folk forteller seg selv for å rettferdiggjøre egen atferd.

Du har tydeligvis null og niks tiltro til denne mannen? Det er liksom du som skal fikse livet hans, for det klarer han ikke selv? Selv om han ikke vil ha din «hjelp»? Fordi du vet best!

Anonymkode: ecec8...222

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så nå er det plutselig av omtanke og omsorg for HAM at du er hekta? Ja ja, hvilke løgner folk forteller seg selv for å rettferdiggjøre egen atferd.

Du har tydeligvis null og niks tiltro til denne mannen? Det er liksom du som skal fikse livet hans, for det klarer han ikke selv? Selv om han ikke vil ha din «hjelp»? Fordi du vet best!

Anonymkode: ecec8...222

Det var en «Hei, hvordan går det» melding. Ikke noe mer dramatisk enn det.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ok. Andre mener det handler om medmenneskelighet, å bry seg om noen som er nede. Mamma sa jeg var egoistisk som ikke rakk ut en hånd til han, at det var jeg som hadde tullet det til, og at jeg hadde et visst ansvar i å forsøke å rette det opp. 
Men jeg vet ikke lenger jeg.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Moren din tar helt feil... mener hun virkelig dette? Det er ikke rett. Om hun legger sånt skyld og ansvar på deg, moren din, så begynner jeg å se hvor det oppstår tendenser til hekt. Det hun oppfordrer til er selvoppofring.. 

Anonymkode: 036d9...872

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var en «Hei, hvordan går det» melding. Ikke noe mer dramatisk enn det.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Men du. Slutt med disse meldingene. Det gir jo ikke noe resultat. Det ser du vel?

Anonymkode: ecec8...222

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 19.28):

Nå har jeg googlet og lest alt om temaet, og jeg er helt låst. Jeg føler meg sinnsyk. All min tankevirksomhet går til han jeg aldri kan få. Hjelp?

Anonymkode: 66691...76d

Er man en patetisk taper uten selvrespekt så blir det son da. Søk hjelp, kjære deg. Når en blir såpass besatt av et annet menneske så er man ikke helt frisk. 

Anonymkode: 2ea7e...c30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det var en «Hei, hvordan går det» melding. Ikke noe mer dramatisk enn det.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Om det var i dag du sendte meldingen kan det vel fremdeles hende at han svarer?

Men du skal ikke tenke at det var ut av omtanke for han du skrev. Det var for din egen del. Du er hekta og trengte et «fix». 
 

Og dessuten: Om noe burde HAN vise omtanke til deg, og skrive til DEG. Han vet at han har såret deg dypt, og om han bryr seg om deg bør han spørre hvordan det går.

Anonymkode: 9171c...5e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om det var i dag du sendte meldingen kan det vel fremdeles hende at han svarer?

Men du skal ikke tenke at det var ut av omtanke for han du skrev. Det var for din egen del. Du er hekta og trengte et «fix». 
 

Og dessuten: Om noe burde HAN vise omtanke til deg, og skrive til DEG. Han vet at han har såret deg dypt, og om han bryr seg om deg bør han spørre hvordan det går.

Anonymkode: 9171c...5e4

Jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger.

Noen kaller meg egoistisk for ikke å kontakte ham når det var jeg som tullet til hele relasjonen vår, andre kaller meg en patetisk taper fordi jeg sendte han en hei-melding. Noen mener HAN burde kontakte meg fordi han har såret meg, mens andre igjen sier det er mitt ansvar å opprettholde vennskapet fordi det var JEG som fikk følelser. Han skal ikke kontakte meg fordi da leker han med følelsene mine igjen, det eneste rette han kan gjøre er å holde seg unna. Mens andre igjen mener han er en drittsekk fordi han ikke kontakter meg, og mener det beviser at jeg ikke betyr noe for han.

Hva skal jeg tro da?

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger.

Noen kaller meg egoistisk for ikke å kontakte ham når det var jeg som tullet til hele relasjonen vår, andre kaller meg en patetisk taper fordi jeg sendte han en hei-melding. Noen mener HAN burde kontakte meg fordi han har såret meg, mens andre igjen sier det er mitt ansvar å opprettholde vennskapet fordi det var JEG som fikk følelser. Han skal ikke kontakte meg fordi da leker han med følelsene mine igjen, det eneste rette han kan gjøre er å holde seg unna. Mens andre igjen mener han er en drittsekk fordi han ikke kontakter meg, og mener det beviser at jeg ikke betyr noe for han.

Hva skal jeg tro da?

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Har ikke sett noen mene han er en drittsekk fordi han ikke kontakter deg. Ingen har sagt det er ditt ansvar å opprettholde kontakten etter at du ble avvist eller kalt deg egoistisk for å ikke kontakte ham. Dette er bare noe du fabler om for å rettferdiggjøre maset ditt. Han vil ikke ha deg. Alle anstendige mennesker lar være å kontakte ensom er forelsket i seg hvis man ikke gjengjelder følelsene.

Du bare rører. Det vanlige er å la den andre være i fred når relasjonen har kommet såpass skjevt ut. 

Anonymkode: ecec8...222

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har ikke sett noen mene han er en drittsekk fordi han ikke kontakter deg. Ingen har sagt det er ditt ansvar å opprettholde kontakten etter at du ble avvist eller kalt deg egoistisk for å ikke kontakte ham. Dette er bare noe du fabler om for å rettferdiggjøre maset ditt. Han vil ikke ha deg. Alle anstendige mennesker lar være å kontakte ensom er forelsket i seg hvis man ikke gjengjelder følelsene.

Du bare rører. Det vanlige er å la den andre være i fred når relasjonen har kommet såpass skjevt ut. 

Anonymkode: ecec8...222

Jo, det er jeg blitt kalt, og jo, det er han blitt kalt. Orker ikke lete gjennom 16 sider nå, men det er der.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jo, det er jeg blitt kalt, og jo, det er han blitt kalt. Orker ikke lete gjennom 16 sider nå, men det er der.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Dersom dere virkelig var bestevenner vil jeg mene at han burde sendt deg en melding og spurt hvordan det går. Han har tross alt såret deg kraftig. Det vet han.

Anonymkode: 9171c...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, AnonymBruker said:

(...) Dette er bare noe du fabler om for å rettferdiggjøre maset ditt. Han vil ikke ha deg. 

Anonymkode: ecec8...222

Tråden i et nøtteskall. 

Anonymkode: 57e2e...bdf

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger.

Noen kaller meg egoistisk for ikke å kontakte ham når det var jeg som tullet til hele relasjonen vår, andre kaller meg en patetisk taper fordi jeg sendte han en hei-melding. Noen mener HAN burde kontakte meg fordi han har såret meg, mens andre igjen sier det er mitt ansvar å opprettholde vennskapet fordi det var JEG som fikk følelser. Han skal ikke kontakte meg fordi da leker han med følelsene mine igjen, det eneste rette han kan gjøre er å holde seg unna. Mens andre igjen mener han er en drittsekk fordi han ikke kontakter meg, og mener det beviser at jeg ikke betyr noe for han.

Hva skal jeg tro da?

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Jeg tenker at det ikke er så viktig hva andre i tråden analyserer seg frem til, men at du kjenner godt etter i deg selv hvordan du trengerå løse dette fremover for å ivareta deg selv. Du har allerede delt en del viktige refleksjoner om disse tingene, så jeg tror du har det i deg å finne en vei som er sunn for deg selv. Om det innebærer å kutte relasjonen helt ut eller å opprettholde den, men forholde seg til ham og dine egne følelser på en annen måte, vil du finne ut av selv.

I min situasjon ble den evige balansegangen dette med alt det positive han tilførte mitt liv samtidig med en usikkerhet om fremtiden og lengsel etter mer.

Men vi tilbrakte relativt mye tid sammen i hele den perioden, ikke de samme hindringene med tanke på avstand. Jeg ville nok vurdert annerledes dersom han var/ble mer fraværende.

Anonymkode: 96f04...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg gikk på en smell og skrev til han i stad. Bare en sånn «Hei, hvordan går det» melding. Han svarte ikke. Føler meg crap.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Helt normalt. Jeg har også gjort det. Heldigvis fikk jeg bare svada svar som gjør det lett å fortsette å holde avstanden. Så ikke egentlig et stort tilbake-steg, bare et lite feilsteg som hjalp meg tilbake på rett vei igjen. 

For den enorme nedturen, så enormt crap man føler deg når man sprekker og bare får ikkke noe aller svada... Den følelsen for energi til å forsette. Jeg har forsøkt å bryte lenge, og for hver gang jeg gir opp og forsøker igjen ender jeg bare opp med å føle meg crap kort tid etter. Så sånn sett hjelper det på. Føler meg mindre og mindre crap for hver gang. 

I dag har jeg hatt en dårlig dag, etter mange veldig gode. Så gode st jeg har gått mangr timer uten å tenke på han. I dag var jeg tilbake til hvert sekund 

Anonymkode: ae95f...ddc

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Helt normalt. Jeg har også gjort det. Heldigvis fikk jeg bare svada svar som gjør det lett å fortsette å holde avstanden. Så ikke egentlig et stort tilbake-steg, bare et lite feilsteg som hjalp meg tilbake på rett vei igjen. 

For den enorme nedturen, så enormt crap man føler deg når man sprekker og bare får ikkke noe aller svada... Den følelsen for energi til å forsette. Jeg har forsøkt å bryte lenge, og for hver gang jeg gir opp og forsøker igjen ender jeg bare opp med å føle meg crap kort tid etter. Så sånn sett hjelper det på. Føler meg mindre og mindre crap for hver gang. 

I dag har jeg hatt en dårlig dag, etter mange veldig gode. Så gode st jeg har gått mangr timer uten å tenke på han. I dag var jeg tilbake til hvert sekund 

Anonymkode: ae95f...ddc

Vet akkurat følelsen. Jeg satt med den i hele går. Men samtidig er det som du sier, at man får en ny boost til å runde av.

Han svarte meg utpå kvelden. Egentlig ikke noe svada-svar, men en ganske hyggelig melding. Jeg lurer på om jeg tar feil, om det er jeg som har lurt meg selv. Han er jo grei, selv om jeg tidvis prøver å demonisere han i hodet mitt.
Jeg blir så forvirret av alle råd og svar, og tror jeg heller må stole på meg selv. Go with the flow.
Kanskje gjøre som en gammel dame foreslo, men som jeg lo av da det ble sagt. Hun var dønn seriøs; «du må ligge med han og få det ut av systemet.»

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...