Gå til innhold

Din tabbe på kjøkkenet


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Ennasus

Når jeg var liten skulle jeg bake muffins med bestemor, også ba hun meg helle oppi to kopper sukker mens hun hentet mikseren. Og lille meg visste ikke at to kopper betydde to sånne små tekopper som stod på bordet, nei jeg tok den største jeg kunne finne (ca 4dl) og helte oppi 2 svære kopper med sukker :)

 

Ble veldig søte muffins husker jeg :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle prøve freia sin brownies med melkesjokolade. der skulle det oppi ca 1/2 dl vann eller noe sånn. Det sto oppgitt i milliliter med vannet, så det sto 40 ml eller noe sånn, jeg tenkte litt feil, trodde det ble 4 dl. jeg syns det ble en veldig tynn røre for å være brownies, men tenkte at den skulle vel være sånn.. Det ble en suppe som smakte utvannet sjokolade....  :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så fryktelig mange tabber på kjøkkenet, men har denne:

Hadde ved en feil kjøpt spansk pepper istf vanlig pepper. En gang jeg skulle lage gryterett tenkte jeg at jeg kunne bruke feilkjøpet til å piffe opp gryteretter, så jeg hev oppi en slump. Det ble noe inni hodet sterkt og vi måtte ty til mengder av rømme for å få det ned. Da jeg leste bakpå krydderpakken sto det at tre- fire av de bittesmå greiene var nok. Jeg hadde vel hatt i 10-15stk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan jeg fortelle om da jeg og min mann skulle lage lasagne da vi var endel yngre. Han insisterte på at lasagneplatene var osteplater som skulle ligge på toppen, og ikke pastaplater som skal ligge inni lasagne. Jeg gav meg til slutt, da jeg ikke orket å diskutere mer. Vi gikk en temmelig sprø topping på lasagnen kan du si.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^Da kan du heller redigere innlegget istedefor å skrive nytt. ;) Lite vits å ha "rediger" knappen når den ikke brukes..

 

Min største tabbe var da jeg holdt på å lage min spesialcoctail med fruktige ingredienser. Har en shaker av stål og shaket som bare det som vanlig. For ett sekund glapp håndet fra lokket og lokket føk ut, sammen med hele innholdet. Store deler av kjøkkenet var dekket av coctailen min, søtt og klebrig. Etter en stor F-bombe, var det bare å sette i gang med vaskingen. Måtte vel vaske alt 2-3 ganger før jeg fikk bort all klebrig væske. Mista lysten på coctail den kvelden, men heretter holder jeg bedre grep på shakeren.

 

En annen gang skulle jeg ha gjest og hadde kjøpt kalkunfilet, litt større enn vanlig, på forhånd. Vi møttes først ute, men gjesten var temmelig sulten så vi dro hjem og satte fort i gang med maten. Pleier normalt å steke en mindre en på ca 30 min, og trodde det var nok denne gangen også. Kan jo tro den var stekt utenpå, men i midten var den fortsatt ganske rå. Ville synke i jorda fordi jeg hadde ødelagt middagen, men gjesten tok det pent og vi spiste bare det som var stekt. Gikk helt greit forsåvidt, ingen bivirkininger i etterkant, men så tåler magen min det meste da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang skulle jeg lage en vodkadrink i blenderen. Den bestod av jordbær, isbiter, sukker og vodka. Jeg ville se hvordan de så ut, så jeg løftet på lokket mens blenderen gikk. Resultatet var klissete jordbærgugg overalt! Ikke mitt stolteste øyeblikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Skulle lage meg semulegrynsgrøt. Kokte opp noen dl melk som det stod i oppskriften, og så tilsatte jeg 3 dl semulegryn. Det ble umiddelbart til en tykk feit melkklump, og jeg stod lenge og funderte hvordan dette her skulle "koke" i 10 minutter.. den var jo ikke våt som en vanlig grøt.. Så slo det meg at det stod i oppskriften at det skulle være 0,3 dl og ikke 3 dl med semulegryn... Endte opp med en svidd bunn, og måtte bare kaste denne klumpen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle lage pepperkakedeig og oppskriften sa at smør, sukker og sirup skulle kokes opp og krydderet blandes i den varme røra. Så skulle blandingen avkjøles noe før eggene skulle oppi. 

Da jeg hadde rørt krydderet i den glovarme sukker/smørblandingen ryddet jeg litt på kjøkkenet mens den kjølte seg ned. Så skulle jeg ha i egg. Begynte med ett og tenkte at røra var kanskje litt varm enda men putt pytt, det er jo bare å røre samtidig som jeg har i egget. Et minutt senere ser det ut som om noen har forsøkt å piske et speilegg inn i mørk sirup :ler: Skikkelig klumpete og ekkelt  

Jeg endte opp med å sile gugga for å få ut de hardkokte eggebitene. Nå står den og venter til den er skikkelig avkjølt før jeg prøver med flere egg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ødela 10l med lapskaus en gang. Etter å ha skrellet, kappet og kokt i en evighet, så skulle jeg smake på hærligheten som skulle fryses og holde til ganske mange middager. Jeg fikk lettere sjokk og spyttet ut. Det var SÅ SALT!! Jeg hadde glemt å vanne ut lammekjøttet før jeg hadde det i gryta. Det gikk i søppelet :sukk:

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke like mye tabbe som uflaks, men jeg glapp det provisoriske håndtaket til kurven i frityrkokeren og dyttet halve armen ned i frityrolje som var klar for å steke pommes frittes.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre blenderen uten lokk Har jeg prøvd, måtte vaske taket. 

Har klart å tømme ut det jeg hadde i en kjele utover gulvet, dette var i tilleg kokende varmt så gulvet ble ødelagt. 

Skulle lage posesaus (bernaise) husker ikke hvor mange dl det skal være med melk, men jeg tenkte helt feil å det ble nesten en liter (distre?) veldig tynn saus som jeg bare måtte kaste :P 

akkurat kuttet opp søtpotet som jeg skulle lage "pommes frites" av i ovnen, hadde olje på ene hånda å glapp bollen med søtpotet så det flakset bortover kjøkkenet. 

Har glemt å heve brød, de ble ganske kompakte kan man si.

 

høres ut som at jeg er håpløs på kjøkkenet, men er egentlig veldig flink. Men i noen perioder skulle jeg ikke fått lov til å gjøre noe da jeg har perioder hvor jeg er SKIKKELIG slepphendt og distre 😂 Skylder på mensen jeg, noe må da den kunne brukes som unskyldning til å 😂

Anonymkode: 3aae3...ece

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøvde å varme melk i vannkokeren en gang,skjønner ikke hvorfor..

Har glemt lokket på blenderen 2-3 ganger.

 

Endret av SunnivaOslo
....
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og mamma skulle lage en type kake med gelé på toppen, men vi tenkte ikke over at geléen måtte stivne litt først.. Formen vi hadde det i holdt heller ikke veldig godt på dette, så det rant ut over hele benken da.. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14. juli 2011 den 16.09, super-ida skrev:

herregud.. jeg har MANGE kjøkkenblemmer.... men her er noen av de....

 

Jeg var i mine yngre dager, rundt 1012 år tenker jeg... 

 

Vet det er ett gammelt innlegg, men :fnise: Ikke rart du har mange kjøkkenblemmer etter så mange år, men kanskje på tide å lære? Du har tydeligvis funnet oppskriften på evig liv, do share!

Anonymkode: c3817...356

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det må være den gangen eksmannen min ba meg passe på pinnekjøttet og jeg klarte å glemme å fylle på nok vann. Svidd pinnekjøtt stinker så jævlig at vi tok med oss ungen og rømte huset. Ble middag på Egon den kvelden.  

Han ertet meg lenge, helt til han noen år etterpå hadde en fiks idè om at han skulle ordne sine egne pinner til å bruke når han skulle lage pinnekjøtt. Han gikk ut og fant pinner, men etter å ha smakt på pinnekjøttet, som smakte grusomt, innså han at det var en dårlig idè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...