Gå til innhold

Din tabbe på kjøkkenet


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Skulle lage salat med mango i i dag. Jeg lager ikke til mango så ofte, så hadde glemt metoden. Jeg skjærer den opp i ganske små firkanter. Først når jeg skal spise, kommer jeg på at man ikke kan spise skallet! Så da må jeg til å dissekere så mange mangobiter som mulig. Veldig irriterende når man er veldig sulten!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Fortsetter under...

Min mors tabbe, men vi ler av den fremdeles. Vi kresne barna syns det var så mye klumper i sausen, så hun skulle sile den. Glemte å sette en beholder under, så vi endte opp med KUN klumper og sausen i avløpet.. 

Min far bakte eplekake uten bakepulver en gang. Eplepizzaen var veldig god da 😂

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle koke vann til å sterilisere tåteflasker og smokker. Jeg fylte en gryte med vann og satt den på platen. Skrudde platen på og gikk og gjorde noe annet i mellomtiden. Jeg glemte helt at jeg hadde en panne på komfyren og husket ikke på det før det hadde gått 45-60 min, hvis jeg husker riktig. Da var alt vannet fordampet og pannen tørrkokte. 

En annen gang så tok samboeren min en steikepanne, tok litt olje i den og satte den på platen. Etter en kort stund så stod flammene opp fra steikepannen. Han løp og hentet et pledd og fikk slukket flammene. Det er kun flaks at det ikke gikk verre begge gangene. Men vi lærte av den tabben og kjøpte oss et brannteppe som henger på kjøkkenet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min største kjøkkentabbe var da jeg skulle lage min første hjemmelagde tomatsuppe på hybelen jeg nettopp hadde flytta inn i. Jeg kunne lite om mat og jeg ante ikke at en billig blender med plastbeholder ikke tåler kokende væske. Ingen hadde fortalt Ugresset dette.. Vel, jeg helte suppen i blenderen for å blende den klumpfri..

Et par sekunder tok det før hele beholderen eksploderte. Lokket fløy opp i taket og det samme gjorde hele suppa! Jeg overdriver ikke når jeg sier at det 2 kvadratmeter lille kjøkkenet var forvandlet til en oransje skrekkscene. Jeg vasket tomatsaus i de to årene jeg bodde der og har aldri hatt varm væske i blender siden, selvom jeg har glassbeholder nå. Jeg bruker stavmikser ;)

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta skrev (På 6.1.2006 den 20.48):

Vi har alle gjort våre tabber på kjøkkenet som vi ALDRI kommer til å gjøre igjen ;)

 

Her er en av mine:

Jeg skulle få besøk og for en gang skyld så prøvde jeg kakemixen fra Toro: Brownies.

Kaka var god den, men jeg måtte bruke ostehøvelen å spa den opp med. Det er nemlig forskjell på en stor og en liten langpanne.

 

Hva er din(e) tabbe?

Oi det er mange. Smeltet en panne en gang… 

Anonymkode: 9a1bc...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For mange år siden skulle jeg lage en rett med revet sitronskall i. Det jeg ikke visste er at man ikke skal rive sitronen inn til det hvite😅 Det smakte ikke godt🤢

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok feil av pastinakk og pepperrot i butikken, skulle lage en en mos ved siden av lammekjøtt, hadde 5 gjester og serverte det ferdig lagt opp på fatet. Så bare tårene rant på gjestene da de begynte å spise. 

Anonymkode: 10ed8...a08

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å koke egg i mikroen en gang, det gikk ikke så bra 🙄😆. Var ikke så gammel og hadde akkurat flyttet for meg selv.

Anonymkode: d7c1e...ff9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) helte eddik over pommes frites istedenfor olje :) oppdaga det ikke før jeg tok en god tygge av maten. 

Anonymkode: 83e99...24c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle steke egg, og bare sjekke et par ting på nettet imens. Jadda. Det ble speilegg med sot. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle lage bearnaise til en date-middag en gang. Jeg hadde skrytt så av hjemmelagd bearnaise før middagen, for han hadde kun smakt Toro-pose berinase. Men av en eller annen grunn klarte jeg bruke rosmarin istedenfor estragon, så hele sausen ble ødelagt. 

Anonymkode: 89145...de9

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en klassevenninne var alene hjemme etter skolen, kanskje 9-10 år gamle, og bestemte oss for å lage kake. 
I oppskriften sto det en kopp kaffe, så da tok vi en kopp kaffe da. 
Til vårt forsvar sto det IKKE at det skulle være en kopp ferdig kokt kaffe... :roll:
Kan bekrefte at det er stor forskjell på en kopp ferdigkokt kaffe, og en kopp kokmalt kaffe :hihi:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strengt tatt ikke MIN tabbe - eller jo kanskje, forklaring er lurt. Når du er ufaglært vikar i mat og helse, så pass på at elevene vet hva et FEDD på en hvitløk er. oppskriften ble lest som to bla bla hvitløk, to hele hvitløk ble det, og den carbonaraen hadde futt da gruppa fikk den på bordet for å si det slik. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod opp grytidlig for å lage havregrøt før skolen. Merket ikke at jeg hadde tatt grillkrydder istedet for kanel FØR jeg tok første skeia 😭

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle lage kalkun og hadde glemt at nåværende ovn er langt mindre enn den gamle. Fuglen gikk ikke inni og jeg kom ikke på annet enn å telefonere naboer og tilby de kalkunmiddag mot lån av ovn. Enden på visa var at jeg gikk og bar stekeplata med kalkunen på nedover veien her mens det kom folk og stirret villt. 

Anonymkode: e2bba...bc3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Apropos kalkun, det minte meg på den gangen hadde invitert venn på besøk og kalkunmiddag. Hadde kjøpt en av de større kalkunbryst, hadde marinert og gjort klart alt. Hønsehjernen min var naturligvis vant til mindre kyllingbryster som blir ferdig på 20-30 min og klarte på en måte å tenke at 40-45 min burde være lenge nok til denne. Så naturligvis bra stekt ut på utsiden, men når begynte å skjære var den ganske så rå i midten. Ville bare synke i jorden etter ha gjort noe så banalt dumt, men hun tok det pent og vi spiste heller sidegarnityrene som også heldigvis hadde forberedt. Ble mer vellykkede middager etter det da.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...