Gå til innhold

Din tabbe på kjøkkenet


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eg har alltid fått høyre av bror min at eg ikkje kan å lage mat, ikkje så kjekt, men den gongen eg skulle steike meg ein ferdig-pizza, toppa det seg! Eg skrudde på lyset inni ovnen, og forsto ikkje heilt etterkvart kvifor pizzaen aldri blei steikt! Bror min låg bokstavelig talt på golvet og lo til han skreik omtrent når han såg kva eg hadde gjort... Passelig flau? Jupp! Blei eigentleg ganske :jolie: og på han!

Andre gongen eg har gjort ei megatabbe på kjøkenet er den gongen eg fekk skikkeleg lyst på bollar og skulle til å lage, følgde oppskrifta til punkt og prikke og deiga vart sett til heving, men den heva jo aldri! Trur den sto i nesten to timar, då over varmt vatn i tillegg! Deiga gjekk til slutt i våtorganisk avfall, sambo fekk seg definitivt ein god latter seinare på kvelden! Deiga hadde jo heva etterkvart, men i det våtorganiske avfallet!!!! Eg trudde eg skulle dø av skam! :flau:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

På muffinsbrett fra Clas Ohlson henger det en liiiten plastdings på på kanten. Den hang såpass fast at jeg ikke fikk den av så lett, så i mitt hodet tenkte jeg at den skal vel sikkert sitte på, da....

Inn i ovnen på 180 grader smeltet den. FYTTI KATTA det stinket. Så det gjør jeg aldri igjen.... hehehehehehehe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tabbe var før jeg lærte å lese. Jeg hadde fått is, og siden pappa var opptatt fikk jeg gå i skapet og hente karamelsaus selv. Det var lenge siden sist vi hadde hatt karamelsaus, men jeg trodde det var den flaska som stod øverst i skapet, så jeg helte det over isen. Da pappa kom for å se hvorfor jeg hylgrein kunne han fortelle at det var soyasaus jeg hadde hatt på isen min :fnise:

Mange år senere hadde jeg grillkrydder på havregrøten i stedet for kanel.

For et år siden skulle jeg lage brød. Etter en time lurte jeg på hvorfor deigen ikke hevet, så kom jeg på at jeg hadde glemt gjær. Jeg klarte å blande in litt mer væske og så gjær og mel, men brødene ble litt rare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var på syttitallet hvor soyaolje og soyasaus var ganske nytt. Min far skulle lage et bakverk som krevde soyaolje, men brukte soyasaus i stedet. Det gikk i søpla for å si det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fotballflue

Klarte å koke fast boil in bag-ris i kjelen. Det var null vann igjen i kjelen da jeg skulle se hvordan risen lå an, og kjelen måtte kastes da det ikke gikk an å vaske bort det svidde. Blir fortsatt erta for det 3 år senere :fnise:

Endret av fotballflue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svidde steken så jeg utløste brannalarmen , den er koblet til husvertene sin og så der oppe gikk alarmen og!!

Satte fra meg fisken på kjøkkendisken mens pus var inne, så ja pusen fikk seg et festmåltid, mens jeg måtte improvisere med pølser og Rotmos!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

For noen uker siden laget jeg meg en pastarett som skulle gratineres i ovnen. Jeg brukte naturlig nok min favorittskål som har akkurat nok plass til én person/porsjon. Jeg hadde hatt platen nærmest skjærebrettet på og da jeg tok ut skålen satt jeg den på akkurat den platen. Det pleier ikke å være et problem, for skålen tåler jo litt varme når platen er av og har begynt å kjøle seg ned. Men det var akkurat det, jeg hadde glemt (for en gangs skyld) å slå av platen og etter å ha spist litt på stuen, hørte jeg et lite POP og så begynte det å lukte svidd. Da jeg gikk ut på kjøkkenet igjen, så jeg at favorittskålen hadde sprukket  :cry3:

 

For å si det sånn: jeg passer alltid på både at platen er av og at ildfaste skåler (særlig den nye jeg måtte kjøpe som erstatning), ikke er i feil posisjon!! (For ordens skyld, det skjedde heldigvis ingenting med komfyren).

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Første gang jeg skulle ha svigers på middag, så tok jeg kanel i steden for pepper i kjøttkakedeigen. Var nok sykt nervøs, skjønner ikke hvordan jeg fikk det til, men de tok det pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Når eg var lita så skulle eg skjære ost til meg sjølv. Eg var litt ufokusert og såg bort eit augneblink, da eg såg på osten igjen, hadde eg skjært oppover handa mi! Dette la eg ikkje merke til før det kom blod ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle bake selv for første gang, trodde farin var det samme som vann. Farin er ikke det samme som vann. Dumme, gamle oppskrift...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Skulle steke vafler, og pleier å ha vaffeljernet stående på komfyren, så vi får brukt avtrekket. Toåringen valset frem og tilbake, og jeg fulgte ikke helt med på hva som foregikk. Plutselig ble bollen med røre så veldig vanskelig å flytte på, og da viste det seg at hun hadde skrudd på plata den stod på.... Godt det ikke var selve vaffeljernet, da, i det minste! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Bortsett fra å forveksle salt og sukker, så tror jeg ikke at jeg har begått så mange morsomme feil, men denne tråden minte meg på dette fra en Tumblr-blogg: "I’ve just cried laughing at the comments on a Jamie Oliver recipe, there was a typo on the website and everyone put 13 lemons into a pasta sauce and didn’t even question it. Imagine eating 13 lemons, the recipe was for 4 people, imagine having that much trust in Jamie Oliver."

Anonymous poster hash: 612f4...82c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lager ikke risengrynsgrøt, det er samboers jobb, for uansett f*** så koker jeg over grøten, selv om jeg står og glor nedi gryta og rører i den.

mamma gav meg beskjed om å sette på grøt en gang jeg var alene hjemme. "bruk den største gryta (likner på bygdehuskasserolle) så koker det ikke over".

jeg satte på grøten, passet på den som en smed, og woosh, jeg måtte vaske både stekeovn og gulv...

Tips: ha alltid kald melk i nærheten. Når melken i gryta begynner å stige så heller du oppi en slump kald melk. Da roer den seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var julaften og vi var i full gang med middagen, og det eneste som gjenstod var å koke poteter. Mamma skulle dra og hente besteforeldrene mine og jeg fikk i oppgave å koke potetene mens hun hentet de. Fikk beskjed om at potetene var ferdig skrelt og klar til oppkok. Glad og fornøyd satte jeg på plata der potetkjelen stod, og etter en stund syntes jeg det begynte å lukte mystifistisk på kjøkkenet. Jeg løftet på potetlokket og ble nesten slått i svime av røykosen, for jeg hadde jo selvsagt ikke tilsatt vann i kjelen😅 fikk heldigvis redda de. Skjærte bort det svarte og tilsatte vann i kjelen, og mamma og besteforeldrene mine kom hjem til perfekte poteter! Men fysøren for en panikk😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha gjester forrige lørdag og laget to store ildfaste former med lasagne ferdig på forhånd, klare til å sette i ovnen rett flr gjestene kom.

Dekket formene med plastfolie og glemte og ta av den før jeg satte de i ovnen..... Meget spesiell lasagne :).

Anonymous poster hash: bb48a...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...