Gå til innhold

Din tabbe på kjøkkenet


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Applecore

Etter å ha lest igjennom hele tråden, tuslet jeg inn på kjøkkenet for å forsikre meg om at brannslukningsapparatet fortsatt står på samme plass.... :sjenert:

Mye som kan skje ja!

Kan forøvrig nevne den gangen jeg som 14-åring ødela mammas fine krystallbolle ved å helle en halv liter kokende karamellpudding rett oppi den.

Den delte seg ganske enkelt i to, og jeg fikk meg en liten vaskejobb :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,5 dl vann ble til 0,5 liter vann, og i stedet for brente mandler ble det kokte..... :gjeiper:

Endret av MieH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle lage marengs sammen med en venninne da vi var yngre, sent sann barne/ungdomsskole alder. Så kom det litt eggeplomme oppi hviten. Vi tenkte det gjor nok ingenting(hadde ikke flere egg). Så vi fortsatte, pisket i over en time uten å skjønne hva som gikk galt!? Så da heldte vi det i en illfast form og satte i ovnen, tror faktisk vi stekte det ett par timer.

Trenger jeg å si at det aldri ble stivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle bake sukkerbrød for første gang, hadde fått oppskrift av mamma. Skjønte ingenting da kaken hevet og hevet til den til slutt rant over formen inni ovnen. Laget røra en gang til før jeg innså at det skulle være 1 teskje bakepulver og ikke en spiseskje...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Candy Pie

Har faktisk klart å få potetene litt "svidd" når jeg kokte de :P

Glemte de en en stund, har alltid på sterk varme og da jeg kom på at jeg kokte poteter var vannet borte... Litt rart i grunn. Har bare skjedd en gang da:P

Også har jeg fått tomatsuppe til å smake brent.

Men sånn ellers så kan jeg faktisk lage mat altså :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at den gamle tråden jeg startet lever fortsatt :)

Siste tabba gjelder fortsatt brownies.

Hadde fått en sånn fin browniesform med 3 "rom" til røra. Lagde kaka etter den vanlige oppskriften min og helt røra fordelt i alle rommene. Røra går fint til en liten langpanne. Her gikk det ikke fint. Deigen hevet seg og på overflaten så så det ut som en kake. Ikke fungerte slippbelegget heller så det ble å spa ut kaka med skje. Kan trygt si at den formen gikk i søpla. Det enkle er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er ikke mange uker gammel:

Skulle være flink husmor og lage en veldig stor kasserolle full av god kraft. Planen var å fryse ned mindre porsjoner etterpå slik at vi kunne bruke kraften i masse forskjellige retter.

Min samboer holdt meg med selskap på kjøkkenet, så han fikk dessverre også med seg resultatet:

Når den fantastisk gode kraften var prøvesmakt og ferdig, løfter jeg den store kasserollen bort til vasken (til samboer: "Nei, jeg trenger ikke hjelp!") og så heller jeg med stor flid all kraften ned i utslagsvasken.

I kasserollen var det igjen masse ihjelkokte grønnsaker og ditto kjøtt.

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle lage krem kake med nøtter, skulle gå litt raskt dette, så tok salt istedenfor sukker, smakte heller ikke.

Kaka ble ikke noe særlig god, for å si det sånn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første sukkerbrød.

Skulle lage som min mor,som har verdens beste.

bodde for meg selv, og skulle ha besøk. Bløtkake skulle de få.

Hadde oppi bollen. Pisket eggedosis og bla bla bla. Hadde oppi resten,og tenkte at det skulle iallefall røres godt. Satte på mikseren igjen,og rørete og rørete på full fart. Her skulle det bli skikkelig.

Skarapet ut deigen og hadde i formen. Spent så jeg i ovnen. Hevet seg ikke noe nei.

Da kommer nabodamen i det jeg tar den ut. Hun spør hva jeg lager.

Og jeg har hatt i alt som det står i oppskriften,sier jeg.

Det ble verdens flateste,hardeste sukkerbrød. Fint for småfugla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen år siden når jeg bodde hjemme presterte jeg å ha kanel istedenfor grillkrydder på indrefiletene min mor hadde kjøpt inn..

følte meg passe teit som vasket kjøtt under vasken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle diske opp med nachos og guacamole i forbindelse med 17-årsdagen min i fjor, da jeg hadde invitert 13 venninner. jeg kjøpte inn 6 avocadoer og 5 pakker rømme, og startet å mose dette sammen. resultatet ble noen store avocadoklumper blandet i masse hvit saus.

til samme bursdag skulle jeg lage glasur til sjokoladekaken. selvfølgelig tok jeg 4 glass vann istedenfor 4 spisesjeer vann i glasuren, så jeg endte opp med en bøtte med glasur og måtte bruke to og en halv pakke melis for at den ikke skulle bli så flytende.

skulle lage en stor porsjon boller, og kjøpte inn 12 kg hvetemel i stedenfor 12 dl. handleposene har aldri vært så tunge før!

Endret av 123sport
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Candide

Jeg skulle lage brownies, og i oppskriften skulle det være en kopp espresso kaffe. Greit nok, jeg var ikke særlig glad i kaffe, men ettersom det står i oppskriften, var det sikkert meningen at det skulle bli godt. Først i ettertid forstår jeg at det var en utblandet kopp med espresso, og ikke en kopp (rundt 2dl) med pulverkaffe...

Kaken smakte ikke godt :snurt:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde vasket leiligheten squeeky clean tidligere på dagen, og hadde brukt et stort målebeger for å måle opp hvor mye såpe jeg skulle bruke (lol).

Noen timere skulle jeg lage brokkolimos, og klarte å glemme at jeg hadde brukt målebegeret til såpe (hadde bare latt det stå fremme) så jeg trodde det var rent og hadde brokkolimosen oppi der :s

Et nytt lavmål på kjøkkenet :P hahaha!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd! :fnise:

Har hatt mange tabber på kjøkkenet :sjenert: men, det første jeg kommer på er da jeg hadde full blender med linfrø, for å male de før jeg skulle bruke de i en brøddeig. Av en eller annen grunn tenkte jeg at jeg heeeeeeeeeelt sikkert ikke trengte å ha på lokket, det skulle jo bare blandes kjemperaskt ...

Vel .... :sjenert:

Etter jeg hadde plukket opp ca. 1 milliard linfrø fra hvert tenkelige sted overalt på hele kjøkkenet (og da mener jeg virkelig overalt!), så lærte jeg at blenderlokk faktisk har en funksjon :jepp:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort noen andre feil enn å se feil på liter og dl... :sjenert: ble mye kake,da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...